סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
בצד הזה של המבנה אפשר לראות

בצד הזה של המבנה אפשר לראות
את תעלות האוורור שתתחברנה למנדפים מיוחדים שישאבו את גזי הפליטה של הקטרים בזמן שהותם במתחם התחזוקה.
המנדפים שיותקנו במקום תוכננו בגודל כזה שיאפשר תחזוקה הן של קטרי ה"בו-בו" והן של קטרי היורו 4000 שהם מעט יותר ארוכים.
אני מקווה שזה יתאים גם לקטרי היורו 3000 שצפויים להגיע בזמן הקרוב לרכבת.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==39==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==39==
ולסיום: מספר הדמיות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==40==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==40==
 

davidfainshtein

Member
מנהל
==41==

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
==41==
 

אלון 58

New member
-רבה דוד...,

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
-רבה דוד...,
אחרי סקירה מצולמת כזו,אני לא מרגיש צורך ל-
של התמונות שלי,שהן תראנה פחות ממה שהצגת כאן,יישר-כוח


בתמונה : משאית-עפר במסגרת עבודות העפר שנעשות במתחם,מזכיר לי את עבודתי שלי,אבל בקטן מאד.
 

raminec

New member
תודה, דויד, על התמונות וההסברים

תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.

כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
תודה, דויד, על התמונות וההסברים
ותודה לכל מי שארגן, לפיטוסי ה-
שהתלווה איתנו לסיור ולעוזי שהסביר וענה לכל השאלות.
כמובן תודה לכל מי שהגיע!
סיור מרתק ומיוחד.
 

levikon

New member
תודה רבה בועז ודוד על כלל התמונות והדיווחים!

סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.


המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה
) את המתחם.

לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
תודה רבה בועז ודוד על כלל התמונות והדיווחים!
 

mauzer

New member
תודה X2

סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.


המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה
) את המתחם.

לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
תודה X2
 
תודה ענקית לבועז ולמארגנים

סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.


המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה
) את המתחם.

לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
תודה ענקית לבועז ולמארגנים
פרוייקט ענק קם לו בשקט ואף אחד לא שם לב...
 

luckydude

Active member
תודה לכולם על הסיקור המעניין! ואם כבר מדברים

זאת גם התחושה שלי. כמעט ופספסנו את
הפרויקט הענק הזה אלמלא...
תודה לכולם על הסיקור המעניין! ואם כבר מדברים
על פרוייקטים ענקיים נחבאים אז ברצוני להזכיר שוב את מסוף המטען החדש ההולך ונבנה בנמל אשדוד, אם כי במסגרתו מקימים ״רק״ 10 קילומטר של מסילה.
 

amit1270

New member
תודה רבה לכל משתתפי הסיור

סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.


המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה
) את המתחם.

לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
תודה רבה לכל משתתפי הסיור
על התמונות וההסברים מאירי העיניים מהמתחם המרשים שצומח לו בשקט, בלי רעש וצלצולים, אבל תהיה לו השפעה אדירה על שירות הרכבות בארץ.
 
רבה לכולם על הסקירה המדהימה הזו!


סיור במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע
היום נערך סיור של הפורום במתחם התחזוקה החדש בבאר שבע. מטעם הפורום השתתפו בסיור חברי "הכנופייה הדרומית" (אלון58, משה343, אופיר כץ, olli3), מנהל הפורום - דוד פיינשטיין, רמי'ש ועבדכם הנאמן. מארחינו היו רכבת ישראל וחברת הניהול "אפשטיין", המנהלת את הפרויקט.
מרכז התחזוקה החדש, שעלותו תסתכם מעל 1.3 מיליארד ש"ח, עתיד להיות מתחם התחזוקה הגדול ביותר של הרכבת. כל פיסת קרקע פנויה שבקרבת תחנת ב"ש צפון-אוניברסיטה נוצלה ומיועדת לשימוש. 19 מסילות דיור מתוכננות במתחם וביחד עם שתי מסילות צד נוספות, צפוי לחובבי המסילות בעוד כשנתיים מראה מלבב של פעילות רכבתית מגוונת המשתרעת על פני שטח נכבד. במתחם התחזוקה החדש תוכנסנה מערכות חדישות ויוטמעו טכנולוגיות שאמורות להקפיץ את הרכבת לעידן חדש בתחום התחזוקה. ברכבת מבטיחים כי מראות נוסח אלה שראינו באחת מתכניות הטלוויזיה (עובד מוסך שמשתמש במכשיר הסלולרי שלו כבפנס) לא יישנו כאן.


המבנה המרכזי במתחם הנו מבנה דיפו ענקי באורך 400 מ' ובו ארבעה מסלולי טיפול. מתחת למסילות העוברות בו מצוי עולם תת"ק מפותח, אשר אמור לייצר גישה ומעברים נוחים אל הציוד ובתוך המבנה. עוד במתחם: רציפי ומיכלי תדלוק, מבנה מסילאים, מבנה שו"ב, מבנה מנהלה, מתקן שטיפת רכבות, מגדל בקרה שנראה כמו מגדל פיקוח בשדה תעופה ועוד. על כל אלה נוכל לקרוא בשרשור שיועלה בקרוב ע"י מנהל הפורום, דוד פיינשטיין, שיחד עם רמי"ש תיעדו בצילומיהם ( אני נטלתי חופשה
) את המתחם.

לסיום, אבקש להודות מקרב לב למארחינו: מנהל הפרויקט וסמנכ"ל חברת הניהול "אפשטיין" - מר עוזי בוכבינדר, ולאחד והיחיד, אייל פיטוסי - מנהל הקו לב"ש, שבתוקף תפקידו מנהל גם את ביצוע המתחם מטעם רכבת ישראל.
רבה לכולם על הסקירה המדהימה הזו!

תענוג לראות ולקרוא!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה