חדשות ועדכונים

Macphista

New member
חדשות ועדכונים


אני מכזירה בזאת על פתיחת שרשור קבוע בימי ראשון- שרשור חדשות ועדכונים של דברים שקשורים לוואנס ונגזרותיה.
תרגישו חופשי גם להוסיף דברים...


יאללה, מתחילים...
 

Macphista

New member
ראיון עם לאנה פרילה


ראיון עם לאנה פרילה בטקס פרסי הגרסייה אותו הנחתה.
נשאלה על הטקס, הנשים שאותן היא מעריצה (זה טקס פרסים של נשים במדיה) והתבקשה לספיילר את העונה הבאה של וואנס- ענתה שהיא לא יודעת... לא אומרים להם כלום...
http://www.youtube.com/watch?v=eCu5TGB77fU&feature=youtu.be

(אני חושבת שהרבה יותר מתאים לה ליפסטיק בגוון בהיר כמו כאן מאשר הגוונים הכהים בסדרה)
 

Shiri from the block

Active member
נראית מעולה
יפיפייה!!
ואחלה ראיון!
מין הסתם שהיא לא תדע מה קורה איתה בעונה השלישית, נראה לי התסריטאים עצמם לא יודעים מה יהיה בעונה השלישית ורק עכשיו מתחילים לכתוב התסריט...
חוץ מזה שגם באבודים לא סיפרו להם כלום ונתנו להם תסריט לאותו שבוע כדי שלא יצאו ספויילרים
 

Macphista

New member
אני לא יודעת

אני זוכרת ששמעתי ראיון בעבר, ואני לא זוכרת עם מי, לא מהסדרה הזו, והאיש הזה דיבר כמה חשוב לערב את השחקן בעלילה של הדמות שלו. כי השחקן מכיר את הדמות, או לפחות אמור להכיר את הדמות, בצורה הטובה ביותר. ויש שחקנים שקוראים תסריט ואומרים- זה לא מתאים לדמות, ובאמת פותחים את זה לדיון מחדש ומשנים במקרה הצורך.

מאוד צורם לי כל פעם כשרוברט אומר בראיונות שהוא משאיר את העתיד ואת העלילה לכותבים והוא רק מקבל תסריט ומגלם אותו. לפחות זה מה שהוא אומר בסדרה הזו, אני חושבת ששמעתי ראיונות אחרים שלו על סרטים שהוא דיבר על עבודת הכנה של חודשים כדי להיכנס לתפקיד, בעצם גם כאן הוא מקבל את הטקסט מראש.
לא יודעת, מתפרש בעיני כראש קטן מצד אחד, ומצד שני קצת זלזול- לצופים של הסדרה אכפת יותר מה קורה עם הדמויות והם יותר מתעסקים ב- האם זה מתאים לדמות או לא- מאשר השחקנים שמגלמים אותם.
 

Shiri from the block

Active member
במקרה הזה אני לא מסכימה אל תשכחי שרק לפני שבועיים-שלוש בכלל אישרו שתיהיה עונה שלישית.
עד שכותבים תסריט ועד שבונים בכלל עלילה כללית למה יהיה בעונה שלישית זה לא תוך שנייה..
חוץ מזה שבשביל להתחבר לדמות אומרים להם בבסיסי מה הם צריכים להיות.. למשל רג'ינה המלכה הרעה עם עבר רגיש מאחורה.. לא משנה איזה עבר, אבל ידעה שהוא יהיה רגיש ויש עומק לפעולות שלה נגד סנואו.
סוייר מאבודים יודע שהוא תמיד צריך לתפקד כהמניאק של הסדרה ו bad ass דרומי כזה... זה מספיק בשביל לבנות דמות ולהבין בגדול מה אתה משחק.
כל השאר זה אקסטרא נוספים להוסיף רגש להבעה וזה אפשר לעשות גם אחרי שמקבלים את התסריט שבוע לפני.

חוץ מזה, שוב, פה אנחנו מדברים על התחלה של עונה חדשה, לא אמצע עונה שלאנה אומרת שאין לה מושג מה קורה, כי בעונה 2 הם ידעו בגדול לאיזה כיוון זה הולך..
אי אפשר לצפות משחקן לצפות מה יקרה בעונה X של הסדרה לפני שבכלל כתבו לה תסריט.
 

Macphista

New member
אבל

אבל תראי בראיון עם הפיה והצרצר, הם אומרים שדברים יכולים להשתנות ביום ושגם באמצע עונה לדמויות הראשיות אין מושג מה הולך לקרות מעבר לתסריט שהם מקבלים שבוע לפני הצילום.
גם בפליפסט שאלו את אמילי על איבוד הזיכרון של בל והיא ענתה שלה לא אמרו כלום והיא ראתה את זה רק כשקראה את התסריט. ואיבוד הזיכרון היה משהו משמעותי עבור הדמות שלה שבטח תוכנן מראש וליווה את הדמות כל החצי השני של העונה.
נראה לי מאוד לא תקין שהשחקנים כל כך לא מעורבים. זה מוריד את השחקן לתפקיד של בובה או מריונטה בידי הכותבים כשאין לו מושג מה יהיה הצעד הבא.
 

Shiri from the block

Active member
טוב... לי אישית זה לא מפריע ולא שמתי לב לחוסר ברמת משחק של השחקנית עקב זה. עד עכשיו הם עושים עבודה מעולה מבחינתי, במיוחד רג'ינוש שתמיד מלאת רגשות והבעות לא משנה מה..
 

Macphista

New member
אולי זה עובד לטובתם

הופך את הכל ליותר אמיתי כי יש רמה גבוהה יותר של אי ידיעה וכו'.
 

יסמין@

New member
גם

לי זה לא מפריע. מדובר בשחקניות ובשחקנים ממש טובים.

הדיון הזה שייך לנושא כללי יותר: שיטות משחק וכו'. זה מזכיר לי משהו שקראתי מזמן: רוברט דה נירו ידוע כשחקן טוטאלי שחייב לחוות כל דבר כדי לשחק אותו. למשל, באחד מהסרטים הוא גילם נגן סקסופון, אז הוא מצא נגן סקסופון שהסכים שהוא ילווה אותו תקופה מסוימת. בסוף דה נירו ממש ממש העיק על הנגן עם המוני שאלות ועם מעקב מתמיד וכניסה לפרטי הפרטים של חייו. באותה תקופה הוא גם למד לנגד על סקסופון. שחקן אחר ששמע על כך ממש צחק משום שהשיטה שלו להיכנס לדמות הייתה שונה לחלוטין. הוא טען ששחקן לא צריך להיכנס לדמות בצורה כזו ולחוות את פרטי הפרטים של החיים של הדמות שהוא אמור לגלם. אם התפקיד הוא להיות נגן סקסופון, שחקן טוב אמור לדעת איך לגלם את הדמות מבפנים, בלי כל סיוע חיצוני (כלומר בלי ללמוד לנגן, בלי לחיות יחד עם נגן סקסופון וכו'). אז כנראה שהשחקנים/יות בוואנס הם מהסוג השני.
 

יסמין@

New member
לדוגמה

בל. אחרי שהשחקנית יצרה לעצמה את הדמות של בל, אין שום צורך שהיא תדע מראש שבל תאבד את הזיכרון. באותו פרק שבו בל איבדה את הזיכרון, השחקנית יכולה פשוט לשחק את התפקיד של בל שאיבדה את הזיכרון. הרי היא צריכה לשחק לפי טקסט שכתבו לה התסריטאים. היא לומדת בעל פה את הטקסט, ומשחקת את התפקיד של בל שלא זוכרת כלום מעברה וכו'. לא נראה לי שהיה ממש חיוני שהיא תדע את זה מראש.
 

Macphista

New member
מניחה שזה לא אמור להשפיע על רמת המשחק

אבל... לא מעניין אותם מה יקרה עם הדמויות שלהם? מניחה שזה מה שמפריע לי יותר מכל.
 

Shiri from the block

Active member
מזה מעניין אותם או לא? ונגיד שמעניין אותם ועדיין אין תסריט אז........ מה..? אין יותר מידי ברירות.
גם עושים הרבה שינויים בתסריט במהלך הצילום גם ככה, אז דברים לא יותר מידי צפויים בשביל לדעת מראש מה בדיוק הולך לקרות עם הדמות שלך.
 

Macphista

New member
לא כולם

טוב, אני כבר מרגישה כמו תקליט שבור, אבל...
גם רוברט קרלייל הוא מ"הסוג הראשון". מדברים על זה לא מעט.
הוא למד לנהוג על אוטובוס ואפילו עבר מבחן נהיגה על אוטובוסים בגלזגו וקיבל רישיון נהיגה על אוטובוסים לפני שהתחיל לשחק בסרט כנהג אוטובוס (למרות שהסצנות שלו באוטובוס היו קצרות ויחידות ולחלוטין לא מרכזיות).
וגם עשה את כל הקטע ההמולסי בבגרות כדי להתכונן לתפקיד כהומלס.
הוא גם אמר באיזה ראיון שהוא מאוד מסתדר לעבוד עם לאנה למרות ששניהם עובדים בצורה מאוד שונה.

יו אני מעייפת את עצמי עם תגובות עליו.
 

Shiri from the block

Active member
גם ליאונרדו דיקפריו ככה לסרט של מה עובר על גילברט הוא הלך למוסד של אנשים עם פיגור שכלי או משו כזה וראה איך הם מתפקדים וכו', ונתן את התפקיד של החיים שלו.

בסרט יומן נעורים הוא גם דיבר על אנשים שנגמלו מסמים ועשה על זה מחקר ועוד..

לדעתי בכללי העבודה על סרט ועבודה על סדרת טלויזיה זה עבודה שונה לגמרי.
כי בסרט אתה יודע מההתחלה ועד הסוף לאן זה הולך כי יש לך תסריט להכל, בסדרה זה כל פרק והקטע שלו, לא בהכרח חייב להיות קשר בין השניים ולא בהכרח מה שX הרגיש בפרק Y אומר שזה יהיה ככה גם בפרק הבא, אז אין יותר מידי איפה להתכונן מראש אלא לשחק עם מה שמביאים לך ביד.
 

יסמין@

New member
לא

בטוח שממש ממש על שום דבר אחר, אבל גם אם כן - מה רע? יותר מעניין ככה
 

יסמין@

New member
יש הבדל גדול

בין סרט קולנוע לבין סדרת TV. ביצירת סרט משקיעים המווווווון זמן, כותבים תסריט שמשפצים שוב ושוב ושוב אבל לבסוף מקבלים תסריט סופי כלשהו. לשחקנים/יות יש זמן להתכונן, לעשות חזרות, לקרוא את כל התסריט מתחילתו ועד לסופו וכו'. לא כן בסדרת TV - כשלא ברור אף פעם אם תהיה עוד עונה וכמה עונות יהיו בסוף. התסריט משתנה גם מסיבות שאינן אמנותיות-פנימיות אלא מנסיבות כגון: שחקניות/ים שעוברים לסדרה אחרת, בעיות תקציביות שמתעוררות, שביתה של תסריטאים וכו' וכו'. אי אפשר בכלל להשוות. ולכן, אם קרלייל רוצה להשתתף בסדרת TV הוא מבין שהמשחק וכלליו שונים לגמרי. והוא צריך להיות מספיק גמיש כדי להתאים את עצמו ואת המשחק שלו לכללים החדשים. ולדעתי הוא עושה זאת מצוין.

ואם את מרגישה שאת חוזרת על עצמך, יש לך בחירה להימנע מזה.
 

יסמין@

New member
וחוצמזה

בשרשור עסקנו בנושא באופן כללי, ואת משום מה תמיד רואה את הכל רק מתוך הפריזמה של קרלייל. הוא באמת שחקן מאוד מוצלח והתפקיד שלו בסדרה מאוד מרכזי, אבל זה כבר מתחיל להזכיר את הבדיחה על הפיל והבעיה היהודית. עם כל הכבוד לו, ויש, בסדרה משתתפים עוד שחקניות ושחקנים מאוד מוצלחים.
 
למעלה