אני אומרת בווווז
הסרט אכזב אותי. זאק סניידר אכזב אותי. מהבמאי של הסרט השני הכי אהוב עלי (סאקר פאנץ'), שהנשים בסרטים שלו תמיד קשוחות ובועטות לך בפרצוף/נועצות לך סכין בצלעות אגב לבישת תלבושות ממש מגניבות, ציפיתי...טוב, להרבה. אבל לכל הפחות ליותר.
לא רק השוביניזם שבסרט עצבן אותי (לויס: בלונדינית, צווחת חזק והרבה (לאלה שאוהבים את זה בנשים שלהם), פתוחה מינית (בקטע בין-גלקטי, לא בהכרח בקטע של המין בפני עצמו). קצינות בכירות: נוטות לצחקק ולהתבטא לגבי גברים המעורבים בענייני חיים ומוות שהם kinda hot. שאר הנשים: אמהות, נועדו ללדת גברים, שהם אלה שבאמת עושים משהו בסרט הזה. והאישה היחידה שנדמה שיש לה ביצים והיא עושה משו מעבר ללייבב או ללדת גברים: היא חייזרית, כי אין כאלה על הכוכב שלנו, וליתר בטחון הורגים אותה בסוף, שלא יכנסו לכם רעיונות לראש להרביע אותה ולהזריע את הגנים הנהדרים האלה של נשים עם מח באוכלוסיה, חס וחלילה.)
אלה גם לא היו החורים הקטנים בהגיון, שתמיד יהיו בכל סרט גיבורי על, ויחסית לסרט סופרמן דוקא צומצמו לכמות סבירה יחסית (ובכל זאת, למה חליפה של רקדן בלט עם שגעונות גדלות הוכנה מראש ונשמרה עבור סופרמן בחללית שהתרסקה במקרה על הכוכב שלו ואפילו לא היתה שייכת למשפחה שלו, אבל איכשהו התאימה למידה שלו? למה שהקריפטונים ישקיעו משאבים ומאמץ בהפיכת תנאי כדור הארץ דומים לזה של קריפטון אם הם יודעים שבתנאים הנוכחיים כדור הארץ מעניק להם כוחות בלתי מוגבלים? למה ציוויליזציה מפותחת עד כדי כך שיישבה לא מעט כוכבים אחרים פשוט ישבה בלי לעשות דבר בזמן שכוכב הבית שלה הפך לחור שחור, ורק אדם אחד מתוך כוכב מזדיין שלם חשב לנסות להציל מישו בחללית? (ולא, בירוקרטיה זו לא תשובה) למה סופרמן החליט לבטוח בעיתונאית שהוא לא מכיר עם סוד שהוא היה מוכן להניח לאביו המאמץ למות למענו? (לא, זה שהוא רצה לזיין אותה זו לא תשובה) ולמה, אם כל-כך חשוב לו להציל אנשים, הוא מפוצץ תחנת דלק שלמה על כל האנשים והמכוניות שסביבה רק בגלל שזוד העליב את אמא שלו? ועוד זוטות כהנה וכהנה)
זאת אפילו לא היתה העובדה שלסופרמן אין שום אישיות. כלומר, כן, זאת היתה בעיקר העובדה הזאת, כי בכלזאת הוא גיבור הסרט ואתה צריך *משו* להזדהות איתו (זה שיש לו שרירי חזה סבירים לא באמת גורם לך לחבב אותו או לקוות שלא ימות. כאילו, אני בטוחה שיש המון שחקנים הוליוודים אחרים עם חזה מרשים במקום שהוא הגיע ממנו.) אני מודעת לזה שסופרמן הוא דמות חסרת אישיות במקור, שתכונותיו המרכזיות הן: 1. חייזר 2. אף אחד בכדור הארץ (כולל חוקי הפיזיקה) לא מסוגל להוות כלפיו איום שיזיז לו את האשך השמאלי, ולעומת דמויות אפלות ומלאות תסביכים כמו באטמן שאתה מתחבר אליהן מיידית, קשה להעמיק את הדמות שלו, אבל נראה שבסרט דוקא כן זיהו את הנקודה היחידה בסופרמן שיכולה להתפתח לאיזשהו סוג של עומק - הזרות שלו, הבדידות שלו. זה התבטא מעט בפלאשבקים שלו, החלקים הכמעט-טובים אם כי הקצרים להחריד בסרט, אבל במקום לפתח שם דילמה כלשהי הפשיטו הכל לרמה שאפילו משקפי התלת מימד לא הצליחו לעזור לי לראות בה עומק. אתם יודעים, אם נניח, אנשים היו כפויי טובה כלפיו אחרי שהוא הציל אותם. אם הוא היה מוצא את עצמו מציל אנשים מאנשים זוועתיים אחרים יותר מאשר שהציל אותם מאסונות טבע מזעזעים. אם זוד לא היה האיש המרושע והמטורף שהרג את אביו הטוב והאצילי, אלא אביו האמיתי, המרושע והמטורף, בעוד ההורים המאמצים שלו לא היו מתים מוות טרגי אלא מרגישים בעצמם דחיה מסוימת כלפיו עם כל חייזרותו. כאילו, זה הגיוני. הורים מרגישים זרות כלפי עצמם ובשרם כשהם מתחילים לעבור את גיל ההתבגרות. זה פאקינג מוזר שכל הקטע הזה של קרניים מתיכות שיוצאות לו מהעיניים כשהוא עצבני לא חרפן אותם. הקטע הזה, של להציל עולם זר או ללכת עם בן מינך שמעולם לא פגשת, זאת חתיכת דילמה. דילמה עמוקה ומעניינת. אני חושבת וחושבת ולא מבינה איך הצליחו להרוס אותה ככה.
אז זהו, זה מה שזה היה, מה שעצבן אותי...מן אווירה של טמטום כללי שסבבה הכל, אקשן-אקשן-אקשן-איש-רע-איש-טוב-בום-בום-בום, ושעוברת ומסתכמת יפה במשפט הבלתי-נשכח של לויס, "אומרים שהכל מדרדר אחרי הנשיקה הראשונה". (כי אחרי שמתנשקים עוברים לגור בבית שחור-לבן עם מיטות נפרדות כמו בסרט פלזנטוויל, ומתחילים לגדל חסידות בחצר האחורית. אני מניחה שהיא צודקת, זה נשמע די נורא.)
[סופרמן: לא אצל חייזרים. חייזרים עושים סקס *מנענע בגבותיו*
לויס: הה? מה? מהה?
The End
]