Everytime We Say Goodbye…

גנגי

New member
Everytime We Say Goodbye…

יקיריי,

הזמנים משתנים, והפורום כבר לא פעיל כבעבר, היות שרוב הפעילות שהייתה בו בעבר מתקיימת בימים אלו בפייסבוק.
אינני רואה צורך בכפילות זו, ואין טעם לתחזק פורום רק למטרת פרסום הופעות או העלאה מזדמנת (ונדירה) של קטעים להשמעה. את כל אלו אפשר באמת לעשות בנוחות מרבית בפייסבוק, וכמו שאתם ודאי יודעים, אפשר למצוא שם דפים רבים של מוזיקאי ג'אז, חובבי ג'אז, מאזיני ג'אז ושל סצינת הג'אז המקומית. אני מצרפת כאן שמות של כמה מהדפים האלה, ואשמח לצרף אתכם לכל הפעילות שמתנהלת שם סביב הג'אז. מטבע הדברים היא צבעונית ועשירה יותר, כי היא מאפשרת להזמין להופעות, להעלות קישורים לקטעי השמעה, להעלות תמונות ולדון בכל נושא שרק עולה בדעתכם – וכל זה בלי הגבלה ועם הרבה יותר חשיפה לעיניים ולאוזניים של חובבי ג'אז או בלוז אחרים ורבים.

כשפנו אליי לפני שנים מתפוז וביקשו ממני להקים את הפורום הזה לתחייה ממוות קליני שהוא לקה בו, עשיתי את זה באהבה רבה. נראה לי שעכשיו, כשהוא מזדקן, מגיע לו למות בכבוד ולא להיות תלוי באמצעי החיאה-מלאכותית.


אני מזמינה את כולכם להיכנס לדפים הבאים בפייסבוק –

Israeli jazz scene


Israel jazz musicians


Israel jazz fans


שומעים ג'אז בישראל

וכמובן לעוד עשרות דפים העוסקים בג'אז ישראלי ובינלאומי. אם תצטרכו ייעוץ בעניין השגת מידע על הופעות, אתם תמיד יכולים לפנות אליי דרך דף-הצלם שלי, שגם הוא עוסק כולו בג'אז (ויש בו בכל יום מימות השבוע פינות אינטראקטיביות כמו "צילום-אחד-ליום" או חידון "מי האיש", שאשמח אם תעקבו אחריהן), ואני מבטיחה לנסות לסייע.

וכמובן – חשוב הרבה יותר – אני מזמינה את כולכם לבוא להופעות חיות, לצאת, ליהנות ולהיות חלק מסצינת הג'אז הישראלית, שהיא נפלאה ושוקקת חיים ואנרגיה, ובעיקר – נוטפת כישרון.
וכשאתם באים ואני שם (תמיד תזהו לפי ה
) – אל תשכחו לומר שלום.


הפורום ייסגר לפעילות בתחילת השבוע הבא.
נעמתם לי מאוד.

תודה,
ולהתראות!
 

Arnondb

New member
וואו, כמה עצוב

אבל מה שצריך להעשות, צריך להעשות.
אני חייב להגיד שאמנם הפורום לא תמיד נוגע בנקודה הנכונה והרבה מהפעילות שקורית בו היא מסביב ומעין "שוליים" של מה שאמור לקרות בו אך שגם בפייסבוק, גם בכמה מהקבוצות שהזכרת, רוב הפעילות היא פרסום הופעות, קידום אמנים וכו'.
יכול להיות שהסצינה בארץ קטנה מידי מכדי שיהיה באמת "פורום" אינטרנטי שיחיה וישגשג מעבר לבמה הפירסומית שהוא נותן, אבל בפייסבוק, עם כל הצער, באמת שאי אפשר לקיים דיון מעמיק באיזה נושא.
אני מקוה שיום יבוא ולקהילת הג'אז יהיה מקום ראוי ומכובד שבו ניתן יהיה לקיים דיונים עם כולם ובאמת לנסות ולהתחבר בתחום.
יש פורום אחד (אמריקאי בעיקרו) של טרומבוניסטים שהוא הדוגמא שלי לאיך צריך להיות פורום אינטרנטי, הנה: http://tromboneforum.org/ עם המון חברים, תתי נושאים, שאלות, תשובות, הנגנים הטובים בעולם נותנים שם עצות, אפשר לברר שם הכל (בנושא הטרומבון כמובן) ויש גם נושאים אחרים, פשוט קהילה שוקקת.
ברור שהבסיס שלו הרבה יותר נוח ומעניין מהמנוע של הפורומים של תפוז (וגם אין בו פרסומות לחיתולים, השכלה גבוהה, מוצרי היגיינה, מוצרי חשמל וכל דבר אחר שמרצד לי ברגע זה על המסך), אבל בכל זאת, אני מקוה שיהיה פה משהו שהוא קצת כזה.
טוב, תודה לכולם ובעיקר לגנגי המקסימה, להתראות בהופעות, אני אישית אשמח לשמוע מכולם באתר שלי, (הנה פרסום עצמי של אמן ג'אז):
arnondb.com שבו אני כותב על להקות, סגנונות, כלים, חוויות ויש גם תגובות מדהימות לפוסטים.
להתראות ותודה על הדגים.
ארנון
 

גנגי

New member
גם לי עצוב.

וגם לי חבל שזה לא התפתח למשהו מעבר לשרשורי הופעות וקצת מוזיקה פה ושם, אבל קשה לעשות את זה באופן מלאכותי, ואני חושבת שזה גם לא נכון. מה שצריך להתפתח צריך להתפתח באופן טבעי ולא מאולץ, ואם זה לא קורה - אז לא.

כנראה בלוגים, כמו שלך, של שבלוז, שלי, מתאימים יותר לאמירות קצת מעמיקות יותר על הג'אז. איכשהו בפורום זה לא תפס, אולי מפורום אנשים מצפים לדיונים קצרים וענייניים ולא להגוּת ועומק. לא יודעת. בכל אופן - גם אם עצוב לי, כי הפורום היה סוג של בייבי שלי, מעשית אני יודעת שזה הדבר הנכון לעשות, ללכת הלאה.

וכמובן, נתראה בהופעות. איך לא.
 

שבלוז

New member
סיום תקופה

לאחרונה באמת לא יוצא לי להרבות בהמצאות בפורומים לא בעברית ולא פורומים באנגלית שהייתי פעיל.
זו הייתה תקופה מאוד יפה מבחינתי בעיקר השנים 2004-2009 שהיו שנים בהם חוויתי את המוזיקה בעיקר דיסקים, הופעות, כתבות, ספרים קראתי כתבתי שמעתי למדתי ועוד.
סיום התקופה הזאת באופן סימבולי מתקשר לי להופעה שתהיה במועדון בארבי עם רוברט בלפור, אמן בלוז מהאחרונים שנותרו שיש לו את הבלוז ה"טהור". בלפור הובא לארץ על ידי ימית, חובבת בלוז ישראלית שהיה לה חלום להביא אותו והיא הגשימה אותו בשביל כולנו. בשנת 2004 כשהגעתי לכתוב בפורומים על בלוז ועל ג'אז באתי בעיקר ללמוד וחלמתי שיום אחד זה יהיה טבעי שמגיע מישהו כמו בלפור לארץ להופעה. והיום נראה שהאנטרנט ניצח, עם פורומים או בלעדיהם, ובלפור יבוא לפה. וזה נראה הכי טבעי. הייתי היום בג'אם סשן של עמותת הבלוז במייקס פלייס החדש בהרצליה פיתוח. היה מלא. מוזיקאים נהדרים שלפני מספר שנים לא היה כזה. המועדון חם ולבבי ותומך בלוז. וכן הלאה וכן הלאה, הדברים הללו הם מהפיכה בזכות האנטרנט והעמותה של הבלוז הקשר הראשון שנוצר עם כמה מהאנשים נוצר בפורום הזה. מצד אחד חבל שהפורום נסגר. מצד שני אני חש שזה נעשה בצורה מכובדת ומפוארת. תודה לתפוז ולגנגי על מה שעשו.
ניפגש בהופעות
 

גנגי

New member
תודה גם לך, שבלוז,

על התרומה הגדולה שלך לפורום. הנכונות שלך לחלוק מהידע שלך הייתה לי לעזר רב.
 

גנגי

New member
כל הכבוד לימית

על היוזמה. טוב לדעת שלא רק מדונה ודומיה מגיעים הנה, ושלא רק להם יש קהל כאן.
 
חבל מאוד!

אתם ממעיטים בערכו של הפורום הזה.
גם אם אין הרבה נוכחות פעילה של כותבים אני יודע שיש כאן מספיק תנועה של קוראים.
וצריך גם להבין שהפורום עוסק בנושא ובתחום שהוא לא בשיא ההייפ שלו אז צריך להתאים צפיות גם לזה.
ויחד עם זאת הפורום מהווה עוד במה ועוד אפשרות חשיפה שהיא פומבית ופתוחה לכל דיכפין וזאת להבדיל מהקבוצות הסגורות של הפייסבוק (למה הן סגורות בכלל? מה כלכך חשאי בהן? הן מוכרות פרסומות לפי כמות האנשים שחברים בהן מה הקטע?!).

בכל מקרה, מגיעה תודה גדולה ובתקווה שאכן נתראה ולא נתאדה.

(אגב הכינוי שלי - יבלית- שזה סוג של עשב פרא נבע דווקא מהעניין הזה שמוזיקה שהיא לא מיין סטרים שפונה לקהל הרחב צומחת בלית ברירה על אדמת טרשים ועם מצוקת מים ומשאבים. ולא כמו המוזיקה אשר זוכה לחשיפה גדולה ותקציבים. ולמען האמת עבורי זה חלק מהקטע והקסם של המוזיקה הזו וזה בסדר גמור בעיניי שהיא לא פונה למסות של אנשים. מרבית הדברים החשובים באמנות בכלל ובמוזיקה בפרט לא זכו לפופולאריות רחבה בזמן אמת וזה מזל גדול שזה לא גרם לאותם הגאונים לקפל את הזנב בשל כך.)
 

גנגי

New member
זה נכון,

וגם אני לא הייתי רוצה שהג'אז - ובעיקר זה שאני כל כך נמשכת אליו, שהוא פחות מיינסטרימי אפילו בקרב חובבי הג'אז המושבעים - יושפע משיקולים של פופולריות. כל הקסם שלו הוא בשאריות החתרניות שיש בו, בחופש היצירה האמיתי, בהגדרה-כל-פעם-מחדש את הגבולות. זה אולי פחות מתייחס לג'אז המיינסטרימי, אבל יש כל כך הרבה מעבר לו, הרי. וכל מי שבאמת אוהב ג'אז ועושה ג'אז יודע על מה אני מדברת.

ולגבי הסגירה - תנועה של קוראים לא מחזיקה פורום. תנועה של כותבים כן. אי אפשר לצפות מתפוז או ממני לתחזק פורום כי יש בו קוראים. אילו אותם קוראים היו מגיבים, משתתפים באופן פעיל, מפגינים את נוכחותם פה - התוצאה ודאי הייתה אחרת. זה כמו שבירושלים של שנת 2003 החילונים נשארו בבית ובחרו לא להצביע, ואחר כך התלוננו על זה שנבחר ראש עיר חרדי...
 

ilanmar

New member
מאז שתפוז שמו את מספר הקריאות

ליד כל הודעה, זה קצת קשה לעבוד על עצמנו

חוצמזה, פורום עם קוראים בלבד זה קצת עקר, לא?
לי אישית יש לא מעט מה להגיד על לא מעט נושאים, אבל בענייני ג'אז - אני הרבה יותר בצד הקורא והמאזין (וקצת גם מנגן), ולכן כאן הייתי בעיקר בין הקוראים והלומדים.
ועוד בעניין סגירת הפורום בהודעה נפרדת.
שבת שלום.
 

גנגי

New member
לצערי זה לא מדויק. למשל,

כמה דקות אחרי שקראתי את ההודעה שלך הזאת (שאני מגיבה עליה), ואחרי שכבר עברתי לפורום אחר, חזרתי הנה - אבל ליד ההודעה שלך הזאת לא נרשם כלום. אז או שאני אפס... (???!), ואז כדאי ששלמה ארצי יכיר בי כבתו החוקית, או שמשהו בספירה מתפספס.

מניסיוני עם ספירת הכניסות בבלוגים אני יודעת שאין ממש קשר בין כמות הנכנסים לספירה הכתובה. לפעמים יש לי עשרות תגובות מאנשים שונים, ובמונה נרשם שאיש לא נכנס, או שנכנסו שלושה. האם המונה סופר רק את מי שהוא אוהב? רק חייזרים? רק בעלי נטייה הומוסקסואלית? רק צמחונים? לאלוהי התפוז פתרונים. אבל צריך להבין שזה מאוד לא משקף מציאות.
 

ilanmar

New member
יכול להיות שאת צודקת. לעומת זאת

יכול להיות שאני טועה

בכל מקרה, אני חושב שלאחרונה יש כאן די מעט הודעות יזומות מעבר לשרשורי הופעות. ממה שאני מתרשם, זה סוג של עדות למספר האנשים שעוברים כאן ויש להם מה להגיד או זמן להגיד את זה כאן.
 

ilanmar

New member
עצוב (אבל יהיה בסדר). כמה מילים ומחשבות.

זה לא שלא ידעתי שהג'אז קיים, אבל עד לפני 5-6 שנים, אז שבתי ללמוד לנגן ולנגן, עם הרבה בלוז וג'אז, זה היה ז'אנר מרוחק ואחר. אחד כזה שעושים משוגעים לדבר ומאזינים לו משוגעים לדבר מסוג אחר. הלימוד הביא אותי לחפור ולחפש קצת יותר על אודות, תולדות וכאלו. ככה הגעתי לכאן. ונדבקתי.

דיונים על הולדת הבלוז, איך מגדירים ג'אז, אם מגדירים אותו בכלל, וגם שיח ישיר עם אנשים כמו ארנון, כדי להבין קצת יותר מה קורה בקופסה שנמצאת מהצד השני של הצינור שמוציא את הצלילים המשונים והמיוחדים שלו.

לפני שהגעתי לכאן לא ידעתי שיש בישראל בכלל סצנה כזו (טוב, נו, שזה שאני לא יודע שמשהו קיים כאן, זה באמת לא אומר הרבה...). מה ששומעים "שם בחוץ" זה את מי שעושה רעש במריב הציבורי, שזה בעיקר אנשי הים האדום, כי להם יש כנראה תקציב ליחסי ציבור. אבל מסתבר, ואת זה למדתי להכיר כאן, שיש כאן קהילה גדולה מאד של אוהבי ג'אז ובלוז - מבצעים ומאזינים - שגם אם הם אוהבים לריב עם עצמם לפעמים, הם באמת קהילה מרשימה ויפה.

ואם אני חוזר לפורום עצמו, זה בעצם היה המפגש הראשון שלי עם עולם הפורומים, עם העולם הזה שבו מדברים על ומפרשים את, עד זרא לפעמים. אחרי שראיתי גם אחרים, אני יכול להגיד שהיה לי כנראה מזל גדול ליפול על הפורום הזה כראשון בחיי. פורום עם תרבות דיון, אינטליגנציה ועוד תכונות, שכנראה נוצרות כשבשער עומדות המילים המפחידות - ג'אז ובלוז.

אז תודה רבה, בראש ובראשונה כמובן לגנגי, שהחזיקה בהגה, והביאה לכאן ידיעות ורשמים לגבי המתרחש והעתיד להתרחש (וגם כרטיסים
), לשבלוז, שלמדתי הרבה מהפוסטים שלו, גם אלו שנכתבו לפני שהצטרפתי, לארנון, שחשף את הצד המבצע בסיפור ותמיד ענה בסבלנות על שאלות, לעינב, ולכל שאר החברים (איפה מה שמה, החברה של אבנר שטראוס? לא הזמינו אותה למסיבת הסיום?) והמזדמנים.

נצטרך עכשיו להסתדר איכשהו עם פייסבוק...

שבת שלום.
 
סגירת הפורום


נוכח רמת הפעילות הנמוכה הוחלט לסגור את הפורום בשלב הזה.
בהזדמנות זו אנו רוצים להודות לגנגי שניהלה את הפורום.

המשך גלישה נעימה ב
אנשים
 
למעלה