היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.
המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה
לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.