אירוח בנושא אופניים חשמליים

enigo

New member
אם תרכבי כחוק, על מה יעקצו אותך?

ואם את רומזת שבעצם את מצפה שיתנו לך לרכב על המדרכות בלי הפרעה - אז השאלה היא למה את חושבת שההתחשבות בך כאזרחית מסכנה קודמת להתחשבות באזרחים המסכנים שהולכים ברגל.
 

enigo

New member
לא חוקי, ועקרונית - החרמה בתור התחלה

והאשמה בנהיגה בכלי רכב ללא רישוי וביטוח בתור אופציה לקינוח.
 
התחשבות ברוכבי אופניים בגוש דן

אורית שלום
ללא קשר לתקופה אסור גם כיום לרכב על מדרכות. זה כבר מופיע בתקנות התעבורה. הצעת החוק שלי עדיין לא אושרה ולכן אין עדיין קנסות.
 
גיל רכיבה באופניים חשמליים

שלום
גיל הרכיבה הינו 14-16 אך ורק בשבילי אופניים, ומגיל 16 אך ורק בכביש.
קורקינט חשמלי נחשב היום לצעצוע ולכן אין לגביו את אותם כללים. הנושא הזה הובא בפני ועדת הכלכלה שתעשה תיקון על מנת להתיחס לקורקינטים החשמליים כאל כלי רכב.
 
תשתיות לרכיבת אופניים

שלום רב
הנושא שאתה מעלה חשוב ביותר והוא ייתן בסופו של דבר את המענה האמיתי. העלתי את הנושא מול משרד התחבורה והם עדכנו את חברי הוועדה כי הם פועלים על מנת לשפר את התשתיות ולהוסיף שבילי אופניים (כמובן גם מבחינת תקצוב של הנושא הם מטפלים בזה)
 

ItsikH

Member
אופניים הם כלי רכב, ככזה מקומם בכביש, בין אם בעיר ובין אם
מחוץ לה. מדרכה היא מקומם של הולכי הרגל בלבד, ותנועתם הכיאוטית לא מאפשרת תנועה של כלי רכב במקביל.
אחריות וסמכות ההגנה על רוכבי האופניים בכביש היא של המחוקק, רשויות האכיפה והוראת הנהיגה.
 

TakeCtrl

New member
היא מתכוונת לעקיצות כגון דיווחים על שוטרים שממוקמים

באיזה אי תנוע בגודל 2-3 מטר שדווקא שם אין סימון של שבילי אופניים אבל לפניהם ואחריהם יש. אבל בדיוק באמצע נמצא לך שוטר שממש מחכה שתעבור שם.
 

enigo

New member
קורקינט חשמלי שמוגדר בחוק הוא עם מנוע של עד 100W

מהירות עד 12 קמ"ש ומשקל עד 12 קילו (לא בטוח לגבי המשקל - אבל קל). רוב הקורקינטים שנמכרים ונוסעים בכבישים לא עונים להגדרה הזו, והם כלי רכב לא חוקי.
 
אירוח בנושא אופניים חשמליים


ביום א', 9/8/15, בין השעות 21:00-19:00 נארח בפורום את חברת הכנסת מירב בן ארי ("כולנו") אשר יזמה לאחרונה הצעת חוק בנושא הגברת האכיפה והענישה של רוכבי האופניים החשמליים, וזאת בכדי להשיב את הביטחון להולכי המדרכה.

על האירוח

באירוח תוכלו לשאול את חברת הכנסת כל שאלה בנוגע ליוזמה החדשה:
האם מותר לרכוב על המדרכה? מה גובה הקנס שיוטל על רוכבים שלא ישמעו לכללים? והאם שבילי הרוכבים בתל-אביב יורחבו בעקבות תחילת העבודות על הרכבת הקלה?

על המתארחת

מירב בן ארי היא פעילה פוליטית ישראלית, חברה בכנסת העשרים מטעם מפלגת "כולנו".
בשנת 2013 התמודדה למועצת העיר תל אביב יפו מטעם רשימת "רוב בעיר", בה הוצבה במקום הרביעי. היא נבחרה למועצת העירייה ושימשה כמחזיק תיק "אכפת" – קידום נוער וילדים בעירייה.
בשנת 2015, לקראת הבחירות לכנסת העשרים, הצטרפה למפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון, שובצה במקום העשירי ברשימתה ונבחרה לכנסת.
יוזמה חדשה של ח"כ מירב בן ארי, שעליה חתומים 30 חברי כנסת מרוב סיעות הבית, מבקשת להרחיב את סמכויות האכיפה והענישה של רוכבי האופניים החשמליים, וזאת כדי להשיב את הביטחון להולכי המדרכה.

אתם מוזמנים לשרשר שאלות כבר עכשיו!

 

enigo

New member
האם הח"כ רואה הבדל בין אופניים חשמליים לאופניים בכלל?

האם כוונתה כי הגברת האכיפה תהיה בתוקף, למשל, גם על ילדים הרוכבים על אופניים רגילים על המדרכה?
2. מה דעתה של הח"כ לגבי תפקיד האופניים בכלל, וחשמליים בפרט, במערך התחבורה העירוני?
3. האם הח"כ חושבת שראוי להוסיף גזר למקל - למשל הקלות מס למגיעים לעבודה על אופניים?
 
הבדלה בין אופניים רגילים לאופניים חשמליים

שלום,
ראשית אני בעד אופניים בכלל ואני רוכבת על אופניים לא חשמליים -זו דרך ההתנהלות היום בתל אביב .
שנית, אני מבדילה בין אופניים חשמליים לאופניים רגילים והאכיפה צריכה להיות על האופניים החשמליים בעיקר . אני חושבת שמי שרוכב על אופניים רגילים גם ראוי שלא ידבר בנייד ולא יבצע עבירות מסכנות.
במקום שאין שבילי אופניים צריך לאפשר לרכב על מדרכות לילדים ובצורה מסודרת.
החוק אוסר על מדרכות ומצד שני קשה להוריד ילדים לכביש.
לכן לחוק עצמו יש לאוקנה ובהחלט נדאג לתקן זאת בהקדם
 
מבצע אכיפה

לפני מספר ימים היה בתל אביב מבצע גדול של אכיפה. האם יהיו ימים נוספים כאלו בתקופה הקרובה?
האם לדעתך על ידי אכיפה מוגברת ניתן יהיה להילחם בתופעה של פגיעה בהולכי הרגל?
 
אכיפה מוגברת בעזרת החוקים החדשים

לדעתי יש כבר אכיפה מוגברת בגלל הפגיעות שבהן היו מעורבים רוכבי אופניים, לאחר שהצעת החוק תתקבל כחוק אז רשויות האכיפה יאלצו לבצע אכיפה מוגברת אף יותר
 

marabo

Well-known member
רוכבי האופנים החשמליים הם לא אוייבי העם

וצריך לעשות את הדברים בשיקול דעת.
האופניים החשמליים הם כלי תחבורה נהדר, קל נוח, חסכוני, לא תופס מקום בעיר הצפופה ונותן פתרון מצויין לשכבות החלשות.
לא צריך להקשות עליהם עם רשיונות ואגרות ובירוקרטיות.
צריך רק לוודא שנערים לא ישתוללו איתם על מדרכות וכבישים ולא יסכנו חיים. אבל במקביל צריך גם שיקול דעת. אם יש כביש מהיר באזור פתוח ולצידו מדרכה, פערי המהירות בין האופניים לרכבים עלולים להוות סכנה ובמקרה כזה עדיף לאפשר לרוכבי האופניים רכיבה בשוליים או אפילו על מדרכה אם זו ריקה מאדם או תנועת הולכי הרגל דלילה.
אין כאן שחור ולבן וצריך לחשוב על טובת כולם, על רוכבי האופניים ועל הולכי הרגל.
 

JustSharona

New member
בית ספר

1. מאיזה גיל ניתן לרכב על האופניים החשמליים?

2. במידה ותלמיד מגיע לבית הספר עם האופניים החשמליים (מתחת לגיל המותר לרכב עליהם), מה ניתן לעשות? כיצד נפעל? אלו כלים עומדים בפני בית הספר?

תודה על המענה
 
תלמידים עם אופניים חשמליים

שרונה שלום
1. כיום מותר לרכב מעל גיל 14 באופניים חשמליים. כעת הצעת החוק מדברת על השארת רף הגיל הזה בעיניו, אך ישנה דרישה של המשטרה להעלות לגיל 16 וזה עדיין בדיונים.
2. למיטב ידיעתי יצא חוזר מנכל בנושא האופניים החשמליים וכיצד על בית הספר לנהוג. ישנם בתי ספר שאוסרים וישנם בתי ספר שמקצים מקום חניה לאופניים, אך יש לשמור על התקנות הברורות שקיימות כבר היום לגבי גיל הרכיבה.
 
שאלה לח"כ הנכבדה מהנהלת הפורום- הקלות במס לעובדים

לח"כ בן ארי,
כפי שנהוג בעולם ישנה מגמה להקלות במס בכל התחום הירוק כגון מכוניות שמזהמות פחות וכדומה . כדאי לשקול להקדם הצעת חוק , גם לעובדים וגם למעסיקים:
עובד שמגיע לעבודה עם אופניים חשמליים יהנה מהטבת מס מצד אחד וגם המעסיק אינו חייב לשלם לו נסיעות תחבורה ציבורית. כך יהנו שני הצדדים.

אשמח לדעתך.
 

Panda01

New member
אתה אומר שמעסיק לא צריך לשלם נסיעות בגלל שאין הוצאות

אתה אומר שמעסיק לא צריך לשלם נסיעות בגלל שאין הוצאות על רכיבה באופניים?
שכחת פנצ'רים, תיקונים וחשמל.
 
למעלה