סיור עיתונאים בקו העמק: כץ נגד האוצר

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
גשר הרכבת מעל כביש 70.

רשמים ותמונות נוספות מהסיור.
אפתח בצפירת הרגעה: סיור העיתונאים שנערך אתמול אינו מהווה תחליף לסיור המקצועי המתוכנן של הפורום בקו העמק. סיור הפורום ייערך בקרוב בקטע המערבי של הפרויקט, בו הפרויקט נמצא במצב מתקדם יותר מחלקו המזרחי. במהלך הסיור הבהרתי לדובר "נתיבי ישראל" וליועץ התקשורת של החברה כי מבחינתי סיור העיתונאים הנו לכל היותר "משכך כאבים" בלבד.


למרות הימצאותם של גורמי מקצוע בסיור, ניכר במשתתפי הסיור שמרכיביו הטכניים-הנדסיים-תכנוניים של הפרויקט אינם בראש מעייניהם. השר הגיע חדור רוח קרב והחבר'ה חיפשו את הדם שהריחו. עד כה לא מצאתי בשום דיווח חיצוני התייחסות ניאותה לכל אותם נושאים שמעניינים אותנו גולשי הפורום. מעבר לכך, מזג האוויר הגשום הגביל מאוד את התנועה באתרים וצמצם למינימום את פרק הזמן בו יכולנו לעסוק בנושאים "שלנו". עם זאת, לרגע אין להצטער על השתתפותנו בסיור: מעבר לחובתנו כגוף תקשורתי להפגין נוכחות באירועים מסוג זה, הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את גורמי המקצוע המנהלים את הפרויקט, לשלוף מעט מידע טכני שיוצג בהמשך ולשאול ישירות את השר מספר שאלות.

בתמונה: נציגי התקשורת מאזינים ומתעדים את הודעתו של השר באתר המנהלת שבמחנה ג'לאמה.
גשר הרכבת מעל כביש 70.
וואחד גשר.
כאמור, הגשר נבנה בשיטת היציקה המאוזנת. ארבעת הניצבים הזמניים תומכים באלמנט שמעל ובדריכתו. יהיה מעניין לעקוב אחר תהליך הסרתם בהמשך.
 

בועז ל

New member
גשר כביש 722

רשמים ותמונות נוספות מהסיור.
אפתח בצפירת הרגעה: סיור העיתונאים שנערך אתמול אינו מהווה תחליף לסיור המקצועי המתוכנן של הפורום בקו העמק. סיור הפורום ייערך בקרוב בקטע המערבי של הפרויקט, בו הפרויקט נמצא במצב מתקדם יותר מחלקו המזרחי. במהלך הסיור הבהרתי לדובר "נתיבי ישראל" וליועץ התקשורת של החברה כי מבחינתי סיור העיתונאים הנו לכל היותר "משכך כאבים" בלבד.


למרות הימצאותם של גורמי מקצוע בסיור, ניכר במשתתפי הסיור שמרכיביו הטכניים-הנדסיים-תכנוניים של הפרויקט אינם בראש מעייניהם. השר הגיע חדור רוח קרב והחבר'ה חיפשו את הדם שהריחו. עד כה לא מצאתי בשום דיווח חיצוני התייחסות ניאותה לכל אותם נושאים שמעניינים אותנו גולשי הפורום. מעבר לכך, מזג האוויר הגשום הגביל מאוד את התנועה באתרים וצמצם למינימום את פרק הזמן בו יכולנו לעסוק בנושאים "שלנו". עם זאת, לרגע אין להצטער על השתתפותנו בסיור: מעבר לחובתנו כגוף תקשורתי להפגין נוכחות באירועים מסוג זה, הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את גורמי המקצוע המנהלים את הפרויקט, לשלוף מעט מידע טכני שיוצג בהמשך ולשאול ישירות את השר מספר שאלות.

בתמונה: נציגי התקשורת מאזינים ומתעדים את הודעתו של השר באתר המנהלת שבמחנה ג'לאמה.
גשר כביש 722
300 מ' יהיה אורכו של גשר הכביש מעל מסילת הרכבת. במקום ייבנה מחלף אשר יקל על עומסי התנועה באזור. אורן רוזן, מנהל הפרויקט, ציין כי, לא הרחק משם, בכפר יהושע, החלו ביציקת כלונסאות עבור מבנה התחנה. השר כץ חשף את האסטרטגיה בה נקט המשרד ע"מ להבטיח את השלמתו של הפרויקט: פרסום מהיר של מכרזים משני קצוות הקו (המערבי והמזרחי) כולל מכרזים על תחנות הרכבת.
 

בועז ל

New member
פוליטיקה ברמת ישי.

רשמים ותמונות נוספות מהסיור.
אפתח בצפירת הרגעה: סיור העיתונאים שנערך אתמול אינו מהווה תחליף לסיור המקצועי המתוכנן של הפורום בקו העמק. סיור הפורום ייערך בקרוב בקטע המערבי של הפרויקט, בו הפרויקט נמצא במצב מתקדם יותר מחלקו המזרחי. במהלך הסיור הבהרתי לדובר "נתיבי ישראל" וליועץ התקשורת של החברה כי מבחינתי סיור העיתונאים הנו לכל היותר "משכך כאבים" בלבד.


למרות הימצאותם של גורמי מקצוע בסיור, ניכר במשתתפי הסיור שמרכיביו הטכניים-הנדסיים-תכנוניים של הפרויקט אינם בראש מעייניהם. השר הגיע חדור רוח קרב והחבר'ה חיפשו את הדם שהריחו. עד כה לא מצאתי בשום דיווח חיצוני התייחסות ניאותה לכל אותם נושאים שמעניינים אותנו גולשי הפורום. מעבר לכך, מזג האוויר הגשום הגביל מאוד את התנועה באתרים וצמצם למינימום את פרק הזמן בו יכולנו לעסוק בנושאים "שלנו". עם זאת, לרגע אין להצטער על השתתפותנו בסיור: מעבר לחובתנו כגוף תקשורתי להפגין נוכחות באירועים מסוג זה, הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את גורמי המקצוע המנהלים את הפרויקט, לשלוף מעט מידע טכני שיוצג בהמשך ולשאול ישירות את השר מספר שאלות.

בתמונה: נציגי התקשורת מאזינים ומתעדים את הודעתו של השר באתר המנהלת שבמחנה ג'לאמה.
פוליטיקה ברמת ישי.
התחנה האחרונה בסיור הייתה ברמת ישי. לאחר שהתיישבנו לאכול ארוחת צהריים ב"אדלה", הגיעה באופן "בלתי צפוי" משלחת גדולה מהמתוכנן של פוליטיקאים ואישי ציבור: ראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט ממעלות, עדי אלדר, ראש עיריית כרמיאל (אף הוא ראש מרכז השלטון המקומי לשעבר), ג'קי לוי, ראש עיריית בית שאן, ראשי המועצות האזוריות משגב וגלבוע, ראשי ישובים ערביים ועוד.
מאז ימיו הגדולים של צחי הנגבי בליכוד, לא זכור לי שר שמצליח לרכז סביבו תמיכה פוליטית כה רחבה. ללא ספק, מדובר במפגן כוח משמעותי של השר כץ, שהצליח לאחד את כל הצפון הפוליטי (פשוטו כמשמעו) כנגד תכניות האוצר. השר כץ הודיע אמנם שנציגי הציבור הגיעו עצמאית ו"שלא ע"פ הזמנתי" מכיוון שראו צורך הכרחי...
, או-כן, ההמשך מוכר. כך או כך, לאיחוד הצפון של כץ כנגד קואליציית המרכז של האוצר, ישנן משמעויות פוליטיות לא מבוטלות גם בתוך הליכוד. השר כץ מאותת לרה"מ (שטרם הצטרף למערכה והכריע נגד כוונת האוצר) על כוחו לקראת הבחירות הקרבות ליו"ר מזכירות הליכוד. בין המוזמנים היו, כאמור, גם נציגים שאינם נמנים על מחנהו הפוליטי של כץ. כולם כאחד חלקו שבחים לשר על תרומתו לפיתוח הצפון בארבע השנים האחרונות. ואכן, כמי שאינו מרבה לטייל באזור חיפה, אני מוצא את עצמי מתקשה להכיר את האזור. תנופת הפיתוח של הכבישים שינתה ללא הכר את פני הנוף ודרכי הגישה לחלק מהישובים. מחלפים נבנו, כבישים שודרגו וכעת נותר לי לקוות שיגיע גם תורה של הרכבת, וכמה חבל שפיתוח הרכבת לא זכה להיות קודם לפיתוח הכבישים.
 

בועז ל

New member
בין הדוברים

רשמים ותמונות נוספות מהסיור.
אפתח בצפירת הרגעה: סיור העיתונאים שנערך אתמול אינו מהווה תחליף לסיור המקצועי המתוכנן של הפורום בקו העמק. סיור הפורום ייערך בקרוב בקטע המערבי של הפרויקט, בו הפרויקט נמצא במצב מתקדם יותר מחלקו המזרחי. במהלך הסיור הבהרתי לדובר "נתיבי ישראל" וליועץ התקשורת של החברה כי מבחינתי סיור העיתונאים הנו לכל היותר "משכך כאבים" בלבד.


למרות הימצאותם של גורמי מקצוע בסיור, ניכר במשתתפי הסיור שמרכיביו הטכניים-הנדסיים-תכנוניים של הפרויקט אינם בראש מעייניהם. השר הגיע חדור רוח קרב והחבר'ה חיפשו את הדם שהריחו. עד כה לא מצאתי בשום דיווח חיצוני התייחסות ניאותה לכל אותם נושאים שמעניינים אותנו גולשי הפורום. מעבר לכך, מזג האוויר הגשום הגביל מאוד את התנועה באתרים וצמצם למינימום את פרק הזמן בו יכולנו לעסוק בנושאים "שלנו". עם זאת, לרגע אין להצטער על השתתפותנו בסיור: מעבר לחובתנו כגוף תקשורתי להפגין נוכחות באירועים מסוג זה, הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את גורמי המקצוע המנהלים את הפרויקט, לשלוף מעט מידע טכני שיוצג בהמשך ולשאול ישירות את השר מספר שאלות.

בתמונה: נציגי התקשורת מאזינים ומתעדים את הודעתו של השר באתר המנהלת שבמחנה ג'לאמה.
בין הדוברים
ראש המועצה האזורית משגב, רון שני. כל הדוברים, ללא יוצא מן הכלל, שיבחו כצפוי את השר כץ על פועלו והדגישו את חשיבותה של הרכבת לפיתוחו של האזור.
 

בועז ל

New member
דברים שבמרכז הארץ לא תמיד מבינים.

רשמים ותמונות נוספות מהסיור.
אפתח בצפירת הרגעה: סיור העיתונאים שנערך אתמול אינו מהווה תחליף לסיור המקצועי המתוכנן של הפורום בקו העמק. סיור הפורום ייערך בקרוב בקטע המערבי של הפרויקט, בו הפרויקט נמצא במצב מתקדם יותר מחלקו המזרחי. במהלך הסיור הבהרתי לדובר "נתיבי ישראל" וליועץ התקשורת של החברה כי מבחינתי סיור העיתונאים הנו לכל היותר "משכך כאבים" בלבד.


למרות הימצאותם של גורמי מקצוע בסיור, ניכר במשתתפי הסיור שמרכיביו הטכניים-הנדסיים-תכנוניים של הפרויקט אינם בראש מעייניהם. השר הגיע חדור רוח קרב והחבר'ה חיפשו את הדם שהריחו. עד כה לא מצאתי בשום דיווח חיצוני התייחסות ניאותה לכל אותם נושאים שמעניינים אותנו גולשי הפורום. מעבר לכך, מזג האוויר הגשום הגביל מאוד את התנועה באתרים וצמצם למינימום את פרק הזמן בו יכולנו לעסוק בנושאים "שלנו". עם זאת, לרגע אין להצטער על השתתפותנו בסיור: מעבר לחובתנו כגוף תקשורתי להפגין נוכחות באירועים מסוג זה, הייתה זו הזדמנות מצוינת להכיר את גורמי המקצוע המנהלים את הפרויקט, לשלוף מעט מידע טכני שיוצג בהמשך ולשאול ישירות את השר מספר שאלות.

בתמונה: נציגי התקשורת מאזינים ומתעדים את הודעתו של השר באתר המנהלת שבמחנה ג'לאמה.
דברים שבמרכז הארץ לא תמיד מבינים.
הרבה כעס וזעם הופגנו ע"י חלק מהדוברים. תחושות של עלבון וקיפוח עלו בדבריהם של שלמה בוחבוט, עדי אלדר וג'קי לו במיוחד. לידי ישבה סגנית ראש עיריית כרמיאל, שלאחר שסיפרתי לה על תולדותיו של כביש 38 וקו הרכבת "המשודרג" לירושלים, הופתעה לגלות שפריפריה קיימת גם במרכז הארץ. עדי אלדר הכריז על הפגנה מתוכננת בכרמיאל, ביום ג' הקרוב בשעה 17:00, במקום בו אמורה להיבנות תחנת כרמיאל. "לא ניתן לעצור את הרכבת", הכריז באוזני השר.

ג'קי לוי מבית שאן בלט באמירותיו הזועמות כנגד האוצר. 40" שנה אנו מחכים לרכבת", טען,"רכבת אינה מותרות אלא צורך בסיסי", הדגיש וסיפר על בנו הקצין שנאלץ לחזור לבסיסו בדרום במוצ"ש במקום ביום א'. זאת, בשל היעדר תח"צ הולמת, כדבריו. יום למחרת, אצל רינו צרור, עשה השר כץ שימוש בדוגמא האישית של ג'קי לוי והפכה לטיעון כללי עבור חיילי הצפון שמתגוררים בדרום ונאלצים לשוב במוצ"ש לבסיסם. בתום דבריו, ניגשתי לג'קי לוי והצגתי בפניו שאלה: ישנה תפישה הטוענת כי קו העמק כלכלי עד עפולה בלבד. בהנחה שתפישה זאת נכונה, האם לא יהיה נכון עבור תושבי בית שאן להשתמש בשירות אוטובוסים משופר (נת"צים) בדרכם לחיפה או עפולה? ג'קי לוי שלל מיידית אופציה זו וכעס מאוד על עצם העלאתה. "רכבת זה לא אוטובוס", הכריז, ופירט באוזניי את יתרונותיה. "ע"מ שישוב כמו בית שאן יכפיל את אוכלוסייתו ל-30,000 ויותר, הוא חייב רכבת", פסק נחרצות. בין השורות של דבריו חשתי כי מבחינתו אי הימצאותה של רכבת בבית שאן היא ביטוי נוסף לתחושת הקיפוח של הפריפריה מול המרכז.
 

alantan

New member
לפי ההגיון הזה, גם ליישובים הבאים מגיע לקבל

דברים שבמרכז הארץ לא תמיד מבינים.
הרבה כעס וזעם הופגנו ע"י חלק מהדוברים. תחושות של עלבון וקיפוח עלו בדבריהם של שלמה בוחבוט, עדי אלדר וג'קי לו במיוחד. לידי ישבה סגנית ראש עיריית כרמיאל, שלאחר שסיפרתי לה על תולדותיו של כביש 38 וקו הרכבת "המשודרג" לירושלים, הופתעה לגלות שפריפריה קיימת גם במרכז הארץ. עדי אלדר הכריז על הפגנה מתוכננת בכרמיאל, ביום ג' הקרוב בשעה 17:00, במקום בו אמורה להיבנות תחנת כרמיאל. "לא ניתן לעצור את הרכבת", הכריז באוזני השר.

ג'קי לוי מבית שאן בלט באמירותיו הזועמות כנגד האוצר. 40" שנה אנו מחכים לרכבת", טען,"רכבת אינה מותרות אלא צורך בסיסי", הדגיש וסיפר על בנו הקצין שנאלץ לחזור לבסיסו בדרום במוצ"ש במקום ביום א'. זאת, בשל היעדר תח"צ הולמת, כדבריו. יום למחרת, אצל רינו צרור, עשה השר כץ שימוש בדוגמא האישית של ג'קי לוי והפכה לטיעון כללי עבור חיילי הצפון שמתגוררים בדרום ונאלצים לשוב במוצ"ש לבסיסם. בתום דבריו, ניגשתי לג'קי לוי והצגתי בפניו שאלה: ישנה תפישה הטוענת כי קו העמק כלכלי עד עפולה בלבד. בהנחה שתפישה זאת נכונה, האם לא יהיה נכון עבור תושבי בית שאן להשתמש בשירות אוטובוסים משופר (נת"צים) בדרכם לחיפה או עפולה? ג'קי לוי שלל מיידית אופציה זו וכעס מאוד על עצם העלאתה. "רכבת זה לא אוטובוס", הכריז, ופירט באוזניי את יתרונותיה. "ע"מ שישוב כמו בית שאן יכפיל את אוכלוסייתו ל-30,000 ויותר, הוא חייב רכבת", פסק נחרצות. בין השורות של דבריו חשתי כי מבחינתו אי הימצאותה של רכבת בבית שאן היא ביטוי נוסף לתחושת הקיפוח של הפריפריה מול המרכז.
לפי ההגיון הזה, גם ליישובים הבאים מגיע לקבל
רכבת, ולא להיות תלויים באוטובוסים לתחנה הקרובה:

טבריה, טייבה, גדרה, תל מונד, אור עקיבא, צפת, אריאל, קרית אונו ומזרח רמת גן, נס ציונה, ערד, רעננה (טוב, היא עדיין לא קיבלה) וכדומה.

יש הרבה ממש בתחושת הקיפוח שנמשכת עשורים, אבל זה שמשהו אינו קורה מסיבות כלכליות אינו נובע תמיד מקיפוח. במקרה של בית שאן, זה בהחלט עשוי להיות ארבע רכבות ריקות ביום. אבל בכל זאת נראה לי שלא יהיה עד כדי כך נכשל כמו המצב הנוכחי של דימונה.

האופציה של אוטובוס משולב היטב (עוצר ממש מול הרציף בעפולה) מבית שאן (וכן, גם מטבריה ונצרת למשל) איננה מעידה על קיפוח אלא על הרצון להתאים את הפתרון המתאים ביותר והחסכני ביותר במשאבים הדלים ממילא.
 

jp3raptor

Member
יש הבדל קטן

לפי ההגיון הזה, גם ליישובים הבאים מגיע לקבל
רכבת, ולא להיות תלויים באוטובוסים לתחנה הקרובה:

טבריה, טייבה, גדרה, תל מונד, אור עקיבא, צפת, אריאל, קרית אונו ומזרח רמת גן, נס ציונה, ערד, רעננה (טוב, היא עדיין לא קיבלה) וכדומה.

יש הרבה ממש בתחושת הקיפוח שנמשכת עשורים, אבל זה שמשהו אינו קורה מסיבות כלכליות אינו נובע תמיד מקיפוח. במקרה של בית שאן, זה בהחלט עשוי להיות ארבע רכבות ריקות ביום. אבל בכל זאת נראה לי שלא יהיה עד כדי כך נכשל כמו המצב הנוכחי של דימונה.

האופציה של אוטובוס משולב היטב (עוצר ממש מול הרציף בעפולה) מבית שאן (וכן, גם מטבריה ונצרת למשל) איננה מעידה על קיפוח אלא על הרצון להתאים את הפתרון המתאים ביותר והחסכני ביותר במשאבים הדלים ממילא.
יש הבדל קטן
להבטיח למישהו משהו ואז לקחת ממנו את זה ברגע האחרון,
זה רק מגביר את תחושת הקיפוח
 

בועז ל

New member
אני בטוח שג'קי לוי מבית שאן מוכן להתחלף מיד

לפי ההגיון הזה, גם ליישובים הבאים מגיע לקבל
רכבת, ולא להיות תלויים באוטובוסים לתחנה הקרובה:

טבריה, טייבה, גדרה, תל מונד, אור עקיבא, צפת, אריאל, קרית אונו ומזרח רמת גן, נס ציונה, ערד, רעננה (טוב, היא עדיין לא קיבלה) וכדומה.

יש הרבה ממש בתחושת הקיפוח שנמשכת עשורים, אבל זה שמשהו אינו קורה מסיבות כלכליות אינו נובע תמיד מקיפוח. במקרה של בית שאן, זה בהחלט עשוי להיות ארבע רכבות ריקות ביום. אבל בכל זאת נראה לי שלא יהיה עד כדי כך נכשל כמו המצב הנוכחי של דימונה.

האופציה של אוטובוס משולב היטב (עוצר ממש מול הרציף בעפולה) מבית שאן (וכן, גם מטבריה ונצרת למשל) איננה מעידה על קיפוח אלא על הרצון להתאים את הפתרון המתאים ביותר והחסכני ביותר במשאבים הדלים ממילא.
אני בטוח שג'קי לוי מבית שאן מוכן להתחלף מיד
עם רעננה, נס ציונה, קריית אונו ורמת גן. למעשה הוא גם אמר לי: אני מוכן לוותר על הרכבת אם יעבירו את בית שאן למרכז.
 

alantan

New member
בהחלט, אבל אני מדבר על צורך

אני בטוח שג'קי לוי מבית שאן מוכן להתחלף מיד
עם רעננה, נס ציונה, קריית אונו ורמת גן. למעשה הוא גם אמר לי: אני מוכן לוותר על הרכבת אם יעבירו את בית שאן למרכז.
בהחלט, אבל אני מדבר על צורך
כל היישובים הללו צריכים רכבת, כל אחד מסיבות שונות. בין אם זה כדי לקרב את התושבים המובטלים למקומות תעסוקה (בית שאן לחיפה למשל) ובין אם לקרב את התושבים היושבים בפקקים למקומות תעסוקה.

אני לא קובע מה יותר "חשוב" - אני רק מציין שבית שאן זה לא המקום היחיד שזקוק לרכבת.
 

בועז ל

New member
זאת החלטה ממשלתית נטו, ואם הממשלה מחליטה

בהחלט, אבל אני מדבר על צורך
כל היישובים הללו צריכים רכבת, כל אחד מסיבות שונות. בין אם זה כדי לקרב את התושבים המובטלים למקומות תעסוקה (בית שאן לחיפה למשל) ובין אם לקרב את התושבים היושבים בפקקים למקומות תעסוקה.

אני לא קובע מה יותר "חשוב" - אני רק מציין שבית שאן זה לא המקום היחיד שזקוק לרכבת.
זאת החלטה ממשלתית נטו, ואם הממשלה מחליטה
שחשוב לה לפתח את בית שאן ולהחזיר אליה את הרכבת, זו זכותה המלאה. את הלוקשים על המשאבים המוגבלים אני לא קונה.
 

alantan

New member
כמובן שהמשאבים מוגבלים - אין תקציב בלתי סופי

זאת החלטה ממשלתית נטו, ואם הממשלה מחליטה
שחשוב לה לפתח את בית שאן ולהחזיר אליה את הרכבת, זו זכותה המלאה. את הלוקשים על המשאבים המוגבלים אני לא קונה.
כמובן שהמשאבים מוגבלים - אין תקציב בלתי סופי
לגיטימי שהממשלה תחליט שהיא מחזירה לבית שאן את הרכבת, לגיטימי גם שהיא תחליט שיותר חשוב לסלול תעלה מחולדה לאיל. הכל בהתאם לשיקולים של תועלת (כלכלית, חברתית, וכל שיקול אחר).

רק שכל דבר שכן עושים בא בהכרח על חשבון משהו אחר שלא עושים, או על חשבון הדפסת כסף, ומי שחי בשנות השבעים והשמונים יודע לאן מוביל הדפסה בלתי מבוקרת של כסף.
 

בועז ל

New member
המשאבים לא מוגבלים עד כדי כך שהמדינה אינה

כמובן שהמשאבים מוגבלים - אין תקציב בלתי סופי
לגיטימי שהממשלה תחליט שהיא מחזירה לבית שאן את הרכבת, לגיטימי גם שהיא תחליט שיותר חשוב לסלול תעלה מחולדה לאיל. הכל בהתאם לשיקולים של תועלת (כלכלית, חברתית, וכל שיקול אחר).

רק שכל דבר שכן עושים בא בהכרח על חשבון משהו אחר שלא עושים, או על חשבון הדפסת כסף, ומי שחי בשנות השבעים והשמונים יודע לאן מוביל הדפסה בלתי מבוקרת של כסף.
המשאבים לא מוגבלים עד כדי כך שהמדינה אינה
מסוגלת להקים את הקווים לבית שאן וכרמיאל. השר כץ צודק בכל מאת האחוזים בקביעתו שמדובר באידאולוגיה מבית מדרשו של האוצר, שאינה נסמכת על היגיון כלכלי. כשחרב הקיצוצים מונפת תמיד, אבל תמיד, מכסחים קודם כל את תשתיות הפריפריה החלשה. השיטה היא לכוון גבוה בדרישות ע"מ הגיע בסופו של דבר למקומות כמו בית שאן, בית שמש, רמלה וכד'.

חוץ מזה, קיים אצלי עניין אינטואיטיבי: במשך ארבע שנים מטפטפים לנו עד כמה המשק הישראלי חזק וצולח את המשבר הכלכלי העולמי בצורה מעוררת כבוד. מה, פתאום התרוששנו, או שמישהו כבר חושב על כלכלת הבחירות שינהיג בעוד X שנים?
 

alantan

New member
מה שאתה כותב בסיפא שלך באמת מעורר תהיה

המשאבים לא מוגבלים עד כדי כך שהמדינה אינה
מסוגלת להקים את הקווים לבית שאן וכרמיאל. השר כץ צודק בכל מאת האחוזים בקביעתו שמדובר באידאולוגיה מבית מדרשו של האוצר, שאינה נסמכת על היגיון כלכלי. כשחרב הקיצוצים מונפת תמיד, אבל תמיד, מכסחים קודם כל את תשתיות הפריפריה החלשה. השיטה היא לכוון גבוה בדרישות ע"מ הגיע בסופו של דבר למקומות כמו בית שאן, בית שמש, רמלה וכד'.

חוץ מזה, קיים אצלי עניין אינטואיטיבי: במשך ארבע שנים מטפטפים לנו עד כמה המשק הישראלי חזק וצולח את המשבר הכלכלי העולמי בצורה מעוררת כבוד. מה, פתאום התרוששנו, או שמישהו כבר חושב על כלכלת הבחירות שינהיג בעוד X שנים?
מה שאתה כותב בסיפא שלך באמת מעורר תהיה
הרי, אם הכלכלה הישראלית היתה במצב כל כך קשה, האם לא היו שמים לב לכך כל הספקולנטים ומורידים את השקל, לפחות בעשרה אחוזים? במקום זאת השקל חזק בחודשים האחרונים כמו אבן.
 

בועז ל

New member
ההערכה שלי שמדובר כאן בתרגיל פוליטי שמשרת

מה שאתה כותב בסיפא שלך באמת מעורר תהיה
הרי, אם הכלכלה הישראלית היתה במצב כל כך קשה, האם לא היו שמים לב לכך כל הספקולנטים ומורידים את השקל, לפחות בעשרה אחוזים? במקום זאת השקל חזק בחודשים האחרונים כמו אבן.
ההערכה שלי שמדובר כאן בתרגיל פוליטי שמשרת
את שני הצדדים ואני יכול להעלות בדעתי כמה תסריטים מדוע לאישים שונים במערכת הפוליטית יש אינטרס בסבב המהלומות שבין כץ לאוצר.

בכל אופן, אני ממליץ בינתיים לשים לב לשתיקתו של מי שיכול להתערב ולהכריע במצב וטרם עשה זאת. כמו"כ, אני מניח ברמה גבוהה של סבירות, כי האופן בו יוכרע הסכסוך יעניק עבורנו את היכולת לנתח מה בדיוק קרה, מי הרוויח, מי הפסיד ומה היו המניעים האמיתיים מלכתחילה לפרוץ הסכסוך.
 

luckydude

Active member
אכן. שתיקת ה-BB צורחת לשמים במקרה הזה

ההערכה שלי שמדובר כאן בתרגיל פוליטי שמשרת
את שני הצדדים ואני יכול להעלות בדעתי כמה תסריטים מדוע לאישים שונים במערכת הפוליטית יש אינטרס בסבב המהלומות שבין כץ לאוצר.

בכל אופן, אני ממליץ בינתיים לשים לב לשתיקתו של מי שיכול להתערב ולהכריע במצב וטרם עשה זאת. כמו"כ, אני מניח ברמה גבוהה של סבירות, כי האופן בו יוכרע הסכסוך יעניק עבורנו את היכולת לנתח מה בדיוק קרה, מי הרוויח, מי הפסיד ומה היו המניעים האמיתיים מלכתחילה לפרוץ הסכסוך.
אכן. שתיקת ה-BB צורחת לשמים במקרה הזה
 
בשנה האחרונה נוצר גירעון

המשאבים לא מוגבלים עד כדי כך שהמדינה אינה
מסוגלת להקים את הקווים לבית שאן וכרמיאל. השר כץ צודק בכל מאת האחוזים בקביעתו שמדובר באידאולוגיה מבית מדרשו של האוצר, שאינה נסמכת על היגיון כלכלי. כשחרב הקיצוצים מונפת תמיד, אבל תמיד, מכסחים קודם כל את תשתיות הפריפריה החלשה. השיטה היא לכוון גבוה בדרישות ע"מ הגיע בסופו של דבר למקומות כמו בית שאן, בית שמש, רמלה וכד'.

חוץ מזה, קיים אצלי עניין אינטואיטיבי: במשך ארבע שנים מטפטפים לנו עד כמה המשק הישראלי חזק וצולח את המשבר הכלכלי העולמי בצורה מעוררת כבוד. מה, פתאום התרוששנו, או שמישהו כבר חושב על כלכלת הבחירות שינהיג בעוד X שנים?
בשנה האחרונה נוצר גירעון
לדעתי בעקבות כל "השגי" המחאה החברתית והבחירות הקרובות.
 

darkshadow1

New member
חלק מהגירעון היה צפוי מראש:

גירעון של 40 מיליארד נוצר בשנה אחת?
חלק מהגירעון היה צפוי מראש:
מקובל שתקציב המדינה מתנהל בגירעון בשיעור דומה לצמיחה הכלכלית, ככה שגם אם מגדילים את החוב הלאומי- היחס בינו לבין התל"ג לא משתנה. הבעיה היא שבמקום גירעון בגובה מקסימאלי של כ- 3% מהתל"ג, בתרחיש של "עסקים כרגיל" יקבלו גירעון של 4-4.5%.
במילים אחרות- אם הגירעון עומד על 40 מיליארד ש"ח, הקיצוצים יצטרכו לעמוד על כ-15 מיליארד ש"ח כדי להחזיר את הגירעון למצב סביר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה