הבעיות של 2025 היו ונשארו: לא עתידני, לא חדשני, לא נעים לעין
הסט הוא עיר? לא ממש. יותר כמו מיני-קניון, כשהמעברים צבועים כמו רחוב. אם בקניון יש מוכרים ותנועה, בסט של 2025 יש בעיקר ריק. שממה. ציפיה למשהו שלא קורה. סטטיות. אם רצו ללמוד מהמופע של טרומן היו צריכים להבין שדרושים עשרות ניצבים.
העיר היא עתידנית? ממש לא. להיפך. העיר ממחזרת רעיונות מאד מיושנים: "בתים" "פוד שינה" "חנויות" "כביש" - דברים שכולנו מכירים. אין גם רובוטים - אלו מסכים עם אנשי הפקה שמנהלים סמול טוק חובבני ומנסים בעצמם להבין את הפורמט שנדרשו לדברר. חלקם עוצרים באמצע להתייעץ כנראה, כי גם להם אין מושג "מה הכללים".
לא חדשני.
לא רק שסט העיר לא עתידני מבחינת דפוסי מחיה, צריכה ובילוי (שכמעט ואין..) המשחק כולו גם לא ממש חדשני. פורמט חדש? קבוצת אנשים שמצולמת ברציפות ועושה משימות בחלל סגור, מודחת מדי שבוע והאחרון זוכה בפרס. הממ.. כמה יצירתי מצידם. הכנסת אלמנט הכסף והדיירים המחוברים לבחוץ בכל מיני אקטואליה? זה לא מספיק חדשני, וגם לא אינטראקציה עתידית של הקהל שבודאי יוזמן לסייע למתמודדים לצבור או להפסיד כסף. נו אז מה? למה זה מעניין יותר מכל משימה אחרת בפורמט המקביל? זה לא.
לא נעים לעין. הסט הקודר, החשוך, ובצבעים די קודרים, לא מואר נכון, ובעיקר משדר קלסטרופוביה כמעט בכל פינה שלו. התחושה היא של חבורה הכלואה במבוך ומנסה למצוא לעצמה פינות בתוכו. תחושה מעיקה, בדיוק ההפך מעיר שאמורה לתת מרחב, כיכרות לפעילות, ומגוון שלם של רחובות וסמטאות מהראשיים לצדדיים.
לא אין פה עיר, אין פה דרמה, המשחק לא מוגדר ולא ברור, ונראה שלא חשבו יותר מדי על הפורמט לפני ששפכו מעל 100 מליון שקל. בסכום כזה יכולתי להביא להם 10 פורמטים מצוינים, שיכלו לרכוש בזול ומצרפית היו ממלאים פי כמה יותר שעות, ויוצרים פי כמה יותר עניין וצפייה.
בעיקר חבל על המשתתפים, שעם מגע מבחוץ, ילכו ויבינו שהרייטינג נמוך, שהם לא מעניינים ממש והפורמט בו הם משתתפים כושל. ניתן להניח שחלקם כבר הרגישו ומדברים בגלוי על אי הבנה של מה בדיוק עושים במבוך דמוי קניון דמוי עיר המצולם מכל עבר. גם הנסיון לייצר דרמה ממכירת בגדים ומשימות (מטופשות עד אימה) מראה שההפקה פשוט לא חשבה באופן יצירתי ומחוץ לקופסה. והקופסה די קודרת.