Help, really, please.

Hippie Jeannie

New member
Help, really, please.

[Sorry for the English, I'm on a public computer.] So... I'm kinda stuck. We need to give the school a list of songs - solos and duets - we may want to do in our final showcase (can't believe I'll be graduating soon! Auditioning soon! F**k me!) And I'm completely lost - I don't really have dream roles (Except for Mrs. Lovett and Mama Rose, for which I'll need to wait a few decades...
), and it can't be anything overdone or overly known. For those of you who haven't heard me sing - I'm a soprano but my range is wide enough for mezz and alto too (I was actually just assigned an alto song I love). Strong mix, I've a belt too, but nothing crazy (up to a C or so). I look for songs that offer a lot of acting, since it's my strongest. I need ballads - I have none in my book, kinda funny. Dance breaks are possible too - I've improved tons since I got here!
Thanks everybody! BTW - our forum is celebrating its 7th birthday on yom haatzmaut. I'm proud!
 

thorondor

New member
המממ...

הנה כמה בלדות שאני אוהב (כנראה שחלקן נחשבות טחונות למדי): Hedwig and the angry inch - Wicked little town. Into the woods - Last midnight. Into the woods - Children will listen. A little night's music - Every day a little death. Company - The ladies who lunch. Songs for a new world - I'm not afraid of anything. Songs for a new world - Stars and the moon. I love you, you're perfect, now change - I will be loved tonight. Les miserables - I dreamed a dream. Les miserables - On my own. Notre dame de paris - Live for the one that I love. Parade - You don't know this man. Oliver! - As long as he needs me Cabaret - Maybe this time.
 

thorondor

New member
אין לי מושג איך שכחתי

כמובן ש - A little night's music - Send in the clowns.
 

Hippie Jeannie

New member
לצערי לא

אף אחד מהשירים האלה לא כשר. כולם כאחד מוכרים, וחלקם בנו לזה גם לא מתאימים - מין (הדוויג) וגיל (send in the clowns), למשל. היחיד שלא ממש מוכר פה באמריקה זה נוטרה דאם דה פריז, וזו אופציה שפרחה מזכרוני, בהחלט אבדוק. אבל לפי מיטב זכרוני, רוב השירים הם של אזמרלדה ולא של פלר, ואין טעם שאתעסק עם אזמרלדה כי זה חומר לא מתאים (אני לבנה מדי מכדי להיות צוענייה). צריך לחשוב גם על טייפ לצערי... אבל תודה רבה על המחשבה והעזרה!
 

thorondor

New member
וכמובן ששכחתי דואטים.

Assassins - Unworthy of your love. Songs for a new world - I'd give it all for you. Parade - All the wasted time (כנראה הדואט האהוב עליי) Phantom of the opera - All I ask of you. Les miserables - A little fall of rain.
 

Yentl

New member
אוקיי... כמה פחות מוכרים

Hello Again - Tom Birds of Paradise - You're Mine or Imagining You Elegies:A Song Cycle - Any time(I Am There) or Passover The Goodbye Girl - What A Guy Me and My Girl - Once you lose your heart Title of Show - A Way Back To Then זה עדיין חדש מספיק שזה לא טחון, אני מקווה The Wedding Singer - If I Told You אל תצחקי, אחלה שיר In The Shade 110 - Is it Really Me or Old Maid בשביל דואטים, תבדקי את הדיסקים של אליס ריפלי ואמילי סקינר...יש להן בחירות טובות מקווה שעזרתי!
 

tommy walker

New member
הערה קטנה

אמנם אין לי המלצות לשירים אבל רציתי לכתוב על משהו אחר שדיברת עליו, על הקטע של לא לעשות שירים שהם מוכרים. אני נגד הקשקוש הזה שבוחנים מבקשים לעשות שירים לא מוכרים ולא כאלה שעושים תמיד. ולפעמים לא מבקשים במפורש אבל זה כאילו משהו שאנשים לבד אומרים לעצמם. מדובר פה על אודישן, או על סוג של מבחן מסויים. אנשים נמדדים לפי היכולת שלהם והכישרון שלהם לבצע שיר מסויים. למה בוחן צריך להתייחס ליצירה עצמה ולא למבצע של היצירה או לביצוע עצמו? הנבחן עצמו צריך להוכיח את הכישרון שלו, והכישרון שלו יכול להיות מוכח גם באמצעות שיר שהוא מוכר ושעשו אותו הרבה אחרים. באותה מידה מישהו יכול לבחור שיר שלא מכירים ולבצע אותו בחוסר כישרון. אני חושב שזאת אינטרסנטיות מטומטמת ואגואיסטית של בוחנים. אתם לא רוצים לשמוע כל פעם את אותם שירים? בעיה שלכם! אל תהיו בוחנים. תמכרו עגבניות בשוק. זאת העבודה, אין מה לעשות. העבודה היא למצוא את הכישרון ואת המקום של המבצע בתוך זה. לבוחן צריכה להיות היכולת להתרכז במבצע עצמו ולא בכל מיני דברים אינטרסנטיים כמו כמה פעמים הוא כבר שמע את השיר או אם השיר משעמם אותו וכו'. מבחינתי איש מקצוע או בוחן שזאת הגישה שלו הוא לא מקצועי בעיניי. אתה באת לעבוד, לא לשמוע להנאתך שירים שאתה אוהב או שאתה לא אוהב. תהיה ענייני. תן ביקורת עניינית על הביצוע עצמו ולא על היצירה. ביקורת שכן יכולה להיות לגיטימית היא על בחירה לא נכונה של שיר אבל ממניעים עניינים, כלומר, אם זה שיר שלא מתאים קולית למבצע שלו... או אם השיר לא נותן ביטוי מספק ליכולות של המבצע וכו'. ביקורת על עצם בחירה של שיר שהוא חס וחלילה ידוע ומוכר ולא אנונימי זה טמטום לדעתי. אם ככה אז אולי גם צריך לבטל בעולם את ההפקות של פאנטום האופרה, עלובי החיים וכו'. הרי אלה מחזות זמר מוכרים שכבר ביצעו אותם הרבה והיו המון הפקות שלהם. הרי אנשים מכירים טוב את השירים בהם. אז למה שוב ושוב זה ממלא אולמות? אולי החומר הוא פשוט טוב ולכן הוא פופולרי. ואולי גם הביצוע הוא ביצוע טוב ולכן באים לראות את זה בלי קשר לעובדה שאלה מחזות זמר מוכרים. אז אם אצל קהל חופשי זה עובד ככה אז על אחת כמה וכמה שאצל אנשי מקצוע זה צריך להיות ככה ברגע שהם באים לתת הערכה למבצע של שיר, במיוחד כשזה במסגרת פנימית של מבחן בביה"ס ולא מופע בפני קהל שאז צריך לחשוב על רפרטואר ולהחליט אילו יצירות כדאי להכניס.
 

Hippie Jeannie

New member
אז זהו, שלא

יקירי, אני מעריכה את התשוקה שלך, אבל לדעתי אתה טועה לחלוטין בגישה הזו. "בעיה שלכם! אל תהיו בוחנים. תמכרו עגבניות בשוק", "מבחינתי איש מקצוע או בוחן שזו הגישה שלו הוא לא מקצועי בעיניי"... בעיניי שחקן שזו הגישה שלו הוא לא מקצועי. התפקיד שלי כשחקנית באודישן הוא להיות מה שהבוחן מחפש, מה שהוא רוצה שאהיה (אני מדברת, אגב, על אמריקה, לא על ישראל). בוחנים פה יכולים לפסול אותך מאודישן אם אתה נראה כמו בעלם לשעבר, אם נכנסת לחדר הבחינות עם גב כפוף, אם לא חייכת מספיק, וכו' וכו'. בוחנים פה פוסלים על זוטות. זו זכותם כבוחנים. ולבחור שיר מוכר זה לקנות לעצמך כרטיס מהיר החוצה. אני לא פה לחנך את הבוחנים. אני פה להשיג עבודה! מי שצריך לעבוד קשה באודישן הוא השחקן ולא הבוחן! יש מספר מצומצם של בוחנים ואלפי נבחנים. אני לא אשים לעצמי מכשול ואבחר בשיר שיגרום להם להתעצבן, ואז אצטרך לעשות עבודה אקסטרה קשה כדי לזכות בהם עם הכישרון שלי. בזבוז זמן. וחוץ מזה - תתפלא כה שירים מופלאים קיימים שאינם טחונים
 

pazer

New member
תשובה

בגדול אתה צודק אבל בוא אני אגלה לך משהו: גם הבוחנים הם בני אדם ואם באים אליהם 200 איש (נגיד) וכולם שרים שירים צפויים אז הבוחן ברמה הפסיכולוגית כבר חצי מתעלם מהשיר. אבל אם אתה בא אליו עם משהו מקורי הוא כבר פותח את העין. אני אפילו לא מדבר על ההערכה שלו כלפייך על השקעה בחיפוש השיר. וסתיו, הנה רעיון בשבילך שאולי יעלה לך זכרונות: http://musicals.isgreat.org/modules.php?name=FAQ&myfaq=yes&id_cat=26&categories=%E0%E7%F8#226
 

tommy walker

New member
ובכן...

לגבי מה שסתיו אמרה שזו זכותם כבוחנים וכל זה... ברור שזכותם. אבל גם זכותו של בוחן לחשוב שלא התאפרת מספיק ולכן הוא לא אוהב את השיר שלך... ואז את תרוצי להתאפר ובוחן אחר יגיד שאת מאופרת יותר מדי ואז הוא לא יאהב את השיר שלך. או מעבר לזה, בוחן אחר יחשוב שהשם שלך לא יפה ולכן הוא לא יאהב את השיר שלך. ועוד בוחן אחר לא יאהב את השיר שלך כי את ישראלית והוא תומך במאבק הפלסטיני. אז אני לא רואה הבדל גדול, זה אותו עיקרון. גם במקרים האלה הם מכניסים לשיפוט שלהם אלמנטים לא מקצועיים. אז גם פה כדי לקבל עבודה את תנסי לרצות אותם בכל מחיר ולבטל את האזרחות הישראלית שלך ולהצטרף לחמאס ולשנות את שמך וכו'? אני יודע שהגזמתי ולעשות את הדברים האלה כדי לקבל תפקיד זה לא כמו פשוט לבחור שיר מסוג אחר... אבל הטענה היא לא כלפי הנבחנים... הרי ברור שזה לא דבר שיוויוני ושבוחן הוא מעל נבחן. השאלה מה הגבול של להיכנע לקפריזות של אנשים? אמרת שאת לא רוצה לגרום להם להתעצבן... אבל בעצם זה לא תלוי בך אם בוחן יתעצבן או לא כי כל בן אדם עם הדעות שלו ועם מה שמעצבן אותו ומה שהוא אוהב וכל אחד שונה מהשני. אז אף פעם אי אפשר לרצות את כולם. תמיד יהיה אחד שיאהב מאוד את מה שאת עושה ואחד אחר שישנא בדיוק את אותו דבר. אז אולי יכולה להיות גישה אחרת של לעשות מה שנראה לך נכון ולא מה שנראה לך שמישהו ירצה לראות. אם במקרה אותו אחד שבוחן יאהב אז אחלה, ואם לא אז לא. הרי כמו שאמרת לגבי זה שמישהו דומה לאקס, זה לא משהו שאת שולטת עליו ואת לא יכולה לדעת שזה מה שעובר לו בראש. הרי יכול פתאום להיות פתאום באיזה מקום בוחן שדווקא אוהב קלאסיקות ולא אוהב את כל מחזות הזמר החדשים. ואז כל אלה שהכינו דווקא דברים חדשים יידפקו. אז אני אישית נגד מדיניות ה"ריצוי בכל מחיר" הזאת. אני בעד אמת פנימית. ואז גם תהיי שלמה עם עצמך. תעשי מה שלדעתך נכון לעשות. אם מישהו לא אוהב את זה אז זה העניין שלו, זכותו., ואם מישהו כן יאהב את זה אז אחלה. אז נכון, אולי זה יקטין את הסיכוי לקבל עבודות מסוימות, אבל כמו שאמרת בעצמך- גם ככה זה לא לגמרי בשליטתך אלא נתון לגחמות וקפריזות. לגבי מה שפז אמר על זה שגם הבוחנים בני אדם, אז התייחסתי לזה בהודעה הקודמת. לא אמרתי שאסור להם להיות בני אדם, אבל הם צריכים להיות בני אדם שעושים את העבודה שלהם במקצועיות. הדבר הזה שכביכול מקובל שלבוחן מותר לזלזל ולהיות מוסט פסיכולוגית ע"י כל מיני דברים לא ענייניים ואילו הנבחן צריך לרצות אותו בכל מחיר לא מקובל עליי. מעניין איך אותו בוחן ירגיש כשאח"כ הוא יהיה בריאיון עבודה אצל איזה מנהל תאטרון והמנהל כל הריאיון לא יקשיב לו וידבר בטלפון ויהיה עסוק בדברים אחרים ובסוף ינפנף אותו מהמשרד. בפעמים הבודדות שיצא לי להיות בוחן בדברים כאלה אז תמיד הייתי מרוכז בביצוע עצמו ובמבצע ובניסיון לראות אם יש שם משהו ובאיזו רמה והייתי עסוק בלהכיל בראש שלי את כל ההיבטים של מה שאני רואה. זה לא שאני אוהב להתאמץ ולעבוד קשה אבל ידעתי שזו העבודה שלי ושבזה שעכשיו אני אתאמץ יותר בלבחון לעומק את הדברים אז אח"כ אני יכול להיות מורווח מזה. אז הטענה שלי היא לבוחנים ולא לנבחנים. אמנם כרגע אתם למעלה בסיטואציה הספציפית הזאת אבל יום אחרי אתם יכולים להיות למטה ואת היחס שאתם רוצים לקבל מאחרים אתם צריכים גם לתת לאחרים. ואם בגלל העומס אתם לא יכולים להישאר מרוכזים ואתם נהיים עייפים וכו' אז תארגנו את האודישנים בצורה אחרת. או שתנסו לפתור את הבעיות הפסיכולוגיות שלכם בצורה אחרת. אבל אל תהפכו את הנבחנים לקורבנות של הקפריזות שלכם. ואם אתם יודעים שאתם אנשים עם קפריזות אז אל תלכו לבחון כי לפחות תהיו כנים עם עצמכם ותודו בפני עצמכם שאתם לא מספיק נקיים ופתוחים כדי לבחון בדברים כאלה. ולחילופין הטענה היא גם כלפי המנהלים שמחליטים מי יהיו הבוחנים, שידעו לבחור את האנשים שמתייחסים בצורה הנכונה לנבחנים ושאם הם יראו בוחנים שמחליטים לפי כל מיני קפריזות לא ענייניות אז שידאגו לא להזמין אותם יותר לבחון או להביא מישהו אחר במקומם.
 

pazer

New member
לא מדויק

הלוואי והטענות שלך היו נכונות אבל הן לא. בוחנים לא עושים "דווקא" ודופקים אנשים על איפור או בחירת שיר והם לא מתעייפים סתם. העניין הוא לא של עייפות אלא של תשומת לב. כשבאים לך 200 איש וכל אחד עושה אודישן מלא שבו הוא צריך להציג את עצמו ולשיר שיר מהתחלה עד הסוף, מתי שהוא מבין כל הבחורות הכוסיות והבלונדיניות אתה תרצה לראות את זאת שמביאה לך אולי משהו שונה. תאר לך שאתה הוחן את הבחורה ה-100 ולפני ראית עוד 99 בחורות, כולם פחות או יותר נראות בסדר ומתאימות לטייפקאסט. אבל כולן שרות שירים שאתה מכיר יותר טוב כבר מאלה שכתבו אותן - מה תעשה? מה שכל יצור אנושי יעשה - יוריד קצת מהריכוז. אבל אם תבוא אחת שמתאימה לך ולא תשיר בפעם המיליון את Memory אז אוטומטית אתה תסתכל עליה בצורה קצת שונה ותפנה את מלוא הריכוז שלך בכישרון שלה. הבוחנים לא עושים דווקא לאף אחד, הם פשוט בני אדם שמותר להם לצאת מריכוז. מה עוד שכאשר אתה בא עם משהו מקורי זה נותן לך נקודות על חיפוש השיר וכו', וזה שאת באה מאופרת זה מראה על השקעה וכו'.
 

netmaster1

New member
אני דווקא מקבל את הערות של יובל

כי ברמה העקרונית אמורים להסתכל על הביצוע ולא על היצירה בשלמותה, אבל אני די בטוח שבעולם האמיתי זה לא מה שקורה ומישהי לפני אודישן שיודעת שהיא חייבת לקבל את התפקיד הזה תעשה חושבים לגבי מה היא הולכת לשיר כדי להימנע מסיטואציות כאלה בדיוק שיכולות לפסול אותה משיקולים לא קונקרטים לגבי ההתאמה שלה לתפקיד. אגב, ממה שיצא לי לעזור לאנשים באודישנים בארץ(ולא בסנו) בד"כ המלהקים נותנים איזהשהוא מתווה שעוזר למועמד לכוון את עצמו, לדוגמה באודישנים לקומפני(ז"ל...) היו צריכים לגשת עם 2 שירים בעברית אחד של זונדהיים ואחד של רוג'רס והמרשטיין, אז חוץ מזה שכבר מדובר באיזה שהוא צמצום יחסי אם לוקחים את השיר של רוג'רס והמרשטיין בעברית אז יש רק את המלך ואני וצלילי המוזיקה שתורגמו לעברית(אני לא טועה, נכון?) אבל בגדול הדיון הזה קצת גלש וסתוי אני מאחל לך המון בהצלחה! אני אחשוב לך על כמה קטעים ואפרסם:)
 

BroadwayBaby511

New member
עוד כמה רעיונות...

All Grown Up - Bare I Like Your Style - Barnum (Duet, Man and woman) Leaving's Not the Only Way to Go - Big River Story of a Girl Don't You Worry - Easter Rising Any Time (I Am There) - Elegies: A Song Cycle Expectations from a Man - Forward The Clock Strikes Three - Forward Paris Original - How to Succeed in Business Without Really Trying Your Lips and Me - In Trousers Smile of Your Dreams - John & Jen Old Clothes - John & Jen Bye Room - John & Jen (Duet - Man and woman, one of my favorites!) Not a Love Story - Tales from the Bad Years Say the Word - Unauthorized Biography of Samantha Brown Run Away With Me - Unauthorized Biography of Samantha Brown The Proposal - Unauthorized Biography of Samantha Brown (A comedic ballad! Would you believe it? It's originally for a guy, I didn't go through the lyrics, but I think it can be worked out for a girl) Still Hurting - The Last 5 Years (Don't know if it's too known or what...) Five and a Half Minutes - I have no clue what show it's from, only that it's a Kerrigan & Lowdermilk tune. It could be a one-shot. The Light in the Piazza - ... Some Things Are Meant to Be - Little Women (Duet - Two women. This song brings me to tears...) Trina's Song - March of the Falsettos I'm Your Man - Meet John Doe The Music Still Plays On - A New Brain Spread a Little Sunshine - Pippin (It's all in the delivery...) Do I Hear a Waltz? - ... Sooner or Later - Dick Tracy Unworthy of Your Love - Assassins (Duet - Man and woman, ala Putting it Together) There's Always a Woman - Anyone Can Whistle (Duet - Two women) Hold On - The Secret Garden Coffee - See What I Wanna See Barcelona - Company (Duet - Man and woman) Surabaya-Santa - Songs for a New World (I'm not really sure if it's classified as uptempo or ballad... I'm confused. In any case, it's comedic.) I'm Not Afraid of Anything - Songs for a New World Move On - Sunday in the Park with George Come to Your Senses - Tick, tick... BOOM! A Way Back to Then - [title of show] I'm Past My Prime - Li'l Abner (Duet - Two women)
 
למעלה