אוקיי, אני שונאת הספר הזה
אני שונאת את רולינג. ונכון היה פה מישו בפורום שאמר פעם שהספר הזה הוא כמו לקרוא רק פרקים של סרסיי במשחקי הכס? אז גם אותו אני שונאת.
סרסיי אולי טיפשה, אבל היא לביאתית ויהירה ו*עושה* דברים, גם אם הם מסתכמים בעיקר בלהציע זיון לאנשים שעומדים בדרכה ולנסות להוציא להורג את אלה שלא קיבלו את ההצעה שלה. חוצמזה, אפשר כמעט להזדהות איתה לפרקים. הרצון שלה להגן על ילדיה ועל המגיע להם (היי, גם אני הייתי כורתת פטמות לחפים מפשע אם הם היו עומדים בין החתלים שלי ובין הכתר). תאוות השלטון. תגידו לי שאתם לא מצליחים להבין את זה.
לא הדמויות של כסא פנוי. הן אף פעם לא *עושות* כלום, רק יושבות וחושבות את מחשבותיהן הנכלוליות והגועליות, אוסף קשקושים משימימים (המתואר באריכות), על מהי צביעות ומהי אותנטיות, איך הייתי אומר לאבא/סבא/דוד/חבר שלי שהוא שמוק אם לא הייתי כזה שמוק, ולמה ג'יי קיי רולינג כתבה עולם מלא שמוקים ומה משמעות החיים בעולם כזה. נדמה שרלינג השתדלה מאוד להוציא בפינצטה כל תכונה של כל דמות שאפשר לחבב, להעריך, להבין או אפילו סתם לסבול. נדמה שהיא גם השתדלה מאוד להפוך את סגנון הכתיבה שלה לבלתי נסבל. הדמויות שלה יושבות בשיעורים שלא קורה בהם כלום, בארוחות ערב שלא קורה בהן כלום, על הספה מול טלוויזיה שלא משדרת כלום, או סתם משוטטות ברחוב, בעודן חושבות וחושבות וחושבות. לפעמים הן נקרעות ממחשבותיהן ע"י מן פלשבק בסוגריים ענקיות (כשהן נסגרות אתה לא זוכר אם הן בכלל נפתחו, ואיפה), ולפעמים הן מספרות אחת לשניה שראש המועצה ההוא מת. אחת לפסקה-שתיים (בד"כ באמצע פסקה) יש קפיצה לנקודת מבט של דמות אחרת, אבל כיוון שכל הדמויות זהות בבסיסן (חושבות מחשבות גועליות ואוהבות רכילות), עוברת עוד פסקה עד שאתה מבחין בזה.
וזה נמשך ונמשך ככה עד האמצע הספר.
אני כנראה אחשוק שיניים מתישהו ואסיים אותו.
אבל ברצינות. להגיד, "הה, כולם יודעים שאני יודעת לכתוב רבי מכר מופלאים, הם יקנו את הדבר הבא שאני אכתוב גם אם זה יהיה ספר טלפונים מלא שגיאות, אז בואו נכתוב את הדבר הכי לא קריא שאפשר לכתוב ונמכור להם אותו", זה אכזרי.