קו 302 מאשקלון למסוף רידינג!

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
בהדרכה לפני העבודה אני זוכר שהראו את השלב

התכנון היה טוב הביצוע כושל
זו היתה דוגמה קלאסית לתוכנית טובה שבוצעה באופן שלומיאלי...

אני עבדתי בשבוע של תחילת הרפורמה בהסברה בתחנות... חברות כח אדם גייסו כל מי שהוא היה מוכן לעבוד, עשו 3 שעות של הכשרה ושלחו אותם לתחנות לחלק לנוסעים את החוברות הנחמדות... היתה הוראה ברורה לדיילים לא להגדיל ראש וכשלא בטוחים מה לענות לשלוח את האנשים למודיעין הטלפוני שקרס תחת העומס.... גם אם היה מישהו שהצליח להבין אחרי יומיים-שלושה מה בדיוק קורה בתחנה שלו אז העבירו אנשים לתחנה אחרת כדי שיתחילו ללמוד מהתחלה.... אני הייתי בימים הראשונים בתחנה ליד האיצטדיון בחולון ברחוב הלוחמים ליד כיכר הדמעות ואחר כך הועברתי לבית חולים וולפסון שם התברר לי שזו תחנה שנמצאת בנקודת מפגש של 4 אזורים שלכל אחד יש חוברת נפרדת והיה יום אחד שנסעתי לבת ים כדי להביא משם חוברות שלא היו בוולפסון...
אני רק עבדתי במשמרות של 6 שעות אבל רוב הדיילים עשו 2 משמרות ביום ועבדו איתי אנשים שהגיעו מכפרים בגליל ויצאו מהבית ב4 בבוקר וחזרו ב10 בלילה... כמובן שדק הכסף ענין אותם ולא היה להם מושג קלוש על התחבורה הציבורית בגוש דן...
בהדרכה לפני העבודה אני זוכר שהראו את השלב
הסופי של הרפורמה שאמור להשתרע על כל אזור המרכז בין נתניה בצפון, אשדוד בדרום ומודיעין במזרח. אחרי הפעימה של יולי 2011 היו מתוכננות עוד 2 או 3 פעימות שכנראה נגנזו עד להודעה חדשה...
תארו לעצמכם מצב שעם כרטיס אחד אפשר לנסוע בכל האזור שציינתי ולהחליף בין קוים וחברות ללא הגבלה... כאשר הכרטיס כולל את כל המפעילים כולל הרכבות...
דבר מהסוג הזה תיירים מישראל יכולים לראות בהרבה ערים בעולם על שטח הרבה יותר גדול שמגיע עד חיפה והקריות, ירושלים ובאר שבע... ומערכות של כרטוס משותף ותמחור אחיד אני זוכר שראיתי בהולנד לפני 25 שנים...
 
אם זה לא נעשה לאחר מעבר קווי לוד ומודיעין

בהדרכה לפני העבודה אני זוכר שהראו את השלב
הסופי של הרפורמה שאמור להשתרע על כל אזור המרכז בין נתניה בצפון, אשדוד בדרום ומודיעין במזרח. אחרי הפעימה של יולי 2011 היו מתוכננות עוד 2 או 3 פעימות שכנראה נגנזו עד להודעה חדשה...
תארו לעצמכם מצב שעם כרטיס אחד אפשר לנסוע בכל האזור שציינתי ולהחליף בין קוים וחברות ללא הגבלה... כאשר הכרטיס כולל את כל המפעילים כולל הרכבות...
דבר מהסוג הזה תיירים מישראל יכולים לראות בהרבה ערים בעולם על שטח הרבה יותר גדול שמגיע עד חיפה והקריות, ירושלים ובאר שבע... ומערכות של כרטוס משותף ותמחור אחיד אני זוכר שראיתי בהולנד לפני 25 שנים...
אם זה לא נעשה לאחר מעבר קווי לוד ומודיעין
ל"קווים" שהינה אחת מ-4 חברות הרפורמה, ואם זה לא ייעשה לאחר מעבר קווי רמלה ל"קווים", אז אפשר להניח שאין שום כוונה לעשות זאת בזמן הקרוב.
וזה שאפשר היום בלוד ובמודיעין לטעון ערך צבור ולהשתמש בו גם בגוש דן זו לא ממש הרחבה של רפורמת התעריפים והכרטוס המשותף כי בנסיעות בין לוד או מודיעין לבין יעדים בגוש דן אין מעברים חופשיים.

ובנושא הזה לדעתי כן אפשר להפנות אצבע מסויימת גם כלפי אגד ולא רק כלפי משרד התחבורה, כי העובדה שבאגד אי אפשר לטעון ערך צבור מהווה מכשלה להרחבת רפורמת הכרטוס המשותף, המעברים החופשיים ואיחוד התעריפים. עם זאת שאין מסלקה משותפת, אני לא הצלחתי להבין ולהשתכנע מדוע בדן, קווים ומטרופולין אפשר לטעון ערך צבור ובאגד לא.
 

olli3

New member
מנהל
אבל זה כבר נעשה גם באשכול הצפוני של קווים.

אם זה לא נעשה לאחר מעבר קווי לוד ומודיעין
ל"קווים" שהינה אחת מ-4 חברות הרפורמה, ואם זה לא ייעשה לאחר מעבר קווי רמלה ל"קווים", אז אפשר להניח שאין שום כוונה לעשות זאת בזמן הקרוב.
וזה שאפשר היום בלוד ובמודיעין לטעון ערך צבור ולהשתמש בו גם בגוש דן זו לא ממש הרחבה של רפורמת התעריפים והכרטוס המשותף כי בנסיעות בין לוד או מודיעין לבין יעדים בגוש דן אין מעברים חופשיים.

ובנושא הזה לדעתי כן אפשר להפנות אצבע מסויימת גם כלפי אגד ולא רק כלפי משרד התחבורה, כי העובדה שבאגד אי אפשר לטעון ערך צבור מהווה מכשלה להרחבת רפורמת הכרטוס המשותף, המעברים החופשיים ואיחוד התעריפים. עם זאת שאין מסלקה משותפת, אני לא הצלחתי להבין ולהשתכנע מדוע בדן, קווים ומטרופולין אפשר לטעון ערך צבור ובאגד לא.
אבל זה כבר נעשה גם באשכול הצפוני של קווים.
הערך הצבור שאתה טוען בגוש דן (אין יותר כרטיסיות בחברת קווים) מאפשר לך לנסוע גם למודיעין, גם ללוד וגם באום אל פאחם ובהמשך חדרה ונתניה.

כך שכל זה בהחלט מתבצע.
 
"כל" זה בהחלט לא מתבצע, מתבצע רק חלק

אבל זה כבר נעשה גם באשכול הצפוני של קווים.
הערך הצבור שאתה טוען בגוש דן (אין יותר כרטיסיות בחברת קווים) מאפשר לך לנסוע גם למודיעין, גם ללוד וגם באום אל פאחם ובהמשך חדרה ונתניה.

כך שכל זה בהחלט מתבצע.
"כל" זה בהחלט לא מתבצע, מתבצע רק חלק
כי אם אני צריך ליסוע מאוניברסיטת בר אילן ללוד אני צריך לשלם פעמיים לפחות.
אם אני צריך ליסוע מתל אביב ללוד או להיפך אבל צריך שני אוטובוסים ומעלה, אני צריך לשלם פעמיים או יותר, לפי מספר האוטובוסים שאני עובר ביניהם.

כן, כפי שכתבתי, אפשר להשתמש בערך הצבור ביותר מקומות, אבל הכרטוס המשותף והמעברים החופשיים לא הורחבו.
בקו 244 של אגד, למשל, אי אפשר להשתמש בערך הצבור על מנת ליסוע בין לוד ורמלה לבין בר אילן או קניון איילון.
 

olli3

New member
מנהל
אני לא זוכר אם 244 נשאר באגד או עובר לקווים.

"כל" זה בהחלט לא מתבצע, מתבצע רק חלק
כי אם אני צריך ליסוע מאוניברסיטת בר אילן ללוד אני צריך לשלם פעמיים לפחות.
אם אני צריך ליסוע מתל אביב ללוד או להיפך אבל צריך שני אוטובוסים ומעלה, אני צריך לשלם פעמיים או יותר, לפי מספר האוטובוסים שאני עובר ביניהם.

כן, כפי שכתבתי, אפשר להשתמש בערך הצבור ביותר מקומות, אבל הכרטוס המשותף והמעברים החופשיים לא הורחבו.
בקו 244 של אגד, למשל, אי אפשר להשתמש בערך הצבור על מנת ליסוע בין לוד ורמלה לבין בר אילן או קניון איילון.
אני לא זוכר אם 244 נשאר באגד או עובר לקווים.
אם אני זוכר נכון הוא נשאר באגד אך אני לא בטוח בכך.

צריך לפתוח את הזיכיון מול כל חברה בנפרד, אם יצא לך להסתכל במכרזים בוודאי ראית שכל נסיעה שמשותפת בין החברות מתומחרת על פי נתח השירות שכל חברה מבצעת. כך למשל נסיעה בגוש דן מתומחרת כך שדן מקבל אחוז מסויים, אגד אחוז אחר וכך הלאה.

אז לכשיפתחו את הזיכיונות מול כל חברה וחברה, אז הדבר יהיה אפשרי. בנתיים יש הסכם בין המדינה לבין בעל הזיכיון והמדינה לא יכולה להפר אותו ולשנות אותו בנושא שכזה בהינד עפעף.

אז זה קורה בהדרגה עם המכרזים האחרונים בהן זכתה קווים וזה ימשיך בהדרגה למכרזים הבאים, כך שבסופו של דבר ברוב הקווים שיפעלו בטווח גדרה-חדרה יהיה ניתן להשתמש באותו ערך צבור. זו התוכנית לפחות, עד כמה זה ילך חלק, אין לי מושג.
 
אז אתן לך דוגמה אחרת שבה ההסבר שלך לא תקף

אני לא זוכר אם 244 נשאר באגד או עובר לקווים.
אם אני זוכר נכון הוא נשאר באגד אך אני לא בטוח בכך.

צריך לפתוח את הזיכיון מול כל חברה בנפרד, אם יצא לך להסתכל במכרזים בוודאי ראית שכל נסיעה שמשותפת בין החברות מתומחרת על פי נתח השירות שכל חברה מבצעת. כך למשל נסיעה בגוש דן מתומחרת כך שדן מקבל אחוז מסויים, אגד אחוז אחר וכך הלאה.

אז לכשיפתחו את הזיכיונות מול כל חברה וחברה, אז הדבר יהיה אפשרי. בנתיים יש הסכם בין המדינה לבין בעל הזיכיון והמדינה לא יכולה להפר אותו ולשנות אותו בנושא שכזה בהינד עפעף.

אז זה קורה בהדרגה עם המכרזים האחרונים בהן זכתה קווים וזה ימשיך בהדרגה למכרזים הבאים, כך שבסופו של דבר ברוב הקווים שיפעלו בטווח גדרה-חדרה יהיה ניתן להשתמש באותו ערך צבור. זו התוכנית לפחות, עד כמה זה ילך חלק, אין לי מושג.
אז אתן לך דוגמה אחרת שבה ההסבר שלך לא תקף
קווים זכתה לאחרונה במכרז החשמונאים שכולל בין השאר את באר יעקב, לוד, רמלה ומודיעין.
בא ניקח נסיעה מבאר יעקב למודיעין.
האם בשנת 2014 יהיה אפשר ליסוע מנקודת מוצא בבאר יעקב ליעד במודיעין בכרטיס אחד?
שנינו יודעים שלא.

כנ"ל לגבי נקודת מוצא בחדרה, פרדס חנה, בנימינה, זכרון יעקב, אום אל פחם וכו' ונקודת יעד בנתניה. כולן כלולות במכרז אחד חדש יחסית.
גם במכרז העמקים שפורסם לא תמצא את האפשרות ליסוע בכרטיס אחד מכל נקודת מוצא בטבריה לכל נקודת יעד בעפולה.
 

olli3

New member
מנהל
לא דיברתי על תחבורת מעברים.

אז אתן לך דוגמה אחרת שבה ההסבר שלך לא תקף
קווים זכתה לאחרונה במכרז החשמונאים שכולל בין השאר את באר יעקב, לוד, רמלה ומודיעין.
בא ניקח נסיעה מבאר יעקב למודיעין.
האם בשנת 2014 יהיה אפשר ליסוע מנקודת מוצא בבאר יעקב ליעד במודיעין בכרטיס אחד?
שנינו יודעים שלא.

כנ"ל לגבי נקודת מוצא בחדרה, פרדס חנה, בנימינה, זכרון יעקב, אום אל פחם וכו' ונקודת יעד בנתניה. כולן כלולות במכרז אחד חדש יחסית.
גם במכרז העמקים שפורסם לא תמצא את האפשרות ליסוע בכרטיס אחד מכל נקודת מוצא בטבריה לכל נקודת יעד בעפולה.
לא דיברתי על תחבורת מעברים.
דיברתי על ערך צבור שניתן יהיה להשתמש בו בכל קו וקו בלי לטעון כרטיסיות כאלו ואחרות.

בנוגע לנסיעה מרמלה לבאר יעקב, יש מצב שקו כזה יפתח. שוב מזמן לא עיינתי במכרז ויכול להיות שמופיע שם קו שכזה.
 

אורי404

New member
לגבי קווי האוטובוס, שכתבת ולגבי חלוקת הכספים

לא דיברתי על תחבורת מעברים.
דיברתי על ערך צבור שניתן יהיה להשתמש בו בכל קו וקו בלי לטעון כרטיסיות כאלו ואחרות.

בנוגע לנסיעה מרמלה לבאר יעקב, יש מצב שקו כזה יפתח. שוב מזמן לא עיינתי במכרז ויכול להיות שמופיע שם קו שכזה.
לגבי קווי האוטובוס, שכתבת ולגבי חלוקת הכספים
במכרז חשמונאים יש חלוקת פדיון משותף, בדומה למה שכתבת על ארבעת המפעילים בגוש דן.
קו מרמלה לבאר יעקב - קו 28 החדש, במקום חלופת קו 21. לפי המכרז "כמות הנסיעות תוגברה משמעותית".
קו 244 למיטב הבנתי יישאר בהפעלת "אגד".
 
אני לא כתבתי על נסיעה בין רמלה לבאר יעקב

לא דיברתי על תחבורת מעברים.
דיברתי על ערך צבור שניתן יהיה להשתמש בו בכל קו וקו בלי לטעון כרטיסיות כאלו ואחרות.

בנוגע לנסיעה מרמלה לבאר יעקב, יש מצב שקו כזה יפתח. שוב מזמן לא עיינתי במכרז ויכול להיות שמופיע שם קו שכזה.
אני לא כתבתי על נסיעה בין רמלה לבאר יעקב
אלא בין מודיעין לבאר יעקב.
הרי לא יהיה קו בין מודיעין לבאר יעקב ועל מנת ליסוע ביניהן יהיה צורך במעבר בין אוטובוסים ובתשלום נפרד לכל אוטובוס.
יותר מזה, על מנת ליסוע בין באר יעקב לרוב היעדים בתל אביב באוטובוסים יהיה צורך ביותר מאוטובוס אחד וביותר מתשלום אחד. וזה המצב גם כיום בנסיעות בין לוד לתל אביב, כי לא החילו את המעברים החופשיים במכרז החשמונאים.
אין שום סיבה שמצדיקה החלת מעברים חופשיים בנסיעות בין ראשון לציון או כפר סבא או ראש העין, למשל, ליעדים בגוש דן ובשרון הדרומי ולא מצדיקה החלת מעברים חופשיים בנסיעות בין באר יעקב, לוד, רמלה או שוהם לבין עצמן ובינן לבין יעדים בגוש דן.
והסיבה של מחוייבות להסכמים קודמים לא תקפה במקרה הזה, כי מכרז החשמונאים הוא מכרז חדש יחסית שאם היו רוצים היו יכולים להחיל בו את המעברים החופשיים ואת צירוף אזורי המכרז לרפורמת התעריפים והכרטוס המשותף של גוש דן והשרון הדרומי (שאגב בוצעה ללא קשר לשום מכרז והחלתה לא נמנעה בעקבות מחוייבויות להסכמים קודמים).
כשמשרד התחבורה רוצה - הוא יכול.
 
זה לא נעשה מספיק, אבל זה כן נעשה גם מחוץ לגוש

גם לא המשיכו ברפורמת המחירים
ברפורמה בגוש דן לפני שנתיים, הייתה אחידות מחירים בארבעה מפעילים וכן כרטוס משותף.
ראשית לא תקנו את זה עם יתר המפעילים. כפי, שכתבת ב"נתיב אקספרס" המחירים נמוכים יותר והם לא כלולים בכרטוס המשותף עם ארבעת המפעילים.
שנית זה לא נעשה גם מחוץ לגוש דן והשרון הדרומי, על-אף שמוטב שזה יהיה בכל אזורי הארץ.
זה לא נעשה מספיק, אבל זה כן נעשה גם מחוץ לגוש
דן.
בחיפה ובקריות למשל תהיה אחידות במחירים בין אגד לדן בצפון. בירושלים יש אחידות במחירים בין אגד לסיטיפס. וכמובן גם כרטוס משותף.
 

darkshadow1

New member
לא ברורה לי הנקודה שלך.

תשים לב שכתבתי יקרים, לא יקרנים
כל מה שכתבת ידוע לי היטב, וכל המחירים בתחבורה הציבורית נקבעים על ידי משרד התחבורה. אם אינני טועה על מחירי מוניות השרות אין כל פיקוח אבל משרד התחבורה נותן רשיונות להפעלת קוים ולכך יש השפעה על המחירים. אי אפשר להתעלם מהעובדה שקיימת תחרות בין המוניות והאוטובוסים כאשר נהגי המוניות פיתחו לדרגת אמנות את השיטות שבהן הם ממקסמים את הרווח... לא מזמן נסעתי במונית וממש התפעלתי מכושר האלתור של הנהגים כפי שנשמע בתקשורת ביניהם.... (כמובן תוך כדי נסיעה, מה שאסור בתכלית האיסור על נהגי אוטובוס...)

מבחינתי כנוסע המחיר הסביר הוא הזול ביותר שניתן לשלם במקרה שהמחיר הוא הפרמטר הקובע... אז כשיש לי אפשרות לבחור בין נסיעה עם מפעילים שונים לאותו יעד אני אעדיף את זה שמחירו זול יותר
לא ברורה לי הנקודה שלך.
כמו שכתבתי, לחברות האוטובוסים אין שום נגיעה בהגדרה מה זה מחיר סביר. שים לב שהתת-שרשור הזה התחיל מתגובה של מישהו שהאשים את אגד במחירים של הנסיעות בקווים שהיא מפעילה.
לגבי מוניות שירות- התחרות לא רלוונטית כי החוקים מופעלים רק על חברות האוטובוסים. מוניות השירות ממקסמות את הרווחים שלהן על חשבון הציבור: הן מתחרות באוטובוסים בקווים עמוסים בכל מקרה שהסבסוד שהם זוכים לו נמוך בכל מקרה או הם אפילו רווחיים. לכן, כל נוסע שהן גונבות מקווי האוטובוס מוחזר בחזרה לחברות האוטובוסים בדמות סבסוד ממשרד התחבורה.
 

nitsansh

New member
הנקודה היא שמערכת התמחור לא הגיונית בעליל

לא ברורה לי הנקודה שלך.
כמו שכתבתי, לחברות האוטובוסים אין שום נגיעה בהגדרה מה זה מחיר סביר. שים לב שהתת-שרשור הזה התחיל מתגובה של מישהו שהאשים את אגד במחירים של הנסיעות בקווים שהיא מפעילה.
לגבי מוניות שירות- התחרות לא רלוונטית כי החוקים מופעלים רק על חברות האוטובוסים. מוניות השירות ממקסמות את הרווחים שלהן על חשבון הציבור: הן מתחרות באוטובוסים בקווים עמוסים בכל מקרה שהסבסוד שהם זוכים לו נמוך בכל מקרה או הם אפילו רווחיים. לכן, כל נוסע שהן גונבות מקווי האוטובוס מוחזר בחזרה לחברות האוטובוסים בדמות סבסוד ממשרד התחבורה.
הנקודה היא שמערכת התמחור לא הגיונית בעליל
ידוע וברור לי שהמחירים נקבעו על ידי משרד התחבורה והוא התנגד לבקשות של אגד להוריד מחירים. זה פוגע בי בתור נוסע שיש מחירים שונים באותו קטע נסיעה וגורם לי להעדיף נסיעה בחברה שהתעריפים שלה יותר זולים גם כשהשירות פחות טוב.... לדוגמה נסיעה בקו 320 מאשדוד לתל אביב כש300 נוסע יותר מהר.... (כאשר אני נוסע מגן יבנה לתל אביב ואין 340 אז להחליף ל320 באשדוד יעלה לי כ6 ש"ח פחות עם כרטיסית סטודנט לעומת החלפה ל300 בצומת גן יבנה.
למי שנוסע הרבה בקו הזה זה מצטבר לסכום משמעותי)
 

nitsansh

New member
אולי עכשו כשיש לי רכב השיקולים שלי ישתנו

הנקודה היא שמערכת התמחור לא הגיונית בעליל
ידוע וברור לי שהמחירים נקבעו על ידי משרד התחבורה והוא התנגד לבקשות של אגד להוריד מחירים. זה פוגע בי בתור נוסע שיש מחירים שונים באותו קטע נסיעה וגורם לי להעדיף נסיעה בחברה שהתעריפים שלה יותר זולים גם כשהשירות פחות טוב.... לדוגמה נסיעה בקו 320 מאשדוד לתל אביב כש300 נוסע יותר מהר.... (כאשר אני נוסע מגן יבנה לתל אביב ואין 340 אז להחליף ל320 באשדוד יעלה לי כ6 ש"ח פחות עם כרטיסית סטודנט לעומת החלפה ל300 בצומת גן יבנה.
למי שנוסע הרבה בקו הזה זה מצטבר לסכום משמעותי)
אולי עכשו כשיש לי רכב השיקולים שלי ישתנו
לנסוע ברכב פרטי בקטע מצומת גן יבנה לאשדוד יעלה לי יותר מ6 שח ששווה ההפרש בין הנסיעה באגד וואוליה...
 

קו 415

Active member
ואח"כ משרד התחבורה מתאפרים

משרד התחבורה קובע את המחירים- לא החברות.
המחירים הם חלק מתנאי המכרזים שאליהם ניגשות החברות. ההבדלים בין המחירים בחברה X לחברה Y הם תוצאה של מכרזים שונים שמשרד התחבורה סגר עם החברות בזמנים שונים, ובחלק מהמקרים תוצאה של הסכמים היסטוריים בין החברה הרלוונטית לבין משרד התחבורה שעדיין לא שונו.
בקיצור- כל מי שמאשים חברה כלשהי בכך שהיא יקרה או משבח אחרת בגלל שהיא זולה כנראה פשוט לא מכיר את הדרך שבה ענף התחבורה הציבורית בארץ מתנהל.

לגבי מוניות שירות- לא מדובר בתחבורה ציבורית אמיתית ולכן המחירים שלהן לא רלוונטיים.
ואח"כ משרד התחבורה מתאפרים
שאחת מהישגי הרפורמה זה ירידה ב 25% במחיר.

אולי, שיאפשרו לאגד גם לגשת, ולהוריד את המחירים באופן מפוקח?
 

עידן 8888

New member


אגד לא "יקרנים" ולא בטיח
לפני שאתה בא בטענות, כדאי שקודם כל תדע מי קובע את מחירי הנסיעה בתח"צ (ידע בסיסי מאוד למי שרוצה לכתוב בפורום הזה).
לאגד ולשאר המפעילים אין כל נגיעה במחירי הנסיעה אשר נקבעים על ידי משרד התחבורה בלבד.

חוץ מזה, 18 שקלים מאשקלון לתל אביב זה מחיר סביר ביותר.
גם השירות ממש לא "זבל". אני נוסע לפעמים בקו 300 ולדעתי השירות לא רע בכלל.
 

orchilit

New member
ודאי יפנה שמאלה מדרך נמיר לארלוזורוב

קו 302 מאשקלון למסוף רידינג!
העתק ההודעה מאתר אגד:
קו 302 מאשקלון למסוף רידינג יחל לפעול ביום ראשון 29.9.13. בתקופת ההרצה הקו יפעל בימים ראשון עד חמישי בשעות 5:50, 6:20, 6:50, 7:20, 7:50, 8:20.

מסלול הקו: אשקלון תחנה מרכזית, דרך כביש 4 מחלף חולות, כביש 20 בנתיב התחבורה המהיר בכניסה לתל אביב, צומת הולץ, רחוב המסגר, דרך מנחם בגין - עזריאלי, הקריה, רחוב ארלוזורוב, רחוב אבן גבירול, מסוף רידינג.

***סוף הודעה***

לא ברורה ההחלטה לסיים את הקו באופן חריג במסוף רידינג ולא ברכבת מרכז ולא ברור כיצד יפנה שמאלה מבגין לארלוזרוב (אולי ייסע דרך וייצמן איכילוב?). לא אתפלא אם המסלול הייחודי נועד להתחרות בקו הרכבת החדש לאשקלון, שכן הרכבת לא מגיעה ישירות למרכז תל אביב.
לדעתי מתכונת של קו כזה צריכה לכלול גם נסיעות חזרה אחר"צ על מנת שלא כל הנוסעים לאשקלון ייאלצו להטריח את עצמם לתמח"ת ונסיעות כאלה טוב שייצאו מרכבת מרכז.
ודאי יפנה שמאלה מדרך נמיר לארלוזורוב
בצומת נמיר/ארלוזורוב ליד רכבת מרכז.
 

orchilit

New member
אני חי את הצומת הזה מדי יום ביומו, יש פנייה

אני לא בטוח שיש שם פנייה שמאלה.
אני חי את הצומת הזה מדי יום ביומו, יש פנייה
בצומת הזה אין רק פנייה שמאלה מארלוזורוב לנמיר ומעל פרשת דרכים לנמיר.
 

orchilit

New member
כמו כן, בבוקר יש שני נתיבים שמאלה

אני חי את הצומת הזה מדי יום ביומו, יש פנייה
בצומת הזה אין רק פנייה שמאלה מארלוזורוב לנמיר ומעל פרשת דרכים לנמיר.
כמו כן, בבוקר יש שני נתיבים שמאלה
(הנתיב הימני ביניהם הוא נתיב מתחלף, כך שבשעות הבוקר הוא נתיב שמאלה ובשאר - ישר).
הסיבה לכך היא שבבוקר התנועה מדרך נמיר ישר בשני הכיוונים מתאפשרת במקביל ע"י הרמזורים (בשאר חלקי הימים, מדרך נמיר לכיוון דרום, הנתיב המתחלף ש-ם הוא ישר וגם שמאלה ולכן זה לא מתאפשר, אבל עדיף - כי יש מסה גדולה שפונה שמאלה מדרך נמיר לעל פרשת דרכים. אבל אנחנו סוטים מן הנושא).

אני מניח שתחנת הירידה ברכבת מרכז תהא התחנה הראשונה (לכיוון מערב) של 55 או של 10 בארלוזורוב
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה