רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
דווקא tram-train אמיתי הוא פתרון אפשרי בנגב

גם רכבת קלה היא כלי תחבורה עירוני
בשביל קווים בינעירוניים או מטרופוליניים יש רכבות או אוטובוסים. אפשר לעשות תחנות מעבר בין האמצעים השונים ולא למתוח מערכת בסגנון חיפה-נצרת לכל עיר באזור, כי זה לא יקרה.
דווקא tram-train אמיתי הוא פתרון אפשרי בנגב
אמיתי, הכוונה לרכבת קלה שמשתמשת בתשתית של רכבת רגילה כשהיא מחוץ לעיר ונכנסת על תוואי ייעודי בשני הקצוות. הדבר דורש תיאום עם רכבת ישראל שכן המסילות משמשות לרכבות משא. אני חושב על מסילה אחת ספציפית שמובילה כיום מבאר שבע ל...
&nbsp
בפאראפראזה על מועדון קרב -
First rule of Dimona station:
We don't talk about Dimona station!
 

amit1270

New member
בשביל tram-train צריך תשתית רק"ל

דווקא tram-train אמיתי הוא פתרון אפשרי בנגב
אמיתי, הכוונה לרכבת קלה שמשתמשת בתשתית של רכבת רגילה כשהיא מחוץ לעיר ונכנסת על תוואי ייעודי בשני הקצוות. הדבר דורש תיאום עם רכבת ישראל שכן המסילות משמשות לרכבות משא. אני חושב על מסילה אחת ספציפית שמובילה כיום מבאר שבע ל...
&nbsp
בפאראפראזה על מועדון קרב -
First rule of Dimona station:
We don't talk about Dimona station!
בשביל tram-train צריך תשתית רק"ל
לא נראה לי שיש טעם לבנות תשתית יקרה כזאת בשביל הפתרון הלא אידאלי הזה (שכפי שאמרת, דורש תיאום לא פשוט עם הרכבת). מה רע בתחנות מעבר בין אמצעים פרבריים (אוטובוס/רכבת) ועירוניים (אוטובוס/BRT)?
 

alantan

New member
כי בעמנו אנחנו חיים ובוא נאמר שהתיאום בין אמצעים לא תדירים

בשביל tram-train צריך תשתית רק"ל
לא נראה לי שיש טעם לבנות תשתית יקרה כזאת בשביל הפתרון הלא אידאלי הזה (שכפי שאמרת, דורש תיאום לא פשוט עם הרכבת). מה רע בתחנות מעבר בין אמצעים פרבריים (אוטובוס/רכבת) ועירוניים (אוטובוס/BRT)?
כי בעמנו אנחנו חיים ובוא נאמר שהתיאום בין אמצעים לא תדירים
כמו רכבת לאמצעים משלימים הוא פחות ממושלם...
 

amit1270

New member
אם "בעמנו אנחנו חיים" אתה מבין שגם טראם-טריין לא יהיה...

כי בעמנו אנחנו חיים ובוא נאמר שהתיאום בין אמצעים לא תדירים
כמו רכבת לאמצעים משלימים הוא פחות ממושלם...
אם "בעמנו אנחנו חיים" אתה מבין שגם טראם-טריין לא יהיה...
אתה מתלונן על התיאום בין אוטובוסים לרכבות ומצפה מרכבת ישראל לתאם את זמני המסילה עם אמצעי חיצוני??
&nbsp
אגב, מי אמר שהאמצעים לא יהיו תדירים? כל הרעיון של BRT מבוסס על תדירות גבוהה. גם קווים פרבריים ראשיים צריכים להיות בתדירות גבוהה לפחות בשעות השיא.
 

Rubim88

New member
התיאום דווקא פשוט

בשביל tram-train צריך תשתית רק"ל
לא נראה לי שיש טעם לבנות תשתית יקרה כזאת בשביל הפתרון הלא אידאלי הזה (שכפי שאמרת, דורש תיאום לא פשוט עם הרכבת). מה רע בתחנות מעבר בין אמצעים פרבריים (אוטובוס/רכבת) ועירוניים (אוטובוס/BRT)?
התיאום דווקא פשוט
בדיוק כמו של רכבת נוסעים "כבדה" שנוסעת במסילה, הדבר היחיד ששונה הוא מימדי הכלי. מכיוון שלקווי נוסעים יש לו"ז קבוע וסלוטים קבועים על המסילות, רכבות המשא, שהן גמישות בלו"ז שלהן - הן אלו שיתגמשו בין הסלוטים האלו. הבעיה במקרה הזה היא כמו שרשמת צורך בתשתית רק"ל(תשתית כזו "בקושי" עושים בערים הגדולות בישראל) בתוך באר שבע ודימונה. אני גם לא רואה כמויות נוסעים שיצדיקו תשתית כזו, בניגוד למערכות Tram-train באירופה, שם רוב המסילות הן ותיקות מאוד ועוברות במרכזי הישובים, המסילה לא עוברת במרכז שום ישוב בדרך.
 

amit1270

New member
לכלי עם קטעים בתוך העיר יש הרבה יותר אי ודאות בלו"ז

התיאום דווקא פשוט
בדיוק כמו של רכבת נוסעים "כבדה" שנוסעת במסילה, הדבר היחיד ששונה הוא מימדי הכלי. מכיוון שלקווי נוסעים יש לו"ז קבוע וסלוטים קבועים על המסילות, רכבות המשא, שהן גמישות בלו"ז שלהן - הן אלו שיתגמשו בין הסלוטים האלו. הבעיה במקרה הזה היא כמו שרשמת צורך בתשתית רק"ל(תשתית כזו "בקושי" עושים בערים הגדולות בישראל) בתוך באר שבע ודימונה. אני גם לא רואה כמויות נוסעים שיצדיקו תשתית כזו, בניגוד למערכות Tram-train באירופה, שם רוב המסילות הן ותיקות מאוד ועוברות במרכזי הישובים, המסילה לא עוברת במרכז שום ישוב בדרך.
לכלי עם קטעים בתוך העיר יש הרבה יותר אי ודאות בלו"ז
לא בטוח שרכבת ישראל (רכבות נוסעים בעיקר) תוכל להתמודד עם זה בהצלחה.
 

alantan

New member
תלוי בקטעים העירוניים. לפי חתך הרחוב הבאר שבעי, לא חסר מקום

לכלי עם קטעים בתוך העיר יש הרבה יותר אי ודאות בלו"ז
לא בטוח שרכבת ישראל (רכבות נוסעים בעיקר) תוכל להתמודד עם זה בהצלחה.
תלוי בקטעים העירוניים. לפי חתך הרחוב הבאר שבעי, לא חסר מקום
למסילה עם הפרדה מלאה והעדפה בצמתים.
&nbsp
אני שותף לתחושה שאין מספיק דרישה לרכבת קלה לפי הפרמטרים של היום, אבל יש גם ניצנים של שינוי דיסקט. עם גידול מסויים באוכלוסיה, באר שבע בהחלט יכולה להצדיק מסילה או שתים של רכבת קלה, כמו שיכולות להצדיק זאת הערים חיפה ואשדוד.
&nbsp
אבל כמובן שזה יהיה מוצדק רק אחרי שתהיינה רשתות כאלה בשני המטרופולינים הגדולים.
 

amit1270

New member
לא נראה לי שיש לרק"ל בבאר שבע היתכנות כלכלית

תלוי בקטעים העירוניים. לפי חתך הרחוב הבאר שבעי, לא חסר מקום
למסילה עם הפרדה מלאה והעדפה בצמתים.
&nbsp
אני שותף לתחושה שאין מספיק דרישה לרכבת קלה לפי הפרמטרים של היום, אבל יש גם ניצנים של שינוי דיסקט. עם גידול מסויים באוכלוסיה, באר שבע בהחלט יכולה להצדיק מסילה או שתים של רכבת קלה, כמו שיכולות להצדיק זאת הערים חיפה ואשדוד.
&nbsp
אבל כמובן שזה יהיה מוצדק רק אחרי שתהיינה רשתות כאלה בשני המטרופולינים הגדולים.
לא נראה לי שיש לרק"ל בבאר שבע היתכנות כלכלית
בטח לא מסילה עם הפרדה מלאה בצמתים. העדפה אפשר לתת גם ל-BRT. הבעיה היא ריבוי התחנות והצמתים (גם עם העדפה).
וברור שחיפה צריכה לקבל רכבת קלה עירונית הרבה לפני באר שבע. אשדוד כמו באר שבע (ונתניה ועוד ערים בינוניות) תזדקק לרק"ל אולי בעוד כמה עשורים.
 

olli3

New member
מנהל
בבאר שבע מונהג גל ירוק, מתן העדפה לתח"צ יגרום לפקקי ענק.

לא נראה לי שיש לרק"ל בבאר שבע היתכנות כלכלית
בטח לא מסילה עם הפרדה מלאה בצמתים. העדפה אפשר לתת גם ל-BRT. הבעיה היא ריבוי התחנות והצמתים (גם עם העדפה).
וברור שחיפה צריכה לקבל רכבת קלה עירונית הרבה לפני באר שבע. אשדוד כמו באר שבע (ונתניה ועוד ערים בינוניות) תזדקק לרק"ל אולי בעוד כמה עשורים.
בבאר שבע מונהג גל ירוק, מתן העדפה לתח"צ יגרום לפקקי ענק.
בכל פעם שהגל הירוק מושבת (תקלות כאלו ואחרות), הפקקים בכל הצירים בהם יש גל ירוק (ויש לא מעט כאלו) הופכים לפסיכיים. אם תיצור BRT חמוד ותיתן לו העדפה, אתה תדפוק את כל התח"צ שאינה CRT ותצטרך לנסוע בשדרות רגר וטוביהו שעמוסים כבר היום כשהגל הירוק פעיל.
 

amit1270

New member
לא הבנתי למה העדפה ברמזורים של BRT תיצור פקקים ורק"ל לא

בבאר שבע מונהג גל ירוק, מתן העדפה לתח"צ יגרום לפקקי ענק.
בכל פעם שהגל הירוק מושבת (תקלות כאלו ואחרות), הפקקים בכל הצירים בהם יש גל ירוק (ויש לא מעט כאלו) הופכים לפסיכיים. אם תיצור BRT חמוד ותיתן לו העדפה, אתה תדפוק את כל התח"צ שאינה CRT ותצטרך לנסוע בשדרות רגר וטוביהו שעמוסים כבר היום כשהגל הירוק פעיל.
לא הבנתי למה העדפה ברמזורים של BRT תיצור פקקים ורק"ל לא
ואגב, מי אמר שפקקים זה דבר רע בהכרח? אולי זה יגרום לנהגים לוותר על הרכב הפרטי?
המצב שאתה מתאר מחזק את הדעה שלי שבאר שבע זקוקה למערכת הסעת המונים ולקווי העדפה. השאלה היא מה עדיף, ולא השתכנעתי שדווקא רכבת קלה זה מה שהעיר או לצורך העניין כל מטרופולין באר שבע, צריכים. להפך - הפתרון צריך להיות מיידי ורכבת קלה, אם תוקם, תפעל רק בעוד שנים רבות. ומה בינתיים? BRT אפשר להקים בהשקעה קטנה בהרבה ובפחות זמן ואני משוכנע שהוא יוכל לתת מענה לא פחות איכותי לעיר/מטרופולין בסדר גודל כזה.
 

olli3

New member
מנהל
כי עם רק"ל תוכל להוציא לפועל את הקמת המסוף הצפוני

לא הבנתי למה העדפה ברמזורים של BRT תיצור פקקים ורק"ל לא
ואגב, מי אמר שפקקים זה דבר רע בהכרח? אולי זה יגרום לנהגים לוותר על הרכב הפרטי?
המצב שאתה מתאר מחזק את הדעה שלי שבאר שבע זקוקה למערכת הסעת המונים ולקווי העדפה. השאלה היא מה עדיף, ולא השתכנעתי שדווקא רכבת קלה זה מה שהעיר או לצורך העניין כל מטרופולין באר שבע, צריכים. להפך - הפתרון צריך להיות מיידי ורכבת קלה, אם תוקם, תפעל רק בעוד שנים רבות. ומה בינתיים? BRT אפשר להקים בהשקעה קטנה בהרבה ובפחות זמן ואני משוכנע שהוא יוכל לתת מענה לא פחות איכותי לעיר/מטרופולין בסדר גודל כזה.
כי עם רק"ל תוכל להוציא לפועל את הקמת המסוף הצפוני
שיהיה בצמוד לתחנת הרכבת העתידית במבואה הצפונית של באר שבע. BRT משם למרכז העיר לא יתפוס כנקודת מעבר בין אוטובוסים שמגיעים מכל חלקי הארץ הצפוניים לבאר שבע, גם מבחינת הקיבולת של רק"ל אל מול BRT.
&nbsp
לא אכפת לי מהפקקים שיגדלו להיות מפלצתיים ברגר או בטוביהו. אבל אם יפעילו BRT, זה יפגע בכל האוטובוסים האחרים שיזדחלו להם בפקקים עד המרכזית, אך אם יקימו רק"ל, יהיה הרבה יותר הגיוני לקצר את המסלולים של הבין עירוניים למבואה הצפונית ומשם להמשיך ברק"ל.
&nbsp
המצב הנוכחי הוא שיש לא מעט קווים עירוניים שמשאירים נוסעים בתחנות מרוב העומס. אוטובוס מפרקי זה לא מה שיציל את המצב כאן כבר, בטח שלא לשנים היותר רחוקות.
 

amit1270

New member
עדיין לא הבנתי מה הקשר

כי עם רק"ל תוכל להוציא לפועל את הקמת המסוף הצפוני
שיהיה בצמוד לתחנת הרכבת העתידית במבואה הצפונית של באר שבע. BRT משם למרכז העיר לא יתפוס כנקודת מעבר בין אוטובוסים שמגיעים מכל חלקי הארץ הצפוניים לבאר שבע, גם מבחינת הקיבולת של רק"ל אל מול BRT.
&nbsp
לא אכפת לי מהפקקים שיגדלו להיות מפלצתיים ברגר או בטוביהו. אבל אם יפעילו BRT, זה יפגע בכל האוטובוסים האחרים שיזדחלו להם בפקקים עד המרכזית, אך אם יקימו רק"ל, יהיה הרבה יותר הגיוני לקצר את המסלולים של הבין עירוניים למבואה הצפונית ומשם להמשיך ברק"ל.
&nbsp
המצב הנוכחי הוא שיש לא מעט קווים עירוניים שמשאירים נוסעים בתחנות מרוב העומס. אוטובוס מפרקי זה לא מה שיציל את המצב כאן כבר, בטח שלא לשנים היותר רחוקות.
עדיין לא הבנתי מה הקשר
BRT זה לא רק אוטובוס מפרקי, זאת מערכת שלמה (בדיוק כמו רק"ל), שכולל הפרדה משאר התנועה, תדירות גבוהה ועלייה מכל הדלתות, וכתוצאה מכך קיבולת גבוהה בהרבה מאוטובוס שנוסע עם שאר התנועה. מבחינת תפעול זה לא שונה מהותית מרכבת קלה (הכוונה למערכת BRT סגורה כמו המטרונית) ואין סיבה שתחנה תהיה תחנת מעבר לרק"ל ולא ל-BRT. לא השתכנעתי גם שהנסועה בבאר שבע מצדיקה רק"ל אבל אין לי נתונים.יש לי רק תחושה שבסופו של דבר כל התכנון היפה ייתקל בחומה בלתי עבירה של האוצר שישאל בצדק למה להשקיע כל כך הרבה במערכת כזאת בלי שנוסתה האופציה הזולה וההגיונית יותר לעיר לא גדולה מאוד, כשכפי שציינו כאן לפניי, יש תור ארוך של מקומות שיזדקקו למערכות כאלה הרבה לפניה והתקציב הוא לא בלתי מוגבל.
 

olli3

New member
מנהל
10 אוטובוסים בין עירוניים מגיעים לבאר שבע מלאים בנוסעים.

עדיין לא הבנתי מה הקשר
BRT זה לא רק אוטובוס מפרקי, זאת מערכת שלמה (בדיוק כמו רק"ל), שכולל הפרדה משאר התנועה, תדירות גבוהה ועלייה מכל הדלתות, וכתוצאה מכך קיבולת גבוהה בהרבה מאוטובוס שנוסע עם שאר התנועה. מבחינת תפעול זה לא שונה מהותית מרכבת קלה (הכוונה למערכת BRT סגורה כמו המטרונית) ואין סיבה שתחנה תהיה תחנת מעבר לרק"ל ולא ל-BRT. לא השתכנעתי גם שהנסועה בבאר שבע מצדיקה רק"ל אבל אין לי נתונים.יש לי רק תחושה שבסופו של דבר כל התכנון היפה ייתקל בחומה בלתי עבירה של האוצר שישאל בצדק למה להשקיע כל כך הרבה במערכת כזאת בלי שנוסתה האופציה הזולה וההגיונית יותר לעיר לא גדולה מאוד, כשכפי שציינו כאן לפניי, יש תור ארוך של מקומות שיזדקקו למערכות כאלה הרבה לפניה והתקציב הוא לא בלתי מוגבל.
10 אוטובוסים בין עירוניים מגיעים לבאר שבע מלאים בנוסעים.
לכמה מהם יהיה מקום בBRT? לכמה מהם יהיה מקום ברק"ל? תוסיף את תחנת הרכבת שתקום בכניסה לעיר ולצידה המסוף הצפוני שאמור להיות תחנה מרכזית קטנה ששם יסתיימו לא מעט קווים בין עירוניים הנכנסים לבאר שבע מצפון והרי לך איך BRT לא יוכל לעמוד בעומס הזה.
&nbsp
BRT זה קודם כל מפרקית שאח"כ נוסעת במסלולים נפרדים בעלי עדיפות בצמתים. רק"ל זה סדר גודל של מספר מפרקיות בבאת אחת.
&nbsp
אני מסכים עם זה שיש ערים בתור ובצדק, אבל אני חושב גם שמה שדופק את המעבר של אנשים לתח"צ יעילה היא היעדרה בנקודת הזמן שהיא הכי נדרשית, כאשר נסיעה ברכב הופכת להיות בלתי נסבלת. אז מחל תהליך של התרגלות למצב החדש ושאננות, שהפקקים כבר הופכים לחלק בלתי נפרד מהחיים. אז המעבר לתח"צ לא מתבצע אותו הדבר כי כבר רגילים... והציבור בחיפה והקריות לא עבר למטרונית ונטש את הרכב הפרטי שלו, כנ"ל בירושלים שמבוססת על קו אחד אבל קו יעיל.
&nbsp
ואם כבר, שירות הCRT בחיפה והקריות רק הפך להיות איטי יותר בלא מעט צירים מנסיעה בסתם אוטובוסים כמו 108 ז"ל. רק כי האוטובוס הזה עוצר בכל תחנה גם אם הנהג מסיע אוויר ובתחנה ממתין אוויר. ברק"ל זה הרבה יותר הגיוני כי יש לא מעט קרונות ולכן גם לא מעט נוסעים וגם מספר תחנות קטן יותר.
&nbsp
זה כמו שיש מדינות בעולם שלפני כעשור פשוט נטשו את הקמת תשתיות הטלפוניה הקווית וישר עברו להקמת תשתיות סלולאריות בלבד. זו לא דוגמא אחד לאחד אבל הבסיס שלה דומה.
&nbsp
גם אם באר שבע או באר שבע והאיזור לא באמת תצטרך רק"ל בעוד 5 שנים, זה ממש לא אומר שהיא לא תצטרך רק"ל בעוד 15-20 שנים (והיא תצטרך). אבל וזה אבל גדול, עלות ההקמה כיום לעומת עלות ההקמה בעוד 15-20 שנים תהיה שונה לחלוטין (כמו כל דבר). מעבר לכך שעד שהיא תקום ותפעל כבר יהיה לה ביקוש לא רע בכלל.
 

amit1270

New member
מנין לך שבאר שבע לא תוכל להסתפק ב-BRT?

10 אוטובוסים בין עירוניים מגיעים לבאר שבע מלאים בנוסעים.
לכמה מהם יהיה מקום בBRT? לכמה מהם יהיה מקום ברק"ל? תוסיף את תחנת הרכבת שתקום בכניסה לעיר ולצידה המסוף הצפוני שאמור להיות תחנה מרכזית קטנה ששם יסתיימו לא מעט קווים בין עירוניים הנכנסים לבאר שבע מצפון והרי לך איך BRT לא יוכל לעמוד בעומס הזה.
&nbsp
BRT זה קודם כל מפרקית שאח"כ נוסעת במסלולים נפרדים בעלי עדיפות בצמתים. רק"ל זה סדר גודל של מספר מפרקיות בבאת אחת.
&nbsp
אני מסכים עם זה שיש ערים בתור ובצדק, אבל אני חושב גם שמה שדופק את המעבר של אנשים לתח"צ יעילה היא היעדרה בנקודת הזמן שהיא הכי נדרשית, כאשר נסיעה ברכב הופכת להיות בלתי נסבלת. אז מחל תהליך של התרגלות למצב החדש ושאננות, שהפקקים כבר הופכים לחלק בלתי נפרד מהחיים. אז המעבר לתח"צ לא מתבצע אותו הדבר כי כבר רגילים... והציבור בחיפה והקריות לא עבר למטרונית ונטש את הרכב הפרטי שלו, כנ"ל בירושלים שמבוססת על קו אחד אבל קו יעיל.
&nbsp
ואם כבר, שירות הCRT בחיפה והקריות רק הפך להיות איטי יותר בלא מעט צירים מנסיעה בסתם אוטובוסים כמו 108 ז"ל. רק כי האוטובוס הזה עוצר בכל תחנה גם אם הנהג מסיע אוויר ובתחנה ממתין אוויר. ברק"ל זה הרבה יותר הגיוני כי יש לא מעט קרונות ולכן גם לא מעט נוסעים וגם מספר תחנות קטן יותר.
&nbsp
זה כמו שיש מדינות בעולם שלפני כעשור פשוט נטשו את הקמת תשתיות הטלפוניה הקווית וישר עברו להקמת תשתיות סלולאריות בלבד. זו לא דוגמא אחד לאחד אבל הבסיס שלה דומה.
&nbsp
גם אם באר שבע או באר שבע והאיזור לא באמת תצטרך רק"ל בעוד 5 שנים, זה ממש לא אומר שהיא לא תצטרך רק"ל בעוד 15-20 שנים (והיא תצטרך). אבל וזה אבל גדול, עלות ההקמה כיום לעומת עלות ההקמה בעוד 15-20 שנים תהיה שונה לחלוטין (כמו כל דבר). מעבר לכך שעד שהיא תקום ותפעל כבר יהיה לה ביקוש לא רע בכלל.
מנין לך שבאר שבע לא תוכל להסתפק ב-BRT?
הקיבולת היא לא רק פונקציה של גודל הכלי אלא גם של התדירות. אני גם מניח שלא כל 10 האוטובוסים הבינעירוניים יפרקו את הנוסעים שלהם בעת ובעונה אחת וכל הנוסעים בהם ייסעו באותו קו באותו כיוון. יש פיזור, גם בין תחנות ההורדה של האוטובוס הבינעירוני/פרברי וגם בין הנוסעים ליעדים השונים. קשה לי להאמין שמערכת BRT טובה לא תעמוד בזה, עם כל הכבוד לבאר שבע הגדלה והמתפתחת. ובכל מקרה כבר כתבתי ואני חוזר על עצמי - זאת הוצאה גדולה מדי וחבל שבינתיים (עד שיאשרו, ולא יאשרו) העיר תמשיך להיסתם.
&nbsp
לא יודע על סמך מה החלטת בקשר לעלות ההקמה כיום ובעוד 15-20 שנה. מה יקרה עד אז שייקר את הסלילה? אם שומרים על התוואי (BRT זאת דרך מצוינת לשמור על תוואי
) אין שום סיבה שזה ישתנה.
 

Ofekalef1

New member
מעניין אותי על מה מבוססות התחושות שלך.

מנין לך שבאר שבע לא תוכל להסתפק ב-BRT?
הקיבולת היא לא רק פונקציה של גודל הכלי אלא גם של התדירות. אני גם מניח שלא כל 10 האוטובוסים הבינעירוניים יפרקו את הנוסעים שלהם בעת ובעונה אחת וכל הנוסעים בהם ייסעו באותו קו באותו כיוון. יש פיזור, גם בין תחנות ההורדה של האוטובוס הבינעירוני/פרברי וגם בין הנוסעים ליעדים השונים. קשה לי להאמין שמערכת BRT טובה לא תעמוד בזה, עם כל הכבוד לבאר שבע הגדלה והמתפתחת. ובכל מקרה כבר כתבתי ואני חוזר על עצמי - זאת הוצאה גדולה מדי וחבל שבינתיים (עד שיאשרו, ולא יאשרו) העיר תמשיך להיסתם.
&nbsp
לא יודע על סמך מה החלטת בקשר לעלות ההקמה כיום ובעוד 15-20 שנה. מה יקרה עד אז שייקר את הסלילה? אם שומרים על התוואי (BRT זאת דרך מצוינת לשמור על תוואי
) אין שום סיבה שזה ישתנה.
מעניין אותי על מה מבוססות התחושות שלך.
 

amit1270

New member
מעניין אותי על מה מבוססות התחושות של אנשי באר שבע

מעניין אותי על מה מבוססות התחושות שלך.
מעניין אותי על מה מבוססות התחושות של אנשי באר שבע
כמה נסיעות פנים-עירוניות יומיות יש בבאר שבע? מה תפוסת האוטובוסים? זה הבסיס. ממה שאני רואה באינטרנט (מודה, לא מכיר כל כך טוב את באר שבע), זאת לא נראית רשת ענפה ותדירה מאוד. אני בטוח שהפיכת הרשת להיררכית עם שלד של קווי BRT וקווים מזינים ומשלימים תעשה עבודה טובה לא פחות מרכבת קלה שבמקרה הטוב הקו הראשון שלה יוקם בעוד 20 שנה בעלות גבוהה פי כמה.
 

olli3

New member
מנהל
נו ברור! יש בבאר שבע חרא של תחבורה ציבורית, טינופת.

מעניין אותי על מה מבוססות התחושות של אנשי באר שבע
כמה נסיעות פנים-עירוניות יומיות יש בבאר שבע? מה תפוסת האוטובוסים? זה הבסיס. ממה שאני רואה באינטרנט (מודה, לא מכיר כל כך טוב את באר שבע), זאת לא נראית רשת ענפה ותדירה מאוד. אני בטוח שהפיכת הרשת להיררכית עם שלד של קווי BRT וקווים מזינים ומשלימים תעשה עבודה טובה לא פחות מרכבת קלה שבמקרה הטוב הקו הראשון שלה יוקם בעוד 20 שנה בעלות גבוהה פי כמה.
נו ברור! יש בבאר שבע חרא של תחבורה ציבורית, טינופת.
היא לא מתאימה לצרכי המשתמשים כבר שני עשורים (מסביב שנת 95). הרבה יותר משתלם ויעיל לנסוע במוניות ספיישל ללא מעט מקומות בעיר וזה גם מה שאנשים עושים מרוב שהתחבורה הציבורית יודעת להביא אותך בעיקר לתחנה המרכזית, שוק והעיר העתיקה (שכבר אין מה לחפש בה, היא ממזמן לא נחשבת כמרכז העיר).
&nbsp
ולגבי ה-10 אוטובוסים בבאת אחת. זה מה שקורה כיום בשעות שונות, בין 5-10 אוטובוסים מגיעים בבאת אחת ופורקים נוסעים בתחנות השונות בשדרות רגר ויוצרים תור של אוטובוסים על מנת להיכנס לתחנות ואז מצטרפים בהמשך הדרך, החל מסורוקה גם קווים שמגיעים ממזרח הנגב וקווים עירוניים ואז החגיגה ממש נחמדה.
&nbsp
אז מה יהיה עוד חודש עם הפעלת דן בדרום את השירות הפרברבי והבין עירוני בין באר שבע ליישובי הנגב המערבי ואשקלון? נפח תנועת האוטובוסים בצירים המרכזיים יגדל.
&nbsp
מה יקרה לקראת סוף 2016 כאשר מכרז באר שבע עירוני יצא אל הפועל (בו כמעט אף קו לא ישאר כפי שהוא כיום) והתדירות של הקווים השונים הופכת להיות גבוהה הרבה יותר (בקווים מסויימים ברמה שלא מביישת קווים תדירים בגוש דן).
&nbsp
אז אחרי כל זה, איפה כבר יהיה מקום לאוטובוסים האלו לנסוע בצירים המרכזיים בעיר? ואני מתכוון בעיקר לרגר וטוביהו.
&nbsp
כמו כן, מעת לעת מוסיפים נסיעות לקווים בין עירוניים ופרבריים וגם נפתחים קווים חדשים מעת לעת בגזרת הבין עירוני והפרברי. ואז עוד אוטובוסים עולים לצירים האלו.
&nbsp
השורה התחתונה היא שרגר וטוביהו, אם כי בעיקר רגר, עייפו מאוטובוסים שכבר אין להם ממש מקום במפרצי התחנות (הארוכים, יש לציין).
&nbsp
ולסיכום, אין בעיה שיפעילו בשנים הקרובות BRT אבל הראיה צריכה להיות קדימה יותר לכיוון העוד 20 שנים ולכן אני חושב שיש להתחיל בתכנון כבר מעכשיו ובהמשך להוציא את זה אל הפועל.
 

amit1270

New member
אני שמח שהגענו להסכמה


נו ברור! יש בבאר שבע חרא של תחבורה ציבורית, טינופת.
היא לא מתאימה לצרכי המשתמשים כבר שני עשורים (מסביב שנת 95). הרבה יותר משתלם ויעיל לנסוע במוניות ספיישל ללא מעט מקומות בעיר וזה גם מה שאנשים עושים מרוב שהתחבורה הציבורית יודעת להביא אותך בעיקר לתחנה המרכזית, שוק והעיר העתיקה (שכבר אין מה לחפש בה, היא ממזמן לא נחשבת כמרכז העיר).
&nbsp
ולגבי ה-10 אוטובוסים בבאת אחת. זה מה שקורה כיום בשעות שונות, בין 5-10 אוטובוסים מגיעים בבאת אחת ופורקים נוסעים בתחנות השונות בשדרות רגר ויוצרים תור של אוטובוסים על מנת להיכנס לתחנות ואז מצטרפים בהמשך הדרך, החל מסורוקה גם קווים שמגיעים ממזרח הנגב וקווים עירוניים ואז החגיגה ממש נחמדה.
&nbsp
אז מה יהיה עוד חודש עם הפעלת דן בדרום את השירות הפרברבי והבין עירוני בין באר שבע ליישובי הנגב המערבי ואשקלון? נפח תנועת האוטובוסים בצירים המרכזיים יגדל.
&nbsp
מה יקרה לקראת סוף 2016 כאשר מכרז באר שבע עירוני יצא אל הפועל (בו כמעט אף קו לא ישאר כפי שהוא כיום) והתדירות של הקווים השונים הופכת להיות גבוהה הרבה יותר (בקווים מסויימים ברמה שלא מביישת קווים תדירים בגוש דן).
&nbsp
אז אחרי כל זה, איפה כבר יהיה מקום לאוטובוסים האלו לנסוע בצירים המרכזיים בעיר? ואני מתכוון בעיקר לרגר וטוביהו.
&nbsp
כמו כן, מעת לעת מוסיפים נסיעות לקווים בין עירוניים ופרבריים וגם נפתחים קווים חדשים מעת לעת בגזרת הבין עירוני והפרברי. ואז עוד אוטובוסים עולים לצירים האלו.
&nbsp
השורה התחתונה היא שרגר וטוביהו, אם כי בעיקר רגר, עייפו מאוטובוסים שכבר אין להם ממש מקום במפרצי התחנות (הארוכים, יש לציין).
&nbsp
ולסיכום, אין בעיה שיפעילו בשנים הקרובות BRT אבל הראיה צריכה להיות קדימה יותר לכיוון העוד 20 שנים ולכן אני חושב שיש להתחיל בתכנון כבר מעכשיו ובהמשך להוציא את זה אל הפועל.
אני שמח שהגענו להסכמה

עכשיו תשכנע את העירייה שלך שיתחילו מ-BRT במקום לנסות לקפוץ מעל הפופיק.
 

olli3

New member
מנהל
לא הגענו להסכמה. כי בחיפה הייתה צריכה להיות רק"ל

אני שמח שהגענו להסכמה

עכשיו תשכנע את העירייה שלך שיתחילו מ-BRT במקום לנסות לקפוץ מעל הפופיק.
לא הגענו להסכמה. כי בחיפה הייתה צריכה להיות רק"ל
ומה יש במקום? BRT שעדיין לא זוכה לעדיפות ברמזורים כמו שצריך וסובל מלא מעט בעיות. אז שיהפכו את זה מתיישהו לרק"ל?
&nbsp
לכן, התפיסה שלי היא שאם לא בנית מלכתחילה רק"ל, תיתקע עם BRT לפחות ל30-40 שנים הקרובות.
 

amit1270

New member
ובסוף גם זה לא יקרה... אז מה עדיף?

לא הגענו להסכמה. כי בחיפה הייתה צריכה להיות רק"ל
ומה יש במקום? BRT שעדיין לא זוכה לעדיפות ברמזורים כמו שצריך וסובל מלא מעט בעיות. אז שיהפכו את זה מתיישהו לרק"ל?
&nbsp
לכן, התפיסה שלי היא שאם לא בנית מלכתחילה רק"ל, תיתקע עם BRT לפחות ל30-40 שנים הקרובות.
ובסוף גם זה לא יקרה... אז מה עדיף?
המטרונית בחיפה פועלת בסה"כ שנתיים. זה זמן קצר מאוד וכפי שכתבת עדיין יש בעיות. השאלה שיש לשאול לפני שמחליטים אם להפוך את המטרונית לרק"ל היא אם יש עומסים בלתי נסבלים שמחייבים שדרוג או שלמרות הבעיות המטרונית מצליחה להתמודד עם כמות הנוסעים באופן סביר (וככל שהמערכת תשתפר גם השירות הזה ישתפר). שאלה נוספת היא אם המטרונית הצליחה להעביר נוסעים אל התחבורה הציבורית או לא ואולי אפילו ההפך. אני לא יודע את התשובות לשאלות האלה, אבל חשוב ללמוד אותן כדי להבין איזה סוג של מערכת הסעת המונים עדיף לעיר/מטרופולין בסדר גודל דומה. משום מה יש לי תחושה שהמטרונית עושה עבודה לא רעה בסך הכל. כמובן שיש מה לשפר, ולא מעט, אבל אני בכלל לא בטוח שיש צורך בשדרוג הרשת לרק"ל בשנים הקרובות.
&nbsp
באר שבע יכולה לבחור בין שתי אפשרויות: ללכת על רכבת קלה בשיטת "הכל או כלום" (ובסוף לקבל כלום) או מערכת שיכולה לגדול ולהתפתח בהתאם לצרכים. הבחירה בידיכם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה