אירוח מנכ"ל תפוז

אירוח מנכ"ל תפוז


לרגל השקת "תפוז עסקים" - השירות החדש של תפוז המחבר בין עסקים לבין הקהילות שלנו, השבוע נציין בתפוז את "שבוע העסקים הקטנים והבינוניים".
לאורך השבוע נקיים בפורומים אירוחים מעניינים ותחרויות מיוחדות. מדי יום תוכלו להתעדכן באירועים המיוחדים שייערכו באתר באמצעות ההודעה הגורפת המתפרסמת מהכינוי "תפוז אנשים מודיע" - אתם מוזמנים לעקוב, להשתתף וליהנות.


תפוז עסקים נוצר במטרה לחבר באופן ישיר בין בעלי עסקים קטנים, בעלי מקצוע ונותני שירותים לבין הגולשים בפורומים השונים.
האירוח הקרוב יוקדש כולו למיזם תפוז עסקים וכל מה שמאחוריו –
כיצד נולד הרעיון?
אילו אפשרויות גולם בתוכו תפוז עסקים?
מה יכולים להרוויח הן הגולשים והן בעלי העסקים מהמיזם?
מה התוכניות לעתיד? לאן יצמח "תפוז עסקים" בשלב הבא?
מה היתרון של תפוז עסקים על פני אתרים אחרים?
איך יכול תפוז עסקים למנף את העסק שלי?
ועוד...

ואת מי יותר מתבקש לשאול – מאשר את מנכ"ל תפוז עצמו - דן חן

דן יגיע לפורום ביום שלישי הקרוב בשעה 12:00 ויענה לכל שאלותיכם בנושא תפוז עסקים.

אתם מוזמנים לשרשר את שאלותיכם לדן כבר עכשיו


פרטים נוספים על "תפוז
עסקים":
בשיחות ובפגישות שערכנו עם מנהלי פורומים וגולשים, עלה הרעיון והצורך ביצירת מאגר מידע הנלווה לפורום, שיוכל לקצר את הדרך למציאת איש מקצוע או נותן שירות בתחום שבו עסק הפורום.
במקביל קיבלנו יותר ויותר פניות מבעלי עסקים ונותני שירותים, המעוניינים לפרסם בתפוז, ושאין להם רצון או יכולת כלכלית לרכוש באנרים או כלים פרסומיים אחרים המוצעים בתפוז. כך נולד תפוז עסקים - שירות שמטרתו היא לחבר ולקשר בין העסקים הקטנים, בעלי המקצוע ונותני השירותים לגולשים הרלוונטיים בפורומים השונים.
לכל פורום יצורף מאגר נלווה של נותני שירותים ועסקים בתחום, לדוגמה - http://www.tapuz.co.il/Forums2008/biztab.aspx?forumId=747
 
מה עושים מול אימת הפייסבוק?

בכל רחבי העולם הפייסבוק מחסל את אתרי הפורומים כמו רוח הלא-כלום מ"הסיפור שלא נגמר" שמשמידה אט אט את כל הנקרה בדרכה. מה עושים?
 

danchen

New member
על אילו רחבי העולם אתה מדבר?

פייסבוק לא מחסל אתרי פורומים. נקודה.
פייסבוק כן חיסל רשתות חברתיות אחרות.
פייסבוק אינו אתר פורומים ואינו מהווה תחליף ממשי לפורום. בפורום אתה מעורב בקהילה סביב נושא מסוים, אתה יכול להיות אנונימי, אין שם דווקא את החברים שלך מהעבודה והשכונה אלא אנשים שיש לכם מכנה משותף כלשהו - זה יכול להיות תחום ענין, מקצוע, קבוצת תמיכה וכו'.
פייסבוק הוא דווקא כלי ליצירת תנועה לאתרי פורומים מכיוון שהוא כלי לשיתוף - קראת דיו מענין בפורום? אתה עושה לו שיתוף בפייסבוק ודרכו מגיעים עוד גולשים לקרוא את הדיון ולהשתתף בו.
כך קרה בתפוז וכך קורה באתרי פורומים אחרים בעולם.
 

Purple Mushroom

New member
אני לא כ"כ יודע מה לשאול,אבל אנסה..

1. יש לי ידידה-חברה (לא בת זוג), הבוסית שלי, שיש לה עסק קטן של מסעדה ברמת גן, איך היא יכולה להשתמש בשירות של תפוז עסקים? (מתכנן לטלפן אליה היום, בקשר לדברים לא סגורים). ? יש לה פרופיל בפייסבוק,
איך תפוז יכול לעזור לה?

2. אני כבר הרבה שנים, רוצה למנף את הכשרון שלי, את האינטלגנציה שלי, ולפתוח משהו עצמאי בקשר למחשבים. יש לי חבר (שגם בקושי בקשר איתו), שרוצה לעשות כסף מכלום, ובשיחות שלי איתו, הוא מוכן לפתוח עסק עצמאי לממכר כל דבר, ולעשות מזה כסף. רק יש לי את הפחד הזה, ולא בטוח שיש לי את האישיות, להיות עצמאי, או שותף בעסק עצמאי.
לפני הרבה שנים, שתפוז רק נפתח, היה לנו את הרצון, עם אח שלי, לפתוח חברת סטארט-אפ. הרצון נשאר, עם האחים שלי שלומדים מדעי המחשב באקדמית יפו. אבל בקושי בקשר איתם, כעת אח שלי, עשה קריירה גדולה בהיי טק, אבל תמיד נשאר שכיר. מה עושים מכאן? (מקווה שהייתי ברור במילותי?) ? איך פותחים סטארטאפ, או איך נהיים עצמאיים, צריך הרבה אומץ, ואיך תפוז יכולים לעזור לי בזה, בהודעות.

חוץ מהנושאים הרלוונטיים, יש לי הרבה בעיות\איתגורים בחיי, ויש כמה נושאים שעלו בשנים האחרונות, שעדיין לא סגורים. חוץ מתפוז עסקים.

חוץ מזה, דן, מה נשמע? הכל בסדר,
ד"ש מאלון :)..
א.א
=] ...
 

danchen

New member
הי אלון

שמח לשמוע ממך.

1. היא מוזמנת להצטרף לתפוז עסקים - מן הסתם היא תופיע בסיווג מסעדות ובפורומים הרלוונטיים.
2. לשם כך יש את פורום יזמות וניהול עסק שאני מציע שתבקר בו. יש את מט"י (מרכז טיפוח יזמות) וגופים נוספים שיכולים לסייע.

שיהיה בהצלחה ידידי.
 

danchen

New member
הי אמא של יונתן ותום

שאלה קצת כללית אבל אשמח לענות.

מבחינת העסקים בסופו של דבר מה שחשוב להם זה חשיפה ללקוחות רלוונטיים ושיגיעו אליהם לקוחות באמצעות הפרסום.
תפוז עסקים משרת את המטרה הזו.

היתרונות שלו ביחס למתחרים בין היתר הם אלו:

תפוז הוא אחד מחמשת האתרים הגדולים בישראל.
בתפוז גולשים מידי חודש 4 מיליון גולשים שונים, אשר קוראים כ- 3,000,000 הודעות ביום.
על פי ועידת המדרוג של האינטרנט זה אומר 65% יותר מאשר גולשים בדפי זהב,
מי שמפרסם בתפוז עסקים נחשף בדיוק לקהל היעד הרלוונטי שלו ובדיוק בזמן הרלוונטי - כלומר כאשר קוראים ומתעניינים בנושא שבעל העסק נוגע בו - למשל כאשר מישהו קורא הודעה בפורום כלבים או שואל שאלה בפורום כלבים בנושא חיסונים או המלצות על אילוף כלבים, יופיעו לו הודעות של עסקים רלוונטים - וטרינרים, מאלפי כלבים וכו'.
כלומר הפרסום שלך יופיע בזמן ובמקום הכי רלוונטיים, דבר אשר מגביר את הסיכוי לזה שיכנסו לכרטיס העסק שלך.

מבחינת עלות תועלת -

כמויות החשיפה שתקבלי בתפוז עסקים גבוהות משמעותית מאלו שתקבלי באינדקסים אחרים ובסופו של דבר המחיר לחשיפה לעסק שלך נמוך לעין שיעור מהמחיר שאת תשלמי בכל אינדקס אחר.



את מוזמנת לנסות אותנו.
 
שאלה לדן

היי, יש לי עסק עצמאי כמאפרת כלות.
אם ארשם, רציתי לדעת היכן יופיע פרסום העסק שלי, האם רק בפורומים מסוימים? או באיזשהו קישור בדף הבית?
ומדוע עדיף לי לפרסם פה ולא באתרי חתונות אחרים?

תודה
 

danchen

New member
שלום למאפרת

כל עסק מופיע בסיווגים הרלוונטים (בדומה לאתרים כמו דפי זהב או 144) וכל סיווג משויך לפורומים הרלוונטיים (דבר שמתעדכן מעת לעת).

העסק שלך מן הסתם יופיע תחת סיווג איפור כלות אשר משויך בין היתר לפורומים - איפור, יופי וטיפוח אישי, חתונות...
כלומר תופיעי גם באינדקס הכללי של תפוז בסיווגים שציינתי וגם באינדקסים של אותם פורומים רלוונטיים.

בנוסף מודעות של העסק שלך יופיעו בפורומים הרלוונטיים ובהודעות באותם פורומים.

בתפוז גולשים מידי חודש 4 מיליון גולשים שונים (1.5 real users) - ייצוג מוגבר לנשים במיוחד בפורומים שאת רלוונטית להן.

את מוזמנת לפרסם בכל אמצעי שייצר לך לקוחות.

אני בטוח שהפרסום בתפוז עסקים יתן לך את התמורה לכסף הכי טובה שתוכלי לקבל היום.
 
למה, בעצם, זה טוב?

הרי אינדקסים יש בהמוניהם והאינטרנט הוא כבר מזמן אוטוסטרדת מידע בלתי נגמרת.
איזה צורך עוד מאגר מידע בא למלא?
 

danchen

New member
תפוז השקיעה הרבה מאד משאבים בתפוז עסקים

מתוך אמונה וכוונה שהמיזם הזה יצליח וישגשג.
 

danchen

New member
שאלה מצוינת!

האינטרנט הוא אכן אוטוסטרדת מידע והקושי שנוצר הוא לברור בין כל המידע הקיים ולסנן אותו.

זה בדיוק מה שאנחנו מנסים לעשות בתפוז עסקים וזה הערך המוסף שלו.

זה לא עוד אינדקס עסקים.

לכל פורום יש אינדקס רלוונטי שמחובר לאותו פורום ועונה על הצורך של קהל גולשיו.

אפשר לראות מה חושבים חברי הפורום על אותו בעל עסק וכיצד הוא מדורג (רק גולשים רשומים יכולים לדרג) ואפשר לראות מה אותו בעל עסק מבין בתחום עיסוקו והאם הסגנון שלו לטעמי (על פי ההודעות שהוא כותב בפורום אם הוא כותב).


זה היתרון לגולשים וגם היתרון לעסקים.

הם מופיעים במקום הכי רלוונטי והכי פעיל בדיוק בזמן והמקום הרלונטי עבורם - העסק שלהם יקודם למשל בהודעה בפורום שעוסקת בדיוק בתחום עיסוקם - כך למשל עסק של חנות אופניים יופיע רק בפורום אופניים ויראו אותו אנשים שמתענינים בתחום בזמן שהם מתענינים בו. לא מבזבזים חשיפות בפני קהלים פחות רלוונטיים.
התוצאה היא best value for money.
המחיר לחשיפה ולכניסה לכרטיס העסק הם נמוכים והוגנים.
 

1Reebok

New member
חוסר הוגנות בעולם הפרסום.

שלום דן,

כשהמציאות היא לרוב שמי שיש לו כסף לפרסם מפרסם יותר וכך מרוויח יותר כסף ולמי שאין כסף לפרסום הרבה יותר קשה להתקדם, תפוז עסקים הוא מיזם מבורך ונהדר. כל הכבוד על היוזמה!

בגלל המצב האבסורדי הזה שנוצר, האם לדעתך יהיה הוגן להטיל מס נוסף על פרסום, אך ורק מתוקף היותו פרסום, באופן פרופורציונלי לכמות הפרסום שהחברה יוצרת לעצמה?
כך כאשר חברות גדולות יפרסמו את מוצריהן בהיקפים ענקיים (סתם לדוגמה - קוקה קולה או חברות הסלולר) הן יצרכו לשלם מס נוסף וגבוה יחסית, מכיוון שהן מפרסמות בהיקפים גדולים מאוד. המיסים האלו ישמשו לסבסוד הפרסום לעסקים קטנים שמעוניינים למנף את עצמם, והם, כמובן, גם יצטרכו לשלם מיסים על הפרסום, אבל מכיוון שהיקף הפרסום שלהם יהיה מצומצם יותר משל קוקה קולה או חברות הסלולר, המס יהיה נמוך באופן משמעותי.
האם לדעתך מיסוי שכזה הוא הוגן, או בכלל אפשרי?
 

danchen

New member
מיסוי על פרסום?

למה להטיל מיסוי על הוצאות פרסום? באותה מידה אפשר להטיל מיסוי על הוצאות החברה על שירותי הנהלת חשבונות, יחסי ציבור, כיבוד וריהוט.
 

1Reebok

New member
כי בפרסום יש משיכת קהל.

נוצר מצב שמי שיש לו מספיק כסף למשיכת קהל, ומספיק כסף בשביל לפרסם, הוא זה שיכול למשוך אליו לקוחות נוספים.
אלו שאין להם מספיק כסף לפרסום, לא יוכלו למשוך אליהם לקוחות באותה המידה.
התחרות לא נראית הוגנת. מי שבקדמת המירוץ צובר תאוצה, מי שבאחרית המירוץ פחות.
 
לא נכון . עסק בונים עם השקע כספית שחלק

מימנו זה פירסום . אם הפירסום מביא לקוחות זה טוב . לא הביא הלך הכסף . מובן מי שהוא בעל "המאה" הוא בעל הדעה . יש שיר באידיש מילפני 50 שנה הכול בשביל הכסף . עים כסף אפשר ליקנות כימעט הכול . אפילו בריאות .
כך שלר קתבתה דברים לעניין
 

spider kisser

New member
תפוז עסקים - בעיקר מציק

לפורומים יש את הקטע שלהם - אנשים נכנסים, כותבים, מגיבים, יוצרים קהילה
למה להקיף את כל זה בפרסום של בתי עסק ועוד לקשר בפורומים כינויים לעסקים? (באפשרות הראשונה אפשר איכשהו להתייחס לזה כבאנרים..)
למה לא להסתפק בלהיות אתר שפשוט מעלה על נס את הקהילתיות?
 

danchen

New member
מסכים איתך לגבי הקהילה

תפוז הוא אתר קהילות וקהילות זה תפוז.
הצורך לשלב בקהילות בעלי עסקים בתחום פעילות הפורום עלה הן מצד גולשים בקהילות והן מצד העסקים הקטנים שמחפשים חשיפה.
ניסינו לעשות את זה בצורה הכי טובה שלא תפריע להתנהלותו של הפורום וכן תאפשר לייצר ערך מוסף ועוד שירות גם לגולשים וגם למפרסמים שרוצים להגיע לקהל היעד המפולח שנמצא בתפוז.
 
מתי תפוז עסקים צפוי להתרחב לנושאים אחרים?

הבנתי שכרגע קיימים אצלכם בעיקר עסקים הקשורים לנושאים של הריון, לידה, משפחה וכן הלאה, אבל העסק שלי הוא בתחום אחר לגמרי. האם תוכל לומר מתי ייפתחו תחומים נוספים בתפוז עסקים?
 
למעלה