סיור עיתונאים בקו העמק: כץ נגד האוצר

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
תודה רבה, קובי, על שתפסת פיקוד על הדיווח

גשר רכבת עילי ליד לב המפרץ בכיוון יגור 2
תודה רבה, קובי, על שתפסת פיקוד על הדיווח
והעלית תמונות מעבר לאלה שצולמו בסיור. כמו"כ, תודה על הצטרפותך לסיור. היית לי לעזר רב.
 

בועז ל

New member
רשמים ותמונות נוספות מהסיור.

סיור עיתונאים בקו העמק: כץ נגד האוצר
שר התחבורה, ישראל כץ, הוביל היום סיור עיתונאים בקו העמק. הסיור נמשך כארבע שעות במהלכן זכו המשתתפים לשמוע הסברים על הפרויקט, ובעיקר, מתקפה חסרת תקדים של השר על כוונת האוצר לפגוע בפרויקט הקו לכרמיאל ובקו העמק. הסיור שאורגן היטב ע"י משרד יח"צ של "נתיבי ישראל", "עושים עניין", הסתיים ברמת ישי במפגן כוח פוליטי מרשים של השר, אשר הצליח לקבץ ראשי ערים ורשויות מהצפון למאבק אותו הוא מנהל. אלה החמיאו לשר על פעילותו לקידום תשתיות התחבורה בצפון ומחו נמרצות כנגד כוונות האוצר. בין נושאי הדברים היו גם אישים שאינם נמנים על המחנה הפוליטי של השר כץ. עדי אלדר מכרמיאל וג'קי לוי מבית שאן היו הדוברים הבולטים ביותר מבין הנואמים. שניהם ביטאו כמיהה עזה ביותר לבוא הרכבת לאזורם: "רכבת שאינה מותרות" אלא צורך בסיסי והכרחי.

על תחושות הזעם והביטויים הקשים כנגד הפגיעה בפריפריה תוכלו לקרוא בכל אמצעי התקשורת הארצית שנכחה באירוע וגם בפורום הצנוע שלנו, בהמשך.
בתמונה: שר התחבורה מציג את גשר הרכבת מעל כביש 70. מדובר בגשר שאורכו כ-700 מ' (השני באורכו בפרויקט קו העמק). בהזדמנות זו אני חייב לציין לטובה את הבקיאות הרבה שהפגין השר בנושאי הפיתוח של משרדו. השר שנלווה לאוטובוס בו נסענו שימש לאורך הסיור כולו גם כמדריך "שבתשתיות" מן המניין.
רשמים ותמונות נוספות מהסיור.
אפתח בצפירת הרגעה: סיור העיתונאים שנערך אתמול אינו מהווה תחליף לסיור המקצועי המתוכנן של הפורום בקו העמק. סיור הפורום ייערך בקרוב בקטע המערבי של הפרויקט, בו הפרויקט נמצא במצב מתקדם יותר מחלקו המזרחי. במהלך הסיור הבהרתי לדובר "נתיבי ישראל" וליועץ התקשורת של החברה כי מבחינתי סיור העיתונאים הנו לכל היותר "משכך כאבים" בלבד.


למרות הימצאותם של גורמי מקצוע בסיור, ניכר במשתתפי הסיור שמרכיביו הטכניים-הנדסיים-תכנוניים של הפרויקט אינם בראש מעייניהם. השר הגיע חדור רוח קרב והחבר'ה חיפשו את הדם שהריחו. עד כה לא מצאתי בשום דיווח חיצוני התייחסות ניאותה לכל אותם נושאים שמעניינים אותנו גולשי הפורום. מעבר לכך, מזג האוויר הגשום הגביל מאוד את התנועה באתרים וצמצם למינימום את פרק הזמן בו יכולנו לעסוק בנושאים "שלנו". עם זאת, לרגע אין להצטער על השתתפותנו בסיור: מעבר לחובתנו כגוף תקשורתי להפגין נוכחות באירועים מסוג זה, הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את גורמי המקצוע המנהלים את הפרויקט, לשלוף מעט מידע טכני שיוצג בהמשך ולשאול ישירות את השר מספר שאלות.

בתמונה: נציגי התקשורת מאזינים ומתעדים את הודעתו של השר באתר המנהלת שבמחנה ג'לאמה.
 

בועז ל

New member
הודעת משרד התחבורה

רשמים ותמונות נוספות מהסיור.
אפתח בצפירת הרגעה: סיור העיתונאים שנערך אתמול אינו מהווה תחליף לסיור המקצועי המתוכנן של הפורום בקו העמק. סיור הפורום ייערך בקרוב בקטע המערבי של הפרויקט, בו הפרויקט נמצא במצב מתקדם יותר מחלקו המזרחי. במהלך הסיור הבהרתי לדובר "נתיבי ישראל" וליועץ התקשורת של החברה כי מבחינתי סיור העיתונאים הנו לכל היותר "משכך כאבים" בלבד.


למרות הימצאותם של גורמי מקצוע בסיור, ניכר במשתתפי הסיור שמרכיביו הטכניים-הנדסיים-תכנוניים של הפרויקט אינם בראש מעייניהם. השר הגיע חדור רוח קרב והחבר'ה חיפשו את הדם שהריחו. עד כה לא מצאתי בשום דיווח חיצוני התייחסות ניאותה לכל אותם נושאים שמעניינים אותנו גולשי הפורום. מעבר לכך, מזג האוויר הגשום הגביל מאוד את התנועה באתרים וצמצם למינימום את פרק הזמן בו יכולנו לעסוק בנושאים "שלנו". עם זאת, לרגע אין להצטער על השתתפותנו בסיור: מעבר לחובתנו כגוף תקשורתי להפגין נוכחות באירועים מסוג זה, הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את גורמי המקצוע המנהלים את הפרויקט, לשלוף מעט מידע טכני שיוצג בהמשך ולשאול ישירות את השר מספר שאלות.

בתמונה: נציגי התקשורת מאזינים ומתעדים את הודעתו של השר באתר המנהלת שבמחנה ג'לאמה.
הודעת משרד התחבורה
כמה מלים על הארגון: למעט הגשם ומזג האוויר שהגבילו את הצד המקצועי של הסיור, היה זה סיור מתוכנן למופת ע"י "עושים עניין" - משרד היח"צ של "נתיבי ישראל". מבחינתי, זו תמיד הפתעה נעימה לראות בעבודה את אבי שמול, יועץ התקשורת המשופשף של "נתיבי ישראל". יש כ"כ הרבה מה ללמוד מהאיש הזה בתחום בו הוא עוסק; האיש יודע לאלתר גם במצבים בלתי צפויים. בנקודה זו אנצל את ההזדמנות ואספר על סיום האירוע במסעדת "אדלה" שברמת ישי. כמיטב המסורת של לשכת השר, הוצף המקום לפתע במשתתפים רבים כשכולם מגיעים מהברנז'ה הפוליטית: ראשי עיריות, ראשי רשויות מקומיות, חברי מועצות, נכבדים שונים ומשונים ועוד. ערב רב של אנשים שאת נוכחות כולם ידע יועץ התקשורת לעכל, להכיל ולהאכיל.


בתמונה: חומר כתוב ובו הודעת משרד התחבורה הוכן מראש ונמסר לעיתונאים. הנה החלק הראשון ובו עיקרי טיעוניו של השר כנגד הקיצוץ המתוכנן.
הגעתו של השר לאתר המנהלת תוזמנה היטב עם הגעת אוטובוס נציגי התקשורת. לאחר הקראת ההודעה, ניתנה הזדמנות לכתבים להציג מס' שאלות לשר כץ. הכתבים התעניינו בעיקר האם רה"מ הוא זה שעומד מאחורי המתקפה הנוכחית של השר ומה עלה במגעים שבין השר למשרד האוצר. כץ לא אכזב וסיפק מספר אמירות "פיקנטיות". מיד אפרט.
 

בועז ל

New member
קו העמק - תיאור הפרויקט.

רשמים ותמונות נוספות מהסיור.
אפתח בצפירת הרגעה: סיור העיתונאים שנערך אתמול אינו מהווה תחליף לסיור המקצועי המתוכנן של הפורום בקו העמק. סיור הפורום ייערך בקרוב בקטע המערבי של הפרויקט, בו הפרויקט נמצא במצב מתקדם יותר מחלקו המזרחי. במהלך הסיור הבהרתי לדובר "נתיבי ישראל" וליועץ התקשורת של החברה כי מבחינתי סיור העיתונאים הנו לכל היותר "משכך כאבים" בלבד.


למרות הימצאותם של גורמי מקצוע בסיור, ניכר במשתתפי הסיור שמרכיביו הטכניים-הנדסיים-תכנוניים של הפרויקט אינם בראש מעייניהם. השר הגיע חדור רוח קרב והחבר'ה חיפשו את הדם שהריחו. עד כה לא מצאתי בשום דיווח חיצוני התייחסות ניאותה לכל אותם נושאים שמעניינים אותנו גולשי הפורום. מעבר לכך, מזג האוויר הגשום הגביל מאוד את התנועה באתרים וצמצם למינימום את פרק הזמן בו יכולנו לעסוק בנושאים "שלנו". עם זאת, לרגע אין להצטער על השתתפותנו בסיור: מעבר לחובתנו כגוף תקשורתי להפגין נוכחות באירועים מסוג זה, הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את גורמי המקצוע המנהלים את הפרויקט, לשלוף מעט מידע טכני שיוצג בהמשך ולשאול ישירות את השר מספר שאלות.

בתמונה: נציגי התקשורת מאזינים ומתעדים את הודעתו של השר באתר המנהלת שבמחנה ג'לאמה.
קו העמק - תיאור הפרויקט.
תיאור תמציתי מועיל של הפרויקט.
 

amit1270

New member
אורך הקו: 60 ק"מ

קו העמק - תיאור הפרויקט.
תיאור תמציתי מועיל של הפרויקט.
אורך הקו: 60 ק"מ
מהירות נסיעה: 160 קמ"ש
נסיעה [מבית שאן לצ'ק פוסט] עם עצירה בעפולה בלבד: 41 דקות

לפי החישוב שלי, נסיעה של 60 ק"מ ב-160 קמ"ש אמורה לקחת כ-23 דקות. גם אם נניח מהירות ממוצעת של 120 קמ"ש (כלומר זמן נסיעה נטו של חצי שעה) ו-3 דקות לעצירה בעפולה (הערכות די שמרניות) נשארנו עם ריפוד של 8 דקות...
 

אורי404

New member
נראה אם זה יהיה

אורך הקו: 60 ק"מ
מהירות נסיעה: 160 קמ"ש
נסיעה [מבית שאן לצ'ק פוסט] עם עצירה בעפולה בלבד: 41 דקות

לפי החישוב שלי, נסיעה של 60 ק"מ ב-160 קמ"ש אמורה לקחת כ-23 דקות. גם אם נניח מהירות ממוצעת של 120 קמ"ש (כלומר זמן נסיעה נטו של חצי שעה) ו-3 דקות לעצירה בעפולה (הערכות די שמרניות) נשארנו עם ריפוד של 8 דקות...
נראה אם זה יהיה
האם תהיינה רכבות מהירות, שעוצרות בעפולה בלבד או שמא בהתחלה יפעילו רכבות, שנוסעות 51 דקות מבית שאן לחיפה.
בתקווה, כמובן לאפשרות הראשונה.
 

amit1270

New member
אם כבר, אז סביר שיאמצו את הדגם של

נראה אם זה יהיה
האם תהיינה רכבות מהירות, שעוצרות בעפולה בלבד או שמא בהתחלה יפעילו רכבות, שנוסעות 51 דקות מבית שאן לחיפה.
בתקווה, כמובן לאפשרות הראשונה.
אם כבר, אז סביר שיאמצו את הדגם של
בית שמש/ירושלים, ושלא כל הרכבות יגיעו לבית שאן.
 

אורי404

New member
אני חושב, שיש הבדל

אם כבר, אז סביר שיאמצו את הדגם של
בית שמש/ירושלים, ושלא כל הרכבות יגיעו לבית שאן.
אני חושב, שיש הבדל
גם הרכבות עד בית שמש וגם הרכבות לירושלים עוצרות בכל התחנות. זה לא, שהרכבת לירושלים עוצרת בחלק מהתחנות.
אם אני מבין נכון ממך, אתה אומר שחלק מהרכבות תהיינה עד עפולה וחלק עד בית שאן. הרכבות עד בית שאן תעצורנה בחלק מהתחנות ואילו של עפולה תעצורנה בכל תחנות הביניים, הלוא כן?
אם זה כך, יהיה צורך ביותר ציוד נייד. נראה מה יהיה. משום מה זה נראה, שילכו על הדרך שכל הרכבות תהיינה עד בית שאן עם עצירה בכל התחנות. בשלב מאוחר יותר, מתישהו בעתיד תהיה ההפרדה. אלא אם אני טועה ופסימי מדי.
 

luckydude

Active member
כדאי לזכור שכרגע מדובר במסילה יחידה

אני חושב, שיש הבדל
גם הרכבות עד בית שמש וגם הרכבות לירושלים עוצרות בכל התחנות. זה לא, שהרכבת לירושלים עוצרת בחלק מהתחנות.
אם אני מבין נכון ממך, אתה אומר שחלק מהרכבות תהיינה עד עפולה וחלק עד בית שאן. הרכבות עד בית שאן תעצורנה בחלק מהתחנות ואילו של עפולה תעצורנה בכל תחנות הביניים, הלוא כן?
אם זה כך, יהיה צורך ביותר ציוד נייד. נראה מה יהיה. משום מה זה נראה, שילכו על הדרך שכל הרכבות תהיינה עד בית שאן עם עצירה בכל התחנות. בשלב מאוחר יותר, מתישהו בעתיד תהיה ההפרדה. אלא אם אני טועה ופסימי מדי.
כדאי לזכור שכרגע מדובר במסילה יחידה
לאורך כל התוואי ולכן תהיה גמישות נמוכה בתכנון לוח הזמנים והרכבות בקו.
 
חוששני שתחנות כפר יהושע, וכבר ברוך יהיו

אורך הקו: 60 ק"מ
מהירות נסיעה: 160 קמ"ש
נסיעה [מבית שאן לצ'ק פוסט] עם עצירה בעפולה בלבד: 41 דקות

לפי החישוב שלי, נסיעה של 60 ק"מ ב-160 קמ"ש אמורה לקחת כ-23 דקות. גם אם נניח מהירות ממוצעת של 120 קמ"ש (כלומר זמן נסיעה נטו של חצי שעה) ו-3 דקות לעצירה בעפולה (הערכות די שמרניות) נשארנו עם ריפוד של 8 דקות...
חוששני שתחנות כפר יהושע, וכבר ברוך יהיו
חוששני שתחנות כפר יהושע, וכבר ברוך , ביחוד ה1, יהיו מעוטות נוסעים מכיוון שהן רחוקות כמה ק"מ מיוקנעם ומגדל העמק בהתאמה, הנוסעים יעדיפו את רכבם או אוטובוס כדי להגיע לחיפה.
 

בועז ל

New member
המורה והתלמיד

רשמים ותמונות נוספות מהסיור.
אפתח בצפירת הרגעה: סיור העיתונאים שנערך אתמול אינו מהווה תחליף לסיור המקצועי המתוכנן של הפורום בקו העמק. סיור הפורום ייערך בקרוב בקטע המערבי של הפרויקט, בו הפרויקט נמצא במצב מתקדם יותר מחלקו המזרחי. במהלך הסיור הבהרתי לדובר "נתיבי ישראל" וליועץ התקשורת של החברה כי מבחינתי סיור העיתונאים הנו לכל היותר "משכך כאבים" בלבד.


למרות הימצאותם של גורמי מקצוע בסיור, ניכר במשתתפי הסיור שמרכיביו הטכניים-הנדסיים-תכנוניים של הפרויקט אינם בראש מעייניהם. השר הגיע חדור רוח קרב והחבר'ה חיפשו את הדם שהריחו. עד כה לא מצאתי בשום דיווח חיצוני התייחסות ניאותה לכל אותם נושאים שמעניינים אותנו גולשי הפורום. מעבר לכך, מזג האוויר הגשום הגביל מאוד את התנועה באתרים וצמצם למינימום את פרק הזמן בו יכולנו לעסוק בנושאים "שלנו". עם זאת, לרגע אין להצטער על השתתפותנו בסיור: מעבר לחובתנו כגוף תקשורתי להפגין נוכחות באירועים מסוג זה, הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את גורמי המקצוע המנהלים את הפרויקט, לשלוף מעט מידע טכני שיוצג בהמשך ולשאול ישירות את השר מספר שאלות.

בתמונה: נציגי התקשורת מאזינים ומתעדים את הודעתו של השר באתר המנהלת שבמחנה ג'לאמה.
המורה והתלמיד
השר כץ הגיע ממוקד מאוד לסיור. בריאיונותיו האחרונים לתקשורת הוא חוזר על מס' דגשים קליטים וברורים.
* אין היגיון כלכלי בתכנית הקיצוצים של האוצר - הקיצוץ פוגע בפריפריה ומשמר את מדינת גדרה-חדרה.
* האוצר מפגין אטימות חברתית שמקורה באידאולוגיה מסורתית. רומז לשיקולים זרים בבחירת יעדי הקיצוץ.
* האוצר חושש להתעמת עם ההסתדרות ועופר עיני.
* האוצר מתנהל כנגד החלטות ממשלה, פוגע בעצמאות משרדו להחליט באילו נושאים ניתן לקצץ ודוחה הצעות ראויות של המשרד (ע"ע הנפקת אגרות חוב של הרכבת)
* קבלת תכנית הקיצוצים של האוצר היא הפקרות כלכלית ומסכנת חיי אדם תוך שהיא פוגעת במלחמה בתאונות הדרכים.

מי שעוקב אחר דרכי עבודתו של כץ, אינו יכול שלא להבחין בדפוסי עבודה שאפיינו את מורו הרוחני לענייני תשתיות, אריאל שרון. אופן העברת המסרים, ההכנה המוקדמת והדקדקנית לפגישות עבודה, עלייה לשטח עם צמרת המשרד והסגל המקצועי - כל אלה הם נטו אריק שרון.

בתמונה: דף א' מתוך שניים ובו תכניות הפיתוח של הפריפריה.
 

בועז ל

New member
עופר עיני, השב"כ ומנזר השתקנים

רשמים ותמונות נוספות מהסיור.
אפתח בצפירת הרגעה: סיור העיתונאים שנערך אתמול אינו מהווה תחליף לסיור המקצועי המתוכנן של הפורום בקו העמק. סיור הפורום ייערך בקרוב בקטע המערבי של הפרויקט, בו הפרויקט נמצא במצב מתקדם יותר מחלקו המזרחי. במהלך הסיור הבהרתי לדובר "נתיבי ישראל" וליועץ התקשורת של החברה כי מבחינתי סיור העיתונאים הנו לכל היותר "משכך כאבים" בלבד.


למרות הימצאותם של גורמי מקצוע בסיור, ניכר במשתתפי הסיור שמרכיביו הטכניים-הנדסיים-תכנוניים של הפרויקט אינם בראש מעייניהם. השר הגיע חדור רוח קרב והחבר'ה חיפשו את הדם שהריחו. עד כה לא מצאתי בשום דיווח חיצוני התייחסות ניאותה לכל אותם נושאים שמעניינים אותנו גולשי הפורום. מעבר לכך, מזג האוויר הגשום הגביל מאוד את התנועה באתרים וצמצם למינימום את פרק הזמן בו יכולנו לעסוק בנושאים "שלנו". עם זאת, לרגע אין להצטער על השתתפותנו בסיור: מעבר לחובתנו כגוף תקשורתי להפגין נוכחות באירועים מסוג זה, הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את גורמי המקצוע המנהלים את הפרויקט, לשלוף מעט מידע טכני שיוצג בהמשך ולשאול ישירות את השר מספר שאלות.

בתמונה: נציגי התקשורת מאזינים ומתעדים את הודעתו של השר באתר המנהלת שבמחנה ג'לאמה.
עופר עיני, השב"כ ומנזר השתקנים
מדברי השר: "הרשו לי להפנות את תשומת לבכם לשתיקתו של יו"ר ההסתדרות. עופר עיני לא שותק סתם. הוא לא הצטרף לשב"כ ולא למנזר השתקנים. עיני יודע היטב שהתכנית הכלכלית המוצעת לא פוגעת בפרות הקדושות שרועות אצלו בעמק".


ולאחר העקיצה לכיוונו של עיני, מופנית ביקורת חדה יותר לכיוונו של לפיד: "יותר קל לקצץ בתשתיות חיוניות- למרות שהן מנוע לצמיחה ותעסוקה- ולפגוע בפריפריה, מאשר להתעמת עם ההסתדרות. מנהיגות פירושה לגבש סדר עדיפות נכון וגם להתעמת במידת הצורך..."

בתמונה: חלק ב' של מסמך התשתיות.
 

kobi88l

New member
תודה רבה קובי!!! אחלה תמונות :)

עופר עיני, השב"כ ומנזר השתקנים
מדברי השר: "הרשו לי להפנות את תשומת לבכם לשתיקתו של יו"ר ההסתדרות. עופר עיני לא שותק סתם. הוא לא הצטרף לשב"כ ולא למנזר השתקנים. עיני יודע היטב שהתכנית הכלכלית המוצעת לא פוגעת בפרות הקדושות שרועות אצלו בעמק".


ולאחר העקיצה לכיוונו של עיני, מופנית ביקורת חדה יותר לכיוונו של לפיד: "יותר קל לקצץ בתשתיות חיוניות- למרות שהן מנוע לצמיחה ותעסוקה- ולפגוע בפריפריה, מאשר להתעמת עם ההסתדרות. מנהיגות פירושה לגבש סדר עדיפות נכון וגם להתעמת במידת הצורך..."

בתמונה: חלק ב' של מסמך התשתיות.
תודה רבה קובי!!! אחלה תמונות :)
 

בועז ל

New member
דחייה נוסח האוצר.

רשמים ותמונות נוספות מהסיור.
אפתח בצפירת הרגעה: סיור העיתונאים שנערך אתמול אינו מהווה תחליף לסיור המקצועי המתוכנן של הפורום בקו העמק. סיור הפורום ייערך בקרוב בקטע המערבי של הפרויקט, בו הפרויקט נמצא במצב מתקדם יותר מחלקו המזרחי. במהלך הסיור הבהרתי לדובר "נתיבי ישראל" וליועץ התקשורת של החברה כי מבחינתי סיור העיתונאים הנו לכל היותר "משכך כאבים" בלבד.


למרות הימצאותם של גורמי מקצוע בסיור, ניכר במשתתפי הסיור שמרכיביו הטכניים-הנדסיים-תכנוניים של הפרויקט אינם בראש מעייניהם. השר הגיע חדור רוח קרב והחבר'ה חיפשו את הדם שהריחו. עד כה לא מצאתי בשום דיווח חיצוני התייחסות ניאותה לכל אותם נושאים שמעניינים אותנו גולשי הפורום. מעבר לכך, מזג האוויר הגשום הגביל מאוד את התנועה באתרים וצמצם למינימום את פרק הזמן בו יכולנו לעסוק בנושאים "שלנו". עם זאת, לרגע אין להצטער על השתתפותנו בסיור: מעבר לחובתנו כגוף תקשורתי להפגין נוכחות באירועים מסוג זה, הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את גורמי המקצוע המנהלים את הפרויקט, לשלוף מעט מידע טכני שיוצג בהמשך ולשאול ישירות את השר מספר שאלות.

בתמונה: נציגי התקשורת מאזינים ומתעדים את הודעתו של השר באתר המנהלת שבמחנה ג'לאמה.
דחייה נוסח האוצר.
במהלך התשובות לשאלות הכתבים באתר המנהלת הסביר השר מהי דחייה נוסח האוצר ומדוע אין מדובר בדחייה.
השר חזר על הציטוט האומלל ששמע מפי פקיד בכיר באוצר ולפיו באוצר "מעדיפים שמיליארדים ייקברו באדמה מאשר לראות רכבת לא כלכלית שתפעל". "באוצר אומרים בבגלוי שאינם רוצים לראות את הרכבת עובדת", המשיך השר והסביר מדוע לא ניתן לעצור פרויקט פעיל שעבר כ"כ הרבה שלבי ביצוע ופרסום מכרזים. בין דבריו הזכיר את סכנת (שמניסיון, אכן קיימת) ההשתלטות על הקרקע בידי גורמים בלתי רצויים בתקופת הקפאת הפרויקט.
 

darkshadow1

New member
והנה המצב של רשות השידור על רגל אחת


דחייה נוסח האוצר.
במהלך התשובות לשאלות הכתבים באתר המנהלת הסביר השר מהי דחייה נוסח האוצר ומדוע אין מדובר בדחייה.
השר חזר על הציטוט האומלל ששמע מפי פקיד בכיר באוצר ולפיו באוצר "מעדיפים שמיליארדים ייקברו באדמה מאשר לראות רכבת לא כלכלית שתפעל". "באוצר אומרים בבגלוי שאינם רוצים לראות את הרכבת עובדת", המשיך השר והסביר מדוע לא ניתן לעצור פרויקט פעיל שעבר כ"כ הרבה שלבי ביצוע ופרסום מכרזים. בין דבריו הזכיר את סכנת (שמניסיון, אכן קיימת) ההשתלטות על הקרקע בידי גורמים בלתי רצויים בתקופת הקפאת הפרויקט.
והנה המצב של רשות השידור על רגל אחת
 

בועז ל

New member
"לא הנוסעים מביאים את הרכבת, הרכבת היא

רשמים ותמונות נוספות מהסיור.
אפתח בצפירת הרגעה: סיור העיתונאים שנערך אתמול אינו מהווה תחליף לסיור המקצועי המתוכנן של הפורום בקו העמק. סיור הפורום ייערך בקרוב בקטע המערבי של הפרויקט, בו הפרויקט נמצא במצב מתקדם יותר מחלקו המזרחי. במהלך הסיור הבהרתי לדובר "נתיבי ישראל" וליועץ התקשורת של החברה כי מבחינתי סיור העיתונאים הנו לכל היותר "משכך כאבים" בלבד.


למרות הימצאותם של גורמי מקצוע בסיור, ניכר במשתתפי הסיור שמרכיביו הטכניים-הנדסיים-תכנוניים של הפרויקט אינם בראש מעייניהם. השר הגיע חדור רוח קרב והחבר'ה חיפשו את הדם שהריחו. עד כה לא מצאתי בשום דיווח חיצוני התייחסות ניאותה לכל אותם נושאים שמעניינים אותנו גולשי הפורום. מעבר לכך, מזג האוויר הגשום הגביל מאוד את התנועה באתרים וצמצם למינימום את פרק הזמן בו יכולנו לעסוק בנושאים "שלנו". עם זאת, לרגע אין להצטער על השתתפותנו בסיור: מעבר לחובתנו כגוף תקשורתי להפגין נוכחות באירועים מסוג זה, הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את גורמי המקצוע המנהלים את הפרויקט, לשלוף מעט מידע טכני שיוצג בהמשך ולשאול ישירות את השר מספר שאלות.

בתמונה: נציגי התקשורת מאזינים ומתעדים את הודעתו של השר באתר המנהלת שבמחנה ג'לאמה.
"לא הנוסעים מביאים את הרכבת, הרכבת היא
שמביאה את הנוסעים", אמר השר שהביא מדבריו של חוזה המדינה בפראפרזה על המשפט האמריקאי ההוא. השר כץ תיאר כיצד הרכבת מביאה עמה תנופת פיתוח לכל מקום שהיא מגיעה. השר הזכיר את להבים, קריית גת ובאר שבע, שהגיבו בחיוב להכפלת הקו. "גם כרמיאל מגדל העמק ובית שאן מתחילות להגיב", הוסיף השר, וסיפר על בניית קניון חדש שנבנה בקריית אתא בעקבות השיפור הצפוי בתשתיות התחבורה.

מכאן, עבר לתאר את התהליך הסיזיפי שעברו הממשלה והפרויקטים מרגע קבלת האישור להתחיל ולפעול ועד לעליית הכלים לשטח- תהליך שכלל בתוכו "ועדה אחר ועדה, ראשי ערים שעבדנו עמם בשיתוף איתם ולפעמים התווכחנו איתם". השר המשיך ותיאר את העברת עבודות התשתית למע"צ במטרה להגדיל את יכולות הביצוע והביע בדבריו אלה תסכול עמוק, שלאחר ההליך הממשלתי הממושך, מגיע האוצר ותוקע מקלות בגלגלי הרכבת.

השר ציין כי בקו לאילת תוקצב התכנון בלבד וכי אינו נכלל בתקציב המדינה. בדרכנו החוצה הפניתי לשר שאלה בעניין הקו לדימונה שמשמש יעד אסטרטגי להתקפות האוצר ושלוחיו כל אימת שנדרש קיצוץ. עוד הזכרתי לשר, כי גם שדרוג הקו לבאר שבע נדחה בזמנו ע"י האוצר בטענה של חוסר כדאיות כלכלית. השר הסכים עמי ואישש את דבריו של מנכ"ל הרכבת, לפיהם תועתק תחנת דימונה למרכז העיר במסגרת העבודות על הקו לאילת. עד אז לא צפויה השקעה בקו זה.
ניצלתי את ההזדמנות והפניתי שאלה נוספת לשר: מניסיון העבר הצליח משרד התחבורה לבלום פגיעה בפרויקטים ראשיים, אך פרויקטים אחרים בעלי חשיבות עצומה, כדוגמת ההפרדות המפלסיות שבקרבת רמלה ובית שמש , וכביש 38 כמובן, נפלו קורבן להיותם פריפריה במרכז הארץ. האם קיימים גם הפעם פרויקטים נוספים מעבר לקו העמק וכרמיאל, שצפויים להיפגע? התשובה של השר לא הפתיעה: אכן, פרויקטים נוספים עלולים להיפגע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה