מה קראנו/שמענו/ראינו השבוע?

סופרגירל, צייד המכשפות האחרון, הרץ במבוך 2, סיקאריו

סופרגירל: משהו ברמה של לויס וקלארק או סמולוויל אם לא פחות, סדרה שאפילו לא מנסה לקחת את עצמה ברצינות, מתאימה אולי לילדים.
צייד המכשפות: סרט פנטזיה לנוער מודרני קלישאתי למדי, רמת כתיבה של קומיקס בינוני, אבל בואו נאמר שאם אנחנו כבר בקטע של גילטי פלז'ר אז זה מתקבל על הדעת.
הרץ במבוך 2: אכזבה בסיסית היא שסדרת הרץ במבוך נכנסת לעולם הזומבים הנדוש. ניכר שהסרט קצר מדי ושנחתכו יותר מדי סצנות בעריכה כדי לסגור את זה לשעתיים והתוצאה משדרת תזזיתיות וחוסר אמינות ובסופו של דבר גם מחזוריות.
סיקאריו: סצנת חוארז מצויינת אבל מתקשה להחזיק על גבה סרט שלם, והסוף פשוט מביך ונראה כלקוח מאיזה B movie. יחד עם זאת, ודאי שזה סרט מהנה יותר משני הקודמים וקרוב לוודאי שאחד המהנים שמוצגים כרגע על המסכים.
 

Y. Welis

New member
+ Ash vs Evil Dead - נחמדה ומספקת את הסחורה

בלי יותר מדי השקעה מסביב - אוירת ה-B-MOVIE נשמרת יפה. לוסי לולס עדיין לא הופיעה - בפרקים הבאים, אבל קמפבל משכנע.
&nbsp
זו אגב עוד סידרה שמתאימה לבליסה (BINGE), למי שמוכן לחכות עד שיצטברו די פרקים.
 
התחלתי לראות את הפרק הראשון

ולא היתה לי סבלנות לחכות עד הסוף אז החליפותי ערוץ.....

רמה כל כך נמוכה כבר מזמן לא ראיתי (ולא משנה אם זה בכוונה או לא....).
ממש נעלבתי שככה מתייחסים אלי כצופה פוטנציאלי.
 

Y. Welis

New member
הרמה נמוכה במכוון. אם לא הגעת מהסרטים, אז אין טעם

זה רק למי שאהבו את הטרילוגיה (מהם מס' 2 הטוב שבהם).
&nbsp
האמת שאפשר לעשות סדרות מעוד סרטים מהסוג הזה (והיו בעבר גם - סידרת 'freddys nightmares עם פרדי קרוגר כמגיש; ואולי גם 'פולטרגייסט'). אשמח במיוחד לסידרה עם פינהד, מסרטי HELLRAISER.
 

תמר עדי

New member
סיימתי את VICIOUS, לדעתי אחלה ספר

מזכיר קצת (יותר מקצת) את הסדרה HERO. אבל אפל יותר ומותח יותר, ממש יופי של ספר. מחכה בקוצר רוח לשני אבל אין אפילו תאריך יעד.
מומלץ בחום
 

אסור ל

New member
לא ז'אנרי

בלש אמיתי (עונה ראשונה) - וואו.
שלושת הפרקים הראשונים הם בעיניי יצירת מופת.
הפרק הרביעי היה פחות לטעמי מבחינת עלילה, אבל עדיין עשוי מצוין. והכל נורא נורא יפה: המוזיקה, הדיבור המתמשך שלהם, הצבעים, הקומפוזיציות. אפילו המוות נראה כמו משהו שלקוח מתוך ציור. עוד דבר שאני אוהבת בסדרה הזו הוא שלשום דבר אין סוף - כמו בצל אינסופי, כל הזמן נכנסים יותר ויותר עמוק.
בגלל שהיא כל כך דחוסה אני צריכה לפעמים הפסקה אז אני רואה לסירוגין את פיירפליי הכייפית. (פעם שנייה)
סיימתי לקרוא את "מוריס המדהים ועכבריו המלומדים" של פראצ'ט, גם כיף גדול.
 

avivs

New member
LUNA

ספר מסובך מאוד.
עולם עשיר, אבל יש שם הרבה מאוד דמויות ראשיות, וכל אחת מהן מקבלת כמה עמודים בודדים לפני שעוברים לדמות הבאה.
אני ב-20% בערך ונכנס לעניינים, אבל בהחלט לא פשוט.
בכל זאת, ספר מגניב.
חברה עתידנית על הירח, כשהשליטה על הכול נמצאת בידיים של כמה משפחות בודדות ששולטות בכלכלה ובפוליטיקה.
אוויר לנשימה הוא משאב שנלחמים עליו.
מגניב.

 

avivs

New member
Beacon 23

שכחתי שסיימתי את זה השבוע.
ספר קליל, מהסופר של WOOL המצליח (והחלש יחסית לשאר הספרים שלו).
&nbsp
מסופר שם על בחור שנמצא בשירות נאס"א. הוא בחלל, שומר על "ביקון" שמאותת לספינות. ברקע יש מלחמה עם גזע חייזרי, והגיבור שלנו נחשב לגיבור מלחמה.
&nbsp
כתוב לא רע, זורם.
שני ספרים אחרים שלו שקראתי היו טובים יותר, בעיקר SAND המצוין.
&nbsp
 

מיכאל ג

New member
Ancillary Mercy

אחרי ספר שני פחות מעניין מהראשון, השלושי חוזר לעלילה הראשית ומסיים אותה כמו שצריך.
 

Y. Welis

New member
ספר עיון קרוב - THE ART OF LANGUAGE INVENTION

שחיבר דיוויד פיטרסון, הבלשן הראשי בסידרה 'משחקי הכס', שהמציא את השפות שמדוברות בה.
&nbsp
מרתק וגם קריא, למרבה הפלא, כי עוסק לא רק בבלשנות (שמוכנסת בדרך-אגב), אלא בשפות מומצאות בהיסטוריה ובתרבות המודרנית.
&nbsp
מספר על מקור ההשראה שלו - הסרט 'שובו של הג'די', והסצינה שבה צייד הכופר דורש מג'אבה 50,000 על צ'ואי... הקטע היחידי (בעצם לא היחידי, אבל הראשון) בסרט שכלל כתוביות - דבר נדיר בסרטים באנגלית.
&nbsp
הוא שם לב לקטע כאשר הסרט יצא מחדש בשנת 97'... (קצת צעיר מכדי לראות את הסרט בשנה המקורית שלו). מספר שעוד בלשן חובב מהדור שלו קיבל השראה מאותו מקום.
&nbsp
קל לשכוח, אבל בסרט נשמעו לפחות 4 שפות שונות (5, עם נוסיף את השפה של ארטו), שאת *כולן* יצר איש הסאונד של הסידרה, בן בארט (את חלקן הוא משמיע בקולו שלו המסונתז). לא היה לו רקע בלשני, ככל שידוע, אבל זה לא הפריע לו להמציא שפות לכל אחד מחלקי הטרילוגיה. רק מראה את ההשקעה שנעשתה שם.
&nbsp
זה פתח את הדרך לשפות מומצאות בסרטי מד"ב; מפיקי 'הדור הבא' של מס"ב שכרו בלשן כדי להמציא את הקלינגונית (או שאולי הוא כבר החל לעבוד בסרט ה-6 מ-92'?) והשאר כבר היסטוריה.
&nbsp
מאז השפות המומצאות נעשו לדבר מקובל, כך שכאשר שרה"ט הגיע למסכים ב-2001, איש לא התפלא לשמוע לפחות 3 שפות מומצאות שונות בסרט אחד...
&nbsp
גם ההכרה בכך שטולקין היה בלשן לא פחות מיוצר ספרותי, החלה רק בשנות השמונים (בזכות החוקר טום שיפי, שהמשיך את דרכו של טולקין במחקר בלשני היסטורי). העיסוק בשפות המומצאות שלו החל בעיקר עם עליית האיטנטרנט בתחילת התשעים, כשחובבים החלו להתחבר לראשונה. כמה מהבולטים שבהם שימשו יועצים לשיחזור השפות האלה בסרטי הטרילוגיה)
&nbsp
כדאי לבדוק -
http://www.amazon.com/The-Art-Language-Invention-World-Building/dp/0143126466
 

Y. Welis

New member
הסרט - המרסיאני (the martian, או 'להציל את טוראי וויטני')

ציפיתי ליותר מסקוט, אבל אסור היה - 'פרומתאוס' היה כזה גם באשמתו, ולא רק של לינדלוף.
&nbsp
הרבה החמצות מבחינת דראמה, ליהוק קלוש ובימוי תמוה. כולם נראים אדישים ומרוחקים; דיכאוניים משהו, ומתקשים להביע רגשות. סרט על אנדרואידים היה יכול להתאים יותר... מאט דיימון היה יכול כ"כ יותר, ומבלי להוריד חולצות ללא הרף.
&nbsp
לא ברור מדוע הספינה לא הוסטה חזרה מיד - היה ראוי להסביר; מדוע הסתלקו כ"כ מהר; מה קרה לאנטנה המקורית ועוד. הרבה היי-טק ועיסוק במדע חסר; התלהבות ממדע והתמודדות עם בעיות מדעיות (העיקר במצבים כאלה) וגם רגשות חזקים שבניגוד לצד המדעי - אף אחד מהם לא היה.
&nbsp
הרבה ממבנה הסרט הזכיר מאוד סרט מלפני עשור - Red Planet (עם ואל קילמר וקארי-אן מוס). גם שם עיקר הסרט עסק בהישרדות של חבר הצוות האחרון, והחזרה שלו לספינה דומה.
מצער שצ'סטיין בסרט החדש היתה צוננת יותר מקרח, לעומת מוס (שלא חמימה יותר, אבל בטעם).
נדמה שאפילו הטורנדו-ים באופק, נלקחו מאותו סרט (או מהסרט של דה-פלמה מאותה שנה; בשניהם יש אטומספרה 'ארצית' במאדים).
&nbsp
אפשר היה יותר, אבל סקוט לא יספק את זה. נקוה שלא יביים עוד מד"ב... הוכיח שהוא כבר גמר את הסוס.
 
ספוילר למעלה. אני אגב די נהניתי מפרומתאוס

למעט הגילוי המחריד בסוף הסרט שמדובר למעשה בחלק מסדרת הנוסע השמיני מעוררת החלחלה.
 

Y. Welis

New member
זה היה פריקוול... אבל כ"כ קלוש שאין טעם להכניס אותו לקאנון

עדיף AVP (הראשון בעיקר, שהיה מצויין).
 

מיכאל ג

New member
דווקא אני אהבתי

לא שהיה שם משהו מיוחד, אבל זה היה סרט כיפי וחסר יומרות, שעשה בדיוק את מה שבא לעשות - להעביר סיפור בלי יותר מדי התערבות של הבמאי, ומה שהכי חדש מבחינתי - מדויק מדעית, שזה משהו סופר נדיר בקולנוע.
אם לא הבנת מדוע לא הפנו את הספינה מיד - אולי זה אומר שלא ממש שמת לב לסרט, כי הסבירו את זה די באריכות. היות שמדובר בחללית יחסית ראליסטית היא לא יכולה סתם ככה להסתובב חזרה. חלליות אמיתיות צריכות לנוע במסלולים מאוד ספציפיים והן פועלות לפי חוקי המכניקה של ניוטון. על הספינה באותו רגע היה ככל הנראה דלק מספיק כדי להאיט את הספינה כשהיא מגיעה לקרבת כדור הארץ, אולי קצת יותר מזה בתור ספייר. כדי לעצור באמצע ולהסתובב חזרה צריך להשקיע דלק כדי להאיט, ואז דלק כדי להאיץ לכיוון השני, ואז צריך להשקיע דלק כדי להאיט שוב ולהכנס למסלול סביב מאדים, ועוד הרבה דלק כדי לצאת לדרך לכיוון כדור הארץ, ואז עוד דלק כדי להאיט ולהכנס למסלול סביב כדור הארץ... אתה מבין את הרעיון. כדי להמשיך לכדור הארץ ולעשות תמרון gravity-asist סביבו, לעומת זאת, צריך להשקיע כמות הרבה יותר קטנה של דלק. היה בסרט בחור שישב ימים שלמים על סימולציות ממוחשבות כדי לתכנן את התמרון שעשו לבסוף. בנוסף לא היה להם מספיק consumables - אוויר, אוכל, מים ועוד דלק - כדי להאריך את המסע. הם היו צריכים לאסוף חללית בקרבת כדור הארץ בשביל זה. עוד שיקול הוא זמן - המנועים על הספינה הנ"ל מאוד איטיים ולעשות תמרון פניה אחורה באמצע היה, רוב הסיכויים, לוקח יותר זמן ממה שבסוף עשו.
והם הסתלקו מהר כי אם הם היו נשארים על הקרקע אפילו עוד כמה דקות, הספינה היתה נופלת מהרוח (בטח היתה ניזוקה, וגם לא היה להם דרך להרים אותה). גם זה הובהר בסרט.
 

Y. Welis

New member
אבל צבירת התאוצה היא עניין של זמן.

הוא יצר קשר עם נאסא אחרי 30 יום בערך. די זמן להתחיל להאט. וממילא יש להם בספינה די אספקה לחכות שם כמה שנים... כך שהיה ניתן לחזור.
&nbsp
הם עזבו ביום ה-18 של המשימה, שנועדה להימשך 31, כך שהיתה נטישה מהירה ולא בגלל הסופה. ואפילו לא חזרו לבדוק...
&nbsp
אגב סופות - למה לא חפרו מתחת לאדמה? מתבקש...
&nbsp
את החישוב ההוא הבנתי, אבל מצער שלא הובא תיאור ויזואלי שלו + נאמר שזה תלוי בחישובים זעירים. + מה עם ה'האקינג' של מחשבי הספינה, למנוע שליטה מרחוק - דובר ולא הוצג.
&nbsp
הקיצר - תסריט קלוש, ובימוי לא פחות.
&nbsp
הכל הזכיר יותר משחק קווסט על המאדים: מטרה 1 - וואטני חייב לשרוד; מטרה 2 - מצא כמה שיותר חלקי חילוף בסביבה.
 
למעלה