מה אנחנו קוראים/שומעים הסופ"ש?

Y. Welis

New member
לא חושב שיש נשים אצל לם. ב'סולאריס' יש דמות, אבל היא לא

בדיוק אנושית. ב'עדן' אין (לקראת הסוף יש לדמות אחת שם - הנרי, הקואורדינאטור, אאל"ט) וכן לא ב'יומני כוכבים' או 'חזרה מהכוכבים' או 'הקיבריאדה'. זה לא מעניין אותו - יחסים בין אנושיים או רומנטיקה: הוא מתעסק בשאלות מהותיות יותר...
&nbsp
אגב גם בקולנוע הסובייטי של אותם זמנים (וראיתי קצת בערוצים הרוסיים בזמנו - צולמו ב'חום-זהוב-לבן' - הגירסה שלהם לשחור-לבן), הרבה סרטים כללו 2-3 גברים ישובים לשולחן ומדברים; ללא נשים.
&nbsp
 

דיאנה1

New member
היום הוא בדיל היומי של קינדל, 1.99$

ואחרי שקונים אותו אפשר לקנות גם את האודיובוק ב 1.99$.
על ההמלצה, לגמרי במקרה הצצתי בפורום היום וראיתי את ההמלצה שלך, ואחר כך בדקתי כמו בכל יום את הדיל היומי של קינדל וראיתי אותו שם אז קניתי, אם לא הייתי רואה את ההמלצה שלך בטח הייתי מדלגת.
גם אני לא קוראת ז'אנרי כרגע. קראתי את "אני קלאודיוס" (באנגלית) והמשכתי ל"קלאודיוס האל", אמנם לא ז'אנרי אבל נראה לי שחובבי פנטזיה עתירת תככים ומזימות יהנו ממנו מאד.
 

מיכאל ג

New member
לגבי קלמנט

הוא אכן כתב מד"ב מאוד "קלאסי" - הרבה מדע ומעט נשים. בספרים היותר מאורחים שלו הוא השתפר - ל- still river יש גיבורה, שהיא גם פחות או יותר בת האדם היחידה בספר - כל היתר חייזרים וחייזריות. ויש משהו מאוד מעניין בחייזרים בספר הזה, אבל העלילה כמו רוב הספרים שלו היא לא "טובים נגד רעים" אלא "בני אדם (ואחרים) נגד הטבע". והכתיבה לא השתפרה בהרבה. זה עדיין מד"ב קשה.
 
קוראים, אבל לא של הז'אנר.


כרגע עם The True Meaning of Smekday by Adam Rex ומתלבטת עם מה להמשיך אחריו. מחכים לי בין השאר Golden Son, The Autumn Republic
 

avivs

New member
גם

golden son וגם the autumn republic הם יופי של בחירות.
אולי הייתי מושך קצת את הקריאה של golden son כדי שיתקרב כמה שיותר ליציאה של הספר הבא. כי אחרי שתסיימי את הספר הזה, את ממש תרצי לעבור לספר הבא.
&nbsp
&nbsp
 

nishtak

New member
Off to be the wizard

בחור מגלה שאנחנו חיים במציאות וירטואלית והכל נשלט על ידי קובץ פרמטרים שניתן למצוא באינטרנט אם מחפשים מספיק לעומק.
&nbsp
פנטסיה מד"בית שמנסה להצחיק ולרוב מצליחה.
 

NomadSoul

New member
סוף סוף, MAGIC BREAKS = קייט דניאלס 7

להבדיל מהקודמים, הספר הזה ענק (פיזית) ולא נכנס לי לתיק, כך שלא נוח להסתובב איתו, ולכן חיכה לי הרבה זמן בערימה.
בסוף פשוט העברתי אותו לעבודה ועכשיו הוא מארח לי לחברה בארוחות הצהריים.
כצפוי אני מאוד נהנית ממנו, כך שצריכה לשים תזכורת בשעון כדי שלא אאבד את עצמי בו ואשכח לחזור לעבודה
 
חלומות על אלים ומפלצות. אוי בלעכס
.

בלעכס-כפליים, כי לפני שקראתי את הספר הזה זאת אשכרה היתה אחת הטרילוגיות האהובות עלי

ספר על מלחמה והנוראיות שבה. ואנשים שמתאהבים ורוצים להביא שלום אבל בניגוד לספרים המושיים אין שלום, והם ממשיכים להרוג ואז לשני אין ברירה אלא לענות בהרג ואז הראשון צריך לענות שוב בהרג וכו' וכו' ובכי ודכאון ואין מוצא מכל החרא. כמו כן, רמיזות לענייני מלאכים, אלים ושדים שעשו קולות של פרשנויות-דת מגניבות כמו בחומריו האפלים.
ואז הספר השלישי, שאם לתמצת אותו במשפט אחד (אם כי למרבה הצער הוא נמרח על 400 עמודים), שהיה בערך ככה: ואז כולם נתנו ידיים וקלעו פרחים אחד בזנב של השני והכינו ביחד כדורי שוקולד. ואת כל החרבות הם התיכו לסירים כדי להכין בהם כדורי שוקולד (ככה מכינים כדורי שוקולד? בסירים? אני יודעת רק לאכול אותם, לא להכין). את הרעים הם לא הרגו כי הם כאלה טובים ואציליים, אז הם רק עשו נו-נו-נו והרעים ברחו והתביישו.
כל הקטע של לעשות משהו מגניב סטייל חומריו האפלים? טוב, זה הפך פשוט להעתקה בוטה מחומריו האפלים. כן, מה היה שם? את המדענית הזאת, מארי. אז בואו נעשה אחת גם כאן. אז מה שהיא תקועה בעלילה כמו שאריות אפרסק בין השיניים? וכל שאר הדברים הטובים שהיו בחומריו האפלים? בהם אין צורך. בואו נחליף אותם בסצינות-מזמוזים. יותר גרוע: סצינות מפנטזים-על-מזמוזים

זאת ועוד: לא מספיק שאף אחד לא מת ואפילו לא מאבד קצה של קרן, בואו גם נפרק משולשי אהבה: הסיכוי היחיד להפיק מהסיפור הזה ולו קמצוץ סבל עם כל העוול שנעשה לו היה משולשי אהבה. אחד בוחר את השני, השלישי נשאר מבואס לנצח. אבל לא, בואו ניקח שלישי מפה ובודד משם ונוסיף עוד קצת סוכר ונעשה סכרת לכוווולם (כן, אני יודעת, גם בגיבורי האולימפוס עשו את זה. אבל: א. גיבורי האולימפוס היה מלכתחילה ספר ילדים אופטימי. ב. המשולשים שם דוקא פורקו באופן הגיוני למדי אז זה אפילו לא צרם)
אני אומרת לכם, דמדומים הוא סיפור טראגי וקודר ליד גוש הקקי הורוד והמהביל הזה.
הספיק לכם? לסופרת לא. היא היתה חייבת גם לשלול מהסיפור כל טיפת הגיון. למה קארו כ"כ טיפשה כל הזמן? איך אף אחד לא חושד בזירי כשהוא בגוף של תיאגו, והופך בן רגע מרוצח מלאכים מטורף לאוהב מלאכים, ממישהו ששנא את קארו ואנס אותה למישהו שמחבב אותה ומזמין אותה לפגישות אסטרטגיות? עזבו איך הם לא חושדים בו, איך הם הולכים אחריו ונהיים BFF של המלאכים - חיילים מלאכים שהרגו ועינו אותם - תוך 24 שעות, אחרי שלפני 24 שעות הם שחטו מלאכים-ילדים בשנתם והרגישו רק קצת רע לגבי זה? כן, התאחדות כנגד איום משותף. ואחר-כך? מה מנע מהם לפנות אחד כנגד השני אחר-כך, כשלא היה יותר איום משותף? זה לא כמו הסכסוך הישראלי-פלסטיני. זה סכסוך של פאקינג 1000 שנה! ואיך שלום זמני בין שני גדודים של פחות מ-400 איש ביחד הקיף בטבעיות כזאת את כל העולם? כולם פשוט מקבלים את זה כעובדה. איך זה שעקיבא שאב כח מהמסך והעולם עמד להגיע לקיצו אבל אחר-כך "המסך פשוט חידש את עצמו?" היא אפילו לא טרחה להמציא תירוץ עלוב למה, הנבלה.
והכי חשוב: למה לעורר סלידה כלפי הגיבורים בספר הזה? אם היה משהו שאהבתי בקארו ועקיבא - אני, שמתעבת סיפורי אהבה - זה העובדה שבניגוד לכל-כך הרבה ספרים הם העמידו הכל בפרופורציה. העולם שלהם היה חשוב, והמלחמה, וברור, היה אכפת להם זה מזו...אבל זה היה משני. כן, הרצון להתמזמז היה קיים, כמו גם הרצון לאכול עוגות, אבל היה גם משקל לעובדות כמו "הבנאדם הרג את כל המשפחה שלי". מה זה משנה למה? גם אם את סולחת לו לחלוטין, איך את יכולה *לשכב* עם מישהו שהרג את המשפחה שלך? ויותר גרוע: בספר הזה, פתאום, כל החלטה שלהם, שחיים של רבים תלויים בה, היתה מעורפלת ב"היי, כן, זה רעיון טוב, כי אז נוכל להתמזמז". כל קרב: "אוי, אנחנו עומדים למות...יואו, הוא נראה כזה לוהט". הם חיילים בני 50, לא ילדי טיפש עשרה!
ולמה להפוך את לירז לרכרוכית? זה מנוגד לכל האופי שלה. וזה גם מאוד רדוד, לרמז שכל האנשים הנוקשים והציניים בעולם שמקדישים את עצמם לעבודתם ולא זקוקים לאף אחד חולמים בסתר על בית ובעל והכנת כדורי שוקולד. יש אנשים ש*אוהבים* קרבות ואקשן ובאמת לא צריכים חברים! לא כל בני האדם נוצקו לאותה שבלונה! וגם לא כל הכימרות והמלאכים!
אפילו התיאורים של הסופרת, שפעם חיבבתי, הפכו להיות מתישים ומייגעים. הכל זה כמו אש וכמו כנפיים וכמו פעימות וכמו חשמל. בשלב מסוים נמאס.
לסיכום: בלעכס.
 

pix37

New member
וואו - אף אחד לא כותב כמוך

ממש עשית לי חשק לקרוא את הספר כדי שגם אני אוכל להגיד בלאכחס ולהשתמש בדימוי "קקי ורוד"
 

תמר עדי

New member
לא מבינה הרבה בתרגום ועריכה, אבל איך 600+ עמודים הפכו ל-400

עמודים בעברית?
ולא ייתכן שזה הגופן, כי הגופן היה קטן בספר באנגלית. אני חייבת לקרוא בעברית כדי לראות את ההבדל בין שפת המקור לתרגומו.
כי אני כן זוכרת קרב אחד או שניים.
חוצמזה, אני באמת אוהבת לקרוא את הפוסטים שלך, אני מתארת לי אותך עכשיו חושפת שיניים, מקמרת את הגב ושערותייך סומרות מגועל ובלעכס.
 

מיכאל ג

New member
עברית קצרה יותר מאנגלית בערך בשליש

נסי לכתוב את המלה "וכשתראה" באנגלית למשל: זה יוצא ארבע מלים.
 
האם זה חלב עם עוגיות שאני רואה שם?


האם אלה עוגיות אוריאו? האם החלב הוא בעצם שוקו? *מזילה ריר*
ועכשיו אני אהיה חתול מדויק ומדעי ואבדוק כמה עמודים היו שם באמת: 531
משמע את היית קרובה יותר למציאות. קבלי אוכל:

היה קרב נגד המלאכים הרעים (הדומיניון). היתה התגרות קלה בין המלאכים הטובים לכימרות שעקיבא עצר בכוחות הקסם החדשים והמופלאים שלו. לא היה קרב עם יאל בכדור הארץ (שציפיתי לו: ספציפית ציפיתי שהוא יצליח להשיג את כלי הנשק אבל הסטליאנים יצטרפו לצד של הטובים ויאזנו את הכוחות), לא היה קרב בין הכימרה למלאכים הטובים (שציפיתי גם לו), ובאופן כללי לא מתו מספיק דמויות שאכפת לי מהן, או דמויות בכלל (בניגוד מוחץ לשני הספרים הראשונים: ברימסטון! חזאל! קצת מזוכיסטי מצידי להודות בזה, אבל אני אוהבת שדמויות שאני אוהבת מתות. אני נהנית להתאבל
). ובכלל, כל עניין תחיית המתים התחיל קצת להעיק בספר הזה. אפילו נניח בסצינה שהכימרות והמלאכים הטובים כמעט נלחמים? לא הרגשתי "אוי יבאל'ה הם יהרגו את כולם וכולם ימותווו" אלא יותר "אוי איזה עבודה קשה תהיה לקארו להחיות את כולם אחר-כך, מסכנה".
אבל תרגום! אם כבר את מזכירה אותו, היה שם משהו מעצבן: סרטן. אני מתכוונת, היתה שם מחשבה של יאל שהכילה את הביטוי "מתפשט כמו סרטן". אני לא יודעת מה המקבילה של הביטוי באנגלית, אבל בעברית זה ביטוי טיפשי, כי יאל חי בעולם ימי-ביניימי והוא לא אמור לדעת מה זה סרטן, ובטח שלא על האופן בו הוא שולח גרורות.
ועוד משהו: הייתי בטוחה שליסארי יהיה מסר נפרד לקארו (שונה מזה של איסה). ממש חיכיתי לזה שיחיו אותה והיא תגיד משהו מעניין. אבל זה היה כזה, נ.ב: החיינו את יסארי.
עוד באסה לערימת הבאסות.
אני שמחה שאת אוהבת אותי גם במצבי הסמור והזועם, לא הרבה אנשים אומרים את זה
 
למעלה