במה צפינו השבוע?

avivs

New member
הקול בראש.

פיקסר חוזרים, וגם הפעם זה עובד להם. סרט שעל הנייר הרגיש לי די ילדותי, אבל בסוף היה ממש מהנה וחכם. אנימציה מעולה ושילוב טוב בין הומור לרגש.
&nbsp
גם הסרטון המקדים, לבה, היה מצוין.
&nbsp
כדאי לצפות.
 

שוּלה

New member
אני אגיח בצורתי הסופית ואזרע הרס, אני אתיז את ראשך הצנום מעל

ככחחחח--- שסששססססשששס...
אני אוכל את הפרצוף שלך, הלא תדע מי אנוכי!?!?!?"
&nbsp
&nbsp
במקרה ראיתי את זה מייד אחרי ביקור נימוסין בפורום, וחשבתי שהטקסט שלה מאד מתאים לחלק מהתכנים כאן:
https://www.facebook.com/disturbreality/videos/810337895676956/
(רמז: לא משחקי הכס)
&nbsp
 

מיכאל ג

New member
אני מאוד מסוקרן לדעת

למה קיצרת את המלה "פוטר ל- פוט' . זה בדיוק אותו אורך למען השם!
 

Y. Welis

New member
הכל לטובת הקיצור. יוצר את החוויה.

דבר שלמדתי מכתיבה בפורומים (ומכמה מאסטרים בתחום - רובם כבר לא כותבים כאן או בכלל).
&nbsp
אומנות טובה מעוררת את הדמיון. על כן קצר.
 

מיכאל ג

New member
נו, שיהיה

אם אתה חושב שקצר זה טוב, מה אני יכול להגיד. אולי תוסיף גם האשטגים ואמוג'י, זה בטוח ישפר את החווייה.
 

Y. Welis

New member
אני נגד. לא קשור בכלל.

קיצור הוא אומנות. ר' ההאייקו היפאני. אמור מעט.
 

Y. Welis

New member
זה סינון - מי שיבין, ידע. שנאמר: מי שצריך לדעת - יודע

אני כותב למי שחושב כמוני. בתקוה שיש כאלה.
&nbsp
אם יש - הם ידעו לזהות אותי. כל השאר לעד יתמהו למה התכוון המשורר...
 

Y. Welis

New member
לוח שבועי אפשרי - מהשבוע שאחרי הבא

הזמנים הם זמני ההורדה/סטרימינג לפי שעונינו (כמה שעות אחרי השידור):
&nbsp
שני - LAST SHIP (אקשן אפוקאליפטי)
&nbsp
שלישי - The Whisperers (קונספירציה-רוחות)
&nbsp
רביעי - ZOO (מ-30.6) + Stichers
&nbsp
חמישי - MR ROBOT (האקרים) + אקסטאנט (מ-1.7; עונה 2)
&nbsp
שישי - Under the Dome. עונה 3. מה עוד יש שם? כנראה שיש.
&nbsp
שבת - Dark matter . בדיוק הזמן של 'סטארגייט' זצ"ל. צריך את הטלוויזיה בערבית.
 

Y. Welis

New member
הפרק הכפול של LAST SHIP שפתח את עונה 2 - מדמם וטוב

חששתי שהרמה תרד, אבל היא נשארה גבוהה וריאליסטית, יותר מהממוצע שיש היום. הסידרה ראויה ליותר תשומת לב (מזכירה קצת אלמנטים מ'יריחו' הזכורה לטוב). פלא שלא מוצגת בעונה הרגילה (ספטמבר-מאי).
&nbsp
ממשיך גם עם HUMANS. מוזר שיש לאחד מהם דם אדום ולאחרים כחול... מקוה שזה יוסבר.
&nbsp
במגזר האנימה - '2199', הרימייק ל'חלוצי החלל' - עשויה יפה. אפילו משפרת את המקור.
 

MonicaF

New member
Predestination + Movie Explained

צפיתי אמש בסרט שהומלץ כאן ומאד נהניתי ממנו.
לצערי קצת קשה להפתיע אותי, ידעתי בערך לאן הסרט מתקדם. ובכל זאת נהניתי ממנו מאד.
היה לי רעיון מה עומד מאחורי כל זה, לכן חיפשתי הסברים ופירושים ברשת - מי יודע אולי עוד מישהו חושב כמוני.
הגעתי להסבר הזה שמצא חן בעיני, אבל גם הוא לא העלה את הרעיון שלי:
https://www.youtube.com/watch?v=OvSpa7URvbE

אז מה הרעיון שלי? שהרוברטסון הזה למעשה עומד מאחורי גוף שמנסה להשתפר בתפיסת מחבלים מפציצים. גוף שמנסה ללמוד מכל הפצצה. שבעצם העתיד "הורשה" להמשיך ללא חזרות אחורנית, רק אחרי שהצליחו למנוע את כל ההפצצות שפורסמו בתחילת הסרט.
כמו מעין גוף סודי אשר לו הידע להתמודד עם מחבלים מפציצים.
הגוף הזה זקוק למפציץ, לגיבור שמונע את ההפצצה וליכולת לעקוב אחרי שניהם.

 

מיכאל ג

New member
לא בטוח שהבנתי את הרעיון שלך

לפי הסרט יש רק קו זמן אחד, אין שינויים בו ואי אפשר לעשות בו שינויים. אם הבנתי נכון חיל הזמן שולח סוכנים אחורה בזמן כדי לפרק פצצות שהם כבר יודעים מההיסטוריה שהן פורקו. הם מצליחים, כמובן, הם יודעים שהם יצליחו כי זה כתוב בעיתון שהם הצליחו. הם לא שולחים סוכנים למנוע פשעים שהם יודעים שכן קרו. למה הם טורחים? טוב, זו אחת מנקודות האי-היגיון של הסרט, ברגע שמתעסקים עם מסע בזמן בעולם עם קו זמן אחד השאלה הזו עולה. אולי היקום מכריח אותם.
לפי המשפט האחרון נשמע כאילו את חושבת שחיל הזמן יצר את הפרדוקס בכוונה, אבל זה לא יכול להיות, כי ללולאת זמן סגורה היא דבר שבהגדרה לא ניתן ליצור בצורה מכוונת. כלומר גם אם יש לך מכונת זמן וכל הידע הביולוגי שבעוולם, את לא יכולה ליצור משהו כזה. את יכולה למשל להחליט שאת נורא רוצה ליצור את זה אבל מה עושים אז?
 

MonicaF

New member
רק קו זמן אחד

אני לא רואה רק קו זמן אחד. זה לופ. התינוקת הזו נולדת שוב ושוב. ושני פרצופים (וחצי) לאותן שלוש דמויות שנולדות ומתות בלופ הזה, שהן בעצם אותו אדם. רוברטסון זוכה להכיר אותם בשלבים שונים של החיים שלהם.
אגב, הקלטתי את הסרט, אז אני אבדוק, אבל עד כמה שאני זוכרת, הרופוא מודיע לג'יין שהיא ילדה בן ואז זו פתאום בת. אולי אני טועה.
אמנם אומרים שלא ניתן לצאת מהלופ אבל זה כמו רקורסיה בתכנות: צריך פשוט לשאול את השאלה הנכונה בפונקציה ולאפשר מתן תשובה נכונה. מבחינתי, התשובה הנכונה היא האם כל נסיונות הפיגוע נמנעו, אחרי שנוצרו בכוונה כדי ללמוד מהם.
אתה שואל שאלה טובה, למה היו צריכים ללכת אחורנית בזמן אם ידעו שנמנעו. התשובה לכך היא למידה. זהו גוף שלומד מצד המפציץ, מצד המונע, ומהתבוננות בתהליך. הגוף הזה יצר את הרקורסיה וכביכול היום (למרות שהיום יש פיגועים לצערנו) בארה"ב אין כמעט פיגועים בזכות הידע הזה שנצבר בגוף סודי זה.
 

Y. Welis

New member
יש בסרט (ובסיפור) בעיה מרכזית - אם הכל סגור, אז לא ניתן

להחליט אחרת. הכל ידוע מראש, וכל ההחלטות שיעשו, יניבו את התוצאה הסופית. כך שהכל בעצם LOOP. גם המצאת המסע בזמן (וחיל הזמן, שלא שמענו על שום דבר אחר שהוא עושה) נועדה רק כדי לאפשר את האירועים.

זה פרדוקס ידוע בין פרדוקסי המסע בזמן. לא חושב שהוצע שם פיתרון שונה.

לדעתי הסרט הלך על כיוון אחר - בסיפור נאמר שהוא התחתן עם עצמו וילד את עצמו; בסרט הוסיפו את הצלע השלישית החסרה (רמזתי לפני כן '2 מתוך 3' - http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=161&messageid=178756196) - הוא גם הרג את עצמו. הפרדוקסים פחות עניינו אותם מאשר להגיע לתוצאה הזו.
 

מיכאל ג

New member
זו לא בעיה - זה כל הקונספט של הסיפור

זה כמובן לא הגיוני בשיט - היינליין כתב את הסיפור בכוונה כדי לעשות כאב ראש (או במקרה שלי, תחושה לא נעימה בבטן) לקוראים. גם אם היתה מכונת זמן פועלת הסיפור נשאר בלתי אפשרי.
 
למעלה