אירוח בנושא אופניים חשמליים

אכיפת החוק על רוכבי אופניים

למיטב ידיעתי, עשו עד כה כמה ימי אכיפה וזנחו את זה אבל לכל שוטר וגם לכל פקח עירוני ישנה הסמכות לאכוף את החוק על הרוכבים.
 
אכיפה על קטינים הרוכבים על אופניים חשמליים

אנני יכול לייעץ לך כיצד להשליט סדר בבית אך כדאי שתאמר לבינך כי לשוטר יש סמכויות נרחבות ובמקרה הצורך הוא יכול לעכב ואף לעצור אדם שלא נשמע להוראותיו .
כך יכול בנך למצוא את עצמו במצבים מאד לא נעימים שילד בן 14 לא יאהב לחוות.
 
עונשים בחוקי התעבורה על רכיבה על המדרכה

רכיבת אופניים על המדרכה כמוהה ככל עבירה אחרת על הוראות חוקי התעבורה.
בצד עבירות אילו ישנן סנקציות פליליות כמו קנסות, שלילת רישיון נהיגה ואף במקרים קיצויים - מאסר.

לשוטר אין סמכות להחרים את האופניים ואולם המחוקק נתן לו סמכות להוציא את האוויר לאופניים ואת השסתומים כדי למנוע את המשך הרכיבה.
 
הרכבת ילדים על אופניים חשמליים

אין הוראה ספציפית המתייחסת להרכבה על אופניים חשמליים אך ישנה הוראה כללית לעניין הרכבה על אופניים:
(א) הרוכב על אופניים לא ירכיב עליהם אדם, אלא אם הם עשויים לרכיבתם של אנשים במספר הרוכבים עליהם, ולא ירכב אדם על אופניים נהוגים בידי אחר אלא אם הם עשויים כאמור.
(ב) על אף האמור בתקנת משנה (א) מותר להרכיב ילד שטרם מלאו לו 8 שנים על אופניים המצויידים במושב נפרד המבטיח את שלום הילד המורכב עליהם.
(ג) מי שטרם מלאו לו 14 שנה לא ירכיב אדם אחר על אופניים.
 
שבילי אופניים

אכן, ישנם לא מעט מצבים בהם השביל "נגמר" והרוכב מוצא עצמו על מדרכה או כביש.
החוק מחייב את הרוכב לרדת לכביש
 
אופניים חשמליים לסוגם

לא מדובר בנפח מנוע אלא בהספק מנוע הנמדד בווט .

ההספק המירבי המותר לאופניים עם מנוע עזר הוא 250 ווט. מעבר לזה כבר מדובר בכלי רכב אחר לו נדרש רישוי מיוחד.
 
אכיפה עכל נהגים

אם מתגליית עבירה לעיני שוטר , הוא אמור לתעד אותה ולהגיש דו"ח או כתב אישום.
 
אירוח בנושא אופניים חשמליים


האופניים החשמליים שלנו הם כלי רכב עירוני נוח וידידותי לסביבה. הם שקטים, אינם צורכים דלק, ותורמים להפחתת העומס בכבישים. עם זאת, רכיבה לא זהירה ושלא בהתאם לחוק עלולה לסכן את הרוכב ואת משתמשי הדרך האחרים.

אם גם אתם נדבקתם בטרנד של האופניים החשמליים כדאי שתיקחו חלק פעיל באירוח הבא!

אודות האירוח

ביום א', ה 17/7/16, בים השעות 20:00 ל 22:00 נארח בפורום את עו"ד שי גלעד שישיב על שאלותיכם בנושאים הבאים:
אחריות הרוכב בעת רכיבה – היכן מותר ובטוח לרכוב? מהו גיל הרכיבה המינימלי המותר לרכיבה? האם רוכב האופניים מחויב לציות מלא לחוקי התנועה?
התנהלות בעת תאונה – מיהו האחראי מבחינה משפטית בעת תאונה- הפוגע או הנפגע? היכן התקיימה התאונה? על הכביש או על המדרכה? מהן הפעולות המשפטיות בהן כדאי לנקוט לאחר תאונה?

על שאלות אלה ועוד ישיב עו"ד שי גלעד.
אנו מזמינים אתכם להעלות את שאלותיכם כבר עכשיו!


אודות עו"ד שי גלעד

עורך דין שי גלעד הנו בעל ניסיון של עשרים וחמש שנים בייצוג נאשמים בתעבורה בבתי משפט. עו"ד שי גלעד היה בין מייסדי עמותת אור ירוק והיועץ המשפטי שלה, ולמשך שנים ארוכות יו"ר וועדת התעבורה בלשכת עורכי הדין (2015-2003). בתפקידיו אילו, הייתה לעו"ד גלעד נגישות מיוחדת להליכי חקיקה בתחום התעבורה, מעורבות בהם ומעורבות בפסיקות בתי המשפט העדכניות ביותר בתחום. זאת ועוד, עו"ד שי גלעד מנהל את פורום תעבורה ונהיגה בשכרות בתפוז.
[URL]http://sgilad-law.co.il/[/URL]

 
תאונת דרכים עם אופניים חשמליים

תאונת דרכים מהבחינה הפלילית יכולה להיות בין רוכב אופניים לכל רכב אחר ואף תאונה עצמית. מאחר והאופניים מוגדרות בפק' התעבורה כ"רכב" הרי בוודאי ובוודאי שאופנים עם מנוע עזר (אופניים חשמליים), הן "רכב" כהגדרתו בפקודה וכל ארוע תאונתי יחשב כתאונת דרכים. שונה הדבר בפן הנזיקי. כך קובעת הפסיקה כי אופניים חשמליים לא יחשבו כ"רכב מנועי" לצרכי חוק הפיצויים ולכן לא ניתן להעזר בחוק זה לצרכי תביעת פיצויים
 
אני לא מבינה

מצד אחד מחייבים את הרוכבים לסוע בשבילי אופניים, אך מצד שני הערים לא בנויות בצורה כזו שבכל מקום יש שביל.
אני לא רוצה לרכב על הכביש כי זה יסכן את חיי. אני חושבת שזו חוצפה הכי גדולה שקיימת במדינת ישראל.
 
רכיבת אופניים בשבילי אופניים

אכן הגענו במדינה למצב אבסורדי בו כמות האופניים , הן המונעים בכח מכני והן החשמליים, מהווים כח תעבורתי שיש להתחשב בו . אך יש גם הולכי רגל שיש להתחשב בהם ולא לסכן אותם. אי לזאת,
האיסור בתקנות הינו על רכיבת אופניים על מדרכה או על חלק מהדרך המיועד להולכי רגל בלבד, ואולם אם היקצו שביל לאופניים, על הרוכב לרכב אך ורק שם (ולא על המדרכה או על הכביש). ברור שכדי לסכן כמה שפחות הן את רוכבי האופניים והן את הולכי הרגל, חשוב לסלול כמה שיותר שבילים המיועדים לאופניים בלבד
 

המגודלת

New member
בעת תאונה

רוכב אופניים שפגע באבי- מדובר בילד שהיה מאוד מפוחד ואבי פשוט אפשר לו להמשיך בדרכו.
מאוחר יותר הסתבר שאבי נפגע בקרסול והזדקק לטיפול רפואי.
בדיעבד- איך היה עליו לנהוג? איך מתמודדים עם ילד שפוגע שסביר להניח שאין עליו פרטים מזהים?
 
תאונת דרכים עם רוכב קטין

העניין בעייתי ביותר. סביר שלילד אין פרטים מזהים וגם לאופניים אין זיהוי מיוחד.
אם הילד אינו נמלט מהמקום , כדאי לדובב אותו, לשמוע פרטים על מקום מגוריו ופרטים מזהים של הוריו. מכאן הדרך כבר תהייה קלה יותר. במידה ותמצא רשלנות של הילד ושל הוריו, ניתן לתבוע אותם בתביחעה אזרחית.
 
איך אפשר להתלונן על רוכב שנוסע על המדרכה?

כל בוקר אני מעיר לו והוא שם עלי פס קצוץ.
לא לעניין ואני רוצה שהשוטרים ימצו איתו את הדין.
אני יכול לצלם אותו?
 
אכיפה חוקי התעבורה על רוכב הנוסע על המדרכה

אין שום מניעה לצלם את ביצוע העבירה ולאחר מכן להגיש תלונה עם הראיות שאספת.
לצערי, המשטרה לא מתייחסת ברצינות לתלונות אזרחים ויהיה צורך "לשבת להם על הראש" כדי שיצמח מהתלונה תיק חקירה וכתב אישום.
 
חוקי התעבורה ומתחמם הגאוגרפי

אין חוקים מיוחדים ל"מדינת תל אביב " חוקי התעבורה תקפים בכל הארץ
 

linorhg

New member
מה לגבי האופניים הרגילים?

בלוגו של הקמפיין יש ציור של אופניים חמשליים. מה זה אומר לגבי האופניים הרגילות?
האם מותר להן להמשיך לסוע על המדרכה?
 
למעלה