שתי תמונות שגולש ותיק שכח להעלות קישור לגבייהן...

מצב
הנושא נעול.

VT08

New member
מיזוג אויר ברכבת ובאוטובוסים

מכיוון שזה היה קרון בריטי עם חלונות שלא נפתחים אלא רק רפפות
בקצה ומיזוג עדיין לא היה ברכבת, הקרונות האלה היו הופכים בקיץ למלכודת חום ומחנק ואיש כמעט לא נסע בהם בקיץ. בכלל, לאחר שאגד הכניס לשירות בסוף שנות ה-70 ותחילת ה-80 את האוטובוסים הממוזגים, הרכבות בקיץ נסעו כמעט ריקות להוציא את ימי שישי וראשון. החום היה בלתי נסבל.
מיזוג אויר ברכבת ובאוטובוסים
הקרונות הגיעו מאנגליה עם חלון הזזה קטן בחלק העליון של החלון.
הם נכנסו לתפעול במאי 1977 והחום היה באמת בלתי נסבל.
רכבת ישראל החליפה את חלון ההזזה ב-2 רפרפות והוסיפה מאוורר מסתובב קטן מעל כל שולחן.
גם זה לא התאים לאקלים המקומי בקיץ.
רק התקנת מיזוג אויר בראשית שנות התשעים פתרה את הבעיה.
בקרונות 640,641 הבעיה הזו לא היתה קיימת כי החלונות היו ניתנים לפתיחה..
מיזוג האויר באוטובוסים בקו 901 (בעיקר גמלים וסקניה 145) בשנות השבעים לא היה באמת אפקטיבי עד לכניסת ה-303 הממוזג בראשית שנות השמונים לשרות נרחב בקו הזה.
מאז כניסת המרצדסים הממוזגים ועד כניסת הקרונועים הממוזגים ב-1992 ושידרוג קרונות הרכבת שהחל ב-1990 - לאגד היה בהחלט יתרון משמעותי על הרכבת בהיבט הזה.
 

VT08

New member
צבעי המושבים

היה הבדל בתצורת החלון ובצבע ובצורת המושבים ובדלתות הכניסה
לקרונות. אני זוכר שבאסלינגנים, להוציא את המושבים בקרונות הניהוג, צבע המושבים היה ירוק והמסגרת מעץ חום, ידית החלון הייתה בצורת שתי "אוזניים", בניגוד לחלונות ב"יוגוסלביים" שבהם היו שני עיגולים ממתכת שהיו אוחזים בהם ומורידים את החלון. התריסים היו דומים אולי אבל באסלינגן התריס היה מהודר יותר. ביוגוסלביים המושבים היו מסקיי כחול והמסגרת הייתה ממתכת כשלמעלה על המסגרת היו מעין ידיות ממתכת. פעם או פעמיים נסעתי בקרון ניהוג לשעבר של אסלינגן ושם היו ממש "כורסאות" נוחות ורכות בצבע כחול שהיו צמודות למחיצה שמאחוריה היה תא הניהוג (שכבר לא פעל אז כמובן). אני זוכר את האסלינגנים כמפוארים יותר מהיוגוסלביים.
צבעי המושבים
מושבים בצבע ירוק כהה היו משותפים לקרונועים, לקרונות אוקו ולקרונות קרל פושה.
ברוב הקרונות היוגוסלביים צבע המושבים היה כחול ובמיעוטם אפור.
 
עיצוב חיצוני של קרונועי ה-'אסלינגן'

תודה רבה; תמונות נהדרות!
ובכלל, אני מתרשם שעיצוב הקרונועים היה די מתקדם ביחס לתקופה (אני טועה?).
חוץ מזה, האם תוכל לציין בין אילו שנים הופעל הציוד הזה בארץ?
עיצוב חיצוני של קרונועי ה-'אסלינגן'
הקרונועים שסופקו על-ידי חברת 'אסלינגן' תוכננו למעשה על-ידי המתחרה LHB, וניכר שההשראה בתכנונם, גם החיצוני וגם הטכני, נבעה מסדרת הקרונועים הדומים-רעיונית שיוצרו עבור הרכבת הגרמנית בתחילת שנות ה-50:
VT08.5
VT12.5
ET56
ET30
ששורשיהם בקרונועים שפותחו בגרמניה בשנות ה-30 ובאב הטיפוס המרכזי שלאחר המלחמה, ה-VT92.

לפיכך, דווקא לא ניתן לומר שעיצובם מתקדם יחסית לתקופה, ולטעמי האישי הוא אפילו נראה מיושן יותר מהקולגות המבוגרות יותר בגרמניה.
 

בועז ל

New member
ומה ביחס לציוד הנייד שהיה קיים באותה תקופה בארץ?

עיצוב חיצוני של קרונועי ה-'אסלינגן'
הקרונועים שסופקו על-ידי חברת 'אסלינגן' תוכננו למעשה על-ידי המתחרה LHB, וניכר שההשראה בתכנונם, גם החיצוני וגם הטכני, נבעה מסדרת הקרונועים הדומים-רעיונית שיוצרו עבור הרכבת הגרמנית בתחילת שנות ה-50:
VT08.5
VT12.5
ET56
ET30
ששורשיהם בקרונועים שפותחו בגרמניה בשנות ה-30 ובאב הטיפוס המרכזי שלאחר המלחמה, ה-VT92.

לפיכך, דווקא לא ניתן לומר שעיצובם מתקדם יחסית לתקופה, ולטעמי האישי הוא אפילו נראה מיושן יותר מהקולגות המבוגרות יותר בגרמניה.
ומה ביחס לציוד הנייד שהיה קיים באותה תקופה בארץ?
האם ניתן לומר שעיצובם של האסלינגנים לא היה מתקדם בהשוואה לציוד שהתקיים כאן?
 
בהחלט כן. בקרונועי האסלינגן היה גימור פנימי מפואר מאוד

ומה ביחס לציוד הנייד שהיה קיים באותה תקופה בארץ?
האם ניתן לומר שעיצובם של האסלינגנים לא היה מתקדם בהשוואה לציוד שהתקיים כאן?
בהחלט כן. בקרונועי האסלינגן היה גימור פנימי מפואר מאוד
בהשוואה לקרונות הנוסעים האחרים שהיו כאן באותה תקופה קרי 51-58, 71-84, והתחלה של סדרה 601 עד 643.
אני זוכר היטב את הנסיעה של אסלינגן לירושלים כאשר הוא גרור קטר. היה נוח מאוד, אולי נוח יותר מכל דבר אחר באותה תקופה. אני לא זוכר ולא יכול לזכור את הנסיעה העצמאית של קרונועי אסלינגן לירושלים כי הם הושבתו כבר בשנת 1963 בה נולדתי ומנועי המייבאך בני ה-1000 כו"ס שהיו בהם נמכרו לחיל הים בשנת 1964 ואין לי מושג מה עשה איתם חיל הים למעט העובדה שהחייל השבית אותם כבר שנה לאחר שהיו בו כלומר בשנת 1965.
 
והנה שי צנוע למנהלנו המנוול !!!


בהחלט כן. בקרונועי האסלינגן היה גימור פנימי מפואר מאוד
בהשוואה לקרונות הנוסעים האחרים שהיו כאן באותה תקופה קרי 51-58, 71-84, והתחלה של סדרה 601 עד 643.
אני זוכר היטב את הנסיעה של אסלינגן לירושלים כאשר הוא גרור קטר. היה נוח מאוד, אולי נוח יותר מכל דבר אחר באותה תקופה. אני לא זוכר ולא יכול לזכור את הנסיעה העצמאית של קרונועי אסלינגן לירושלים כי הם הושבתו כבר בשנת 1963 בה נולדתי ומנועי המייבאך בני ה-1000 כו"ס שהיו בהם נמכרו לחיל הים בשנת 1964 ואין לי מושג מה עשה איתם חיל הים למעט העובדה שהחייל השבית אותם כבר שנה לאחר שהיו בו כלומר בשנת 1965.
והנה שי צנוע למנהלנו המנוול !!!

צילום מסך של קטע קטן מאחד הלוחות במגה ארכיון, המראה שלושה פריטים שהשגתי במהלך השנים. למרות הכתוב שם, צבע הקרונועים המקורי היה כהה יותר ולא תכלת. ערב טוב מ...המלעון אביה !

 

בועז ל

New member
תודה רבה!

והנה שי צנוע למנהלנו המנוול !!!

צילום מסך של קטע קטן מאחד הלוחות במגה ארכיון, המראה שלושה פריטים שהשגתי במהלך השנים. למרות הכתוב שם, צבע הקרונועים המקורי היה כהה יותר ולא תכלת. ערב טוב מ...המלעון אביה !
תודה רבה!
למרות מרחק הזמן, אני מוצא משהו שובה עין בעיצוב לוחות הזמנים שהעלית. שוקרן, יא מלעון
 
כמובן. היו אלה עדיין ימי התום של מדינה קטנה אך חביבה.

תודה רבה!
למרות מרחק הזמן, אני מוצא משהו שובה עין בעיצוב לוחות הזמנים שהעלית. שוקרן, יא מלעון
כמובן. היו אלה עדיין ימי התום של מדינה קטנה אך חביבה.
 

VT08

New member
המקומות השמורים בקרון הניהוג

בהחלט כן. בקרונועי האסלינגן היה גימור פנימי מפואר מאוד
בהשוואה לקרונות הנוסעים האחרים שהיו כאן באותה תקופה קרי 51-58, 71-84, והתחלה של סדרה 601 עד 643.
אני זוכר היטב את הנסיעה של אסלינגן לירושלים כאשר הוא גרור קטר. היה נוח מאוד, אולי נוח יותר מכל דבר אחר באותה תקופה. אני לא זוכר ולא יכול לזכור את הנסיעה העצמאית של קרונועי אסלינגן לירושלים כי הם הושבתו כבר בשנת 1963 בה נולדתי ומנועי המייבאך בני ה-1000 כו"ס שהיו בהם נמכרו לחיל הים בשנת 1964 ואין לי מושג מה עשה איתם חיל הים למעט העובדה שהחייל השבית אותם כבר שנה לאחר שהיו בו כלומר בשנת 1965.
המקומות השמורים בקרון הניהוג
בקרון הניהוג של הקרונועים במחצית הקרון הקרובה לתא הניהוג הותקנו מושבים מרווחים במיוחד עם מסעדי ידיים - 2+2 לרוחב הקרון (לעומת ספות 2+3 במחצית הקרון השניה בקרונות הביניים ובקרון המנוע ולמעשה בכל יתר סוגי הקרונות שרכשה רכבת ישראל למעט MK2C הבריטיים). אפשר לראות גם היום בקרון הניהוג שנשמר במוזיאון ארץ ישראל ואולי בעתיד גם בקרון הניהוג השמור במוזיאון הרכבת (כאשר תורשה כניסה למבקרים לתוכו).
 
רב תודות על הפירוט. אוסיף אותו למגה ארכיון.

המקומות השמורים בקרון הניהוג
בקרון הניהוג של הקרונועים במחצית הקרון הקרובה לתא הניהוג הותקנו מושבים מרווחים במיוחד עם מסעדי ידיים - 2+2 לרוחב הקרון (לעומת ספות 2+3 במחצית הקרון השניה בקרונות הביניים ובקרון המנוע ולמעשה בכל יתר סוגי הקרונות שרכשה רכבת ישראל למעט MK2C הבריטיים). אפשר לראות גם היום בקרון הניהוג שנשמר במוזיאון ארץ ישראל ואולי בעתיד גם בקרון הניהוג השמור במוזיאון הרכבת (כאשר תורשה כניסה למבקרים לתוכו).
רב תודות על הפירוט. אוסיף אותו למגה ארכיון.
עם שמך כמובן.
 

down under

New member
מאיפה השליטה המדהימה הזו במאטריה?

המקומות השמורים בקרון הניהוג
בקרון הניהוג של הקרונועים במחצית הקרון הקרובה לתא הניהוג הותקנו מושבים מרווחים במיוחד עם מסעדי ידיים - 2+2 לרוחב הקרון (לעומת ספות 2+3 במחצית הקרון השניה בקרונות הביניים ובקרון המנוע ולמעשה בכל יתר סוגי הקרונות שרכשה רכבת ישראל למעט MK2C הבריטיים). אפשר לראות גם היום בקרון הניהוג שנשמר במוזיאון ארץ ישראל ואולי בעתיד גם בקרון הניהוג השמור במוזיאון הרכבת (כאשר תורשה כניסה למבקרים לתוכו).
מאיפה השליטה המדהימה הזו במאטריה?
 

alantan

New member
תודה רבה, תמונות נהדרות! אני רואה שגם אז הנקיון לא היה משהו

שתי תמונות שגולש ותיק שכח להעלות קישור לגבייהן...
של קרונועי אסלינגן גרורים ביום 09.04.1968. התמונות צולמו בנהריה ובתל-אביב מרכז והן נמצאות גם בקישור שיצורף לאחר שאפרסם את שתי התמונות. הנה הראשונה בנהריה:
תודה רבה, תמונות נהדרות! אני רואה שגם אז הנקיון לא היה משהו
 
בארכיון שפילברג יש 2 סרטים שבהם רואים אסלינגן בנסיעה עצמאית

תודה רבה, תמונות נהדרות! אני רואה שגם אז הנקיון לא היה משהו
בארכיון שפילברג יש 2 סרטים שבהם רואים אסלינגן בנסיעה עצמאית
אחד הוא על קריית גת מאמצע שנות ה-50 - רואים מערך אחד נכנס לתחנה שם, השני מ-1959 - נקרא "יום בחיי תל אביב" או משהו כזה - רואים שם את רכבת הבוקר לחיפה יוצאת מת"א מרכז - מערך של אסלינגן שנוסע עצמאית, שומעים אפילו את רעש המנוע ורואים את העשן.
 

נחלאותי

New member
איזו מין צביעה זו?

שתי תמונות שגולש ותיק שכח להעלות קישור לגבייהן...
של קרונועי אסלינגן גרורים ביום 09.04.1968. התמונות צולמו בנהריה ובתל-אביב מרכז והן נמצאות גם בקישור שיצורף לאחר שאפרסם את שתי התמונות. הנה הראשונה בנהריה:
איזו מין צביעה זו?
חשבתי שהצביעה המקורית של הקרונועים שאיתה הגיעו מגרמניה היתה סגול + פס צהוב.
 
צביעת קרונועי 'אסלינגן'

איזו מין צביעה זו?
חשבתי שהצביעה המקורית של הקרונועים שאיתה הגיעו מגרמניה היתה סגול + פס צהוב.
צביעת קרונועי 'אסלינגן'
הקרונועים אכן הגיעו בצביעה המופיעה כאן.

לפי שרטוט מס' L.H.B. 29 של מחלקת המכונאות של ר"י (בארכיון מוזיאון הרכבת, כולם מוזמנים לבוא לעיין) גופי 7הקרונועים נצבעו בכחול RAL 5000, הגג נצבע בכסף RAL 9006, תחתית הגוף בשחור RAL 9005 (למרות שברוב התמונות רואים בבירור אפור ולא שחור) ופסי הקישוט בצהוב RAL 1002, שזה למעשה צהוב-חול, כלומר סוג של בז'.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
יש תמונה של תא הניהוג המקורי?

שתי תמונות שגולש ותיק שכח להעלות קישור לגבייהן...
של קרונועי אסלינגן גרורים ביום 09.04.1968. התמונות צולמו בנהריה ובתל-אביב מרכז והן נמצאות גם בקישור שיצורף לאחר שאפרסם את שתי התמונות. הנה הראשונה בנהריה:
יש תמונה של תא הניהוג המקורי?
 

felixr

New member
חידה

שתי תמונות שגולש ותיק שכח להעלות קישור לגבייהן...
של קרונועי אסלינגן גרורים ביום 09.04.1968. התמונות צולמו בנהריה ובתל-אביב מרכז והן נמצאות גם בקישור שיצורף לאחר שאפרסם את שתי התמונות. הנה הראשונה בנהריה:
חידה
מתי צולמה התמונה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה