אנו לא יודעים - אבל
אבל ברור לי שאת צריכה לברר במקביל הן אצל המזכירה של הרופא המנתח מה בדיוק הבעיה עם קופ"ח כללית ולמה קביעת התורים מתעכבת ועד מתי, והן אצל המשרד בקופת חולים כללית מה בדיוק הבעיה. אם את מקבלת תשובה "לא ידוע לי" מנציג הכללית, עלייך לשאול בתקיפות "מי כן יודע", כי לא יתכן שלא ייתנו לך מענה על בעיה אם קיימת.
למעשה, מה שאומרים לך כרגע זה: יש איזה בעיה, אז תצטרכי לחכות עד להודעה חדשה.
אם היו אומרים לי דבר כזה, לא הייתי מסכימה בלי לברר במפורש שאכן אין מה לעשות נגד הבעיה (ומהי???)
סיפור מאפיין לבעיה שהעלית:
השבוע קניתי טלפון חדש, חיברתי אותו לשקע של בזק, ושמעתי רעשים שלא מאפשרים לי לדבר בטלפון בצורה נורמלית (במוצ"ש דיברה איתי מישהי שביקשה עזרה עם הטבעת, ולא יכולתי לעזור לה בגלל קשיי השיחה). בחנות נאמר לי שעלי לפנות לחברת השירות של המוצר שנותנת אחריות.
בחברת השירות הופניתי לטכנאי, הסברתי לו את הבעיה בקו, שנעלמת כשמנתקים את המחשב בבית. הוא אמר שצריך להרחיק הטלפון מהמחשב. אבל הטלפון מרוחק מאוד מהמחשב... אז הוא אמר שאולי הטלפון רחוק מידי מהבסיס (הוא לא), או שצריך להזיז את שקעי החשמל והבזק למיקום אחר, או שהטלפון לא תקין ויש להביאו לתיקון למעבדה בהרצליה.
לא הסכמתי לדברים. לא מתאים לי שקניתי טלפון חדש וצריך לתקן אותו... לא מתאים לי להזיז חוטים ושקעים (בעל מקצוע, מאות ש"ח) כאשר המכשיר הקודם הסתדר מצוין עם מיקומם. אז חזרתי לשירות והסברתי שאינני מעוניינת לתקן. אמרו לי שהם צריכים לפנות לחנות כדי לברר את הבעיה, שאשלח להם את חשבונית הקנייה.
עם החנות אני יכולה לברר בעצמי. אז פניתי לחנות, ונציגת המכירות אמרה לי שרעשים בקו זה בגלל שיש לי אינטרנט, ולכן כנראה הבעיה היא שצריך פילטר בשקעים של בזק.
במקביל פניתי לשירות 199 של בזק, והוסבר לי מה זה פילטר ולמה צריך אותו כדי שלא יהיו רעשים. וגם שאולי כל מה שצריך זה להעביר תדר במכשיר הטלפון, עפ"י מה שכתוב בחוברת ההדרכה. אבל בחוברת לא היתה מילה על תדרים.
החלפתי פילטרים, ואז שמתי לב שבשקע השלישי בכלל אין פילטר של בזק. אז שמתי גם בו, והבעיה נפתרה!
מסקנה ברורה: אם אמרו לך משהו שלא מתאים לך, תברר עד הסוף הן אצל הגורם שאמר לך והן אצל הגורמים המקבילים, תצליב מידע ותפתור את הבעיה על הצד הטוב ביותר (או לפחות תדע שקיבלת את כל המידע האפשרי ואין מידע אחר שנעלם ממך ויכול לשפוך אור גדול על הבעיה...).