סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע

סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.


המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה
) את המתחם.

לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
 

אלון 58

New member
לכם על הארגון בועז...,

סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.


המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה
) את המתחם.

לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
לכם על הארגון בועז...,
ולמי שעשה עמך את המלאכה,מהפורום,מרכבת-ישראל וחברת אפשטיין,כמו שאמרתי בסוף הארוע למר עוזי בוכבינדר,הפרויקט הענק הזה נערך "מתחת לאף" שלנו בלי שעד עתה ידענו על מה מדובר,ואני יודע ששאלות על-כך נשאלו,אבל לא ידענו להשיב,הסיור הזה "פקח לנו עיניים" על הפרויקט "המתבשל".
היה נהדר ומענין מאד.
 

בועז ל

New member
בכיף, אלון. אשמח לארגן סיור נוסף במתחם בעוד

לכם על הארגון בועז...,
ולמי שעשה עמך את המלאכה,מהפורום,מרכבת-ישראל וחברת אפשטיין,כמו שאמרתי בסוף הארוע למר עוזי בוכבינדר,הפרויקט הענק הזה נערך "מתחת לאף" שלנו בלי שעד עתה ידענו על מה מדובר,ואני יודע ששאלות על-כך נשאלו,אבל לא ידענו להשיב,הסיור הזה "פקח לנו עיניים" על הפרויקט "המתבשל".
היה נהדר ומענין מאד.
בכיף, אלון. אשמח לארגן סיור נוסף במתחם בעוד
מספר חודשים. אתה בוודאי זוכר שהובטח לנו שיהיה מעניין.
 

אלון 58

New member
בהחלט בועז...,

בכיף, אלון. אשמח לארגן סיור נוסף במתחם בעוד
מספר חודשים. אתה בוודאי זוכר שהובטח לנו שיהיה מעניין.
בהחלט בועז...,
עם תקוה שיתאפשר להשתתף,כי יהיה מענין לראות את המתחם גם לאחר סיום הפרויקט.
 

אלון 58

New member
תמונת היום שלי מהמתחם היא משהו שונה :

לכם על הארגון בועז...,
ולמי שעשה עמך את המלאכה,מהפורום,מרכבת-ישראל וחברת אפשטיין,כמו שאמרתי בסוף הארוע למר עוזי בוכבינדר,הפרויקט הענק הזה נערך "מתחת לאף" שלנו בלי שעד עתה ידענו על מה מדובר,ואני יודע ששאלות על-כך נשאלו,אבל לא ידענו להשיב,הסיור הזה "פקח לנו עיניים" על הפרויקט "המתבשל".
היה נהדר ומענין מאד.
תמונת היום שלי מהמתחם היא משהו שונה :
שילוב של
ואוטובוס,כפי שנקלטו במקרה כשהיינו בתצפית על המתחם המסילתי.
 

בועז ל

New member
במיוחד עבור תמונה כזאת


תמונת היום שלי מהמתחם היא משהו שונה :
שילוב של
ואוטובוס,כפי שנקלטו במקרה כשהיינו בתצפית על המתחם המסילתי.
במיוחד עבור תמונה כזאת

הובא עבורנו האייקון הזה:

אחלה תפיסה, אלון.
 

בועז ל

New member
הדמיית המתחם - באדיבות רכבת ישראל

סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.


המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה
) את המתחם.

לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
הדמיית המתחם - באדיבות רכבת ישראל
תודה גדולה לכל חברי הפורום שהשתתפו בסיור. מאוד נהניתי מהמפגש החברתי עם החברים החדשים.
 

jarondl

New member
תודה! ושאלה - איך מגיע הדלק למיכלי התדלוק

הדמיית המתחם - באדיבות רכבת ישראל
תודה גדולה לכל חברי הפורום שהשתתפו בסיור. מאוד נהניתי מהמפגש החברתי עם החברים החדשים.
תודה! ושאלה - איך מגיע הדלק למיכלי התדלוק
אני זוכר שקראתי שאת הדלק לרכבת מביאים במיכליות על הכביש. מישהו יודע איך יתכן שזו הדרך הטובה ביותר לפזר דלק למקומות שבהגדרה ממוקמים על המסילה?
 

amit1270

New member
לא כ"כ בטוח לגבי הכיוונים...

הדמיית המתחם - באדיבות רכבת ישראל
תודה גדולה לכל חברי הפורום שהשתתפו בסיור. מאוד נהניתי מהמפגש החברתי עם החברים החדשים.
לא כ"כ בטוח לגבי הכיוונים...
המבט כאן הוא מדרום לצפון?

חיבור המסילות הוא דרומה?
 

XrayCharlie

New member
המבט כאן הוא יותר לכיוון מערב מאשר צפון

לא כ"כ בטוח לגבי הכיוונים...
המבט כאן הוא מדרום לצפון?

חיבור המסילות הוא דרומה?
המבט כאן הוא יותר לכיוון מערב מאשר צפון
(האוניברסיטה "באופק").
באזור זה כיוון המסילה הוא מערב-צפון-מערב (או מזרח-דרום-מזרח) כך שהשמות מתחם צפוני / מתחם דרומי נכונים ומסומנים במקום הנכון (אם לזה התכוונת).
 

raminec

New member
בדיוק!

המבט כאן הוא יותר לכיוון מערב מאשר צפון
(האוניברסיטה "באופק").
באזור זה כיוון המסילה הוא מערב-צפון-מערב (או מזרח-דרום-מזרח) כך שהשמות מתחם צפוני / מתחם דרומי נכונים ומסומנים במקום הנכון (אם לזה התכוונת).
בדיוק!
 

raminec

New member
המבט הוא מכיוון צפון מזרח לכיוון דרום מערב

לא כ"כ בטוח לגבי הכיוונים...
המבט כאן הוא מדרום לצפון?

חיבור המסילות הוא דרומה?
המבט הוא מכיוון צפון מזרח לכיוון דרום מערב
אני מצרף לך תצ"א מוצפנת (כלומר למעלה זה הצפון ולמטה זה הדרום) של המתחם מלפני תחילת העבודות.
המקום שבו עומדות הרכבות זה תחנת רכבת האוניברסיטה של ב. שבע.
 

amit1270

New member
תודה על ההסברים

המבט הוא מכיוון צפון מזרח לכיוון דרום מערב
אני מצרף לך תצ"א מוצפנת (כלומר למעלה זה הצפון ולמטה זה הדרום) של המתחם מלפני תחילת העבודות.
המקום שבו עומדות הרכבות זה תחנת רכבת האוניברסיטה של ב. שבע.
תודה על ההסברים
אם הבתי נכון המסילות פונות לכיוון תחנת ב"ש-מרכז. זה לא יקשה קצת על הוצאת המערכים?
 

raminec

New member
יקשה באיזה אופן?

תודה על ההסברים
אם הבתי נכון המסילות פונות לכיוון תחנת ב"ש-מרכז. זה לא יקשה קצת על הוצאת המערכים?
יקשה באיזה אופן?
אני לא מבין מאיפה נובע הקושי שעליו אתה כותב.
המסילות של מתחם התחזוקה ומתחם הדיור הצפוני מתחברות למסילות הראשיות גם לכיוון ב. מרכז וגם לכיוון ב. שבע האוניברסיטה.
רכבת שתצא ממתחם הדיור הדרומי לכיוון ב. שבע מרכז ניתן לחייג לכיוון ת"א במסילה תפעולית שתוקם מדרום למסילות הראשיות באיזור הגשר שממערב לתחנה.
שרטוט של המתחם מצ"ב ואם עדיין תמצא קשיים בחיוג הרכבות, אני אשתדל להסביר.
 

amit1270

New member
השרטוט מבהיר את התמונה

יקשה באיזה אופן?
אני לא מבין מאיפה נובע הקושי שעליו אתה כותב.
המסילות של מתחם התחזוקה ומתחם הדיור הצפוני מתחברות למסילות הראשיות גם לכיוון ב. מרכז וגם לכיוון ב. שבע האוניברסיטה.
רכבת שתצא ממתחם הדיור הדרומי לכיוון ב. שבע מרכז ניתן לחייג לכיוון ת"א במסילה תפעולית שתוקם מדרום למסילות הראשיות באיזור הגשר שממערב לתחנה.
שרטוט של המתחם מצ"ב ואם עדיין תמצא קשיים בחיוג הרכבות, אני אשתדל להסביר.
השרטוט מבהיר את התמונה
החשש שלי אכן היה מהצורך לחייג רכבות על המסילה הראשית.
 

בועז ל

New member
עליתי על בעיה, רמי.

יקשה באיזה אופן?
אני לא מבין מאיפה נובע הקושי שעליו אתה כותב.
המסילות של מתחם התחזוקה ומתחם הדיור הצפוני מתחברות למסילות הראשיות גם לכיוון ב. מרכז וגם לכיוון ב. שבע האוניברסיטה.
רכבת שתצא ממתחם הדיור הדרומי לכיוון ב. שבע מרכז ניתן לחייג לכיוון ת"א במסילה תפעולית שתוקם מדרום למסילות הראשיות באיזור הגשר שממערב לתחנה.
שרטוט של המתחם מצ"ב ואם עדיין תמצא קשיים בחיוג הרכבות, אני אשתדל להסביר.
עליתי על בעיה, רמי.
אין מספיק מסילות לחיוג.
 

S o l l y

New member
יפה מאוד

הדמיית המתחם - באדיבות רכבת ישראל
תודה גדולה לכל חברי הפורום שהשתתפו בסיור. מאוד נהניתי מהמפגש החברתי עם החברים החדשים.
יפה מאוד
לצורך ההמחשה, מה האורך של רכבת סימנס אחת ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה