Dual Enrollment - הצילו

debby12

New member
מנהל
Dual Enrollment - הצילו

בילבי (שם בדוי) בכיתה ט'. קיבלנו בדואר איזה מכתב שמזמין אותנו לפגישת מידע בנושא "דואל אנרולמנט" - יש פה תכנית שתלמידי תיכון יכולים לקחת קורסים בקולג' המקומי ולקבל קרדיט מזה גם לתיכון וגם אחר כך לאוניברסיטה [אם הבנתי נכון זה רק אוניברסיטאות בתוך מרילנד שנותנות קרדיט http://www.artsys.usmd.edu/partinst.html]

אז הלכנו, אנחנו ועוד מאות אנשים (שהתקמצנו לקחת בייביסיטר, או שאין להם כסף לכזה - כך שהפעוטות והילדים הקטנים שלהם הפריעו כל הזמן)

הפציצו אותנו במידע. בילבי די התעניינה/מתלהבת. אני בעיקר בשוק מכמויות המידע האינסופיות.

מישהו פה ניסה כזה דבר עם ילדיו?
על מה כדאי/צריך לחשוב?
אם הולכים אחר כך לקולג' שכן נותן על חלק מהקורסים קרדיט - זה לא בעייתי בתעודת הסיום מהקולג' שחלק מהקורסים הם מהקומיוניטי קולג' המקומי ש- בואו נודה על האמת - איננו בדיוק מגנט לטובי התלמידים ביבשת?
הם אמרו שאפשר כשנרשמים מראש דווקא לבקש שלא לקבל דאבל-קרדיט - כלומר שהקורס לא ייחשב לתיכון. מה דעתכם?

בקיצור - אודה לכם אם תשפכו הגיגים ומידע כראות עיניכם כי אין לי מושג. ...
 

Mיה1

New member
קצת מהידוע לי

הבנות שלי לא בחרו באפשרות הזו אבל כמה מחבריהן עשו מספר קורסים בקומיוניטי קולג׳ במקום בתיכון. בת של חברים שלא הסתדרה חברתית בתיכון בחרה לקחת את הקורסים בקולג׳ ומרוצה עד הגג.
עכשיו ככה, אם אני לא טועה קורסי AP מהתיכון מאפשרים קרדיט לקולג׳ כמו הקורסים מהקומיוניטי. יש אוניברסיטאות שלא יתנו קרדיט על קורס שנלקח בקומיוניטי קולג׳ כך שאם אתם כן מחליטים על האופציה הזו אז כדאי לבדוק איזה אוניברסיטאות יתנו קרדיט עליהם.
 

Midriff

New member
מעניין

אצלנו זה קורסים של האוניברסיטה (top tier university) המקומית שמועברים בתיכון בפיקוח הפרופסורים הרלוונטיים. אז זה בהחלט עוד שיקול - סוג ורמת האוניברסיטה בהם הקורסים מוצעים
 

debby12

New member
מנהל
תודה רבה

על הפרטים. התלמידה בכיתה ט. אין לי מושג באיזה קולג' אולי תרצה ללמוד בעוד 3 שנים
 

Midriff

New member
בסירה דומה

גם אצלנו התחילו עם זה השנה, ויש עם זה כמה דברים לחשוב עליהם:
1. איך אוניברסיטאות מחוץ למדינה יתחשבו בזה (אם בכלל).
2. האם ההתיחסות לקורס כזה תהיה יותר או פחות טובה מלקורס AP
3. האם החישוב לציון של כיתות כאלה יהיה weighted or unweighted (כיתות AP אפשר לקבל עד 5 מה שמשפיע על ה-GPA).
4. לאיזה רמת אוניברסיטה אתם חושבים שהילדה תרצה להרשם
5. ובאופן כללי מצב כלכלי - כי הקורסים האלה יכולים (לפחות אצלנו) לחסוך לא מעט כסף באונירסיטה
6. עוד הערה שדיברו עליה אצלנו היא שכדאי להתרכז בקורסים שהם קורסי בסיס חובה כי אלה יש סיכוי יותר גדול שיוכרו מחוץ למדינה גם.

שאלתי בת של חברים שהיא סטודנטית בסטנפורד (מחוץ למדינה שלנו) מה דעתה והיא כתבה לי תשובה מצויינת:
As far as Stanford's evaluation of my transcript, they looked at my unweighted GPA as opposed to my weighted GPA. With regard to your question about taking concurrent college classes versus AP classes, I have a few friends who took concurrent college classes during high school. However, they were not able to apply those classes to their major, nor did the classes place them into higher levels of their subject. Instead, each department requires you to take a core curriculum taught by their faculty.

While it can be hard to have transfer credit apply to majors/minors and general education requirements, it is also hard to apply AP credit, as the university wants students to have the same background within their major. For example, I have not been able to apply any of my former AP social science and humanities classes to my major. That being said, some friends who are studying STEM have had their AP calculus, AP chemistry, and AP physics classes place them into higher levels of the subject. In general, it seems like Stanford does not allow you to use AP credit to "fulfill" requirements, just to place you into higher level classes. The only exception to that rule is for the language requirement, which you can fulfill with a 5 on the AP exam.

Overall, my friends recommend taking AP classes instead of concurrent classes if your son has pretty high aspirations and/or wants to go out of state for college.
 

Midriff

New member
אז בינתיים

הבן שלי החליט להתרכז בעיקר ב- AP ואולי הוא יקח קורס או שניים של ה- concurrent - מה שיחסוך לנו הרבה פחות כסף ממה שזה יכול אבל נו..שויין
 

debby12

New member
מנהל
תודה רבה על הפרטים המעולים

נשמע ממה שאת כותבת שקורסי ה- AP הם יותר ניידים (כלומר, קל יותר לטרנספר אותם) מאשר קורסים באוניברסיטה המקומית.

הבן שלך יודע במה הוא רוצה להתמקד בקולג'? מודה שלבילבי בת העוד-מעט-15 שלי אין מושג.

אצלנו יש אתר עם הרבה מידע על הדואל אנרולמנט הזה. אבל מרוב שיש שם כל כ הרבה מידע - הוצפתי... (ואני אחת שלא נבהלת בקלות ממידע וביורוקטיה בד"כ)
 

Midriff

New member
כן, לא, אולי

ממה שאני מבינה הכל קצת הימור ותלוי בכל מיני פרמטרים כמו האוניברסיטה בה לוקחים את ה- concurrent האוניברסיטה שירצו ללכת אליה וכו'.
יש פה בהחלט אלמנט מסויים של הימור.
אצלנו לפחות ההוזלה על נקודות קרדיט של האוניברסיטה היא מאוד משמעותית, ככה שאם לוקחים הרבה נקודות זה יכול להיות אם יוכר חיסכון של אלפי אם לא עשרות אלפי דולרים.
הילד לא יודע לאן הוא ילך עדיין אבל מתכנן על הטופ ויש לו את הציונים שפוטנציאלית הוא יוכל. הבת שלך התחילה תיכון בכלל? אצלנו לפחות לא מאפשרים לפרשמן לקחת אפילו AP אז אולי שווה לחכות שתכנס למערכת ותבין יותר?
 

debby12

New member
מנהל
אכן הרבה הימור

הבת שלי היא פרשמנית/חמשושית. את ההזמנה לכנס עם הפרטים קיבלנו בשבוע שעבר, מתוך כוונה שזה רלוונטי החל משנה הבאה

תודה על התשובה שצירפת של המכרה שלך בסטנפורד. עכשיו אני רואה שהיא כתבה שאונירסיטאות יוקרה לא כל כך נותנות קרדיט לא לקורסי AP ולא לקורסים על-תיכוניים. ואז היא כותבת שלדעתה עדיף AP מבין השניים. אין שם נימוק למה - אז לא הבנתי...
 

Midriff

New member
כי

אוניבריסטאות מצפות לראות לא מעט AP בציונים לצרכי קבלה לאוניברסיטה, לאוו דווקא לצרכי קרדיט.
 

placid1

New member
מידע אין לי, אבל הגיגים יש קצת :)

השאלה החשובה לדעתי היא מה המטרה? לחסוך כסף על קורסים באוניברסיטה? להשכיל? ליהנות?

אם היא תלמידה טובה ומרגישה שהיא רוצה לדחוף את עצמה עוד, אני חושבת שלקחת כיתות AP, עם חברים מהמחזור שלה, בתוך בית הספר, בלי יותר מדי בלגנים, זה פתרון טוב.
אם היא תלמידה ממוצעת, שתישאר בכתות הרגילות. בכל מקרה, אני לא מבינה את הצורך להקדים את המאוחר ולדחוף ילדים לשלב הבא, במקום שיהנו מהכאן והעכשיו. יש להם מספיק דברים להתמודד איתם בגיל הזה....

* תמיד החזקתי בדעה שצריך ליהנות בתקופת בית הספר ולא רק ללמוד. אני חושבת שכשיש לך ילד מאד הישגי, בתור אמא אני צריכה לוודא שהוא לא קורע את עצמו ולשים לב שחווית בית הספר והשנים האלה לא מתמקדות רק בציונים, לימודים וקבלה לאוניברסיטה.
השבוע, באוניברסיטת טורונטו, קפץ אל מותו סטודנט שנה א׳, נער בן 18. מעבר לעובדה שזה תמיד מצער ומטריד כששומעים על מקרים כאלה (ובקמפוס הספציפי הזה זה המקרה השלישי השנה), הפעם זה גם היכה קרוב אלינו כי הוא מהמחזור של הבן שלי בתיכון. מאז שזה קרה, הילדים, ההורים, התיכון, וכל מי שהכיר אותו מחפשים תשובות, סימנים ונחמה....

זה לא שכל מי שהישגי או למדן יתאבד, אבל אני חושבת שצריך להזהר מאד במה שאומרים לילדים או מצפים מהם או גורמים להם לחשוב שמצפים מהם וכקונטרה ללחץ העצום שמוקרן אליהם מהסביבה, להיות איזשהו באפר ולוודא שהם יודעים שהכל שטויות וחסר חשיבות אם אין שמחה ואהבה....
 

debby12

New member
מנהל
אני איתך לגמרי...

ואני לא מנסה להלחיץ את הילדה. קיבלנו הזמנה בדואר לכנס מידע והיא רצתה ללכת לשמוע - אז הלכנו. בדרך נזכרתי וגם סיפרתי לה שגם כשאני הייתי בתיכון אז לקחתי כמה חוגים ב"נוער שוחר מדע" באוניברסיטה העברית - והיא שמחה לשמוע.
אני זוכרת כמה הרגשתי "גדולה" ללכת לקורס הזה ולקנות שם לבד פיתה עם חביתה בקפיטריה
. אחח,היו ימים

על כל פנים - המטרה העיקרית בגינה אני שואלת היא כדי לעזור לה לקבל החלטה מושכלת. נראה לי שנראה לה מגניב לקחת קורס של "גדולים" מחוץ לתיכון שלה. המטרה איננה להשתמש בזה כקרדיט לתואר שלה בהרווארד. ולא נראה לי שהיא תרצה להתקבל להרווארד.
 

gidishemer

New member
קצת מידע מהכוון של האוניברסיטאות

רקע אישי- חבר סגל ויועץ אקדמי ב- UNC-Chapel Hill. זו דוגמה לאוניברסיטה ברמה מאד גבוהה אבל לא ivy league, אז לא לוקח אחריות לגבי המדיניות של הטופ 10, אם זה חשוב לך.
אני כן מכיר מקרוב את הסטודנטים שאנחנו קוראים להם early college. כמובן שלכל אוניברסיטה יש את המדיניות שלה, אז הפרטים לגבי המדיניות שלנו לא יהיו בהכרח זהים לאוניברסיטאות אחרות, אבל אני מקווה שזה יכול לתת תמונת מצב.

באופן כללי, היחס לתלמידי early college הוא שמדובר בתלמידים טובים עד טובים מאד מבחינת הפוטנציאל שלהם. בנוסף, הם באים במידה מסויימת מוכנים יותר. זה נכון שהקולג׳ שבו הם לקחו קורסים הוא לא ברמה האקדמית של האוניברסיטה אבל מסתכלים על זה בהחלט בכבוד.
אין בעיה של ציונים ״לא נחשבים״ בגלל שהם נלקחו בקומיוניטי קולג׳. המצב דומה במידה מסויימת לכאלו שהתחילו בקומיוניטי קולג׳ ועברו כסטודנטים טרנספר לאוניברסיטה (נניח שנתיים ועוד שנתיים). היתרון של ה- early college הוא שיש להם יותר זמן באוניברסיטה הבכירה. היות ואת רוב הציונים שלהם הם יקבלו מקורסים באוניברסיטה ובדרך כלל רוב הציונים שלהם בקומיוניטי קולג׳ הם במקצועות בסיסיים יותר, אז הציונים הללו בהחלט מכובדים מספיק.
כמובן שאם זה חשוב לסטודנט, הוא יכול לעשות את הקורס מחדש באוניברסיטה. השאלה היא למה הוא עושה את הקורס מלכתחילה.

נקודה לגבי אלו שחושבים על בתי ספר לרפואה. היום, יותר ויותר בתי ספר לרפואה לא מכירים בקורסים של קדם-רפואה שנלקחים כ- ap והסטודנטים צריכים בכל מקרה לקחת אותם מחדש באוניברסיטה. מהבחינה הזו, יש לקורס מקביל שנעשה בקולג׳ בתוך מסגרת של dual enrollment- יתרון, כי אלו קורסים שמקובלים על ידי בתי הספר לרפואה.

לגבי האם כדאי, זו כבר שאלה שלדעתי האישית צריכה להתמקד בכלל לא בשאלה של ״איך זה ייראה אחר כך״ אלא בשאלה של האם התלמיד מתעניין, רוצה, שואף לעשות את זה או לא. כל החישובי ״האם זה יביא אותו לסטנפורד או לבית הספר לרפואה של ג׳ונס הופקינס הם מלכתחילה מועדים לכשלון, לא כל שכן לא תורמים לתלמיד. זו דעתי האישית
 

debby12

New member
מנהל
מעניין - תודה רבה שכתבת גידי

אני חושבת שכרגע הסיבה העיקרית היא כי הילדה רוצה לנסות קורס אחד. אני לא "אבנה" על זה לשום קרדיט, חוץ מאשר אולי קרדיט בתיכון פה.

לא עושה חישובי סטנפורד/ג'ונס הופקינס. רק ניסיתי להבין מה האפשרויות עם זה במידה ולוקחים קורסים כאלה.

מעניין מה שכתבת לגבי רפואה. המועמדת הפרטית שלנו מתעניינת בקורס עיתונאות ובקורס שפה גרמנית. אני מניחה שאף אחד מהם לא יקבל קרדיט בקולג' אבל לא אכפת לי לתת לה לנסות.

הנה הקישור לתכנית שלנו

https://www.montgomeryschoolsmd.org/curriculum/partnerships/dual-enrollment.aspx
 

gidishemer

New member
אני אנסה לעזור

אז לדעת בדיוק אי אפשר לדעת כי זה כבר יהיה תלוי באיזה קולג׳ מדובר, אבל אם את רוצה לקבל תמונת מצב כללית או ״ממוצעת״ מה שהייתי ממליץ לך לעשות זה להיכנס לאתר ה- Admissions של אוניברסיטה טובה מהאיזור שלכם, נניח אוניברסיטה שיכולה להיות (תאורטית) זו שבה הבת שלך תלמד.
אחרי שתיכנסי לאתר תחפשי אחרי transfer credits או transfer equivalencies.
בטבלה שתהיה שם, תוכלי לראות אילו קורסים מאושרים על ידי האוניברסיטה ואיך (והאם) הם מתקבלים כקורסים מקומיים. למשל, ANTH 260 בקומיוניטי קולג׳ אולי יקבל מספר כמו ANT145 באוניברסיטה שאותה את בודקת. כך תוכלי לקבל תמונת מצב כללית.
באותה הזדמנות תחפשי AP credit באותו אתר אוניברסיטאי ותוכלי ללמוד כמה ואילו (אם בכלל) AP קרדיט יתקבלו באוניבסיטה.

הנה למשל דוגמה לשני אתרים כאלו באוניברסיטה שלנו. הראשון מראה שלש אפשרויות חיפוש של מקורות לקרדיט- אוניברסיטאות בתוך צפון קרוליינה, אוניברסיטאות מחוץ לצפון קרוליינה, וקומיוניטי קולג׳ס בצפון קרוליינה:
https://admissions.unc.edu/credit/credit/transfer-equivalencies/
אם אני בודק ספציפית את הקומיוניטי קולג׳ס, אני רואה את הטבלה הבאה:
chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/https://admissions.unc.edu/files/2016/04/NCCC_Common_Curriculum_2016-UPDATE.pdf

בטור השמאלי מופיע הקורס בשמו המקורי בקומיוניטי קולג׳ ובטור הימני כיצד הוא ייקרא (אם בכלל) באוניברסיטה שלנו. בכל מקום שבו כתוב general elective ולא מספר קורס שלנו, זה אומר שנקודות הקריט ייספרו אבל הקורס עצמו לא יכול להחליף איזשהו קורס הבסיסי באוניברסיטה.

והנה האתר אצלנו שמראה כיצד עוברים AP (ומבחנים מקבילים אחרים) כקורסים באוניברסיטה (שימי לב שציונים שונים במבחן ה- AP נותנים קרדיט שונה:
https://admissions.unc.edu/credit/credit/test-and-placement-credit/

זהו. אחרי כל המגילה הזו, אז אם הילדה פשוט מעוניינת, כמובן שהיא פשוט צריכה לקחת את הקורס הזה, בלי קשר לאיך הוא ייראה בקולג׳ ולאחריו, אבל נראה לי שאני לא צריך לשכנע אותך בזה :)
 

debby12

New member
מנהל
תודה ענקית


מכיון שלא היה לי מושג מה המונחים וכו', זה בדיוק בדיוק קצה החוט שהיה חסר לי כדי להבין את זה קצת יותר טוב. אחקור בזה טיפה יותר בסוף השבוע. ברור שזה הכל רק כדי לקבל תחושה/ניחוש.

אין כמוך. אשמח להחזיר טובה בכל תחום איזוטרי שבו כן יש לי מושג - ויש כל מיני (למשל עניינים הקשורים לחברת התעופה יונייטד, לידות בית, קניין רוחני ועוד).
 

Midriff

New member
למיטב ידיעתי

הקורסים האלה יכולים להיות יותר קשים מהקורסים הרגילים בתיכון, אז לא הייתי דוחפת לעשות את זה בשנה הראשונה בתיכון.
לגבי שפות, ממה שאני למדתי אוניברסיטאות רוצות לראות 3 שנים של שפה - הבן שלי לוקח גרמנית כבר שנה שניה, זה בהחלט לא קל וזה לא קורס שהייתי מקשה עוד יותר בלי צורך (והוא בד"כ לא חלק מקורסי בסיס אז לא סביר שהוא יתן לה קרדיט בקולג')
 
למעלה