שבוס בפתח תקווה

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

EHP12

Well-known member
אם כבר שהקווים יפעלו במסלולים של קווי הלילה עם שינויים קלים

כמה שיותר חשיפה, יותר מודעות זה רק יעשה את האפקט.
ד"א אתה יודע אולי לגבי "נוע תנוע" מי אחראי לקביעת הקווים העתידיים שצפויים?
קו 61 הוא פשוט מאסט במערכת הנסיעה בשבת והוא משלים את 63 בשאר השכונות ברמת גן וגם את אזור הבורסה, הרכבת ארלוזורוב ודיזנגוף ש - 63 לא נותן.
אם כבר שהקווים יפעלו במסלולים של קווי הלילה עם שינויים קלים
כי אלו קווים מעטים יחסית שנותנים כיסוי רחב יחסית, הם גם מבוססים על הקווים החזקים באזור, וגם דפוס הנסיעות בשבת הם ברחובות נטולי עומס ולמקומות בילוי. בדומה לקווי הלילה.
השינויים המתבקשים הם ש463 ייסיים בעמידר ולא ייכנס לגבעת שמואל, וש599 יעשה את הסיבוב בקריית אונו במקום 555 ולא ייכנס לדרום פתח תקווה שעיקר האוכלוסייה בו דתית.
 
איך הגעת למסקנה שעיקר האוכלוסיה בדרום פ"ת דתית?

אם כבר שהקווים יפעלו במסלולים של קווי הלילה עם שינויים קלים
כי אלו קווים מעטים יחסית שנותנים כיסוי רחב יחסית, הם גם מבוססים על הקווים החזקים באזור, וגם דפוס הנסיעות בשבת הם ברחובות נטולי עומס ולמקומות בילוי. בדומה לקווי הלילה.
השינויים המתבקשים הם ש463 ייסיים בעמידר ולא ייכנס לגבעת שמואל, וש599 יעשה את הסיבוב בקריית אונו במקום 555 ולא ייכנס לדרום פתח תקווה שעיקר האוכלוסייה בו דתית.
איך הגעת למסקנה שעיקר האוכלוסיה בדרום פ"ת דתית?
ומאפייני הביקוש בשבתות ובלילות שונים. בלילות בדרך כלל לא הולכים לים, לא הולכים לפארקים, לא הולכים למרכזי מסחר.
בשבתות בשעות היום בדרך כלל לא הולכים למועדונים ולפאבים.
 

EHP12

Well-known member
כפר גנים והדר גנים עמישב הן שכונות דתיות

איך הגעת למסקנה שעיקר האוכלוסיה בדרום פ"ת דתית?
ומאפייני הביקוש בשבתות ובלילות שונים. בלילות בדרך כלל לא הולכים לים, לא הולכים לפארקים, לא הולכים למרכזי מסחר.
בשבתות בשעות היום בדרך כלל לא הולכים למועדונים ולפאבים.
כפר גנים והדר גנים עמישב הן שכונות דתיות
ובנוסף אפשר לראות שמסלולי קווי הלילה שמביאים בליינים להרצליה, תל אביב, ראשון לציון וחיפה מגיעים לחופי הים. ומקומות מרכזיים לקווי הלילה כנמל תל אביב, מרינה הרצליה וסינמה סיטי ראשון לציון דווקא פעילים יותר בשבת מאשר בלילות.
וכתוצאה מכך השירות לאותם חופי ים ומרכזי מסחר בלילה, מכסה כמות רחבה יותר של אזורים מאשר ביום. לכן אם עושים "קווי שבת", שיהיו חופפים לקווי הלילה.
 
כפר גנים ועמישב הן לא שכונות דתיות, הן מעורבות

כפר גנים והדר גנים עמישב הן שכונות דתיות
ובנוסף אפשר לראות שמסלולי קווי הלילה שמביאים בליינים להרצליה, תל אביב, ראשון לציון וחיפה מגיעים לחופי הים. ומקומות מרכזיים לקווי הלילה כנמל תל אביב, מרינה הרצליה וסינמה סיטי ראשון לציון דווקא פעילים יותר בשבת מאשר בלילות.
וכתוצאה מכך השירות לאותם חופי ים ומרכזי מסחר בלילה, מכסה כמות רחבה יותר של אזורים מאשר ביום. לכן אם עושים "קווי שבת", שיהיו חופפים לקווי הלילה.
כפר גנים ועמישב הן לא שכונות דתיות, הן מעורבות
עם אוכלוסיה מגוונת.
כפר גנים זו גם לא שכונה אחת, אלא אזור בגודל של עיר שכולל שבע שכונות: כפר גנים א, כפר גנים ב, כפר גנים ג, בת גנים, נוה עוז, נוה עוז החדשה ונוה גנים.
בכפר גנים א ובכפר גנים ב יש אמנם אוכלוסיה דתית גדולה, אבל בשאר השכונות יש רוב לא דתי.
ובין הדר גנים ועמישב לבין כפר גנים יש אזור גדול בדרום פתח תקוה: שעריה, מחנה יהודה, קרית אליעזר פרי, החלק הדרומי של עין גנים, אחדות, שיכון מפ"ם והחלק הדרומי של מרכז העיר. כל האזור הזה מעורב עם אוכלוסיה לא דתית גדולה.

קווי שבת לא צריכים להיות חופפים לקווי הלילה. בחיפה שבה פועלים קווים בשבת, קווי השבת שונים מקווי הלילה.
חלק גדול מקווי הלילה בגוש דן (כולל 463) עוברים למשל ברחוב המסגר בגלל מתחם הבילויים ביד חרוצים. בשבת ביום זה לא מוקד משיכה.
ואגב, גם המסלולים של קווי הלילה בגוש דן אינם אופטימליים ומתוכננים לפי אוכלוסיית בליינים צעירה בלבד.
התכנון של קווי הלילה באזור חיפה הרבה יותר מוצלח והכי טוב זה קו שפועל 24/7. בישראל יש רק קו אחד כזה - קו 1 של המטרונית.
 

EHP12

Well-known member
נכון המסגר הוא לא מקור משיכה בשבת

כפר גנים ועמישב הן לא שכונות דתיות, הן מעורבות
עם אוכלוסיה מגוונת.
כפר גנים זו גם לא שכונה אחת, אלא אזור בגודל של עיר שכולל שבע שכונות: כפר גנים א, כפר גנים ב, כפר גנים ג, בת גנים, נוה עוז, נוה עוז החדשה ונוה גנים.
בכפר גנים א ובכפר גנים ב יש אמנם אוכלוסיה דתית גדולה, אבל בשאר השכונות יש רוב לא דתי.
ובין הדר גנים ועמישב לבין כפר גנים יש אזור גדול בדרום פתח תקוה: שעריה, מחנה יהודה, קרית אליעזר פרי, החלק הדרומי של עין גנים, אחדות, שיכון מפ"ם והחלק הדרומי של מרכז העיר. כל האזור הזה מעורב עם אוכלוסיה לא דתית גדולה.

קווי שבת לא צריכים להיות חופפים לקווי הלילה. בחיפה שבה פועלים קווים בשבת, קווי השבת שונים מקווי הלילה.
חלק גדול מקווי הלילה בגוש דן (כולל 463) עוברים למשל ברחוב המסגר בגלל מתחם הבילויים ביד חרוצים. בשבת ביום זה לא מוקד משיכה.
ואגב, גם המסלולים של קווי הלילה בגוש דן אינם אופטימליים ומתוכננים לפי אוכלוסיית בליינים צעירה בלבד.
התכנון של קווי הלילה באזור חיפה הרבה יותר מוצלח והכי טוב זה קו שפועל 24/7. בישראל יש רק קו אחד כזה - קו 1 של המטרונית.
נכון המסגר הוא לא מקור משיכה בשבת
אבל נמל תל אביב וציר בן יהודה אלנבי הם כן גורמי משיכה בשבת.
גם ההתאמה מתבקשת מפני שקווי אוטובוס של ימי חול, מכוונים למקומות תעסוקה שלא עובדים בשבת. למשל אני לא רואה הצדקה להפעיל בשבת קווים חזקים שנוסעים על ציר בגין. כי זה ציר שאין לו כל כך ביקוש בשבת. לעומת מוקדי הבילוי המרכזיים במרכז תל אביב.
גם אפשר לראות שמלא קווי לילה מסתמכים על קווים חזקים של ימי חול.
416 מסתמך על 204
418 ו425 על קווים 18 ו25 בהתאמה
230 על קווים 47/48
466 על 66 לפתח תקווה.
229 על 29 וכך הלאה..
אתה יכול לתת לי דוגמה ספיציפית לקו לילה בגוש דן שתוכנן רע לטעמך? כי מהסתכלות שלי הקווים מכסים בצורה טובה למדי את מוקדי הביקוש בשבת.
 
קווי הלילה בגוש דן מתוכננים לבליינים צעירים המבלים בלילה

נכון המסגר הוא לא מקור משיכה בשבת
אבל נמל תל אביב וציר בן יהודה אלנבי הם כן גורמי משיכה בשבת.
גם ההתאמה מתבקשת מפני שקווי אוטובוס של ימי חול, מכוונים למקומות תעסוקה שלא עובדים בשבת. למשל אני לא רואה הצדקה להפעיל בשבת קווים חזקים שנוסעים על ציר בגין. כי זה ציר שאין לו כל כך ביקוש בשבת. לעומת מוקדי הבילוי המרכזיים במרכז תל אביב.
גם אפשר לראות שמלא קווי לילה מסתמכים על קווים חזקים של ימי חול.
416 מסתמך על 204
418 ו425 על קווים 18 ו25 בהתאמה
230 על קווים 47/48
466 על 66 לפתח תקווה.
229 על 29 וכך הלאה..
אתה יכול לתת לי דוגמה ספיציפית לקו לילה בגוש דן שתוכנן רע לטעמך? כי מהסתכלות שלי הקווים מכסים בצורה טובה למדי את מוקדי הביקוש בשבת.
קווי הלילה בגוש דן מתוכננים לבליינים צעירים המבלים בלילה
פארק הירקון, יפו העתיקה, אזור התעשיה של רמת החייל (שהוא גם אזור מסעדות וגם משען בתוכו בית חולים המספק שירותי חוץ בשבת) למשל הם מוקדי משיכה בשבת ביום שלא מכוסים על ידי קווי הלילה.
קווי הלילה בגוש דן פועלים רק בחמישי ושבת והלו"ז שלהם הוא חד-כיווני לכיוון אחד בשעות מסויימות וחד-כיווני לכיוון שני בשעות אחרות. תסתכל על המסלולים ועל הלו"ז של קווי הלילה ושל קווי השבת באזור חיפה ותבין מה ההבדל בין קווים שמייעדים עודם לכלל האוכלוסיה לקווים שמתוכננים לאוכלוסיה מוגדרת בזמנים מוגדרים.
בשבת גם לא כל הנוסעים רוצים ליסוע לתל אביב. איך למשל קווי הלילה עוזרים לתושב קרית אונו שרוצה להגיע לחופים המבוקשים של הרצליה? או לאזור התעשיה של הרצליה פיתוח שהוא גם אזור מסעדות מבוקש? איך קווי הלילה עוזרים להגיע מכפר סבא למערב ראשון לציון? איך קווי הלילה עוזרים להגיע לבית חולים תל השומר? איך הם עוזרים להגיע לבית חולים איכילוב כשאף אחד מהם אפילו לא נוסע בשדרות שאול המלך שלא לדבר על ויצמן עצמו?
יום שבת, בניגוד ללילות, זה זמן שהרבה אנשים מנצלים גם לביקור חולים. איך קווי הלילה עוזרים לשרת את הנוסעים למוקדי המשיכה מסוג בתי חולים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה