במה אנחנו צופים הסופ"ש?

זה מיכשור שכבר עושים בו שימוש יותר מ-20 שנה!!

הטכנולוגיה הזאת קיימת בעיקר עבור מישחקי מחשב
תלת-מימדיים.
אפשר לעשות בזה שימוש ביתי, וישנם גם מרכזי מישחקים
שמפעילים דברים כאלו, כמו למשל Dave & Buster's
בארה"ב.

עניין הרזולוציה הנמוכה היה פונקציה של משאבי מחשבים
בשנים הראשונות ומיגבלות טכנולוגיות ביצור מסכי ה-LCD
הקטנים במשקפיים.

אבל היום כבר אין שום הצדקה לרזולוציה נמוכה חוץ מאשר
שאלת המחיר, שכנראה עדיין צריכים להתפשר עליה.

בכל מיקרה, זו היא חברה אחת מיני רבות שעוסקות בפיתוח
התחום הזה.

הטכנולוגיה המתקדמת של רזולוציה גבוהה ביותר ותגובות
מיידיות בזמן אמיתי לתנועות הראש
כבר קיימת, ונעשה בה
שימוש צבאי בקסדות של טייסים במטוסי קרב סילוניים מתקדמים.

הרזולוציה בקסדות הטייסים היא אדירה ומדוייקת עד כדי כך
שאפילו כוונת הירי של המטוס מוצגת בהתקן הזה.

בתוכנה של הקסדות האלו ישנו אפילו מצב בו הטייס יכול להביט
בנעשה מחוץ למטוס מכל עבריו - כולל מראה השטח שמעליו
הוא טס.

אם הרזולוציה והדיוק הזה יגיעו גם לשימוש הביתי או למישחקי
ארקייד אינני יודע, אבל העסק כולו כבר לגמרי לא חדש.

ואם כבר בנושא -- אז קיימות גם כפפות וירטואליות בעזרתן
ניתן להזיז ולהרים חפצים במרחב הוירטואלי של המחשב.....
כל זה, בתוספת חיישנים על האצבעות, מעביר תחושה של
מגע אמיתי בחפץ ואפילו תחושה של כובד.
 

nishtak

New member
תודה על המידע!

אני מסכים שהטכנולוגיה קיימת, הנקודה כאן היא שהמחיר של המכשיר הזה הוא 300 דולר בלבד (פחות ממכשיר נייד מלפני שני דורות), ולא מצריך משאבים של חברה שלמה כמו אלביט/רפאל או גוף כגון צבא ארה"ב.
המרחק בין אבטיפוס או מוצר שנרקם לצרכים של גוף גדול לבין מוצר שמגיע לשוק הרחב הוא לעתים עצום ובמקרה הזה המרחק הזה מאוד הצטמצם.
השילובים של טכנולוגיות עתידיות כמו כפפות/ביגוד לחץ שהזכרת לבין הליכוני 360 מעלות ביחד עם מצלמות דמויי kinect, זה כיוון מאוד מסקרן ומעניין לאן תעשיית הבידור או המפתחים העצמיים יקחו את זה.
 

מיכאל ג

New member
אני, במקרה, עובד בתחום הסימולציה הצבאית

וקיבלנו לחברה כבר מערכות נסיוניות כאלו של מציאות מדומה. ותמיד היו שתי בעיות:
1. שדה ראיה צר מדי - המסך אף פעם לא מילא את כל שדה הראיה או אפילו משהו קרוב. גם מערכת שעלתה 20,000 דולר ליחידה היתה, אולי, מרשימה יחסית למשחקי הוידאו של תחיל שנות התשעים, אבל לא קרובה לשדה ראיה מלא. את האחרון שקיבלנו ניסיתי לפני פחות משנה. גם הרזולוציה לא מרשימה - נדמה לי משהו כמו 1200 פיקסלים לרוחב של כל אחת משתי התצוגות.
2. זמן תגובה: קרוב מאוד למיידי, אבל אף פעם לא ממש מיידי. תמיד הורגש עיכוב קטן.

העניין באוקולוס ריפט אינו בפיתוח חדש שלא היה קיים קודם אלא בהבטחה לשדה ראיה רחב יותר ומחיר זול שגם גיימרים יוכלו להרשות לעצמם. לפי ויקיפדיה הרזולוציה שלו דווקא די מאכזבת, אבל זמן תגובה מספיק מהיר וקצב רענון מסך גבוה מספיק יכולים לפצות על זה במידת מה.
 

nishtak

New member
לגבי שדה הראייה של האוקולוס אני יכול להעיד

שהוא כמעט וממלא את כל שדה הראייה של העיניים, בערך כמו להביט דרך משקפת שחייה.
 
בדרך כלל (תלוי כנראה ביצרן) המסכים בהתקני

הראש האלו נותנים הדמיה של צפיה במסך גדול (בסביבות 82 אינטש),
כך ששדה הראיה הוא די רחב.

אבל כל זה בטל בשישים משום שהעוסקים בתחום לא בהכרח שואפים
לראיה מאד מאד רחבה בפני עצמה, שכן הראיה הרחבה במיקרה הזה
היא תוצאה של יכולת תזוזת הראש אשר חושפת עוד ועוד אלמנטים ויזואליים.
 

subatoi

New member
גברים בשחור 3

ישבתי בשבועיים האחרונים לצפות בשניים הראשונים לפני שאני צופה בשלישי, כי באמת לא זכרתי מהם הרבה. ושמחתי לראות סרטים כיפיים וקלילים. שניהם בערך היו אותו דבר, לחיוב ולשלילה. אישית לא אהבתי כל כך את העלילה של "חייזר X מגיע לכדה"א כדי לחפש אחר חפץ Y ששייך לחייזר Z ולא היה אכפת לנו מאף אחד מהם אלמלא היה מדובר בכדה"א וגם לא מסבירים לנו מספיק על אף אחד מהם כדי שיהיה לנו אכפת". בטח כשזה חזר על עצמו פעמיים באופן די זהה.
לכן כ"כ שמחתי שיש הפעם מסע בזמן. אני בד"כ חובב כאלה (מפתיע) וזה בד"כ נחמד. אולי לא מושלם אבל נחמד. וזה עשה את העניינים הרבה יותר מעניינים מהעלילה הכללית של שני הראשונים (בטח כשהיא זהה, כאמור). אמנם זה בא על חשבון פגישת הרבה חייזרים מגניבים, משהו שהיה יותר בשניים הראשונים מאשר בשלישי, אבל לא נורא.

מכאן והלאה.


קצרים:
החייזרים סטייל הסיקסטיז היה רעיון גאוני.
הנבל היה מגניב, יצירתי ומפחיד. מאוד הזכיר את רנדי סוואג' (מאצ'ו מן) המנוח, בעיקר עם הבנדנה.
היתה בדיחה נחמדה על אובמה.
ג'וש ברולין היה טומי לי ג'ונס ממש מגניב.
טומי לי ג'ונס היה ממש אפאטי. ומקומט מאוד. ולא היה מספיק.
אהבתי את ה"טוויסט" לקראת הסוף.
סצינת הסיום עם האסטרואיד היתה מגניבה.

פחות קצרים:
אהבתי את השימוש בגריפין, החייזר שרואה הסתברויות שונות. בעיני זו רמה אחת מעל המד"ב הרגיל שכולל מציאות חלופית ומראה על בגרות מסוימת של הז'אנר ושל הצופים שיכולים להכיל רעיון כזה. בעשור האחרון אני זוכר רק עוד שתי דוגמאות כאלה – בסדרות "אנטרפרייז" ו"פלאשפורוורד". זה די מגניב.
ולסיום – השימוש בשיגור של אפולו 11 היה ממש מגניב ואפילו מרגש. מתישהו חייבים לעשות את הפריקוול הזה ל"אפולו 13".
 

מיכאל ג

New member
אני רק תוהה

למה הם לא ביקשו מד"ר הו לשים את המכשיר על האפולו 11, הוא כבר היה שם בכל מקרה. קצת שיתוף פעולה בין רשויות אנשים!
 

MonicaF

New member
מרתון דוקטור הו עונות 5 + 6

סיימנו לצפות בעונה החמישית, ועברנו לשישית.
אני ממש נהנית מכל רגע.
כתבתי על זה בפורום דוקטור הו וטורצ'ווד.
עדיין לא החלטתי מה נקרין במפגש אצלי בבית. אני שוקלת לפתוח קבוצה בפייס לדון בזה. או שאני פשוט אנחית על כולם שנראה משהו ספציפי - שאני עדיין לא יודעת מה זה! בכל מקרה, טורצ'ווד ירד מהפרק בינתיים.
 
Fast and Furious 6

סרט פשוט פצצה, שווה ברמתו לקודם. יש סצינה עם טנק שהיא פשוט מטורפת! מדהים שסדרת סרטים נהיית טובה החל רק מהסרט החמישי. לא אהבתי את אלה שהיו לפני ואת החמישי ראיתי ממש בטעות. איזה מזל שזה קרה אחרת לא הייתי רואה את 6 היום בקולנוע שאגב היה מלא עד אפס מקום עם תורים ארוכים בחוץ להקרנות האחרות. הסרט הזה ישבור קופות בענק. רוצו לראות.
 

כריכרכה

New member
The Host של אנדרו ניקול

אני מודה שאני חובב אנדרו ניקול כך שגם לסרט הזה התחברתי, על אף כל הפגמים המתסכלים לפרקים. בסופו של דבר אצל ניקול תמיד יש סיפור כללי מאוד מעניין ואווירה מחשמלת, גם אם ברמת המיקרו הוא נוטה לפספס עד כדי גיחוך.
 

מיכאל ג

New member
זה על פי ספר של סטפני מאייר

בבעיות עלילה אין מה להאשים את הבמאי במקרה הזה.
 

כריכרכה

New member
אני דווקא אהבתי את העלילה בקווים כלליים

אבל ברור שכשמעבדים ספר לסרט אז אין מנס מלאבד חלק מפיתולי העלילה העדינים ועלילות משנה. לא קראתי את הספר אבל יש לו דירוג מצוין באמאזון.
 

NomadSoul

New member
בדיוק חזרתי מ-Star Trek החדש

הסרט מהנה ומלא אקשן כצפוי.

לאור הנסיון המר שהיה לי לאחרונה עם סרטים ב-3D, קצת התלבטתי באיזו פורמט לראות אותו.
בסוף החלטתי בכל זאת ללכת על זה והלכתי לראות אותו ב-Imax 3D.
ההימור השתלם, ככה צריך להראות 3D! חד, בהיר, תלת מימד מורגש איפה שצריך ולא מציק.
היה כיף.
 
למעלה