אתה צודק! אני לא מצפה מהם לכלום:
גם בגנזך המדינה חסרים הרבה מאוד דברים...
למיטב ידיעתי מעט מאוד חומר על רכבת ישראל יש בגנזך המדינה ומרביתו בכלל ממשרד התחבורה. אין שם כמעט כלל חומרים של הרכבת עצמה.
ולגבי הספרייה הלאומית ומוסיקה, יש בספרייה הלאומית מעט מאוד חומר על מוסיקה ועל חברות התקליטים. יש הרבה מאוד דברים בתחום המוסיקה והתקליטים שאין להם אותם כלל.
ואל תצפה מהספרייה הלאומית שהם ישלמו לך משהו עבור חומר שתעביר אליהם, מכיוון שהם בנויים על כך שכל מו"ל צריך להעביר אליהם מכל כותר שני עותקים בחינם. הם בוודאי לא ישלמו עבור ארכיונים של אנשים פרטיים.
אתה צודק! אני לא מצפה מהם לכלום:
וזאת למרות שגורם בכיר בספריה הלאומית ביקש ממני את הארכיון תמורת מחיר סמלי. הסברתי לו שזה לא אפשרי לאור סכומי העתק שהוצאתי על הארכיון עד היום. שמע: אני לא אלטרואיסט. פה ושם אני שמח לתת מידע נקודתי ובכיף רב, אבל אין שום סיבה שאעביר את הארכיון לגורם ציבורי או פרטי כלשהו בישראל אי פעם - יהא אותו גורם אשר יהא.
ואם חס וחלילה אני עובר לעולם אחר - העברת הארכיון בצורה מסודרת לגורם גרמני פרטי כבר סודרה מבעוד מועד. מבטיחך שלא אשאיר בישראל אפילו לא מילה אחת או תמונה בודדת מהארכיון. וזה איפה שהוא חבל כי ההיסטוריה התחבורתית שלנו עוברת לידיים זרות בחו"ל כפי שארכיונים פרטיים רבים וגדולים כבר עברו לידיים זרות בחו"ל מבלי שנשארו עותקים או זכר מהם בישראל. לצערי זה המצב, כל עוד גורם רשמי או ציבורי לא יציע לשלם את הראוי בבוא היום. בגרמניה קיימת הערכה רבה לארכיונים פרטיים והם מצרך מבוקש. לא הייתי צריך להתאמץ יתר על המידה כדי למצוא אדם פרטי ואמיד שיסכים די מהר לרכוש הכל לצרכיו הפרטיים בבוא היום. כך זה בגרמניה. יודעים שם להעריך אספנות ואספנים כמעט בכל תחום ותחום.
כיום, יש ברשותי חומרים רכבתיים מאוד חשובים שהצלחתי להשיג בעמל רב בשנתיים האחרונות - בדם, יזע ודמעות כמו שאומרים, כולל ארכיונים פרטיים ישראלים ואוספים של ישראלים שהלכו לעולמם בשנתיים האחרונות, חומר עצום מימדים על רכבת העמק וכלל המסילה החיג'אזית שמקורו בסוריה ובתורכיה והוא לא קיים בישראל, גם לא בארכיון הרכבת. החומר הזה כול מפות רבות, ספרים טכניים על הציוד הנייד שנכתבו בשנות העשרה והעשרים של המאה ה-20, צילומים יחודיים מקו העמק, והמון התכתבויות חשובות שעניינן ציוד נייד. משום מה החומר הזה לא קיים בישראל בשום ארכיון והסריקה שלו לקבצי PDF נמשכת אצלי בעצלתיים בסיוע התוכנה אקרובט-רידר. אני סורק 10 עמודים בממצוע ליום ולעיתים אף פחות. כאשר יקום ארכיון רציני המתעד את רכבת העמק באופן מקצועי עם כח אדם ראוי, אוכל להעביר אליו בבוא היום מבחר מהקבצים הסרוקים.