Ccyclist
Well-known member
בתחנה מהירה כמו סטראטפורד אינטרנשיונל...
יש שני סטים של 3 מסילות רכבת מהירה (300 קמ"ש) ובאמצע זוג מסילות DLR (סוג של רכבת קלה שתמיד מופרדת ממפלס הרחוב). בכל שלישיית מסילות המסילה האמצעית היא מסילת מעבר ללא רציף, ומחוץ לשתי המסילות החיצוניות יש רציפים. באופן כזה אין גישה מהרציפים למסילה המהירה.
מיקום בגוגל ארת': https://maps.google.com/maps?q=lond...a&hnear=London,+United+Kingdom&gl=us&t=h&z=19
מבט עילי: http://farm2.staticflickr.com/1299/1393360021_e76ae5651d_z.jpg?zz=1
מבט לרכבת היטאצ'י (300 קמ"ש) ברציף הנגדי: http://www.southernelectric.org.uk/...oly_gbee395014+395016sfa1816ebd-stp070812.jpg
לו הכוונה היתה לנהל רשת של 160 קמ"ש כשכל הרכבות מוגבלות למהירות הנמוכה הזו היה אפשר לנהל את רכבות הנוסעים הישירות והפרבריות על אותה מסילה תוך ריבוע התחנות בלבד, אך הכוונה היא לנהל רשת שחלק מהרכבות בה יהיו מסוגלות להגיע ל230 קמ"ש, וזה אומר שללא ריבוע המסילות יהיה הבדל של 80 קמ"ש בין רכבות האקספרס לרכבות הפרבריות, כאשר הרכבות הפרבריות יאיטו את המהירות לא רק כאשר הן בתחנה ללא ריבוע הרציפים, אלא גם כאשר הן נעות על המסילה הראשית.
ברוב התחנות מספיקות 4 מסילות, כאשר רק למסילות 1 ו 4 החיצוניות יש רציפים. רק בתחנות עיקריות שכל הרכבות עוצרות בהן, או תחנות שהן קצה קו (כמו בנימינה) מוצדק שיהיו יותר רציפים. בדוגמה הזו מסילות 1 ו 4 יהיו הפרבריות (או הבינעירוניות האיטיות) ו2 ו3 הבינעירוניות המהירות.
במקרה של בינימינה יתכן שהיא תחנת מעבר חשובה (למשל - אם הכוונה שרוב הרכבות מצפון יעצרו בה, ונוסעים לפרברים הצפוניים של גוש דן ישתמשו בפרברית ממנה והלאה) שפשוט תצדיק 4 רציפים על 4 המסילות ( רציפים חיצוניים ב1 ו4, ורציף אי בין מסילות 2 ו3 ). אם הכוונה שרכבות לנהריה ובית שאן יהיו מהירות (בשם קישור הפריפריה) ולא יעצרו בין חיפה לאיילון אפשר או לחקות את הדוגמה שהבאתי מסטראטפורד שבלונדון, או לבנות 5 - 6 מסילות לפי הפירוט הבא (ממזרח למערב) 1 - רציף חיצוני בינעירוני. 2 ו 3 - מסילות ישירות ללא רציפים. 4 רציף בינעירוני, חלק מרציף אי בין 4 ל5. 5 - רציף פרברי לרכבות מת"א המסתיימות בבנימינה (הרכבת תצטרך לחייג בכיוון דרום כאשר יש מרווח זמן לכך, ולעבור למסילה 1, יתכן שיש מקום למחלף רכבתי) ניתן גם לבנות רציף שישי חיצוני על מסילה שישית, כדי לשפרבריות בנימינה יהיו שני רציפים שלא יחסמו את המעבר בתחנה. רציפים 5 ו6 לא יצטרכו להמשיך צפונה ויהיו תחנת טרמינל לרכבת הפרברית. הרכבת מרציף 6 תחוייג דרך אותו הצומת או המחלף של רציף 5.
1----------/-----------------------=======רציף 1===========------------
2-----------/-------------------------------------------------------------------
3------------/------------------------------------------------------------------
4-------------/-------------------_________רציף 2____________-------------
5--------------/-----------------=========רציף 3==========
6---------------/-----------------__________רציף 4___________
בתחנה מהירה כמו סטראטפורד אינטרנשיונל...הכי קל
הכי קל לרבע רק את התחנות ולהקצות את המסילות הפנימיות לרכבות המהירות. אפשר גם לשים גדר בין הרציפים 2 ו3 למסילות הפנימיות הישרות כדי למנוע מנוסעים להתקרב לרכבות המהירות. יש לזה תקדימים או שזה יהיה ישראבלוף?
יש שני סטים של 3 מסילות רכבת מהירה (300 קמ"ש) ובאמצע זוג מסילות DLR (סוג של רכבת קלה שתמיד מופרדת ממפלס הרחוב). בכל שלישיית מסילות המסילה האמצעית היא מסילת מעבר ללא רציף, ומחוץ לשתי המסילות החיצוניות יש רציפים. באופן כזה אין גישה מהרציפים למסילה המהירה.
מיקום בגוגל ארת': https://maps.google.com/maps?q=lond...a&hnear=London,+United+Kingdom&gl=us&t=h&z=19
מבט עילי: http://farm2.staticflickr.com/1299/1393360021_e76ae5651d_z.jpg?zz=1
מבט לרכבת היטאצ'י (300 קמ"ש) ברציף הנגדי: http://www.southernelectric.org.uk/...oly_gbee395014+395016sfa1816ebd-stp070812.jpg
לו הכוונה היתה לנהל רשת של 160 קמ"ש כשכל הרכבות מוגבלות למהירות הנמוכה הזו היה אפשר לנהל את רכבות הנוסעים הישירות והפרבריות על אותה מסילה תוך ריבוע התחנות בלבד, אך הכוונה היא לנהל רשת שחלק מהרכבות בה יהיו מסוגלות להגיע ל230 קמ"ש, וזה אומר שללא ריבוע המסילות יהיה הבדל של 80 קמ"ש בין רכבות האקספרס לרכבות הפרבריות, כאשר הרכבות הפרבריות יאיטו את המהירות לא רק כאשר הן בתחנה ללא ריבוע הרציפים, אלא גם כאשר הן נעות על המסילה הראשית.
ברוב התחנות מספיקות 4 מסילות, כאשר רק למסילות 1 ו 4 החיצוניות יש רציפים. רק בתחנות עיקריות שכל הרכבות עוצרות בהן, או תחנות שהן קצה קו (כמו בנימינה) מוצדק שיהיו יותר רציפים. בדוגמה הזו מסילות 1 ו 4 יהיו הפרבריות (או הבינעירוניות האיטיות) ו2 ו3 הבינעירוניות המהירות.
במקרה של בינימינה יתכן שהיא תחנת מעבר חשובה (למשל - אם הכוונה שרוב הרכבות מצפון יעצרו בה, ונוסעים לפרברים הצפוניים של גוש דן ישתמשו בפרברית ממנה והלאה) שפשוט תצדיק 4 רציפים על 4 המסילות ( רציפים חיצוניים ב1 ו4, ורציף אי בין מסילות 2 ו3 ). אם הכוונה שרכבות לנהריה ובית שאן יהיו מהירות (בשם קישור הפריפריה) ולא יעצרו בין חיפה לאיילון אפשר או לחקות את הדוגמה שהבאתי מסטראטפורד שבלונדון, או לבנות 5 - 6 מסילות לפי הפירוט הבא (ממזרח למערב) 1 - רציף חיצוני בינעירוני. 2 ו 3 - מסילות ישירות ללא רציפים. 4 רציף בינעירוני, חלק מרציף אי בין 4 ל5. 5 - רציף פרברי לרכבות מת"א המסתיימות בבנימינה (הרכבת תצטרך לחייג בכיוון דרום כאשר יש מרווח זמן לכך, ולעבור למסילה 1, יתכן שיש מקום למחלף רכבתי) ניתן גם לבנות רציף שישי חיצוני על מסילה שישית, כדי לשפרבריות בנימינה יהיו שני רציפים שלא יחסמו את המעבר בתחנה. רציפים 5 ו6 לא יצטרכו להמשיך צפונה ויהיו תחנת טרמינל לרכבת הפרברית. הרכבת מרציף 6 תחוייג דרך אותו הצומת או המחלף של רציף 5.
1----------/-----------------------=======רציף 1===========------------
2-----------/-------------------------------------------------------------------
3------------/------------------------------------------------------------------
4-------------/-------------------_________רציף 2____________-------------
5--------------/-----------------=========רציף 3==========
6---------------/-----------------__________רציף 4___________