הפרסום לא קשור, זה הז'אנר הטלנובלי שמת
שום פרסום בעולם לא יגרום לבן אדם לראות סדרה של 100+ פרקים ולבזבז כל יום שעה מזמנו על משהו שלא באמת מעניין אותו.
זה כמו הסרטים הגדולים שהוליווד שמשקיעים בהם מיליונים, מביאים את השחקנים הכי נחשבים, מפרסמים בטירוף ומכתירים ל"סרט הכי מצופה של השנה" ובסוף זה מתרסק בקופות. כי הראשונים שהלכו לראות קלטו שהסרט לא כזה מעניין או מוצלח כמו שעשו ממנו ומספרים את זה לחברים, חולקים בפייסבוק, בטוויטר וכו' ומוציאים את החשק לאחרים ללכת לבזבז את הכסף על הכרטיס בקולונוע. היום לקטול משהו או מישהו זה עניין כל כך פשוט. וזה אותו דבר גם הפוך, מישהו אהב משהו, המליץ לחברים שגם אהבו, שיתפו בפייסבוק , "הדביקו" את המשפחה, את האנשים בעבודה, את השכנים. וככה הכלה מאיסטמבול הפכה לדבר הכי חם אצלינו במדינה. והתקשורת וויוה לא יצרו את הבאז, הם אלה שתופסים עליו טרמפ. הם מזהים מה הכי מעניין את הקהל עכשיו והם מפמפמים את זה כדי לגרוף כמה שיותר לייקים, קליקים, מנועים ורייטינג.
כשהביאו את הארגנטינאיות הן זכו להצלחה כי טלנובלות היו משהו חדש שהקהל התמכר אליו. בהמשך גם טלנובלות ממדינות אחרות זכו לחלק מהצלחה הזאת, אבל כפי שטלנובלות פעם דחקו החוצה את אופרות הסבון האמריקאיות, ככה בהמשך טלנובלות איבדו את הפופולאריות שלהם כאשר הגיעו תוכניות ראליטי ותכנים רבים אחרים. ויוה מנסים לשרוד להביא סגנונות חדשים כמו קוריאנייות, שכן זכו הצלחה וכן קיבלו הרבה סיקור מויוה בתחילת הדרך , אבל בהמשך הגיעו טורכיות (גם כדי להמשיך לחדש ולהביא דברים חדשים) וגנבו את אור הזרקורים מקוריאניות וטלנובלות (שגם ככה כבר בנפילה מתמדת). וככה זה בכל העולם, גם בדרום אמריקה , גם שם יש ראליטי וטורכיות זוכות להרבה הצלחה, וטלנובלות בנפילה.
למה טלויסה בקשיים? כי תרנגולת שהייתה מטילה להם ביצי זהב כבר לא רלוונטית. אז הם מחפשים דרכים לחדש, מנסים לצלם סדרות, מקצרים טלנובלות, מפטרים שחקנים ומפיקים וכו'
למה טלמונדו הפסיקה כמעט עם טלנובלות? כי הן לא מביאות להם רייטינג. והם כנראה מבינים שפרסום לא יפתור להם את הבעיה. מה שמביא להם רייטינג זה נרקונובלות, ובזה הם משקיעים בעיקר.
העולם משתנה כל הזמן, אנשים גדלים, מתבגרים, הטעם שלנו משתנה, אנחנו מחפשים תמיד דברים חדשים, בכל תחומי החיים. היום יש כל כך הרבה תוכן מגוון ומעניין, רוב האנשים לא נתקעים באותו מקום. אני לא מכירה אף בן אדם מהסביבה שלי שצופה היום בטלנובלות. הרבה מספרים שפעם לפני 10-15 שנה הם ראו, אבל כבר לא. שהאמת, גם אני רואה אולי טלנובלה אחת בשנה והרבה יותר סדרות ותוכניות אחרות. אז זה המצב וצריך להודות בזה, טלנובלות איבדו כבר את רוב הקהל שלהן. יש עדיין קהל, אבל הוא מאודדד קטן, ובשלב הזה אני חושבת שאנחנו כבר צריכים להגיד תודה לויוה שמתחשבים ומביאים עדיין טלנובלות מדרום אמריקה.
 
ובקשר לפרננדו קולונגה, כבודו במקומו מונח, אבל אם שחקן לא דואג כל הזמן לעבוד ולשחק בדברים רלוונטיים ומצליחים לתקופה הנוכחית, הוא יעלם מהתודעה, כי באים שחקנים רבים אחרים, לא פחות יפים ומוכשרים ו"גונבים" את האהדה.