רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו

מצב
הנושא נעול.
ישראל כץ זה שר של פעם בדור.

רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו
אז בא ישראל כץ היום לב"ש ואמר I DO .

זה לא בדיחה ,זה אמיתי .

http://www.maariv.co.il/news/israel...rce=mivzak&utm_medium=cpc&utm_campaign=link4u
ישראל כץ זה שר של פעם בדור.
עוד נתגעגע אליו שיחזרו למשרד התחבורה סגנון שרים שהיו לפניו.
לגבי הרכבת הקלה בבאר שבע קשה לי להאמין שזה יקרה.
לגבי באר שבע עצמה, הייתי ממליץ לדנילוביץ שיתחיל בלהשקיע בעיר הזאת חוץ מלעשות כותרות כמו חול, אנשים בבאר שבע משלמים ארנונה כאילו הם חיים בפינלנד ומקבלים שירות עירוני כאילו הם חיים במחנה הפליטים שועאפת.
&nbsp
 

raya

Well-known member
כולל למשפט האחרון שכתבת.

ישראל כץ זה שר של פעם בדור.
עוד נתגעגע אליו שיחזרו למשרד התחבורה סגנון שרים שהיו לפניו.
לגבי הרכבת הקלה בבאר שבע קשה לי להאמין שזה יקרה.
לגבי באר שבע עצמה, הייתי ממליץ לדנילוביץ שיתחיל בלהשקיע בעיר הזאת חוץ מלעשות כותרות כמו חול, אנשים בבאר שבע משלמים ארנונה כאילו הם חיים בפינלנד ומקבלים שירות עירוני כאילו הם חיים במחנה הפליטים שועאפת.
&nbsp
כולל למשפט האחרון שכתבת.
 

bralor4247

New member
זה נבלה וזה טרפה

ישראל כץ זה שר של פעם בדור.
עוד נתגעגע אליו שיחזרו למשרד התחבורה סגנון שרים שהיו לפניו.
לגבי הרכבת הקלה בבאר שבע קשה לי להאמין שזה יקרה.
לגבי באר שבע עצמה, הייתי ממליץ לדנילוביץ שיתחיל בלהשקיע בעיר הזאת חוץ מלעשות כותרות כמו חול, אנשים בבאר שבע משלמים ארנונה כאילו הם חיים בפינלנד ומקבלים שירות עירוני כאילו הם חיים במחנה הפליטים שועאפת.
&nbsp
זה נבלה וזה טרפה
כל שרי התחבורה כל כך גרועים, אז שבא אחד בינוני כולם חושבים שהוא מצויין.
שורה תחתונה, שר תחבורה שהוא הרבה יותר שחקן ופוליטיקאי מאחד שדואג לתחבורה. שחיים כל החיים בפח זבל, מתרגלים לריח
 

Bus Nerd

Active member
נשמע לי הזוי

רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו
אז בא ישראל כץ היום לב"ש ואמר I DO .

זה לא בדיחה ,זה אמיתי .

http://www.maariv.co.il/news/israel...rce=mivzak&utm_medium=cpc&utm_campaign=link4u
נשמע לי הזוי
נשמע לי הזוי לקדם רכבת קלה בבאר שבע. גם BRT אני לא בטוח שצריך שם.
&nbsp
מה שקורה כשמבטיחים לכל עיר רכבת קלה זה שייווצרו מערכות של קו אחד בודד ולא רשת של ממש, ובלי רשת תחבורתית זה לא באמת שימושי. מה ההיגיון בלקדם רכבת קלה בבאר שבע כשבירושלים עוד לא התחילו לעבוד אפילו על הקו השני של הרק"ל שלהם?
&nbsp
למה באר שבע צריכה רכבת קלה, מבחינה תחבורתית? עומס הנוסעים בעיר הזו כל כך גדול שאוטובוסים רגילים (או BRT) לא מספיק טובים?
 

dvir54

New member
זה נקרא מיתוג , מה זה חשוב צריך או לא צריך רכבת

נשמע לי הזוי
נשמע לי הזוי לקדם רכבת קלה בבאר שבע. גם BRT אני לא בטוח שצריך שם.
&nbsp
מה שקורה כשמבטיחים לכל עיר רכבת קלה זה שייווצרו מערכות של קו אחד בודד ולא רשת של ממש, ובלי רשת תחבורתית זה לא באמת שימושי. מה ההיגיון בלקדם רכבת קלה בבאר שבע כשבירושלים עוד לא התחילו לעבוד אפילו על הקו השני של הרק"ל שלהם?
&nbsp
למה באר שבע צריכה רכבת קלה, מבחינה תחבורתית? עומס הנוסעים בעיר הזו כל כך גדול שאוטובוסים רגילים (או BRT) לא מספיק טובים?
זה נקרא מיתוג , מה זה חשוב צריך או לא צריך רכבת
העיקר שיהיה רשום במפה ב"ש רכבת קלה ,כמו כמו כל עיר מתקדמת בעולם ,

לבריאות דנילוביץ' ,תחנה הגדולה על שמך .
 

zahipan10

New member
אתה הזוי!

נשמע לי הזוי
נשמע לי הזוי לקדם רכבת קלה בבאר שבע. גם BRT אני לא בטוח שצריך שם.
&nbsp
מה שקורה כשמבטיחים לכל עיר רכבת קלה זה שייווצרו מערכות של קו אחד בודד ולא רשת של ממש, ובלי רשת תחבורתית זה לא באמת שימושי. מה ההיגיון בלקדם רכבת קלה בבאר שבע כשבירושלים עוד לא התחילו לעבוד אפילו על הקו השני של הרק"ל שלהם?
&nbsp
למה באר שבע צריכה רכבת קלה, מבחינה תחבורתית? עומס הנוסעים בעיר הזו כל כך גדול שאוטובוסים רגילים (או BRT) לא מספיק טובים?
אתה הזוי!
רכבת קלה/תחתית לא תיפתח מחר בבוקר בבאר שבע! רק בעוד 10 שנים יסיימו את התיכנון! אתה צריך לשאול את עצמך מה יהיו הצרכים התחבורתיים של העיר בעוד 20 שנה ולא היום!

העיקר להפריח משפטים הזויים לאוויר בלי טיפת מחשבה!
 

amit1270

New member
גם בעוד 20 שנה לא יהיה צורך ברק"ל בבאר שבע

אתה הזוי!
רכבת קלה/תחתית לא תיפתח מחר בבוקר בבאר שבע! רק בעוד 10 שנים יסיימו את התיכנון! אתה צריך לשאול את עצמך מה יהיו הצרכים התחבורתיים של העיר בעוד 20 שנה ולא היום!

העיקר להפריח משפטים הזויים לאוויר בלי טיפת מחשבה!
גם בעוד 20 שנה לא יהיה צורך ברק"ל בבאר שבע
 

zahipan10

New member
זה ידע מבוסס או שאתה סתם זורק מילים ריקות מתוכן לאוויר?

גם בעוד 20 שנה לא יהיה צורך ברק"ל בבאר שבע
זה ידע מבוסס או שאתה סתם זורק מילים ריקות מתוכן לאוויר?
אז תרשה לי לחדש לך, כבר היום צריך לפחות שני קווי רכבת קלה בבאר שבע בנובף לתחבורת אוטובוסים משלימה.
אז בעוד 20 שנה כאשר יתגוררו כאן למעלה מ-400,000 תושבים לא יצטרכו כאן רכבת? נו באמת!
 
בגוש דן (בהגדרתו המצומצמת) גרים כבר עשרות שנים יותר ממליון

זה ידע מבוסס או שאתה סתם זורק מילים ריקות מתוכן לאוויר?
אז תרשה לי לחדש לך, כבר היום צריך לפחות שני קווי רכבת קלה בבאר שבע בנובף לתחבורת אוטובוסים משלימה.
אז בעוד 20 שנה כאשר יתגוררו כאן למעלה מ-400,000 תושבים לא יצטרכו כאן רכבת? נו באמת!
בגוש דן (בהגדרתו המצומצמת) גרים כבר עשרות שנים יותר ממליון
תושבים ללא רכבת קלה או תחתית.
בירושלים גרו עשרות שנים יותר מחצי מליון תושבים ללא רכבת קלה וכיום חיים בה יותר משמונה מאות אלף עם קו רכבת קלה אחד שגם הוא טרם הושלם.
במטרופולין חיפה גרים כמליון איש ללא רכבת קלה.
בנתניה גרים כיום מספר דומה של תושבים לזה של באר שבע וגם היא עיר מתפתחת וגדלה שנבנים בה מגדלים.
אז דווקא ה 400,000 של באר שבע יהיו חייבים רכבת קלה ואם לא אז הם ייחשבו סוג ב'?
לא משנה כמה תושבים יחיו במטרופולין באר שבע בעוד 20, 30 או 40 שנה, רוב הסיכויים שבאר שבע תהיה מקסימום המטרופולין הרביעי בגודלו במדינה.
 

zahipan10

New member
בעוד 40 שנה מטרופולין באר שבע יהיה השני בגודלו בישראל אחרי

בגוש דן (בהגדרתו המצומצמת) גרים כבר עשרות שנים יותר ממליון
תושבים ללא רכבת קלה או תחתית.
בירושלים גרו עשרות שנים יותר מחצי מליון תושבים ללא רכבת קלה וכיום חיים בה יותר משמונה מאות אלף עם קו רכבת קלה אחד שגם הוא טרם הושלם.
במטרופולין חיפה גרים כמליון איש ללא רכבת קלה.
בנתניה גרים כיום מספר דומה של תושבים לזה של באר שבע וגם היא עיר מתפתחת וגדלה שנבנים בה מגדלים.
אז דווקא ה 400,000 של באר שבע יהיו חייבים רכבת קלה ואם לא אז הם ייחשבו סוג ב'?
לא משנה כמה תושבים יחיו במטרופולין באר שבע בעוד 20, 30 או 40 שנה, רוב הסיכויים שבאר שבע תהיה מקסימום המטרופולין הרביעי בגודלו במדינה.
בעוד 40 שנה מטרופולין באר שבע יהיה השני בגודלו בישראל אחרי
גוש דן.
ואל תגיד שבגלל שבגוש דן חיים עשרות שנים בלי תחבורת המונים אז גם בבאר שבע צריכים לחיות ככה. כי זה לא נורמלי ולא בסדר! זה פשוט סיוט להתנייד בגוש דן, ולא הייתי רוצה שגם תושבי מטרופולין באר שבע יסבלו ככה. מגיע לכולנו תחבורת המונים ותשתיות טובות. תל אביב, ירושלים וחיפה צריכות את זה כבר המון שנים, בעיקר תל אביב שהייתה צריכה לקבל רכבת תחתית גג בשנות ה-90.
 
אשרי המאמין, אבל לא אתווכח איתך על תחזיות לעוד 40 שנה

בעוד 40 שנה מטרופולין באר שבע יהיה השני בגודלו בישראל אחרי
גוש דן.
ואל תגיד שבגלל שבגוש דן חיים עשרות שנים בלי תחבורת המונים אז גם בבאר שבע צריכים לחיות ככה. כי זה לא נורמלי ולא בסדר! זה פשוט סיוט להתנייד בגוש דן, ולא הייתי רוצה שגם תושבי מטרופולין באר שבע יסבלו ככה. מגיע לכולנו תחבורת המונים ותשתיות טובות. תל אביב, ירושלים וחיפה צריכות את זה כבר המון שנים, בעיקר תל אביב שהייתה צריכה לקבל רכבת תחתית גג בשנות ה-90.
אשרי המאמין, אבל לא אתווכח איתך על תחזיות לעוד 40 שנה
נקווה ש...נחיה ונראה...
 

zahipan10

New member
תחשוב על זה...

אשרי המאמין, אבל לא אתווכח איתך על תחזיות לעוד 40 שנה
נקווה ש...נחיה ונראה...
תחשוב על זה...
באר שבע היא העיר הגדולה היחידה שלא חסר לה שטח לבנייה, ובמקביל גוש דן הופך לצפוף ויקר יותר ויותר בכל שנה.
תעשה 1+1.
&nbsp
 

mister K

New member
עדיין היא לא תהיה המטרופולין השני בגודלו. בוא לא נגזים.

תחשוב על זה...
באר שבע היא העיר הגדולה היחידה שלא חסר לה שטח לבנייה, ובמקביל גוש דן הופך לצפוף ויקר יותר ויותר בכל שנה.
תעשה 1+1.
&nbsp
עדיין היא לא תהיה המטרופולין השני בגודלו. בוא לא נגזים.
בשביל להיות המטרופולין השני בגודלו, בבאר שבע יצטרכו לגור יותר ממיליון איש.
פי 5 ממספר התושבים כיום.
 

Rubim88

New member
מבחינת ביקושים זה מספיק

גם בעוד 20 שנה לא יהיה צורך ברק"ל בבאר שבע
מבחינת ביקושים זה מספיק
יש אינספור דוגמאות בעולם. הקטע זה שמבחינת הקיבולת מדובר בטווח הנמוך של רק"ל, ועל ביקושים כאלה ניתן לענות גם עם BRT בהרבה יותר זול ובמהירות(אך בעלות החסרונות של מערכת BRT) כמו שרשמת למטה.
&nbsp
מצחיק שיש אנשים הדורשים רק"ל בבאר שבע כשבגוש דן על המיליונים שלו בעתיד בונים מערכת רק"ל וBRT..מצד שני בונים רכבת לבית שאן עוד לפני שמעבירים את הרשת הרכבתית להפעלה בחשמל. דיסוננס קוגניטיבי..
 

olli3

New member
מנהל
כבארשבעי ששוקל את הדברים מכל הרבדים, זה מה שיש לי להגיד:

נשמע לי הזוי
נשמע לי הזוי לקדם רכבת קלה בבאר שבע. גם BRT אני לא בטוח שצריך שם.
&nbsp
מה שקורה כשמבטיחים לכל עיר רכבת קלה זה שייווצרו מערכות של קו אחד בודד ולא רשת של ממש, ובלי רשת תחבורתית זה לא באמת שימושי. מה ההיגיון בלקדם רכבת קלה בבאר שבע כשבירושלים עוד לא התחילו לעבוד אפילו על הקו השני של הרק"ל שלהם?
&nbsp
למה באר שבע צריכה רכבת קלה, מבחינה תחבורתית? עומס הנוסעים בעיר הזו כל כך גדול שאוטובוסים רגילים (או BRT) לא מספיק טובים?
כבארשבעי ששוקל את הדברים מכל הרבדים, זה מה שיש לי להגיד:
1. באר שבע היא העיר היחידה בה יש כביש עירוני עם 4 נתיבים לכל כיוון כאשר בצמתים הוא הופך ל5-6 נתיבים. הכביש הזה נכון להיום מסתיים באיזור העיריה עקב תקיעות של השטח שמצפון לאונ' ששייך למשרד השיכון (כבר מ2003 הכביש הוסט למסלול זמני עם עמודי תאורה זמניים מעץ ללא שינוי עד היום).
&nbsp
2. באר שבע ב-5 השנים האחרונות הופכת לפקוקה יותר ויותר. אבל לא רק באר שבע, צמתים מרכזיים בדרום הפכו לפקוקים מאד בשנה-שנתיים האחרונות. כביש 6 דווקא גרם לפקק חדש בצומת שוקת. פקק שהפך את הנסיעה מבאר שבע לאיזור לסיוט עבור כל משתמשי הדרך.
&nbsp
3. נכון להיום התחבורה הציבורית בבאר שבע גרועה. לא מספיק שהתחבורה העירונית לא מותאמת לצרכי התושבים והמבקרים בעיר, למטרודן חסרים נהגים באופן עקבי ונסיעות שונות לא יוצאות.
&nbsp
4. במכרז, התחבורה הציבורית בעיר (בהנחה שיצליחו להפעיל אותה במלואה, מאד קשה לגייס כיום נהגים) תשתפר פלאים אומנם אך עדיין תהיה איטית יותר מהרכב הפרטי. אם לבן אדם ממוצע לוקח היום כחצי שעה להגיע מביתו לעבודה בתוך באר שבע (יש שזה לוקח להם גם מעט יותר) ובתחבורה ציבורית זה ייקח 45-60 דקות - החשבון פשוט. רק מי שאין לו ברירה יעשה זאת.
&nbsp
5. רק בשדרות רגר נבנים ומאוכלסים רבי קומות (יותר מ20 קומות), דבר שהעלה שם את נפח התנועה באופן משמעותי.
&nbsp
6. היתכנות לכדאיות לרכבת קלה בבאר שבע קיימת במידה והצירים המרכזיים של הרכבת יהיו רגר וטוביהו אבל וכתוב בכתבה שהרכבת המדוברת היא לא רק לבאר שבע וזה צעד חכם. הנסיעה כיום לכל תושבי מזרח הנגב המגיעים דרך כביש 60 הפכה להיות סיוט. הנסיעה לכיוון מערב (כביש 25) מתחילה להיות קשה ואיטית יותר ויותר.
&nbsp
לכן, אם מסתכלים על המטרופולין ויצירת רכבת קלה בין היישובים - יש היתכנות לא רעה בכלל. כולל חניוני חנה וסע שאני פחות אוהב.
&nbsp
כמו כן, שוכחים כאן את קרית התקשוב של צה"ל שתיצור עוד עומס תנועה על ציר 60 כשהצבא ביקש בכלל תחנת רכבת ישראל במקום כדי לפתור את בעיית ההגעה והיציאה מקרית התקשוב...
&nbsp
בקיצור, אם אני מסתכל על באר שבע בעוד 15-20 שנים, הולך להיות כאן פקוק להחריד ואוטובוסים או BRT לא יעמדו במשימה הזאת היטב.
 

Bus Nerd

Active member
יש משהו בדבריך

כבארשבעי ששוקל את הדברים מכל הרבדים, זה מה שיש לי להגיד:
1. באר שבע היא העיר היחידה בה יש כביש עירוני עם 4 נתיבים לכל כיוון כאשר בצמתים הוא הופך ל5-6 נתיבים. הכביש הזה נכון להיום מסתיים באיזור העיריה עקב תקיעות של השטח שמצפון לאונ' ששייך למשרד השיכון (כבר מ2003 הכביש הוסט למסלול זמני עם עמודי תאורה זמניים מעץ ללא שינוי עד היום).
&nbsp
2. באר שבע ב-5 השנים האחרונות הופכת לפקוקה יותר ויותר. אבל לא רק באר שבע, צמתים מרכזיים בדרום הפכו לפקוקים מאד בשנה-שנתיים האחרונות. כביש 6 דווקא גרם לפקק חדש בצומת שוקת. פקק שהפך את הנסיעה מבאר שבע לאיזור לסיוט עבור כל משתמשי הדרך.
&nbsp
3. נכון להיום התחבורה הציבורית בבאר שבע גרועה. לא מספיק שהתחבורה העירונית לא מותאמת לצרכי התושבים והמבקרים בעיר, למטרודן חסרים נהגים באופן עקבי ונסיעות שונות לא יוצאות.
&nbsp
4. במכרז, התחבורה הציבורית בעיר (בהנחה שיצליחו להפעיל אותה במלואה, מאד קשה לגייס כיום נהגים) תשתפר פלאים אומנם אך עדיין תהיה איטית יותר מהרכב הפרטי. אם לבן אדם ממוצע לוקח היום כחצי שעה להגיע מביתו לעבודה בתוך באר שבע (יש שזה לוקח להם גם מעט יותר) ובתחבורה ציבורית זה ייקח 45-60 דקות - החשבון פשוט. רק מי שאין לו ברירה יעשה זאת.
&nbsp
5. רק בשדרות רגר נבנים ומאוכלסים רבי קומות (יותר מ20 קומות), דבר שהעלה שם את נפח התנועה באופן משמעותי.
&nbsp
6. היתכנות לכדאיות לרכבת קלה בבאר שבע קיימת במידה והצירים המרכזיים של הרכבת יהיו רגר וטוביהו אבל וכתוב בכתבה שהרכבת המדוברת היא לא רק לבאר שבע וזה צעד חכם. הנסיעה כיום לכל תושבי מזרח הנגב המגיעים דרך כביש 60 הפכה להיות סיוט. הנסיעה לכיוון מערב (כביש 25) מתחילה להיות קשה ואיטית יותר ויותר.
&nbsp
לכן, אם מסתכלים על המטרופולין ויצירת רכבת קלה בין היישובים - יש היתכנות לא רעה בכלל. כולל חניוני חנה וסע שאני פחות אוהב.
&nbsp
כמו כן, שוכחים כאן את קרית התקשוב של צה"ל שתיצור עוד עומס תנועה על ציר 60 כשהצבא ביקש בכלל תחנת רכבת ישראל במקום כדי לפתור את בעיית ההגעה והיציאה מקרית התקשוב...
&nbsp
בקיצור, אם אני מסתכל על באר שבע בעוד 15-20 שנים, הולך להיות כאן פקוק להחריד ואוטובוסים או BRT לא יעמדו במשימה הזאת היטב.
יש משהו בדבריך
הבעיה שבאר שבע לא בדיוק בנויה כמו מטרופולין של ממש, אין רצף של שטח עירוני בנוי בינה לבין הערים השכנות ונסיעה בין עירונית מהירה ברק"ל היא לא הכי נוחה.
&nbsp
לא עדיף לבנות מערכת BRT כרגע ולהמיר חלק מהקווים המרכזיים בתוך באר שבע עצמה לרק"ל אם יתעורר בכך הצורך, ותוך כדי גם לשפר את השירות האוטובוסי הקיים בעיר?
&nbsp
כך גם יהיה ניתן להקים את המערכת הרבה יותר מהר מרק"ל שבישראל לוקח עשרות שנים להקים, ואחר כך כשיש כבר קו בודד לא מקדמים את הקווים הנוספים מספיק מהר, כמו שקרה בירושלים.
 
הרק"ל בבאר שבע זו כותרת פופוליסטית של פוליטיקאים

יש משהו בדבריך
הבעיה שבאר שבע לא בדיוק בנויה כמו מטרופולין של ממש, אין רצף של שטח עירוני בנוי בינה לבין הערים השכנות ונסיעה בין עירונית מהירה ברק"ל היא לא הכי נוחה.
&nbsp
לא עדיף לבנות מערכת BRT כרגע ולהמיר חלק מהקווים המרכזיים בתוך באר שבע עצמה לרק"ל אם יתעורר בכך הצורך, ותוך כדי גם לשפר את השירות האוטובוסי הקיים בעיר?
&nbsp
כך גם יהיה ניתן להקים את המערכת הרבה יותר מהר מרק"ל שבישראל לוקח עשרות שנים להקים, ואחר כך כשיש כבר קו בודד לא מקדמים את הקווים הנוספים מספיק מהר, כמו שקרה בירושלים.
הרק"ל בבאר שבע זו כותרת פופוליסטית של פוליטיקאים
באופן מעשי, פרויקט רק"לי כזה שעיריית באר שבע לא יכולה לממן בעצמה, יתחרה במסגרת תקציב המדינה המוגבל בפרויקטים אחרים (כולל פרויקטי הסעת המונים אחרים) בדחיפות וסדר עדיפות הרבה יותר גבוהים.
אבל להצהיר הצהרות ולהבטיח הבטחות לא עולה כסף.
 

olli3

New member
מנהל
כן, רק שבשאר שבע היא העיר השנייה בגודלה מבחינת שטח.

יש משהו בדבריך
הבעיה שבאר שבע לא בדיוק בנויה כמו מטרופולין של ממש, אין רצף של שטח עירוני בנוי בינה לבין הערים השכנות ונסיעה בין עירונית מהירה ברק"ל היא לא הכי נוחה.
&nbsp
לא עדיף לבנות מערכת BRT כרגע ולהמיר חלק מהקווים המרכזיים בתוך באר שבע עצמה לרק"ל אם יתעורר בכך הצורך, ותוך כדי גם לשפר את השירות האוטובוסי הקיים בעיר?
&nbsp
כך גם יהיה ניתן להקים את המערכת הרבה יותר מהר מרק"ל שבישראל לוקח עשרות שנים להקים, ואחר כך כשיש כבר קו בודד לא מקדמים את הקווים הנוספים מספיק מהר, כמו שקרה בירושלים.
כן, רק שבשאר שבע היא העיר השנייה בגודלה מבחינת שטח.
זה מוביל לנסיעות ארוכות בתוך העיר. בן אדם שנוסע 5-8 קילומטרים מביתו לעבודה/לימודים אינו שונה למדיי מבן אדם הנוסע בין בת ים לרמת גן למשל.
&nbsp
יש כל כך הרבה צירי תנועה בבאר שבע שפקוקים כיום להחריד. אתה עובר מפקק לפקק. ואתה יודע מה? עם התגבור המאסיבי של מכרז הנגב של מטרופולין, שדרות רגר הפכו למלאים יותר באוטובוסים. עם הפעלת מכרז הנגב המערבי, שדרות טוביהו יקבלו שם יותר אוטובוסים (גם מעט תוספת ברגר). ועם המכרז העירוני של באר שבע והתוספת הכה גדולה של נסיעות.... המצב בצירים האלו יהיה עוד יותר בעייתי ואסביר.
&nbsp
תאר לעצמך שיש מפרץ שגג נכנסים בו 4 אוטובוסים ומגיעים 5-8 אוטובוסים בבאת אחת. זה המצב הנוכחי בכל כך הרבה תחנות לאורך ציר רגר כשהמרכזיות שבהן הן התחנות של הדואר המרכזי (ליד קניון הנגב) וסורוקה. כמות הקווים שעוצרים בתחנות האלו עוברת את ה40 מתוכם יותר מחצי, כ-25 קווים תדירים למדיי (ביחס של שירות עירוני ובין עירוני).
&nbsp
אז מה קורה בשטח? האוטובוסים פשוט עומדים בפקק אוטובוסים על הנתיב הימני עד שמתפנה מקום וכדי שיתפנה מקום, בדרך כלל שני אוטובוסים צריכים לצאת. תוסיף את זה לתנועה איטית גם ככה בכבישים עקב עומד מכוניות והרי לך פקק משובח.
&nbsp
עד כמה תרחיב כבר את המפרצים? מפרץ שיכול להכיל 4 אוטובוסים בבאת אחת ואם נמצדים אחד לשני אז אפילו 5 זה מפרץ לא קטן בכלל.
&nbsp
אבל עזוב את זה, בוא נדבר על כל האיזור. תפתח ווייז סביב השעות 4-5 אחה"צ או 7-8 בבוקר ותראה מה הולך בכבישי באר שבע. פקקים על פקקים על פקקים. רחובות בתוך השכונות - פקוקים. רחובות שמובילים לכבישים העירוניים המהירים - פקוקים. הצירים המרכזיים - פקוקים.
&nbsp
יצאת מהעיר? זה לא נגמר, הכיף הגדול רק מתחיל, כפי שהיטיב לתאר אופיר כץ.
&nbsp
נסיעה בין באר שבע לערד הייתה לוקחת עד לפני 3 שנים 45 דקות גג באוטובוס או ברכב. כיום בשעות העומס הזמן כמעט והוכפל כשיש ימים שזו אכן נסיעה של שעה וחצי.
&nbsp
גם שוכחים כאן שהקימו ישובים חדשים גם לבדוואים וגם החלו להקים יישובים יהודיים חדשים בנגב. שוכחים שהאוכלוסיה הבדוואית מתרבה מהר יחסית ושהיישובים הבדוואים גדלים כל הזמן. גם הביקוש לתח"צ ביישובים הבדוואים רק עולה ויש נסיעות רבות שמלאות כבר עם נוסעים בעמידה (אוטובוס בין עירוני).
&nbsp
אז אולי אין רצף עירוני אבל יש רצף יישובים על הכבישים המובילים לבאר שבע וכשמדובר בכביש 60 וכביש 31 אז יש המון יישובים בדרך ורק"ל שתעצור בכל יישוב כזה היא פתרון מעולה (לא צריך מספר תחנות בתוך היישובים, מספיק אחת או שתיים בכל יישוב וזהו).
&nbsp
לגבי BRT אל מול רכבת. אף אחד לא יבנה BRT בין עירוני אלא רק עירוני בתוך באר שבע אז זה לא יעיל מטרופולינית.
 

amit1270

New member
גם רכבת קלה היא כלי תחבורה עירוני

כן, רק שבשאר שבע היא העיר השנייה בגודלה מבחינת שטח.
זה מוביל לנסיעות ארוכות בתוך העיר. בן אדם שנוסע 5-8 קילומטרים מביתו לעבודה/לימודים אינו שונה למדיי מבן אדם הנוסע בין בת ים לרמת גן למשל.
&nbsp
יש כל כך הרבה צירי תנועה בבאר שבע שפקוקים כיום להחריד. אתה עובר מפקק לפקק. ואתה יודע מה? עם התגבור המאסיבי של מכרז הנגב של מטרופולין, שדרות רגר הפכו למלאים יותר באוטובוסים. עם הפעלת מכרז הנגב המערבי, שדרות טוביהו יקבלו שם יותר אוטובוסים (גם מעט תוספת ברגר). ועם המכרז העירוני של באר שבע והתוספת הכה גדולה של נסיעות.... המצב בצירים האלו יהיה עוד יותר בעייתי ואסביר.
&nbsp
תאר לעצמך שיש מפרץ שגג נכנסים בו 4 אוטובוסים ומגיעים 5-8 אוטובוסים בבאת אחת. זה המצב הנוכחי בכל כך הרבה תחנות לאורך ציר רגר כשהמרכזיות שבהן הן התחנות של הדואר המרכזי (ליד קניון הנגב) וסורוקה. כמות הקווים שעוצרים בתחנות האלו עוברת את ה40 מתוכם יותר מחצי, כ-25 קווים תדירים למדיי (ביחס של שירות עירוני ובין עירוני).
&nbsp
אז מה קורה בשטח? האוטובוסים פשוט עומדים בפקק אוטובוסים על הנתיב הימני עד שמתפנה מקום וכדי שיתפנה מקום, בדרך כלל שני אוטובוסים צריכים לצאת. תוסיף את זה לתנועה איטית גם ככה בכבישים עקב עומד מכוניות והרי לך פקק משובח.
&nbsp
עד כמה תרחיב כבר את המפרצים? מפרץ שיכול להכיל 4 אוטובוסים בבאת אחת ואם נמצדים אחד לשני אז אפילו 5 זה מפרץ לא קטן בכלל.
&nbsp
אבל עזוב את זה, בוא נדבר על כל האיזור. תפתח ווייז סביב השעות 4-5 אחה"צ או 7-8 בבוקר ותראה מה הולך בכבישי באר שבע. פקקים על פקקים על פקקים. רחובות בתוך השכונות - פקוקים. רחובות שמובילים לכבישים העירוניים המהירים - פקוקים. הצירים המרכזיים - פקוקים.
&nbsp
יצאת מהעיר? זה לא נגמר, הכיף הגדול רק מתחיל, כפי שהיטיב לתאר אופיר כץ.
&nbsp
נסיעה בין באר שבע לערד הייתה לוקחת עד לפני 3 שנים 45 דקות גג באוטובוס או ברכב. כיום בשעות העומס הזמן כמעט והוכפל כשיש ימים שזו אכן נסיעה של שעה וחצי.
&nbsp
גם שוכחים כאן שהקימו ישובים חדשים גם לבדוואים וגם החלו להקים יישובים יהודיים חדשים בנגב. שוכחים שהאוכלוסיה הבדוואית מתרבה מהר יחסית ושהיישובים הבדוואים גדלים כל הזמן. גם הביקוש לתח"צ ביישובים הבדוואים רק עולה ויש נסיעות רבות שמלאות כבר עם נוסעים בעמידה (אוטובוס בין עירוני).
&nbsp
אז אולי אין רצף עירוני אבל יש רצף יישובים על הכבישים המובילים לבאר שבע וכשמדובר בכביש 60 וכביש 31 אז יש המון יישובים בדרך ורק"ל שתעצור בכל יישוב כזה היא פתרון מעולה (לא צריך מספר תחנות בתוך היישובים, מספיק אחת או שתיים בכל יישוב וזהו).
&nbsp
לגבי BRT אל מול רכבת. אף אחד לא יבנה BRT בין עירוני אלא רק עירוני בתוך באר שבע אז זה לא יעיל מטרופולינית.
גם רכבת קלה היא כלי תחבורה עירוני
בשביל קווים בינעירוניים או מטרופוליניים יש רכבות או אוטובוסים. אפשר לעשות תחנות מעבר בין האמצעים השונים ולא למתוח מערכת בסגנון חיפה-נצרת לכל עיר באזור, כי זה לא יקרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה