לגיטימי, אם כי כל מה שכתבת ממש לא התחיל בבאפי
משפחות חד-הוריות (בין אם בשל גירושין / פרידה / נטישה / מוות של אחד ההורים או מלכתחילה) או לא שגרתיות נפוצות מאוד בארה"ב ולכן באות לידי ביטוי באין ספור סדרות טלוויזיה וסרטים (לאו דווקא לרעה, כמובן) כמו למשל צער גידול בנות, בלוסום, מי הבוס, My Two Dads, נני, מרפי בראון...
אלה סדרות שאני יכולה לשלוף כי צפיתי בהן, וכולן קלילות כי אלה סיטקומים, אבל קשיי התבגרות, חסרונו של הורה וכו' היו תמות שטופלו לא מעט, לרוב ברצינות וברגישות. הנושא טופל כמובן גם בדרמה. למשל "שולחן לחמישה" (שלא ראיתי) או "אלה הם חיי" (קלייר דיינס).
אני מתעלמת מסדרות תיכון צ'יזיות (כמו בוורלי הילס או הצלצול הגואל) ורוצה להזכיר שהדור שלי גדל על "דגרסי" – סדרת תיכון קנדית שהייחוד בה היה שהשחקנים היו בני נוער ממש וגילמו דמויות בגילם (בניגוד לרוב סדרות הנעורים האמריקניות שבה הם כבר בגיל קולג' לפחות, בדרך כלל). כולם עברו מסך, אבל הם לא נראו כמו דוגמנים אלא כמו בני נוער רגילים, טבעיים.
גם ילדים לא מקובלים, מוזרים או שנאלצו להתבגר טרם זמנם בשל קשיי החיים (לא פעם בשל הצורך לקחת אחריות על משק הבית או לטפל בהורה השני) רחוקות מלהיות תמות חדשות בבאפי או בכלל (כבר בילדות קראתי שלל ספרים כאלה).
אין ספק ש"באפי" טיפלה בנושא בצורה מקורית וייחודית לעומת סדרות שהיו לפניה, בעיקר ע"י שימוש בשדים ובעל טבעי כמטאפורות. זה לא נעשה לפניה (למיטב ידיעתי) ואני לא יודעת אם זה נעשה אחריה, אבל ב"ורוניקה" זה ודאי שלא נעשה.
נראה לי שאנחנו מנהלים פה דיונים בשני מישורים מקבילים, ואנסה שוב להבהיר את עצמי: אני לא טוענת שלא מורגשת השראה של "באפי" על "ורוניקה" (למעשה כתבתי זאת בעצמי בתגובה הראשונה וגם מאז עוד כמה וכמה פעמים); אלא שלא היה צורך ב"באפי" כדי שורוניקה תתקיים. אין שום דבר ב"באפי" ש"אפשר" את קיומה של סדרה כמו "ורוניקה" (זו הקביעה שחלקתי עליה).
כמו כן שום דבר מהקווים המשותפים להן (חלקם קצת קלושים ודחוקים בעיניי, שלא לדבר על כך שרב השונה על הדומה) לא היה חדשני ב"באפי", והדברים היחודיים והמדהימים שג'וס עשה בבאפי (הרבדים העשירים, המטאפורות המקוריות, התפתחות מרשימה של דמויות, הומור ייחודי, מחזמר...
) פשוט לא היו ב"ורוניקה" (ולעומת זאת היו בה הרבה דברים גרועים מהעונה השנייה ואילך, כמו למשל עלילות שהזכירו לי לפעמים אופרת סבון).