מה קראנו/שמענו השבוע?

Y. Welis

New member
מזכיר את מקרה 'וייוורד פיינז' - גם לא הוזכר שהוא חלק

מטרילוגיה - שלא לפתח ציפיות...
&nbsp
 

kenny66

New member
זה מוזכר בעמוד השלישי של הספר

כפי שכבר נאמר עמנואל לוטם מזכיר את זה בהקדמה, ועכשיו כשאני בבית ליד הספר יכולתי לבדוק בדיוק איפה.אז אם באמת היית מתערב, היית מפסיד.
 

Y. Welis

New member
אבל על העטיפה - במקום שבו מי שנוטל את הספר בחנות יוכל לראות

זה לא ימצא.
&nbsp
דבר ראשון שקורא ממוצע (אני) עושה כשהוא לוקח ספר מהז'אנר, הוא לבדוק בעמוד הראשון הפנימי, אילו עוד ספרים יש בסידרה, והאם זה כרך X מתוך כמה.
&nbsp
כאן עדיין לא השתרש המנהג.
 

kenny66

New member
טוב, קודם אמרת עמודים ראשונים

אבל אם זה *הדבר הראשון* אז זה צריך להיות כתוב באותיות קידוש לבנה מעל השם של הספר.
אולי אני לא ממוצע, אבל הדבר הראשון שאני עושה כשאני לוקח ספר מהז'אנר ליד (אחרי, נאמר, שקראתי את שם הספר ושם המחבר) הוא לקרוא את התקציר מאחור ואז לקרוא כמה עמודים ראשונים. פשוט כדי להבין על מה הספר ולראות אם הכתיבה מוצאת חן בעיניי. הסידרתיות שלו נמצאת הרבה יותר נמוך בסדר העדיפויות שלי. אבל, כאמור, אולי אני לא ממוצע.

 

Y. Welis

New member
אם אפרסם חלק ראשון מסידרה או טרילוגיה

זה יכתב בשער הפנימי, וסביר שגם בעטיפה האחורית.
&nbsp
ואין לי בעיה אם זה יצור ציפיות - אני אחשוב על זה לפני כן.
 

kenny66

New member
אז אתה המו"ל עכשיו?

כי קודם כתבת בשם "הקורא הממוצע". העובדה הפשוטה היא זו - בהקדמה לספר נאמר במפורש שהוא פותח סידרה. זה העמוד השלישי של הטקסט בספר (לאחר עמודי שער וכו').

לדעתי זה צריך לספק את "הקורא הממוצע" ואפילו קוראים שאינם ממוצעים. ואם למישהו זה לא מספיק וזה כל כך חשוב לו, לרובנו היום יש סמארטפונים עם חיבור קבוע לאינטרנט. יתכבד ויבדוק.
 

Y. Welis

New member
אני מאמין בפרישת האמת במקום בולט. לא בעמ' 3.

אבל זה אני.

כנראה שמו"לים אחרים נזהרים, שלא יבקשו מהם המשכים. + אלה מהקוראים (אני לא אחד מהם, אבל יש כאלה) שמסרבים לקנות חלק ראשון, עד שלא מובטח להם שההמשכים יצאו או בדרך.
 

kenny66

New member
נו, העיקר שאתה לא נסחף

"פרישת האמת במקום בולט". אחרי שלפני כמה ימים זה היה "אחד העמודים הראשונים".

אני מציע שמעתה כל עותק של ספר שהוא חלק מסדרה יימכר על ידי דיילים מיוחדים שיסבירו לקוראים בדיוק לאיזה סדרה הוא שייך, האם כבר סיימו לכתוב אותה, כמה חלקים יש בה והאם יש לה סדרות אחיות וכו'. לחילופין אתה מוזמן לכתוב את "קוד י' וליס לפרסום ספרים" ולהפיץ אותו לכל המוציאים לאור בארץ. פשוט כדי שידעו איך צריך לעשות את זה. למען העם והאומה. ובבניין מינאס טירית ננוחם.
 

Y. Welis

New member
'מינאס טירית'? מה זה?

אני חושב על טובת הקוראים, לא על עצמי.
&nbsp
הסתרת היותו של ספר חלק מסידרה אינה דבר חדש, וגם אינה מקרית.
&nbsp
מזכיר לי מו"ל אחד (אותו אחד מ'סיאל') שאיית את שמו של רוברט שקלי בעטיפות כמה מספריו כ'שאקלי', כי משום מה המקורי הזכיר לו 'שק-לי'. כך ששיקוליהם לא תמיד הגיוניים.
 

מיכאל ג

New member
יש סדרות ויש סדרות

במקרה הזה כל ספר עומד בפני עצמו. זה לא שתסיים את הספר עם קליפהאנגר, אז זה לא כזה חשוב. מצד שני אולי זה היה עוזר למכירות, "העדשאי" עדיין אמור להיות שם יחסית ידוע גם למי שלא קראו אותו (כמוני למשל).
 

Y. Welis

New member
אולי אין מספיק אנשי שיווק בין המו"לים.

שידעו לשווק ולמכור טוב יותר את הספרים, להסביר מהם וחלק מתוך מה.

או במקרה של ההוצאה מחדש של ספרי אסימוב ב'מובי דיק' - למתג כסידרה איכותית, 'קלאסיקה', 'אבני דרך במד"ב' - משהו שיבדל אותם משאר המד"ב (להוסיף הקדמה של מישהו שמתמצא, אולי עם תואר ד"ר - אבל לא בכלכלה בינלאומית...).

צריך לחשוב על הקורא שאין לו מושג. מה הדבר הראשון שמציגים לו? איך מסבירים לו במינימום מלים מה הספר שלפניו, מהי חשיבותו ולמה כדאי לו ליקרוא אותו. איך יוצרים אצלו את תחושת המיתוג, האיכות; שהספר אינו כשאר הספרים אלא מיוחד; שווה.

יש תורה שלמה לכך שנקראת שיווק (שבניגוד למה שרובינו חושבים, 'שיווק' זה לא רק רוכלות), שמטרתה לקרב בין המוצר לצרכן המיועד שלו.

עוד לפני עשור הצעתי ל'אופוס' לייחד סידרה למד"ב איכותי מהרגיל (למשל האנתולוגיה של אליסון), כך שמי שיתקל באחד הספרים האלה בחנות, ידע שלפניו משהו שונה.
זה היה יכול להוסיף הילה של איכות להוצאה, כמו שיש עדיין ל'עם עובד' או ל'שוקן'.

במקום זה המד"ב בארץ ממשיך להיות משווק כטראש, כספרות זולה עם עטיפות קלושות, שמיועד לנוער בלבד (או תמהונים). חבל.
 
למעלה