ב"ש-ת"א במרחק של 55 דקות נסיעה

poland1

New member
ב"ש-ת"א במרחק של 55 דקות נסיעה

"לאחר שנים של תכנונים, רכבת ישראל משיקה קו מהיר לבירת הנגב. שר התחבורה ירד כבר בקרית גת. עדכונים שוטפים מהנסיעה הראשונה

היום נחנך קו הרכבת המהיר לבאר שבע. הנסיעה בו תתקצר בכ-20 דקות ותארך פחות משעה. בן העיר, רועי (צ'יקי) ארד, מדווח מהנסיעה החגיגית להשקת הקו.

כרגע אני בתחנת רכבת באר שבע מרכז.‏ מחלקים פה קרואסונים לבכירים בעיריה שאני מזהה מהמקומונים,‏ מקורבים לשר,‏ ולרכבת.‏ העוברים ושבים נלהבים וטועמים מהכיבוד החינמי.

רוב העיתונאים הגיעו באוטובוס מיוחד ממרכז הארץ לדרום, אני נסעתי ברכבת כדי לבדוק מה קורה בנסיעה הרגילה. מסתבר שבתחנת ה"הגנה" לא עדכנו את העובדים על השינויים.‏ שני סוהרים דרוזים שמעו מפקח ובכריזה שעליהם לעלות לרכבת לבאר שבע כשזו לא טרחה לעצור בלוד.‏ וכך במקום רבע שעה ייקח להם שעתיים להגיע.‏ בכל זאת הם שמרו על רוגע.

09:15 כדי לחגוג את קיצור זמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב,‏ אני מצטרף בנסיעה החגיגית בת ‏55‏ הדקות מבאר שבע לתל אביב עם שר התחבורה ‏ישראל ‏כץ.

רוביק דנילוביץ', ראש העיר הפופולרי מגיע, ואומר גם "זה יום חג. סוף סוף מובן שבאר שבע נמצאת במרכז הארץ. אני מאמין שתהיה רכבת ישירה לבאר שבע בלי תחנות שתגיע לתל אביב ב42 דקות. באר שבע זמינה, באר שבע מרכז הארץ. אין יותר פריפריה בישראל", הוא אומר וחוזר כמה פעמים על המילה 'באר שבע מרכז'. "זה ראש הממשלה הבא", אומר מישהו, "חמש שנים". בינתיים מוטי הצלם תקוע בפקק של האוטובוסים במרכז העיר. לבקשת המערכת, אני מצלם את ראש העיר בסלולר, מקווה שלא להכעיס את צלמי העיתון על החדירה לתחום.

09:22 האוירה מתחממת ברכבת מרכז באר שבע. אורי יוגב, יו"ר הרכבת ומי שרבים רואים כמתכנן להפריט אותה, מתראיין בפנים מנומנמות לשלל עיתונאים. "זה יום היסטורי?", שואל כתב משופם. "זה בהחלט יום חג", עונה אורי יוגב.

09:24 אני על הרכבת, שלושה מושבים משר התחבורה ישראל כץ. כץ נכנס לרכבת עם ראש העיר דנילוביץ' והם יושבים צמוד ובמצב רוח טוב. המושב מוקף עיתונאים, צלמים ומאטחים וקשה לראות ולהקשיב. כולם נדחפים ומנסים לצלם. העיתונאים המקומיים לא עושים חשבון ושואלים את השר על כך שאין אוטובוסים פנימיים, ועל כך שמחיר הנסיעה ברכבת כמעט כפול מהאוטובוס האיטי. אורי יוגב, יו"ר הרכבת, נאלץ לדחוק אותי ולעבור, כדי לשבת במקום סביר. השר מדבר עם העיתונאים, מתגאה שהצליח לסלק מהדרך את גילה אדרעי, יו"ר ועד הרכבת.

09:29 בתחנת באר שבע צפון יו"ר העיר דנילוביץ' אומר שהוא מוכרח לרדת, "אני הולך לדון בגני ילדים". לפתע, מתחיל צפצוף נורא ברכבת ומפסיק. "יש תקלה בשירותי נכים", אומר הכרוז. "הועד עשה פה שינויים כנראה", מתבדח אחד הפונקציונרים.

09:50 מביט מהחלון, הנוף החצי-מדברי יפה. שדות יבשים בצבע ירוק דהוי וצהוב כהה ועמודי חשמל.

10:00 השר נטש בקריית גת. לא ברור מדוע לא חיכה לסוף הנסיעה ההיסטורית. אני נותרתי ברכבת עם אורי יוגב, יו"ר הרכבת. כמי שאין לו רשיון נהיגה, אני דווקא מתייחס לקיצור הזמנים הזה ברצינות גדולה. עדיף שיתעסקו בקיצורי זמנים ברכבות, ולא בקניית נשק חדש. ובכל זאת חשוב לציין דבר חשוב. הנסיעה של ה-55 דקות, לפחות בהלוך, לקחה שעה. גם בלוח הנסיעות, אורך הנסיעה שעה עד שעה וחמש דקות. על אף שבפרסומת כתוב 55 דקות.

10:04 חבורת צעירים שמחה נכנסת לקרון ומתיישבת מאחורי יו"ר הרכבת אורי יוגב. המאבטחים מפחדים שיכנסו לפריים ויהרסו את החגיגיות. "זוזו. אני יודע למה אתם יושבים שם", צועק המאבטח על האנשים היחידים בקרון ששילמו על כרטיס.

http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1776268
 

poland1

New member
עוד עדכונים של כתב הארץ מהשטח:

10:20 כתב אחד הפורטלים שאל אינספור שאלות קשות את אורי יוגב והעכיר את מצב הרוח של אנשי הנהלת הרכבת. אחרי שהוא הלך, אני נותרתי העיתונאי היחיד בקרון בנסיעה ההיסטורית. אני מברר מדוע מפרסמים 55 דקות כשגם באתר רשום שלוקח שעה להגיע מבאר שבע לתל אביב. לירן גורדון, הדוברת שנראת מתמצאת בשטח, מסבירה לי שמפחיתים את זמני העצירות, החלטה משונה. "יש רכב תקול על המסילה שיגרום לאיחור", מבשר הכרוז, כדי להסביר איחור אפשרי.

10:26 עברו 55 דקות מהיציאה מרכבת באר שבע צפון ותל אביב עדיין לא באופק.

http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1776268
 

poland1

New member
עדכון נוסף של כתב הארץ:

10:32 רכבת ההגנה. הנסיעה ההיסטורית של ב-55 דקות לקחה 63 דקות. לירן גורדון, הדוברת, מסבירה: "אל תשכח שהרכבת האיטה בגלל הרכב ברכבת, ובגלל שהשר והעיתונאים ירדו בקריית גת. חבל שלא נסעת בלי השר". הסברתי לה שנסעתי גם קודם וזה לקח שעה. "אתה צריך להפחית את הזמן בתחנה", התעקשה הדוברת.

10:37 כשאני מנסה להסביר לכרטיסן ביציאה מהרכבת למה לא רכשתי כרטיס, מתקשר דובר משרד התחבורה ומבקש תיקון. הוא נפגע שכתבתי ששר התחבורה "נטש את הרכבת" כשלמעשה הוא המשיך לישיבת הממשלה. הוא שאל למה כתבתי שהוא נטש. אמרתי לו שהוא אכן נטש את הרכבת באמצע הנסיעה ההיסטורית, אחרי הצילומים. אך הדובר אמר שלמילה נטש יש קונוטציה שלילית. בסופו של דבר סיכמנו שאכתוב שהוא ירד מהרכבת בקריית גת, ולא נטש את הרכבת בקריית גת. אם כן, שר התחבורה ירד מהרכבת בקריית גת.

http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1776268
 

amit1270

New member
לא צריך להעתיק את הכול. אנחנו יודעים לעשות

"קליק".
 

poland1

New member
מה שנכון, נכון! אני בטוח שגם אתה יודע כמה

הוא ראש עיר שונה ביחס לראשי ערים אחרים בארץ וכמה תשוקה יש לו לעיר.
 

zahipan10

New member
אני חושב שיותר מכל...

באר שבע עיר מדהימה עם כל כך הרבה פוטינציאל להיות בעתיד עיר מרכזית לא פחות מתל אביב, בזכות הפרוייקטים שנבנים כיום בעיר ובאזור, ובזכות העובדה שיש לעיר שטח שיפוט עצום.
 

poland1

New member
אישית אני באמת רואה פיתוח בכל מקום..

בהחלט יש עוד המון מקום לשיפור ועוד לא ניתן להגיד שהיא מדהימה או מושלמת..

אבל היא בכיוון הנכון ואני מאוד מאוד אוהב אותה וסומך על הנהלת העיר הנוכחית
 
תהליכים כאלה לוקחים הרבה שנים

שאף אחד לא יצפה שתוך 5 שנים ב"ש תהפוך לעיירת קיט שוויצרית.
 

poland1

New member
לא עוד 5 שנים, אבל באר שבע של 2020 לפי

כל הדברים שתיכננו לה לפי תוכנית העבודה "באר שבע 2010-2020 מתוכניות לעבודה" תהיה שונה בצורה משמעותית.
 

poland1

New member
ואם תראה קישור לחוברת תוכנית העבודה, אשמח

לשלוח לך
 
יש תכניות עבודה ויש מציאות

כשראש העיר טוען שעד שנת 2020 הוא יעלה את ב"ש מאשכול כלכלי-חברתי 5 לאשכול 7 (כמו כפר-סבא למשל), אז איך אומר זאת בעדינות? אני קצת סקפטי... אבל נחכה ונראה.

נ.ב.,
למרות שצריך לקחת הכול בעירבון מוגבל אשמח לקבל קישור לתכנית.
 

poland1

New member
הוא חולם ובגדול ויש לו חזון מאוד גדול, אפילו

שלפעמים נדמה שהוא מתלהב מדי..
אז לא יודע עד כמה מציאות זה להעלות אותנו לדירוג חברתי 7 עד 2020 כי אני לא כל כך מבין בזה, אבל אני סומך עליו שיביא בהדרגתיות שינוי..

הנה בשבילך חוברת שיצאה בשנת 2010 עם תוכנית העבודה עד 2020 (איך שרוביק נכנס לתפקיד ב2008 הוא החליט שקודם כל הוא מכין בשבילה תוכנית עבודה אסטרטגית עם צוות מקצועי ולא לעשות שינויים מידיים של זבנג וגמרנו):

http://www.beer-sheva.muni.il/img/AdditionalData/projects/uniflip.swf

לשיפוטך


אם תרצה מידע על שלבי ביצוע של תוכניות כאלה ואחרות שפורסמו או מידע על תוכניות שהסתיימו, פנה אלי בכיף.
 

poland1

New member
מה למשל? שתף אותי ואענה לך על השאלות

אם אדע את התשובות...
 
למעלה