ב"ש-ת"א במרחק של 55 דקות נסיעה

luckydude

Active member
ככל הנראה יש מספיק מקום גם לטרמינל אזרחי

בנבטים. זה לא כ"כ יוצא דופן שיש נמל תעופה אזרחי בתוך בסיס צבאי. עם זאת, בכל מקרה חיל האוויר מתנגד.

בחיפה הרחבת שדה התעופה תעשה על חשבון הרחבות עתדיות של הנמל (מעבר להרחבות ארוכות הטווח שכבר אושרו) ולכן ככל הנראה לא יבוצע.

בנתב"ג יש מספיק קיבולת לעוד הרבה שנים. להזכיר שכרגע רק 3 מתוך 5 זרועות בטרמינל 3 בנויות. מסלולי הנחיתה שמשודרגים עכשיו יוכלו להתמודד עם כמות טיסות יותר מכפולה בשעות העומס ופי כמה וכמה בזמנים אחרים.

למיטב זכרוני, זמן הנסיעה המתוכנן בין ב"ש צפון לנתב"ג בשלב הזה יהיה פחות משעה ועשר דקות.
 

darkshadow1

New member
יכול להיות שהעניין ינטש בסופו של דבר.

אם באמת יקימו מסילת רכבת לאילת- יהיה פשוט יותר לשדרג את נמל התעופה החדש בתמנע מאשר להתמודד עם הקמה של נמל תעופה שלישי, קרוב יותר למרכז הארץ.
 

poland1

New member
יש לחץ רציני מאוד מראשי הרשויות בדרום,

ממשרד התחבורה ומהמשרד לפיתוח הנגב והגליל להקים את שדה התעופה בנבטים כי יש כבר מסלולים והכל (כך שיהיה יותר זול)..

לדעתי זה הולך יחד עם פיתוח הנגב והשדה תעופה המשני לנתב"ג יקום פה (משמע יאושר בממשלה)... העניין הזה לא ינטש
 

luckydude

Active member
מסכים שהעניין לא יינטש, אבל

לדעתי יידחה לעוד הרבה שנים, כמו שכבר נדחה, ונדחה, (ונדחה) שוב ושוב. כבר עשורים מדברים על שדה משלים לנתב"ג. ייתכן גם והעניין יידחה כ"כ עד שבסופו של דבר אולי באמת יחליטו להקים שדה חדש בים.

אגב, אם תהיה רכבת לאילת מת"א בשעתיים כמו שביבי הבטיח, זה יחסל את רוב ענף התעופה הפנימית בישראל.
 

poland1

New member
השדה תעופה בנבטים יהיה בין לאומי.. כך שטיסות

מכל העולם יגיעו לשם..
אני צופה שתוך עשור נתב"ג כבר יהיה צפוף מאוד ויהיה חייב, אבל חייב לספק שדה תעופה משני אמיתי שישלים אותו, גם למען בטיחות הטיסות ונוחות הנוסעים..

זה יקח כמה שנים טובות, אבל יקרה להערכתי כבר במהלך העשור הקרוב
 

luckydude

Active member
לא חושב כך. קרא מה שכתבי למטה.

לדעתי מה שהיה זה מה שיהיה עוד הרבה זמן - אין שדה משלים לנתב"ג באופק (אם כי ייתכן והשדה החדש בתמנע אכן ייצא לפועל).
 

poland1

New member
זמן יגיד.. יכולים גם לבנות אותו למען פיתוח

הנגב וצימצום הלחץ בנתב"ג בעתיד..
אוטוטו תהיה ישיבת ממשלה בנושא

נראה מה יהיה..
 

luckydude

Active member
יכול להיות אבל העניין הוא שבמדינה שלנו

מה שקובע בסופו של דבר זה החיוניות.

יש יותר מידי אינטרסים ברמה ארצית שצריכים לכוון ולשלב אותם יחד כדי להוציא פרוייקט כזה לפועל באופן מוקדם. ויש גם את ההתנגדות של צה"ל, שזה בדכ"ל נשיקת מוות לרוב הפרוייקטים. נראה, אבל כרגע אני לא אופטימי.
 

luckydude

Active member
ובקשר לנתב"ג...

אמנם טרמינל 3 נבנה ל16 מיליון נוסעים על הנייר, אבל בפועל, כשייבנו את שתי הזרועות אז נראה שהוא יכול להכיל הרבה יותר מזה. החישוב שלי הוא אם היום הוא מטפל ב11.5 מיליון נוסעים בשנה עם 3 זרועות מתוך 5 ורש"ת ממש לא ממהרת להתחיל לבנות זרוע נוספת אז סביר להניח שכרגע הוא מתמודד עם 1/2 מהקיבולת הסופית של הטרמינל (בהנחה שאם הוא היה במקס' כרגע אז הוא היה ב3/5 מהקיבולת הסופית). לכן, זה נראה לי סביר שהוא יכול לטפל ב23 מיליון נוסעים עם 5 זרועות + 2 מיליון נוסעים בטרמינל 1 בלי שינויים שם. זאת אומרת, כנראה שהקיבולת האמיתית שלו היא 25 מיליון נוסעים.

לדעתי יקח עוד הרבה מאוד זמן להגיע ל 25 מיליון נוסעים, במיוחד עם הכלכלה העולמית הצולעת של היום וכנראה גם של מחר והמצב הגיאופוליטי האיזורי. לכן עוד יהיו הרבה דיבורים כבעבר אבל לפוליטיקאים לא ממש יבער בתחת להוציא לפועל תוכנית של שדה משלים בנתיים. לרשויות בדרום יש הרבה תוכניות אבל ת'כלס אני לא רואה הרבה משתנה בשנים הקרובות.

אגב, יש גם תוכנית לבניית מחלף חדש על כביש מס' 1 שייקצר את ההגעה לטרמינל 3 מכיוון תל אביב.
 
למעלה