G.P.S

deutsch

New member
G.P.S

שלום כולם! אני מעונין ברכישתו של מכשיר חדש מישהו יכול להמליץ ? מחירים אפשרויות וכו... חג שמח
 
GPS

ממליץ בחום על גרמין 295 עולה כ 1450 דולר בארה"ב ניתן לנסות לרכוש בEBAY
 
מה דעתך לבדוק באינטרנט?

הקש GPS בגוגל ותקבל יותר ממה שחלמת. לך ל GARMIN.COM - החברה הכי ידוע ל GPS, וראה את המבחר. ואחרי שתדע לפחות מידע בסיסי כמו סוג, מטרה, גודל מסך, צבע/ש"ל, וטווח מחירים, אתה מוזמן לשאול שוב. אחרת תקבל בדיוק תשובה כגון "קנה את הכי גדול/כבד/יקר שיש ב 1500$" שהיא תשובה טובה וסבירה, אבל נדמה לי שלא מה שהתכוונת. לי אישית יש GARMIN VISTA - מאד נחמד.
 
GPS

תגיד מיקי אתה תמיד חייב להוציא את המילים מפי?????????? שבת שלום, שלום שבת - אין טיסות, מזג אויר נאכס... טומי
 
GARMIN VISTA

כמה שידוע לי, GARMIN VISTA אינו תעופתי כלל. ומי שמעונין ב מכשיר תעופתי צבעוני ונייד יקנה גרמין 295 , נכון ששחור לבן עושה את העבודה, אבל צבעוני זה יותר נעים
 
בטח ש VISTA לא תעופתי

ולמה בדיוק מישהו צריך GPS תעופתי, בפרט אם הוא חי בישראל? את שמונת שדות התעופה בישראל אפשר להקליד פנימה כנ.צ.... לא הבנתי, ואני עדין לא מבין, למה רוב האנשים קונים את ה GPS התעופתי. רובם לא מעדכנים את בסיס הנתונים הפנימי בלאו הכי. רובם טסים רק בישראל (ראיתי אחד מותקן בדריפטר השבוע!), רובם משמשים גיבוי בלבד (כי במטוס מותקן GPS תעופתי). אני יודע שGPS תעופתי נותן תדרי מגדל, אזורים, פרטי שדות, וכו´. אבל אם אתה טס לחו"ל רק מפעם לפעם והמכשיר הוא לגיבוי ברוב המטוסים, ואתה מכין נתיב ומפה מסודרים בכל מקרה, אזי היתרון של GPS תעופתי לעומת רגיל הוא קטן/שולי. לעומת זאת, GPS תעופתי כמעט אינו שימושי למטרות טיול/נסיעה, הוא הרבה יותר גדול וכבד מה VISTA, וכפול במחיר... שלא לדבר על כך שהמפות בפנים הן חלקיות ורק או אירופה או ארה"ב אבל לא שתיהן. אני בחרתי ב VISTA בגלל גודל הזכרון והאפשרות להזין מפות מפורטות של רוב חלקי העולם השימושים לי, מצפן מגנטי ומד גובה דיגיטלי עם תאורה (טוב לחירום אמיתי דווקא במטוס), שתי בטריות AA בלבד, ונכנס בקלות לכיס הגינס (בניגוד ל PILOT III). וכמובן, מחיר שווה לכל נפש (יחסית!). תודה לדודי שהראה לי את המכשיר שלו! לגבי ה 295, מי שצריך גם פטיש לגיבוי, זה בהחלט המכשיר האידאלי. המכשיר פשוט ענק, וכבד (שלא לדבר על המחיר... לא שקשה לי להוציא את הכסף, אבל זה גם מחייב לשמור עליו, לדאוג מגניבה, וכולי) אני לא חס וחלילה מזלזל. אני מסכים שה 295 נראה 10 ועושה "הכל", ושצבע זה מגניב. אבל הגודל/משקל לא בשבילי. ראיתי את אבי בן דוד עולה לטיסה עם תיק של 20 ק"ג כולל 295. בן אדם רציני - לא כמוני. אני אישית, מעדיף לקחת יותר דלק במקום ציוד
 
אתה סתם מתעקש על הויסטה הזה

זה נכון שאף אחד לא מעדכן אותו, אבל קצב שינוי נקודות הקריאה התעופתיות באזורינו הוא ממש איטי, וכשאתה טס לכל מני מקומות כמו איי יוון, ואפילו קפריסין, בתעופתי אתה מקבל נתונים של אזורי טיסה אסורים וכן מובנה בו נקודות הצטרפות לנחיתה (מין LOCALAIZER ) כן, נכון, יש בו גם תדרים, גם נתוני דלק, גם נתוני שעות פעולה. וההפרש במחיר אני לא חושב שהוא משמעותי למי שמתעסק בטייס. דרך אגב, אני לא יודע מה הגיל שלך, אבל כאשר אתה מגיע לגיל שצריך משקפי קריאה, אז במיוחד כל המכשירי גי פי אס הקטנים האלו די מקשים את החיים. דרך אגב, במציאות פעם תיכננתי לטוס לסקיאטוס, ובאזור האי קוס, החברה ביקשו ללכת לאי סאמוס, בשלוש לחיצות כפתור אתה מאתר את השדה, ומספיק להבין היכן אתה. במכשיר לא תעופתי, יהיה די קשה להתארגן בתוך כמה דקות. לסיכום, מי שאין לו בעיה כספית, ושואף לטוס עם גי פי אס בכיף, שיקנה מה שיותר כבד, ומה שיותר צבעוני
 
הגיל שלי דווקא מופיע כאן

אם תלחץ על השם שלי תראה בכרטיס הביקור את כל הפרטים. היה נחמד אם גם אתה היית ממלא את כרטיס הביקור שלך. ליוון לא יעלה על דעתי לטוס במטוס ללא GARMIN 430 או דומה, כמו ה 182RG של יצחקי. ועל הקרקע אני עדין אוכל להשתמש בוויסטה לטיול רגלי וכו´. דרך אגב, לתשומת לבך שכמעט כל שדות התעופה מופיעים בכל GPS מודרני (רק סימן, בלי מידע) כך שלאתר את השדה של סאמוס לא צריכה להיות בעיה.
 
כרטיס ביקור שלי

אין כלל צורך למלא את כרטיס הביקור שלי, יאיר גיל זה מספיק ככרטיס ביקור, כל אחד בהרצליה יודע מי זה יאיר גיל ואם תהיה לך בעיה תבדוק במודיעין טייס. רק אצלי במשפח יש אפשרות להקים קלוב תעופה. דרך אגב, אני טסתי הרבה מאוד שנים לכל יוון ואיטליה ללא כל GPS והאופציה של גרמין 430 שטרם הותקן אצלינו (אף שהוזמן) זה רק פינוק חמוד. רק משנת 90 אני טס עם גרמין 100 במטוס (כולל טיסת סולו שביצעתי מארהב לישראל בשנת 93), ויש לי בשנים אחרונות תמיד ביד גם איזה גרמין נייד ואני מאוד אוהב את הציבעוני - בגיל שלי זה יותר קריא ונוח לזקני הטייס (למרות המשקל)
 
יאיר גיל-אני לא מכיר אותך...

שלום ליאיר נראה לי כי אתה מהותיקים ומהיכולים לתרום לפורום אני לא מכיר אותך וכמוני יש עוד. (התעניינתי) מציע כי תמלא את כרטיסך,כך שתהיה לנו הכרות יותר מעניינת ומועילה שהר זו מטרת הפורום. תודה,בכל מיקרה
 
תשמע, אני ביישן, לא ממש אוהב ל...

לא ממש אוהב שאלונים וגם לא בטוח שאני יודע היכן הכרטיס ביקור הזה בכל מקרה, אני בעל CHN צסנה 172 אותו הבאתי לארץ מגרמניה לפני כשלוש שנים, ליתר דיוק הייתי רק משלם האגרות בדרך, ואילו בני שהיה אז בן 17 היה הטייס. לפני שנה התקנתי בו מנוע 180 כ"ס (במקום 160 דגם H הידוע לשימצה) בשנת 1993 בחרתי, קניתי והבאתי לבדי לארץ את ה - CCY (פיפר נבארו) והייתי הבעלים העיקרי שלו עד לא מזמן ומכרתי את אחזקותי במטוס עד שלאחרונה מכרתי שישית לאבי בן דוד ונשארתי עם שישית ממנו. עם יהיה שיפור בתעופה הכללית, יתכן ובשנה הבאה אקנה משהו אחר לכדר הטייסים שבמשפחתי (שלושה בנים טייסים) אני טייס מ- 1975 וכבר היו בבעלותי צסנה 172 חדשה ב-1978, סנקה CAA 1עליה השלום שהונחתה על ידי אחד שידע לעבוד רק לפי צקליסט, וקפץ ת/שורה להוריד גלגלים ואחר כך הייתי בעלים של סנקה 1 CAG עליו השלום שרוסק ב- 93 בחיפה כשכבר היה בבעלות שירגל. מקווה שעכשיו כבר תדע מי אני.
 
יאיר-יש לך מה לתרום לפורום...../images/Emo45.gif

אם תירצה עזרה בעידכון כרטיסך,אני לשרותך. עידכון הכרטיס יסייע לכולם ובמיוחד מול מי שיש לו מה לתרום מנסיון וידע. תוכל להתקשר אלי ואסייע לך: 054-803610
 
המממ. אם כבר אמרת 20 ק"ג

אז תיק הטיסה שלי שוקל 9 ק"ג, ומשמש אותי בעיקר לטיסות לחו"ל או לאילת. ולהלן תכולתו, כפי שבדקתי כרגע: GARMIN 295 עם YOKE MOUNT וכבלי חיבור למתח חיצוני ולאנטנה ICOM A23 עם חיבור לאוזניות 2 זוגות אוזניות 2 פנסים AIP מפות נתיבים דפיות לשדה היעד ולאלטרנייטס + ENROUTE חצי ליטר מים מינרליים פלייר פטנט וזה לא עניין של בן-אדם רציני. חשוב לי לטוס כך למעט לטיסות קרובות. בנוסף, החשבון של מעדיף לקחת דלק במקום ציוד מתאים למטוסים בהם נלקח הדלק על חשבון ציוד. אין לי רישיון למטוסים כאלה. ואני מודיעך ידידי כי אני לוקח את תיקי הכבד יחד עם עוד חמישה אנשים מחר לפאפוס על ציודם בלי לחסר ולו ליברה אחת מ 192 גאלוני הדלק במטוס... בשמחות אבי בן-דוד
 

laronpilot

New member
תיק טיסה... ושלא תחשבו שאני משוגע../images/Emo108.gif

לכל טיסה אני יוצא עם תיק ששוקל 10 ק"ג פעם, חברי היקר ז"ל עפר גלובינסקי, כששהה בארה"ב, ביקש ממני לשלוח לו רשימה של הדברים שאני לוקח לטיסה. ספרתי ונדהמתי. הרשימה מצורפת כאן ואני מקווה שלא תחשבו שאני משוגע. הרשימה: 1. תיק הכולל מדבקת אגודת התעופה ורישום LARON. 2. מתקן ליוק לGPS, תוכניות טיסה, מד טמפרטורה, סטופר ומצפן חירום. 3. בד"ח תדריכי טיסה. 4. פלייר. 5. אוזניות דיויד קלארק. 6. מגב חלונות. 7. פד ליוק. 8. פד לברך. 9. מנקז דלק. 10. בד"ח ישראלי. 11. בד"ח אנגלי 152. 12. בד"ח אנגלי 172. 13. בד"ח אנגלי 172RG. 14. AIP. 15. אייקום. 16. מטען לאייקום. 17. פנס. 18. 2 סוללות. 19. תוכניות טיסה מתוצרת "לרוןס´ אויאיישן". 20. סרגל ניווט נייר. 21. סרגל ניווט פלסטי. 22. סרגל מתכת. 23. מחשב ניווט. 24. דפית כל תדרי הקשר. 25. דפית כל תדרי הניווט. 26. ספר מטוס 152. 27. ספר מטוס 172RG. 28. לוג-בוק. 29. סטופר. 30. סט נוסף של כריות לאוזניים – אוזניות. 31. ספוג נוסף למיקרופון האוזניות. 32. מחבר בין האייקום והאוזניות – לשימוש האייקום תוך כדי לבישת האוזניות. 33. מפתח של התיק. 34. מפת ניווט צפון. 35. מפת ניווט דרום. 36. ספר אייקום. 37. תמונת פנל 152. 38. שרשרת וכיס פלסטי המיועד לנשיאת רשיון וכרטיס צוות אויר בכניסה לשטח אווירי. 39. מפת אזורי אימונים מתוצרת "לרוןס´ אויאיישן". 40. כפפות חד פעמיות למילוי שמן. 41. צינורית ומשפך למילוי שמן. 42. שמן מנוע. 43. GPS גרמין PILOT III 44. חוט מאריך לאנטנת ה GPS 45. כבל לחיבור המצת 46. 4 סוללות ל GPS 47. סלוטייפ. 48. סרט בידוד (איזולירבנד) 49. פנקס צ´קים. 50. 4 עטים. 51. עיפרון. 52. מחק. 53. מחדד. 54. וול קרו – ריצרץ אמריקאי זכר ונקבה. 55. טישו. 56. סט מברגים קטנים. 57. הרבה התלהבות!!! נחיתות בטוחות יפתח לרון
 
יפתח-וכל המרבה,הרי זה משובח..

מנסיון,בשעת צרה,חלק מהעזריםמועילים ביותר כמובן שלא צריך להפריז. אני לא לוקח את כל הפק"ל לכל טיסה ובמיוחד לא בארץ. לטיסות חו"ל,כל המרבה הרי זה משובח ושימושי ביותר שלא נזדקק
 

laronpilot

New member
עכשיו ברצינות...../images/Emo108.gif

הרשימה "נופחה" בשביל ההומור, מספיק לרשום GPS והגיוני שהוא כולל סוללות, חוטים וכד´ אבל מה שגרם לי "לנפח את התיק" היה חוסר הרצינות של בתי הספר. (לא כולם אבל חלקם) מטיסה לטיסה גיליתי שחוץ מאשר תיק עזרה ראשונה, מטף כיבוי אש ושקיות הקאה, את כל היתר אתה צריך להביא בעצמך. קרה לי כבר שבטיסה לאילת, קיבלתי מטוס ללא דלק וללא שמן. כלומר היו 2 בקבוקי שמן במטוס, רק אף אחד לא טרח לבדוק אם הם מלאים בשמן. מטיסה לטיסה, התיק מתנפח. וככל שמשכיר המטוס מזלזל יותר, כך התיק הופך כבד יותר. אם למישהו יש משהו בתיק שלא הזכרתי, אני תמיד שמח ללמוד משהו חדש. רק בשמחות ונחיתות בטוחות יפתח לרון
 
תוספת לתיק...

יפתח ידידי; הייתי מוסיף לתיק הכולבו שלך: פנס נוסף (לפחות שני פנסי כיס) משום שמטבע הדברים הנורית נשרפת בזמן הכי לא מתאים. סכין, ואני מתכוון לסכין ציידים ארוכה, עם להב שיש לו שיניים, שיכול לשמש כמשור ולחתוך בפלסטיק או במתכת דקה במקרה של הילכדות במטוס. מראה קטנה, לצורך איתות ומשיכת צומת לב ביום כמובן, ולסידור האיפור של הגברת בלילה. באם יש רשיון וידע, נשק אישי קטן להגנה מפני חיות בר (הולכי על ארבע או שתיים). טיסות נעימות ובטוחות... מייק..
 
יפתח, אתה מצליח לטוס ב-152 עם כל הצ

נראה לי שבססנה 152 עמוסת דלק התיק שלך טס לבד, אין אפשרות לקחת גם אותך.
 

laronpilot

New member
מה זאת אומרת...../images/Emo108.gif

152 1 במטוס ועוד 52 סוחבים 172 1 במטוס ועוד 72 סוחבים - כי הוא קצת יותר גדול
 
למעלה