==15==
ה"פיט" נשלף ובתוכו פיות ואקדחים עם כל החומרים הנחוצים.
==15==תמונות ועוד
ראשית, ברצוני לצרף את תודותיי החמות ולהודות לעוזי בוכבינדר ואייל פיטוסי אשר אירחו אותנו במתחם. היה סיור מאלף תחת הדרכתו של עוזי, מנהל הפרוייקט.
אין ספק שמדובר בפרוייקט מרשים ומורכב ביותר בהרבה רמות וביניהן ברמה הטכנולוגית. קפיצת מדרגה משמעותית ביותר בכל הקשור לרמת התחזוקה, לה יזכו הרכבות במתחם. צריך להבין שבשורה התחתונה, מקימים באתר בתוך שנים בודדות את מה שבמתחם הקישון נבנה במשך שנות דור וכל זאת בטכנולוגיה של המאה ה-21. השיפור מתבטא בכל פרט ופרט, החל ממבנה ארבעת תעלות הטיפול הראשיות, נוחות העבודה של המכונאים אשר יעבדו בהן, על מערכות העזר השונות שלהן, דרך מערכת האיתות האלקטרונית-מקומית אשר פותחה ע"י מהנדסי הרכבת ייחודית למתחם זה וכלה ברמת השרות הכללית אשר תסופק לרכבות במתחם, כולל מכונת שטיפה משוכללת, מתקני ריקון ותדלוק, דיור וכו' וכו'.
כזכור, המתחם יספק שרותי תחזוקה לכל צי קרונות הנוסעים אשר בשרות רכבת ישראל, למעט צי ה- IC3 אשר יוצא למיקוד חוץ. בנוסף, גם הקטרים יקבלו טיפול במקום בדמות תדלוק, מילוי חול, שמנים, מים וכו'.
האורך הכולל של המסילות אשר מונחות במסגרת הפרויקט נושק ל- 21 ק"מ מסילה. נתון דומה לתוכנית הנחת מסילות שנתית כוללת של רכבת ישראל בכל רחבי הרשת בשנים האחרונות! (זוכרים את הטבלה שהביא אביתר?) בנוסף למוסך המרכזי ולשני מתחמי הדיור, מוקם בתחנה מבנה שו"ב גדול במיוחד בשטח של 1300 מ"ר, מבנה מסילאים עם זוג מסילות ומוסך צמ"ה, רציף לוגיסטיקה עם שלוחה שלהם, רציף תדלוק, קו שטיפה ועוד ועוד. ארבעה מעברים תת קרקעיים יחברו את שני אזורי הדפו - הצפוני והדרומי שביניהם עוברת, כזכור מסילת קו ראשי. אחד המעברים יהיה אף מעבר לכלי רכב.
כל מרכיבי הפרויקט לוקחים בחשבון שני אלמנטים עתידיים: חישמול והקו לאילת.
ה"פיט" נשלף ובתוכו פיות ואקדחים עם כל החומרים הנחוצים.