רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו

מצב
הנושא נעול.

ערןל1

Active member
לא כמו נמל תעופה

מסילת רכבת לאילת לא הורסת טבע?
לא הבנתי איזה הגיון לא הבנת. את ההגיון שלא הגיוני לנסוע מנהריה דרומה עד תמנע בשביל טיסה לאיסטנבול או לאתונה?
אין שום בעיה לקיים 2-3 טיסות יומיות בין חיפה ללרנקה. סביר להניח שזו אפילו תהיה תדירות גבוהה יותר מהתדירות היומית של הרכבות לאילת.

ונמלי/שדות תעופה לא יתפקקו כל כך מהר. בנתב"ג יוסיפו את שרוול E. ואין בעיה להשתמש בחיפה לטיסות קצרות ללרנקה ו/או לאיסטנבול ו/או לאתונה.

אם מסתכלים על תחבורה נטו ללא שיקולים מדיניים, יש גם את נמל התעופה של עמאן שיכול לשמש כמשלים לנתב"ג.
אם זה בסדר להתבסס על ירדן כהצדקה למסילת העמק עד בית שאן, אז אין שום מניעה להשתמש בנמל התעופה של עמאן בנושא נמל תעופה משלים לנתב"ג.
לא כמו נמל תעופה
"לא הבנתי איזה הגיון לא הבנת. את ההגיון שלא הגיוני לנסוע מנהריה דרומה עד תמנע בשביל טיסה לאיסטנבול או לאתונה?" כן, אנשים משקיעים המון כסף בטיסה הזאת דווקא השלוש שעות נסיעה זה מה שישבור אותם?
"אין שום מניעה להשתמש בנמל התעופה של עמאן בנושא נמל תעופה משלים לנתב"ג." המדינה לא רוצה ויותר חשוב לא נראה לי שהאנשים רוצים.

חוץ מזה אם אנחנו כבר בנושא יש לי שאלה: הדרך בין תל אביב לאילת היא 350 ק"מ אם נוסעים במהירות 160 קמ"ש מגיעים בפחות משעתיים ורבע הרכבת נוסעת חלק מהדרך 300 קמ"ש ומגיעה תוך שעתיים. והשאלה היא כמה זמן יקח לה מתל אביב לבאר שבע וכמה זמן מבאר שבע לאילת?
 

Bus Nerd

Active member
300 קמ"ש? בישראל?

לא כמו נמל תעופה
"לא הבנתי איזה הגיון לא הבנת. את ההגיון שלא הגיוני לנסוע מנהריה דרומה עד תמנע בשביל טיסה לאיסטנבול או לאתונה?" כן, אנשים משקיעים המון כסף בטיסה הזאת דווקא השלוש שעות נסיעה זה מה שישבור אותם?
"אין שום מניעה להשתמש בנמל התעופה של עמאן בנושא נמל תעופה משלים לנתב"ג." המדינה לא רוצה ויותר חשוב לא נראה לי שהאנשים רוצים.

חוץ מזה אם אנחנו כבר בנושא יש לי שאלה: הדרך בין תל אביב לאילת היא 350 ק"מ אם נוסעים במהירות 160 קמ"ש מגיעים בפחות משעתיים ורבע הרכבת נוסעת חלק מהדרך 300 קמ"ש ומגיעה תוך שעתיים. והשאלה היא כמה זמן יקח לה מתל אביב לבאר שבע וכמה זמן מבאר שבע לאילת?
300 קמ"ש? בישראל?
הסיכוי לפרוייקט כזה בישראל כל כך לא סביר. אתה באמת חושב שיבנו כאן רכבת שנוסעת במהירות של הTGV? במדינה זעירה כמו שלנו? ההשקעה אסטרונומית והתועלת לציבור תהיה נמוכה במיוחד (בקו כזה לאילת). אני לא אומר שלא צריך להשקיע כדי להגביר את מהירות הרכבות בישראל, אבל צריך לעשות את זה בקטעים שיש להם ביקוש יומיומי רב כמו ת"א-חיפה, ת"א-ירושלים, או ת"א-באר שבע .
&nbsp
ותראה, אני לא יודע מה איתך, אבל אם צפוייה לי טיסת לילה של 5 שעות לבריטניה אני לא הייתי רוצה לבזבז שלוש שעות בנסיעה ברכבת עד לשדה התעופה, עם כל המזוודות והרעש של ישראלים ברכבת שחיייבים לצעוק את כל סיפור חייהם בקולי קולות בטלפון הנייד בזמן הנסיעה. תוסיף לזה את הצורך להיות בשדה כמה שעות לפני ההמראה, ותדירות נמוכה של רכבת כזו כי הדרישה לא תהיה גבוהה... זה יצא מאוד לא נוח. וזה לטיסה יחסית "קצרה".
 
יונה יהב מסרב להפוך את שדה התעופה חיפה כשיר לביצוע

נמל מול רכבת
"מבחינה כלכלית, השקעה בנמל תעופה נוסף באזור קרוב לריכוזי אוכלוסיה כדאית יותר מהשקעה במסילת רכבת מהירה לאילת"
לא נכון כי אתה צריך גם לקחת בחשבון מה היית יכול להקים ( או מה אתה הורס) בשביל הנמל לדוגמה שכונות, חקלאות או טבע.
"נסיעה של שעתיים-ארבע ברכבת (ובכיוון ההפוך) בשביל טיסה של בין שעתיים לחמש שעות לאירופה, זה לא ממש פתרון סביר ביותר" לא הבנתי בכלל מה ההיגיון
"כבר יותר סביר לטוס מחיפה (משדה התעופה הקיים) לקפריסין ומשם לאירופה."
חיפה הוא נמל קטן, אי אפשר שחלק ניכר יסעו משם. מעבר לזה, זה פתרון לטווח זמן מוגבל כי בסוף גם חיפה תיפקק.
יונה יהב מסרב להפוך את שדה התעופה חיפה כשיר לביצוע
טיסות לאירופה.
בעיניו חיפה עיר תעשייה ולא עיר תיירות.
או שהתעשיינים מתגמלים יותר טוב
האריכו את המסלולים של השדה בחיפה ב 300 מטר אבל חסר עוד קצת כדי שינחתו מטוסים גדולים יותר ואת הקצת הזה לא עשו, לדעתי בכוונה.
 

Rubim88

New member
אני לא מאמין בכלל שאתם בכלל משווים בין מסילת רכבת לאילת

אבל גם לא ברור מתי מסילת הרכבת המהירה לאילת תוקם וגם לגביה
יש הסבורים שמדובר בטעות, כך שלא הייתי מהמר שרכבת לאילת זה פרויקט בסבירות גבוהה יותר מפרויקט נמל התעופה ברמת דוד.
בכל מקרה מדובר בשני פרויקטים מורכבים שיעבור עוד זמן רב עד שיוקמו (אם בכלל) ומשכי הקמתם גם כן ארוכים.
מבחינה כלכלית, השקעה בנמל תעופה נוסף באזור קרוב לריכוזי אוכלוסיה כדאית יותר מהשקעה במסילת רכבת מהירה לאילת.

ונסיעה של שעתיים-ארבע ברכבת (ובכיוון ההפוך) בשביל טיסה של בין שעתיים לחמש שעות לאירופה, זה לא ממש פתרון סביר ביותר.
כבר יותר סביר לטוס מחיפה (משדה התעופה הקיים) לקפריסין ומשם לאירופה.
אני לא מאמין בכלל שאתם בכלל משווים בין מסילת רכבת לאילת
לנמל תעופה למטרופולין חיפה ומחוז הצפון(בערך 2 מיליון תושבים)..ועוד כזה שאמור להיות חלופי לנמל הראשי במדינה עם אוכלוסיה של 8 מיליון בהווה.
 

Bus Nerd

Active member
תמנע לא יחליף את נתב"ג

הבעיה היא שנמל בן גוריון בדרך להיות פקוק
ולא שהוא רחוק מדי ממרכזי אוכלוסיה.

נמל תעופה תמנע (יחד עם רכבת מהירה) הוא פתרון סביר ביותר למי שרוצה לטוס לאירופה. בכל מקרה הנמל הבא שמתוכנן הוא רמת דוד שלדעתי (ולדעת השכנים שלו) הוא טעות. כמו כן לא ברור מתי יוקם כך שבינתיים תמנע היא הפתרון.
תמנע לא יחליף את נתב"ג
אף אחד לא ירצה לנסוע שעות ברכבת עם כל המזוודות כדי לעלות על טיסה בתמנע, בטח שלא תושבי הצפון שגם נתב"ג יחסית רחוק להם.

אם אני זוכר נכון הייתה הצעה/תוכנית/משהו כזה להפוך את בסיס רמת דוד לשדה תעופה אזרחי בין לאומי. יש לו מסלולים ארוכים, ותהיה לו מסילת רכבת (רכבת העמק) ליד מה שאומר גם קישור רכבתי יכול להיות לו בהשקעה מינימלית.

זה פתרון יותר טוב מתמנע לתושבי הצפון, וכנראה גם לתושבי המרכז... ובטח שהרבה יותר זול מהקמת רכבת מהירה לאילת.
 

ערןל1

Active member
מחירים

תמנע לא יחליף את נתב"ג
אף אחד לא ירצה לנסוע שעות ברכבת עם כל המזוודות כדי לעלות על טיסה בתמנע, בטח שלא תושבי הצפון שגם נתב"ג יחסית רחוק להם.

אם אני זוכר נכון הייתה הצעה/תוכנית/משהו כזה להפוך את בסיס רמת דוד לשדה תעופה אזרחי בין לאומי. יש לו מסלולים ארוכים, ותהיה לו מסילת רכבת (רכבת העמק) ליד מה שאומר גם קישור רכבתי יכול להיות לו בהשקעה מינימלית.

זה פתרון יותר טוב מתמנע לתושבי הצפון, וכנראה גם לתושבי המרכז... ובטח שהרבה יותר זול מהקמת רכבת מהירה לאילת.
מחירים
ניקח דוגמה: לפי הכתבה הזאתhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4678362,00.html טיסה מעובדה עם ריינאייר תעלה לך 158 יורו נכפיל ב4 לשם הנוחות נקבל 632 לעומת זאת טיסה עם wizzair תעלה לך 342 יורו (1368 פי 4) כלומר חיסכון של בערך 736 שקל לא רע בשביל 4 שעות שאתה אפילו לא עובד בהם. והמחירים האלה הם עוד לפני שעשו משהו כדי להסיט תנועה מנתב"ג. דרך אחרת להסתכל על זה זה אם אנשים מוכנים לשלם 1300 שקל על טיסה (לא כולל החופשה עצמה) הם יהיו מוכנים גם להשקיע עוד 4 שעות. כמובן שיש אנשים שיגידו משהו כמו "בחופשה אני רוצה להינות" אבל לפי דעתי יהיו הרבה שיעשו את החשבון הכלכלי הקר( פחות או יותר.)

וכמובן הרכבת ההצדקה לרכבת לאילת היא לא רק תמנע ואילת אבל אלה דוגמאות בטוחות.
 

Rubim88

New member
המחירים של הטיסות האלו נמוכים בגלל סבסוד של משרד התיירות

מחירים
ניקח דוגמה: לפי הכתבה הזאתhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4678362,00.html טיסה מעובדה עם ריינאייר תעלה לך 158 יורו נכפיל ב4 לשם הנוחות נקבל 632 לעומת זאת טיסה עם wizzair תעלה לך 342 יורו (1368 פי 4) כלומר חיסכון של בערך 736 שקל לא רע בשביל 4 שעות שאתה אפילו לא עובד בהם. והמחירים האלה הם עוד לפני שעשו משהו כדי להסיט תנועה מנתב"ג. דרך אחרת להסתכל על זה זה אם אנשים מוכנים לשלם 1300 שקל על טיסה (לא כולל החופשה עצמה) הם יהיו מוכנים גם להשקיע עוד 4 שעות. כמובן שיש אנשים שיגידו משהו כמו "בחופשה אני רוצה להינות" אבל לפי דעתי יהיו הרבה שיעשו את החשבון הכלכלי הקר( פחות או יותר.)

וכמובן הרכבת ההצדקה לרכבת לאילת היא לא רק תמנע ואילת אבל אלה דוגמאות בטוחות.
המחירים של הטיסות האלו נמוכים בגלל סבסוד של משרד התיירות
כך שכל הטענה שלך נופלת.
 

ערןל1

Active member
תודה. מעניין. לא ידעתי.

המחירים של הטיסות האלו נמוכים בגלל סבסוד של משרד התיירות
כך שכל הטענה שלך נופלת.
תודה. מעניין. לא ידעתי.
בכל מקרה הטענה שלי תיפול אם משרד התחבורה יפסיק לתת סובסידיות לתמנע.

מה גם שחלק מהטענה שלי הוא בכלל אבסטרקטי, טענו פה שאף אחד לא יסע לתמנע הסברתי דרך דוגמה שזה דווקה כן הגיוני.

נראה לי שכשיהיה עמוס בנתב"ג יתנו עוד סבסוד לתמנע (או לחילופין ימסו את נתב"ג).
 

Rubim88

New member
בודדים יעברו 250-400 ק"מ בשביל טיסה קצרה

תודה. מעניין. לא ידעתי.
בכל מקרה הטענה שלי תיפול אם משרד התחבורה יפסיק לתת סובסידיות לתמנע.

מה גם שחלק מהטענה שלי הוא בכלל אבסטרקטי, טענו פה שאף אחד לא יסע לתמנע הסברתי דרך דוגמה שזה דווקה כן הגיוני.

נראה לי שכשיהיה עמוס בנתב"ג יתנו עוד סבסוד לתמנע (או לחילופין ימסו את נתב"ג).
בודדים יעברו 250-400 ק"מ בשביל טיסה קצרה
המציאות מראה ששדות משניים באירופה שמשמשים חברות Lowcost נמצאים לכל היותר 100 ק"מ מהיעד שאותו הם מיועדים לשרת, זה נובע לא רק מזמן הנסיעה הגדול אלא גם העלות שלה(וההפסד הכספי שלא עובדים בזמן הזה), בסופו של דבר זה יוצא בהרבה מקרים יקר יותר מטיסה בשדה הקרוב אך היקר יותר.
 

WarDog

New member
תוסיף את מחיר התחבורה לתמנע/עובדה ותראה שזה נהיה פחות משתלם

מחירים
ניקח דוגמה: לפי הכתבה הזאתhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4678362,00.html טיסה מעובדה עם ריינאייר תעלה לך 158 יורו נכפיל ב4 לשם הנוחות נקבל 632 לעומת זאת טיסה עם wizzair תעלה לך 342 יורו (1368 פי 4) כלומר חיסכון של בערך 736 שקל לא רע בשביל 4 שעות שאתה אפילו לא עובד בהם. והמחירים האלה הם עוד לפני שעשו משהו כדי להסיט תנועה מנתב"ג. דרך אחרת להסתכל על זה זה אם אנשים מוכנים לשלם 1300 שקל על טיסה (לא כולל החופשה עצמה) הם יהיו מוכנים גם להשקיע עוד 4 שעות. כמובן שיש אנשים שיגידו משהו כמו "בחופשה אני רוצה להינות" אבל לפי דעתי יהיו הרבה שיעשו את החשבון הכלכלי הקר( פחות או יותר.)

וכמובן הרכבת ההצדקה לרכבת לאילת היא לא רק תמנע ואילת אבל אלה דוגמאות בטוחות.
תוסיף את מחיר התחבורה לתמנע/עובדה ותראה שזה נהיה פחות משתלם
תחשוב גם על מצב של טיסה עם ילדים, רק בלהגיע לתמנע/עובדה אתה שורף את כל האנרגיות.
 

ערןל1

Active member
מחירים

תמנע לא יחליף את נתב"ג
אף אחד לא ירצה לנסוע שעות ברכבת עם כל המזוודות כדי לעלות על טיסה בתמנע, בטח שלא תושבי הצפון שגם נתב"ג יחסית רחוק להם.

אם אני זוכר נכון הייתה הצעה/תוכנית/משהו כזה להפוך את בסיס רמת דוד לשדה תעופה אזרחי בין לאומי. יש לו מסלולים ארוכים, ותהיה לו מסילת רכבת (רכבת העמק) ליד מה שאומר גם קישור רכבתי יכול להיות לו בהשקעה מינימלית.

זה פתרון יותר טוב מתמנע לתושבי הצפון, וכנראה גם לתושבי המרכז... ובטח שהרבה יותר זול מהקמת רכבת מהירה לאילת.
מחירים
ניקח דוגמה: לפי הכתבה הזאתhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4678362,00... ;טיסה מעובדה עם ריינאייר תעלה לך 158 יורו נכפיל ב4 לשם הנוחות נקבל 632 לעומת זאת טיסה עם wizzair תעלה לך 342 יורו (1368 פי 4) כלומר חיסכון של בערך 736 שקל לא רע בשביל 4 שעות שאתה אפילו לא עובד בהם. והמחירים האלה הם עוד לפני שעשו משהו כדי להסיט תנועה מנתב"ג. דרך אחרת להסתכל על זה זה אם אנשים מוכנים לשלם 1300 שקל על טיסה (לא כולל החופשה עצמה) הם יהיו מוכנים גם להשקיע עוד 4 שעות. כמובן שיש אנשים שיגידו משהו כמו "בחופשה אני רוצה להינות" אבל לפי דעתי יהיו הרבה שיעשו את החשבון הכלכלי הקר( פחות או יותר.)

וכמובן ההצדקה לרכבת לאילת היא לא רק תמנע ואילת אבל אלה דוגמאות בטוחות.
 

zahipan10

New member
יותר סביר שנבטים יהיה נמל תעופה משלים לנתב״ג

לגבי נמל תעופה תמנע
אני דווקא חשבתי שפתיחת נמל התעופה תעודד את בניית הרכבת מכמה סיבות
1) נמל התעופה ישמש כנמל משלים לנתב"ג
2) זה יקשה על הטיסה לאילת(יחד עם סגירת שדה דב).
3) זה יגביר את האטרקטיביות של אילת.
4) וזה הכי ספקולטיבי: זה יגרום להפחתת הזיהום מה שאולי יגרום לרצון להפחית את הזיהום עוד יותר.
מעבר לזה ככל שעובר הזמן קו הרכבת לאילת רק הופך ליותר אטרקטיבי.
יותר סביר שנבטים יהיה נמל תעופה משלים לנתב״ג
מכמה סיבות:
1. שדה התעופה כבר קיים ורק צריך לבנות טרמינל
2. התשתיות באזור מפותחות יחסית (כבישים מהירים, מסילת ברזל)
3. רק 120 ק״מ מתל אביב (60 דקות נסיעה ברכבת חשמלית)
4. אין התנגדויות של התושבים באזור.
 

Rubim88

New member
אם כבר הולכים לפי הסיבות האלה, רמת דוד מנצח פה

יותר סביר שנבטים יהיה נמל תעופה משלים לנתב״ג
מכמה סיבות:
1. שדה התעופה כבר קיים ורק צריך לבנות טרמינל
2. התשתיות באזור מפותחות יחסית (כבישים מהירים, מסילת ברזל)
3. רק 120 ק״מ מתל אביב (60 דקות נסיעה ברכבת חשמלית)
4. אין התנגדויות של התושבים באזור.
אם כבר הולכים לפי הסיבות האלה, רמת דוד מנצח פה
1. שדה התעופה כבר קיים ורק צריך לבנות טרמינל
2. התשתיות באזור מפותחות יותר מנבטים
3. רק 80 ק״מ מתל אביב
4. אין התנגדות של משרד הבטחון
ואוסיף גם את הסיבה החשובה ביותר: 5. כמות התושבים הקרובים לשדה פי כמה יותר גדולה.
&nbsp
&nbsp
*אני יודע שהסיבות האלו לא מעייניות מורעל באר שבע שכמוך
 

WarDog

New member
4- לא נכון.

אם כבר הולכים לפי הסיבות האלה, רמת דוד מנצח פה
1. שדה התעופה כבר קיים ורק צריך לבנות טרמינל
2. התשתיות באזור מפותחות יותר מנבטים
3. רק 80 ק״מ מתל אביב
4. אין התנגדות של משרד הבטחון
ואוסיף גם את הסיבה החשובה ביותר: 5. כמות התושבים הקרובים לשדה פי כמה יותר גדולה.
&nbsp
&nbsp
*אני יודע שהסיבות האלו לא מעייניות מורעל באר שבע שכמוך
4- לא נכון.
משרד הבטחון(חיל האויר אם לדייק) מאוד נגד ל"חיים בצוותא" ברמת דויד עקב היותו השדה הצבאי(של מטוסי קרב) מצפון לת"א, הוספת תנועות אזרחיות תפגע בפעילות הצבאית במרחב הצפון.
&nbsp
זו הסיבה גם שיש התנגדות גם לשדה במגידו, יגרום למגבלות שונות ברמת דויד.
 
משרד הבטחון לא נגד

4- לא נכון.
משרד הבטחון(חיל האויר אם לדייק) מאוד נגד ל"חיים בצוותא" ברמת דויד עקב היותו השדה הצבאי(של מטוסי קרב) מצפון לת"א, הוספת תנועות אזרחיות תפגע בפעילות הצבאית במרחב הצפון.
&nbsp
זו הסיבה גם שיש התנגדות גם לשדה במגידו, יגרום למגבלות שונות ברמת דויד.
משרד הבטחון לא נגד
הנה דברים ששר הבטחון אמר רק לפני כחודש:
"הקמת שדה התעופה בנבטים ירדה מהפרק. ההחלטה וההמלצה של משרד הביטחון היא הקמתו של שדה אזרחי ברמת דוד. מדובר במתנה גדולה לעמק ולגליל שתביא לפריחה כלכלית משמעותית לכל האזור".
[URL]http://www.maariv.co.il/news/politics/Article-517982[/URL]

ושר הבטחון יעלון יודע לבטא היטב את עמדות משרד הבטחון וצה"ל בנושאים כאלה.
 

WarDog

New member
אז כנראה שהשר הפעיל את סמכותו

משרד הבטחון לא נגד
הנה דברים ששר הבטחון אמר רק לפני כחודש:
"הקמת שדה התעופה בנבטים ירדה מהפרק. ההחלטה וההמלצה של משרד הביטחון היא הקמתו של שדה אזרחי ברמת דוד. מדובר במתנה גדולה לעמק ולגליל שתביא לפריחה כלכלית משמעותית לכל האזור".
[URL]http://www.maariv.co.il/news/politics/Article-517982[/URL]

ושר הבטחון יעלון יודע לבטא היטב את עמדות משרד הבטחון וצה"ל בנושאים כאלה.
אז כנראה שהשר הפעיל את סמכותו
כי עד כמה שידוע לי מהרגע שעלה הרעיון לשדה ברמת דויד לפני כמה שנים מח"א לא השתנה ודעתו היתה נגד חלוקת הבסיס לצבאי/אזרחי.
 
רק שכחת סיבה אחת שמונעת הקמת נמל תעופה אזרחי בנבטים

יותר סביר שנבטים יהיה נמל תעופה משלים לנתב״ג
מכמה סיבות:
1. שדה התעופה כבר קיים ורק צריך לבנות טרמינל
2. התשתיות באזור מפותחות יחסית (כבישים מהירים, מסילת ברזל)
3. רק 120 ק״מ מתל אביב (60 דקות נסיעה ברכבת חשמלית)
4. אין התנגדויות של התושבים באזור.
רק שכחת סיבה אחת שמונעת הקמת נמל תעופה אזרחי בנבטים
חיל האויר הגדיל בשנים האחרונות בהיקף גדול מאוד, במסגרת מדיניות הממשלות להעברת צה"ל לנגב, את בסיס נבטים ואת הפעילות בו. רוב הפעילות של בסיס חיל האויר בלוד ליד נתב"ג עברה לנבטים בחסות המדינה.
אין לחיל האויר לאן להעביר את מה שהעביר לנבטים.
ופעילות אזרחית משמעותית בנבטים תיפגע בפעילות של חיל האויר.

אז אין התנגדויות תושבים, אבל יש התנגדות אחת משמעותית מאוד ששכחת לציין - של צה"ל וחיל האויר.
 
באמת לא בדיחה! קח את ההודעה ברצינות:

רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו
אז בא ישראל כץ היום לב"ש ואמר I DO .

זה לא בדיחה ,זה אמיתי .

http://www.maariv.co.il/news/israel...rce=mivzak&utm_medium=cpc&utm_campaign=link4u
באמת לא בדיחה! קח את ההודעה ברצינות:
חברה הולנדית התחילה בסקר היתכנות בנושא ושר תחבורה קודם -יצחק לוי- אמר בהזמנות זו ש ״ באר שבע תקדים את תל אביב״* .
שגריר הולנד באותו זמן הוסיף:
ש ״חתימת ההסכם על בצוע הסקר, מוכיח את נחישותו של משרד התחבורה הישראלי ליצור בפעם הראשונה, כאן בבאר שבע, תשתית לתחבורה המונית״.
&nbsp
* ״הארץ״ 13.01.1998/שמואל מאירי/״חברה הולנדית פותחת בהכנת סקר היתכנות לרכבת קלה בבאר שבע״.
 

dvir54

New member
הוא מנסה לתקן את הטעות של האצטדיון והיכל הספורט

באמת לא בדיחה! קח את ההודעה ברצינות:
חברה הולנדית התחילה בסקר היתכנות בנושא ושר תחבורה קודם -יצחק לוי- אמר בהזמנות זו ש ״ באר שבע תקדים את תל אביב״* .
שגריר הולנד באותו זמן הוסיף:
ש ״חתימת ההסכם על בצוע הסקר, מוכיח את נחישותו של משרד התחבורה הישראלי ליצור בפעם הראשונה, כאן בבאר שבע, תשתית לתחבורה המונית״.
&nbsp
* ״הארץ״ 13.01.1998/שמואל מאירי/״חברה הולנדית פותחת בהכנת סקר היתכנות לרכבת קלה בבאר שבע״.
הוא מנסה לתקן את הטעות של האצטדיון והיכל הספורט
אני אומר לכם מרמות ייצא תחנה לעבר האצטדיון.
 

zahipan10

New member
אם הייתה היום רכבת קלה בבאר שבע היא הייתה עמוסה בנוסעים

באמת לא בדיחה! קח את ההודעה ברצינות:
חברה הולנדית התחילה בסקר היתכנות בנושא ושר תחבורה קודם -יצחק לוי- אמר בהזמנות זו ש ״ באר שבע תקדים את תל אביב״* .
שגריר הולנד באותו זמן הוסיף:
ש ״חתימת ההסכם על בצוע הסקר, מוכיח את נחישותו של משרד התחבורה הישראלי ליצור בפעם הראשונה, כאן בבאר שבע, תשתית לתחבורה המונית״.
&nbsp
* ״הארץ״ 13.01.1998/שמואל מאירי/״חברה הולנדית פותחת בהכנת סקר היתכנות לרכבת קלה בבאר שבע״.
אם הייתה היום רכבת קלה בבאר שבע היא הייתה עמוסה בנוסעים
הרבה אנשים היו מוותרים על הרכב הפרטי והיו משתמשים ברכבת, וזה במידה והייתה רכבת יעילה עם לפחות 3-4 קווים שמגיעים לכל קצוות העיר.

אם אתה מדבר ככה אתה כנראה לא מכיר את התחבורה בבאר שבע ולא נסעת כאן בתחבורה ציבורית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה