DoronModan
New member
המשך המשפט האחרון
כשאמרתי " ויש אנשים שזקוקים להרבה דוגמאות מתוך הקשר של חומר כתוב." צריך לזכור שאין בזה שום פחיתות כבוד לעומת אלה שלומדים דקדוק בקלות ותופסים את זה. למעשה בדרך של דוגמאות, כך בעצם לומדים שפה מתוך שימוש בה. בין אם זה ילד ששומע את אותה מילה במשפטים שונים וממנה הוא מסיק מתי אפשר להשתמש בה. (תחשבי על איך שלמדת גרמנית), ובין אם זה אדם מבוגר שהתיישב בארץ שמדברים בה שפה חדשה עבורו. עם הזמן מכירים את הדקויות. כך שזה ממש לא רע ללמוד מתוך ההקשר. כל אחד והשיטה שלו - או ללמוד דקדוק טוב-טוב, מי שמסוגל, או ללמוד מתוך הֶקשר. ובהקשר אני מתכוון שאין ספר דוגמאות לכל מילה (במילון יש לפעמים דוגמה או שתיים מכל מילה, אבל זה לא מספיק), הדוגמאות צצות מתוך שימוש בשפה, מתוך קריאה, כתיבה, דיבור והאזנה. וכל המרבה הרי זה משובח.
כשאמרתי " ויש אנשים שזקוקים להרבה דוגמאות מתוך הקשר של חומר כתוב." צריך לזכור שאין בזה שום פחיתות כבוד לעומת אלה שלומדים דקדוק בקלות ותופסים את זה. למעשה בדרך של דוגמאות, כך בעצם לומדים שפה מתוך שימוש בה. בין אם זה ילד ששומע את אותה מילה במשפטים שונים וממנה הוא מסיק מתי אפשר להשתמש בה. (תחשבי על איך שלמדת גרמנית), ובין אם זה אדם מבוגר שהתיישב בארץ שמדברים בה שפה חדשה עבורו. עם הזמן מכירים את הדקויות. כך שזה ממש לא רע ללמוד מתוך ההקשר. כל אחד והשיטה שלו - או ללמוד דקדוק טוב-טוב, מי שמסוגל, או ללמוד מתוך הֶקשר. ובהקשר אני מתכוון שאין ספר דוגמאות לכל מילה (במילון יש לפעמים דוגמה או שתיים מכל מילה, אבל זה לא מספיק), הדוגמאות צצות מתוך שימוש בשפה, מתוך קריאה, כתיבה, דיבור והאזנה. וכל המרבה הרי זה משובח.