מה אתם שומעים בחנוכה הזה?

YEEZUS

New member
איך היא עשתה "רדיוהד" אם אופן ההוצאה שלהם היה שונה?

רדיוהד הציעו את In Rainbows להורדה ללא התראה 10 ימים לפני שהאלבום היה אמור לצאת, בכל מיני פורמטים שונים
היא לא עשתה שום פרומו לפני לאלבום, היא הוציאה אותו ביום בהיר אחד לאייטונס. אך ורק לאייטונס (וזכתה גם לחרם מצד כמה רשתות).
&nbsp
 

DAN1EL

New member
דיברתי על KOTL.

הוא יצא בהתראה של חמישה ימים.
ביונסה הוציאה את זה בהתראה יותר מהירה, אבל זה לא שזה היה כזה צעד מרגש אחרי שלהקה פי אלף יותר חשובה ממנה כבר עשתה משהו דומה לפניה.
&nbsp
ובכלל, כל האלבום הזה מבוסס על דברים שעשו כבר לפניה.
ההתלהבות הגדולה היא לא מהחומרים עצמם ומכמה שהם מבריקים (להוציא שניים-שלושה שירים) אלא מזה שביונסה סוף סוף התנערה מתדמית הדודה וצעדה למגרש של ה"מגניבים".
רק חבל שהיא הגיעה למסיבה הזאת באיחור - מסיה היא קיבלה שאריות מחוממות, פראנק אושן עשה לה טובה שהתארח בשיר משעמם, כנ"ל לגבי דרייק, ניקי מינאז' שיתפה איתה פעולה ברמיקס (אחרי שהיא כבר עבדה עם חצי תעשייה) וטרי ריצ'ארדסון ביים עבורה קליפ שלא עניין את העולם ברמה שאפילו התקרבה בקצת לרעש שעורר הקליפ שהוא ביים למיילי סיירוס.
את הסגנון המינימליסטי בהפקה עשו לפניה, והרבה יותר טוב, אמנים כמו XX, לורד, דרייק ואחרים.
&nbsp
החכמה היא לגלות אמנים חדשים כשהם עוד צעירים, כמו שכריסטינה עשתה עם סיה וניקי מינאז' ואחרים.
לא לעבוד איתם רק כצעד נואש אחרון, רגע לפני שאת מסומנת לנצח כדודה המשעממת והצפויה של התעשייה וצריכה לשבור את כל הכלים כדי להמשיך לשחק (ע"ע מדונה, שפתאום נאחזה באופן נואש בטימבאלנד, טימברלייק ופארל והפכה ברגע ממובילה לנגררת).
 

YEEZUS

New member
אז אתה טועה, היא דווקא גילתה את בוטס.

הוא הפיק 85% מהאלבום שלה, ואחרי שהאלבום שלה יצא הוא התחיל לעבוד עם אמנים כמו ראן דה ג'ולס, ג'רמיה ושלומו.
הוא מתחיל לצבור עכשיו תאוצה ואני מאמין שהוא עוד יהפוך למפיק נחשב.
&nbsp
וכרגע אתה אומר שזה לא היה צעד מרגש, אבל ברגע האמת אתה כמו העולם כולו, לא הבנת מאיפה היא נחתה עלינו עם האלבום הזה.
אז מרגש זה כן, לא סתם האלבום הזה זכה להצלחה שהוא זכה.
&nbsp
ודרך אגב, פרנק אושן כבר עבד איתה ב-4 על I Miss You. הרבה לפני ש"היה מגניב לעבוד איתו".
 

DAN1EL

New member
אני חושב שזה היה צעד מגניב מאוד מצידה,

אבל צריך לשים דברים בפרופורציות.
זכור לי שמעניין הקליפים (קליפ לכל שיר באלבום) גם בזמן אמת לא התלהבתי - כי היא גם ככה מוציאה קליפ לכל שיר בכל era שלה, היא חופרת בלי סוף עם קליפים וסינגלים עד שבא להקיא.
&nbsp
וזה שהיא גילתה את בוטס לא אומר שאני טועה (בחרת להתעלם מכל שאר מה שכתבתי, חוץ מהעניין עם פראנק אושן, שעדיף שבכלל לא היה מתפנה להקליט את השעמום הזה איתה באלבום האחרון).
&nbsp
סה"כ אני בעד הצעד הזה, אני רק חושב ש:
א. גם אם הוא היה גאוני מבחינה שיווקית, לא מדובר באלבום גאוני - רחוק מכך. רחוק מאוד אפילו.
ב. יש לה עוד הרבה מה להוכיח מבחינתי.
ג. האלבום לא צולח את מבחן הזמן ואחרי ההתלהבות הראשונית (למרות שאני מהרגע הראשון לא התלהבתי מהאלבום, אלא רק מזה שהוא שוחרר ככה לפתע ומ-Drunk In Love) הוא לא מחזיק מי יודע מה.
&nbsp
זה כן מגניב שזמרת במעמד שלה עושה צעד כזה וזה מאוד מקדם, אני חושב, את תעשיית המוזיקה.
אבל רדיוהד היו שם קודם. סורי.
 

YEEZUS

New member
בחרתי להתעלם משאר חלקי ההודעה כי אני לא מסכים איתך בכלל.

יודע מה, רק על סיה, כי היא באמת הביאה לה שיר פח, אבל אני חושב ש-Mine זה פשוט שיר מבריק.

בעניין של ניקי - אני חושב שביונסה חיכתה לרגע המתאים כדי לשתף איתה פעולה, ובצדק. כי איזה שיר של ביונסה יכל להתאים יותר מ-Flawless?
אז אני לא חושב שהיא "איחרה", היא פשוט חיכתה לטיימינג הנכון.

זה הזוי בעיניי שאתה אשכרה אומר שהוא לא צלח את מבחן הזמן כשעכשיו שנה אחרי שהוא שוחרר עדיין מדברים עליו, עדיין אנשים הולכים בעקבות אופן השחרור שלה (U2, אזיליה בנקס), מבקרים/מגזינים נחשבים מהללים אותו ובוחרים אותו לאחד מאלבומי השנה שלהם (ואפילו פיצ'פורק הרחיקו לכת ומיקמו אותו במקום 14 ברשימת האלבומים הכי טובים שיצאו העשור הנוכחי שהם ערכו) והיא קיבלה עליו 6 מועמדויות לגראמי.
זה אמנם לא מעיד על איכות האלבום, כי בסך הכל מדובר בטעם אישי, אבל זה לגמרי מעיד על כמה שהאלבום הזה הטביע את החותם שלו.

ואני גם מתעקש על הטענה שאופן השחרור של רדיוהד ושלה היו שונים לגמרי.
המהות היא זהה, אבל עדיין זה נעשה בצורה שונה לחלוטין, ואם אתה רואה את זה אחרת - אני מקבל את זה, למרות שאני חושב שאתה סתם קטנוני בנוגע לזה.
 

DAN1EL

New member
כשאני אומר "צלח את מבחן הזמן"

אני מתכוון לשאול האם בא לאנשים לשמוע את האלבום הזה גם היום.
ואני מתכוון גם מבחינה של האם על רצף ההיסטוריה של המוזיקה, זו יצירה מעניינת או לא.
אלבום הבכורה של ה-XX ואלבום הבכורה של לורד - מבחינה מוזיקלית - הרבה יותר חשובים משל ביונסה, על הרצף ההיסטורי.
כנ"ל לגבי איימי וויינהאוס.
ויש אלבומים שהם גם חשובים אמנותית (בז'אנר שלהם) וגם מצליחים באופן היסטרי - למשל "21" של אדל.
והחדש של ביונסה הוא לא אלבום כזה לדעתי.
&nbsp
כן, היא עשתה צעד היסטורי מבחינה שיווקית (רק שאני חושב שבכל זאת צריך לתת את הקרדיט לרדיוהד, שהיו שם קודם), ובעולם הפופ זה אכן היה צעד משמעותי, ואני לא לוקח את זה ממנה.
אני רק חושב שהצעד הזה - בגלל שהוא היה כל כך בומבסטי - מעוור את השיפוט שלכם.
זה בסופו של דבר היה צעד התאבדותי שהצליח לה מבחינה שיווקית ומנע ממנה להפוך ללא רלוונטית.
אם היא הייתה משחררת נגיד סתם ככה את השיר עם סיה כסינגל ראשון באלבום "רגיל", מישהו היה קונה את זה?
אתה יודע מה, אפילו אם היא הייתה משחרר את DIL, שזה באמת שיר אדיר, כסינגל ראשון, אז מה?
אז כלום. היו מתלהבים ממנו מאוד, ואז...זהו. שאר הסינגלים היו מבאסים את כולם וה-era היה דועך.
כי זה לא אלבום שבאמת היה מעניין למישהו ת'תחת, מבחינת סינגלים, אם הוא היה משוחרר באופן קונבנציונלי.
ואם הוא היה משוחרר באופן קונבנציונלי, אז כולם (כולל פיצ'פורק) היו שופטים אותו כמו שמגיע לו, ולא עפים עליו בהגזמה.
 

DAN1EL

New member
ולגבי ההצלחה - אף פעם לא הכחשתי שזה עשה רעש.

רק כמו שאמרתי לנדב - גם משאיות זבל בחמש לפנות בוקר עושות רעש, ועוד הרבה דברים אחרים.
השאלה היא עם מה נשארים אחרי הרעש הזה.
במקרה של רדיוהד נשארנו עם עוד יצירה מופתית, מאתגרת, יפה, נוגעת.
במקרה של ביונסה - אלבום עם שניים-שלושה שירים מוצלחים, והשאר שעמום. ובתכלס, איך זה שונה מהמצב באלבומים הקודמים שלה?
&nbsp
גם במקרה של 4 זה היה ככה מבחינתי.
סינגל ראשון פצצה, עוד איזה שני שירים חביבים בלחץ, והשאר -

&nbsp
ושוב - אני בעד הצעד הזה. בתחום הפופ הוא כן היסטורי, ומבחינה שיווקית נטו - אני חושב שהיא הרבה יותר מגניבה היום.
אבל האם היא אמן מספיק מעניין כדי להקליט אלבום כמו החדש של ד'אנג'לו? וואלה, לא.
ולכן במקרה שלו אנחנו נשארים לא רק עם רעש שיווקי, אלא גם עם אלבום מדהים.
במקרה שלה - רעש שיווקי נטו.
 

YEEZUS

New member
אבל דניאל, זאת ביונסה.

אתה באמת מצפה לאלבום ברמה של ד'אנג'לו?
נו באמת.
&nbsp
גם זמרות פופ שאתה אוהב כמו ליידי גאגא, מיילי סיירוס וקליס לא יצליחו להגיע לרמה של האלבום החדש שלו.
גם קאנייה וסט לא יוכל להגיע לרמה כזאת.
 

DAN1EL

New member
הו, אז עכשיו אתה מדבר.

זאת ביונסה.
ולכן אנחנו מתלהבים ממה שהיא עושה יותר ממה שצריך באמת.
אם נשפוט אותה בסטנדרטים אובייקטיביים - היא לא משהו.

ובוא אני אגיד לך מה דעתי על כל האמנים שציינת:
מיילי, גהגה, ביונסה - פוטנציאל מדהים שלא ממומש. והמוכשרת מכולן בשלישייה הזאת היא גהגה, בעיניי. האלבום האחרון שלה הוא פח אשפה, אבל זה לא אומר שהיא לא יכולה, עקרונית, להוציא אלבום שלא יגרום לה להתבייש ליד אמנים כמו ד'אנג'לו.
קאנייה וקליס - לגמרי ברמה של ד'אנג'לו, גם אם לא עם כל אלבום ואלבום. קאנייה הוא גאון בעיניי וקליס מדהימה והאלבום האחרון שלה א-ד-י-ר.

קליס זאת בכלל דוגמה מצוינת.
האלבום האחרון שלה אוכל את האלבום האחרון של ביונסה בלי מלח.
ובכל זאת - מתלהבים יותר מביונסה.
האם זה נכון אובייקטיבית?
לא. זה לא.
 

YEEZUS

New member
מבין כל השמות שאנחנו מדברים עליהם - ביונסה המצליחה ביותר.

בהתאם לכך, היא גם זוכה לתשומת לב יותר מהשאר.
קליס היא זמרת שנראית בעיניי הציבור כ"ההיא המוזרה ששרה על מילקשייק", ותקופת הפרסום שלה חלפה מזמן - ובהתאם לכך היא זכתה לפחות הערכה.

אני מסכים איתך שעל הנייר, קליס הוציאה אלבום איכותי יותר, אבל ברור לי שהאלבום שלה לא זכה לאותה ההערכה מהסיבה הפשוטה - היא כבר לא רלוונטית בעולם המוזיקה.
יש לה המון מה להציע, אבל אנשים כבר לא קונים את זה.

מעולם לא טענתי שהאלבום של ביונסה עשה היסטוריה מבחינה מוזיקלית, וגם לא טענתי שהוא טוב יותר מהאלבום של ה-XX או לורד, אבל הוא אהוב עלי יותר משניהם (טוב, אולי ה-XX אהובים עלי יותר, אבל זה לא באמת מעניין כרגע).
וגם אם הוא לא xx או Pure Heroine, הוא עדיין אלבום בפני עצמו, ואלבום טוב ואיכותי, שאמנם לא הציג לעולם איזשהו סגנון מוזיקלי חדש, אבל עשה את שלו בצורה מוצלחת למדי.
 

DAN1EL

New member
נו, אז זה בדיוק מה שאני אומר.

ביונסה מצליחה יותר - אבל לא כי מגיע לה.
אין כאן שיפוט אובייקטיבי של איכות האלבום, אלא התלהבות מביונסה ומהצעד השיווקי שהיא עשתה.
&nbsp
ואנחנו גם לא ממש מסכימים לגבי המשפט האחרון שלך.
אני לא חושב שזה אלבום שעשה את שלו בצורה מוצלחת למדי, אלא, כמו כל אלבום של ביונסה, רק דגדג קצת את הפוטנציאל שלה, ולא באמת הלך עד הסוף (מבחינה אמנותית נטו).
 

YEEZUS

New member
איך בדיוק מה שאמרת בפסקה הראשונה זה מה שאמרתי?

אני כן טוען שמגיע לה, ובגדול.
בתחום שהיא באה ממנו, להוציא אלבום כזה ענק (מוזיקלית) זה לא מובן מאליו.
&nbsp
בסופו של דבר אני לא חושב שכל הצעד הזה היה מצליח אם הסחורה הייתה לא טובה, כי חלק ענק מההתלהבות הוא מההתפתחות שלה (שגם אתה מסכים על כך שהוא קיים).
אני בטוח שהיא מסוגלת ליותר מזה, ואני מאמין שמאלבום לאלבום היא רק תמשיך להוכיח לנו למה היא מסוגלת.
 

DAN1EL

New member
כי אתה כן מסכים שלקליס מגיע יותר עם האלבום האחרון.

ואז נשאלת השאלה: אם שנינו מסכימים שלקליס מגיע יותר - למה ביונסה מקבלת יותר הערכה?
תשובה: נעשה כאן שיפוט לא ראוי.
וזה בדיוק, אבל בדיוק - מה שאני טוען מלכתחילה.
 

YEEZUS

New member
ועניתי למה לדעתי היא לא קיבלה הערכה:

"אני מסכים איתך שעל הנייר, קליס הוציאה אלבום איכותי יותר, אבל ברור לי שהאלבום שלה לא זכה לאותה ההערכה מהסיבה הפשוטה - היא כבר לא רלוונטית בעולם המוזיקה.
יש לה המון מה להציע, אבל אנשים כבר לא קונים את זה.
"
 

DAN1EL

New member
אז במילים אחרות: המפורסמת מבין השתיים הצליחה יותר.

כי מה זה בעצם אומר "רלוונטית בעולם המוזיקה"?
 

YEEZUS

New member
Beyoncé - 7/11

לא אהבתי שיר שלה ככה מאז Drunk in Love.
הרבה מהאהבה שלי היא בזכות הקליפ האדיר שלא התגברתי עליו עדיין.
 
למעלה