קניתיאפריים קישון היה אומר "איבדנו את התקווה, אסור לאבד את הייאוש."
קניתיאפריים קישון היה אומר "איבדנו את התקווה, אסור לאבד את הייאוש."
זה לא אותו אחד שתיאר את אזור ישראל כאזור ריק מאדם לפני שהיהודים חזרו אליו בהמוניהם לקראת סוף המאה ה19 (כמדומני)? יעני, אם אנחנו מסתמכים על האיש, למה לא לעשות זאת עד הסוף ולהכיר באמירתו שלא היו כאן ערבים או פלסטינאים גם בתקופה שקדמה לשיבת העם היהודי לארצו?Eli Arbiv
מארק טווין אמר פעם שיותר קל לשכנע אנשים להמשיך ולהאמין במשיח שקר מאשר להודות בטעותם. וככה הנוכל גורר את כולנו לתהום
אין שום ויכוח שהיה די ריק.זה לא אותו אחד שתיאר את אזור ישראל כאזור ריק מאדם לפני שהיהודים חזרו אליו בהמוניהם לקראת סוף המאה ה19 (כמדומני)? יעני, אם אנחנו מסתמכים על האיש, למה לא לעשות זאת עד הסוף ולהכיר באמירתו שלא היו כאן ערבים או פלסטינאים גם בתקופה שקדמה לשיבת העם היהודי לארצו?
ואללה? אין ויכוח? כי הערבים טוענים קצת אחרת דווקא . אז כמו תמיד, ספר את זה לצד השני וכשיקבל את המציאות נוכל להמשיך משם .אין שום ויכוח שהיה די ריק.
בטח יחסית להיום.
האם אחד אחד בשטח זה אומר ריק?ואללה? אין ויכוח? כי הערבים טוענים קצת אחרת דווקא . אז כמו תמיד, ספר את זה לצד השני וכשיקבל את המציאות נוכל להמשיך משם .
תכלית, אתה מסכים עם דברי טווין או לא. הודעה אחת ככה והודעה לאחר מכן אחרת, לא עובד בימי ראשון.האם אחד אחד בשטח זה אומר ריק?
שניים?
10?
100?
אתה מבין אין כאן משהו אוביקטיבי.
מה זה "בשטח"?האם אחד אחד בשטח זה אומר ריק?
שניים?
10?
100?
אתה מבין אין כאן משהו אוביקטיבי.
העותמנים היו נגדמה זה "בשטח"?
לא היו בטריטוריה ערים,
ורוב הכפרים ננטשו והפכו ל"חירבות" או "חאנים"
גם החלוקה של ישראל ל3 מחוזות המשוייכים לערים הרחוקות (ביירות, דמשק, ועזה שבדיוק עברה ממצרים לשליטה הטורקית) סייעה להגברת ההזנחה
מארק טווין עצמו הגיע מאזור שטופח משטח בור שומם - לארץ משגשגת
הוא הבין שעם אוכלוסיה יהודית שיש לה מוטיבציה - ארץ ישראל תעבור תהליך דומה
הם בדיוק כמו הערבים העדיפו אזור ריק ועני מאשר שתקום בו מדינה או אפילו אוטונומיה יהודית מערבית משגשגת. כמו כן רוב היהודים באו מהאימפריה הרוסית והעותומאנים כבר אז שמו לב שהרוסים מזילים ריר לכיוון השטחים שלהם, במיוחד כשהם ראו איך הרוסים והאוסטרים מתכסחים ביניהם על השטחים שהם איבדו בבלקן, והיו חשדניים כלפי מהגרים מכל המרחב של האימפריה הרוסית.העותמנים היו נגד
"השלטונות העות'מאניים זיהו כבר בנובמבר 1882 את גל העלייה היהודית לארץ ישראל. הם הבינו מראשית שנות השמונים, את היותו חלק מתוכנית לאומית יהודית מקיפה. ועל כן, פעלו לצמצם את אפשרויות הכניסה לארץ ליהודים."
[URL unfurl="true"]https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%94_%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%94[/URL]
הם לא רצו את הפיתוח הכלכלי והתיישבות יהודית בארץ.
אז כנראה המקום לא היה כזה ריק.
למעשה - העותמנים אישרו את ה"קפיטולציות" (מכירת אדמות לבניית כנסיות וקולוניות ברחבי הארץ), וזה מה שאיפשר גם ליהודים להקים מושבות.העותמנים היו נגד
בגלל מנגנון הקפיטולציות - זה לא היה ריאלי."השלטונות העות'מאניים זיהו כבר בנובמבר 1882 את גל העלייה היהודית לארץ ישראל. הם הבינו מראשית שנות השמונים, את היותו חלק מתוכנית לאומית יהודית מקיפה. ועל כן, פעלו לצמצם את אפשרויות הכניסה לארץ ליהודים."
העותמנים בהחלט רצו את הכסף מהמיסים והשוחד, מה שהם לא רצו - זה חיזוק-יתר של הקפיטולציות שיוביל לעצמאות/קולוניאליזם.הם לא רצו את הפיתוח הכלכלי והתיישבות יהודית בארץ
בהחלט היה ריק - העניין הוא שהתכנון להביא לפה יהודים - התבצע באיחור של 80 שנה.אז כנראה המקום לא היה כזה ריק.
יש סתירה במה שאמרת,בהחלט היה ריק - העניין הוא שהתכנון להביא לפה יהודים - התבצע באיחור של 80 שנה.
באותם 80 שנה, עותמנים ובריטים הביאו לפה המוני ערבים נוספים
שהתפרנסו יפה מהשפע שיהודים יצרו.
כשאתה מוצא סתירה - זה לרוב בגלל שאתה לא הבנתיש סתירה במה שאמרת
מהביקור של מארק טווין בארץ, שקדם לעליה הראשונהאמרת שהביאו יהודים באיחור של 80 שנה,
איך לא הגיעו?ואז אמרת שב 80 שנה האלה הביאו ערבים שהתפרנסו מ....יהודים שעוד לא הגיעו לכאן?
דווקא השמלאנים מאמינים שהערבים הפכו למאות אלפים ב-1937 וב-1948 רק כתוצאה מריבוי טבעי.אין שום ויכוח שהיה די ריק.
בטח יחסית להיום.
תראה אני לא ממש שמאל,אף על פי שהיה לי ויכוח עם מישהו ימני היום באיזה מסעדה והוא טען שאני שמאל קיצוני מאוד.דווקא השמלאנים מאמינים שהערבים הפכו למאות אלפים ב-1937 וב-1948 רק כתוצאה מריבוי טבעי.
ריק זה יחסיזה לא אותו אחד שתיאר את אזור ישראל כאזור ריק מאדם לפני שהיהודים חזרו אליו בהמוניהם לקראת סוף המאה ה19 (כמדומני)?
לא הייתה לו אמירה כזו - הייתה לו אמירה לגבי מצבה של ישראליעני, אם אנחנו מסתמכים על האיש, למה לא לעשות זאת עד הסוף ולהכיר באמירתו שלא היו כאן ערבים או פלסטינאים גם בתקופה שקדמה לשיבת העם היהודי לארצו?
אכן. מאז חזרת היהודים לאזור הוא התפתח בקצב מסחרר. בדיוק זאת הנקודה . אגב זה לא בירושלים כמובן. זה נכון (לפחות אליבא דטוויין) לכל שטח ארץ ישראל. זה גם מוכר לנו מההיסטוריה הקרובה יותר. קח למשל את רצועת עזה ואת החממות החקלאיות שהיהודים הקימו בה. קיימו חקלאות לתפארת. סולקו היהודים ונשארו רק הערבים? הכל הלך קאפוט. זאת למרות שהם ניסו להמשיך את מה שהיה לפני כן. כלומר מעבר לאמת ההיסטורית הזאת ומה שאפשר ללמוד ממנה, יש כאן אולי גם היבטים מסתיים מעניינים.ריק זה יחסי
בתקופה שהוא ביקר בארץ ישראל, בעיר הגדולה ביותר (ירושלים) חיו 18 אלף תושבים - ורק שכונה אחת מחוץ לחומות העיר העתיקה התחילה להבנות.
היום יש בה מליון תושבים
טווין מתייחס ספיציפית להעדרם של ערים,אכן. מאז חזרת היהודים לאזור הוא התפתח בקצב מסחרר. בדיוק זאת הנקודה . אגב זה לא בירושלים כמובן. זה נכון (לפחות אליבא דטוויין) לכל שטח ארץ ישראל.
ומצד שני - תחת שלטון שפוי בירדן, שנעזר במומחים חיצוניים מבריטניה והשקעון-הון מסעודיהזה גם מוכר לנו מההיסטוריה הקרובה יותר. קח למשל את רצועת עזה ואת החממות החקלאיות שהיהודים הקימו בה. קיימו חקלאות לתפארת. סולקו היהודים ונשארו רק הערבים? הכל הלך קאפוט. זאת למרות שהם ניסו להמשיך את מה שהיה לפני כן. כלומר מעבר לאמת ההיסטורית הזאת ומה שאפשר ללמוד ממנה, יש כאן אולי גם היבטים מסתיים מעניינים.
דיברנו על ארץ ישראל. מעשיה של ירדן בתחום החקלאות אולי מרתקים (את מי שזה מעניין אותו), אבל אין להם כל קשר לענייננו או לדברי למעלה.ומצד שני - תחת שלטון שפוי בירדן, שנעזר במומחים חיצוניים מבריטניה והשקעון-הון מסעודיה
מצליחים לקיים חקלאות סבירה ומוסדות מדינה בירדן.
זה לא משנה במאומה את מה שכתבתי למעלה. לא יודע אם יש או אין צורך (כמובן שיש, מאחר ורוב הסיוע החיצוני לא מגיע לאזרחים כידוע). עובדה היא שהם ניסו להמשיך את החקלאות ועובדה היא שעל אף שזו פרחה בתקופת היהודים, הם נכשלו בנסיונותיהם. זאת על אף שהיה להם די והותר נסיון מקצועי מהתקופה בה עבדו בעצמם בחממות היהודים. זאת הנקודה. אם הם לכתחילה צריכים לעסוק בחקלאות אם לאו, שוב, יתכן שזאת שאלה מרתקת (ויתכן שלא), אבל אין לא כל קשר לא לדברי למעלה ולא לענייננו.אבל במבט שני - מאז שישראל הפקירה את עזה, לעזתים באמת אין שום צורך בחממות,
כשמדינות העולם מרעיפות עליהם מזון, רפואה וחינוך חינם - למה להם לעבוד לפרנסתם?
אוכלוסיה לא כזו שונהדיברנו על ארץ ישראל. מעשיה של ירדן בתחום החקלאות אולי מרתקים (את מי שזה מעניין אותו), אבל אין להם כל קשר לענייננו או לדברי למעלה.
או כפי שחידדתי - לא הביעו עניין בעבודה חקלאית זוזה לא משנה במאומה את מה שכתבתי למעלה. לא יודע אם יש או אין צורך (כמובן שיש, מאחר ורוב הסיוע החיצוני לא מגיע לאזרחים כידוע). עובדה היא שהם ניסו להמשיך את החקלאות ועובדה היא שעל אף שזו פרחה בתקופת היהודים, הם נכשלו בנסיונותיהם. זאת על אף שהיה להם די והותר נסיון מקצועי מהתקופה בה עבדו בעצמם בחממות היהודים. זאת הנקודה. אם הם לכתחילה צריכים לעסוק בחקלאות אם לאו, שוב, יתכן שזאת שאלה מרתקת (ויתכן שלא), אבל אין לא כל קשר לא לדברי למעלה ולא לענייננו.
מדובר, בהיבט שדיברתי עליו, על ארץ ישראל והתייחסותה ליהודים ולכאלה שאינם. הא ותו לא. ירדן קשורה לעניין כמו שאוקלהומה קשורה לעניין.אוכלוסיה לא כזו שונה
כך שלא מדובר בפגם מהותי כלשהו שיש בערביי "פלשטינה",
אלא ב"פגם פוליטי"
חידוד חביב אבל מה לעשות, אני דיברתי כאמור על אלו שניסו כן לעסוק בנושא. לומר שהם לא היו צריכים או שהיו גם כאלה שלא עשו זאת, כאמור, "חידוד" חביב, אבל פשוט לא קשור לעניין.או כפי שחידדתי - לא הביעו עניין בעבודה חקלאית זו
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.