גם הרכבת לאילת "לא כלכלית"
ההצגה של ישראל כץ.
אומרים שרה"מ הוא נואם מצוין, אז אומרים. אבל אני אומר שאת ישראל כץ הרבה יותר כיף לשמוע ובמיוחד כאשר הוא מתנגח בפקידות האוצר. אין ספק שפקידי האוצר מוציאים ממנו את המיטב ומעשירים בכל פעם מחדש את הרפרטואר שלו בעניינם. עד כה נמנעתי מהעלאת דבריהם של יתר הנואמים וזאת בכדי לפנות מקום לאיש שההאזנה לו הופכת עבורי לאירוע משעשע ומרנין, כאשר הוא מגיע למחוזות "חוסר הכדאיות הכלכלית" של האוצר. להלן כמה מהפנינים של כץ.
הצהרת "חוסר הכדאיות" של הפקידים - חוסר הכדאיות שבקו נובע מכך שבשדרות, אליבא דכץ, אין מפעלים או בנקים גדולים שיחלקו ג'ובים לפקידי האוצר הפורשים. "זה בפירוש לא כלכלי עבורם"
מאידך, עבור תושבי שדרות, שאלפיםמהם, לדברי השר, כבר הספיקו להסדיר לעצמם את הטבת שלושת החודשים, זה כלכלי ועוד איך.
דין נוסעי שדרות כדין נוסעי הרק"ל, כדין נוסעי המטרונית. לדעת כץ, לכולם מגיעה הטבת נסיעת החינם. השר כץ הבהיר כי מטרת ההטבה ליצור דפוסי נסיעה חדשים וקרא לתושבי שדרות לנסוע ברכבת ולהוכיח לאוצר שהקו הוא אכן כלכלי. מדברי השר הובן כי משרד האוצר התנגד לביצוע ההטבה וכי זו יצאה לדרך בעקבות התערבותו של רה"מ. עוד הזכיר השר את התנגדות האוצר למתן הנחה לתושבי דימונה בנסיעתם ברכבת. נו באמת, שהאוצר יתנגד גם לסכום הזערורי הזה?
לשר כץ היה גם מה לומר על ממשלת קדימה הקודמת, שבתקופתה הוקפא הקו ע"י האוצר. השר כץ תיאר כיצד עם חילופי השלטון הצליחה ממשלתו של נתניהו להפשיר את הקו ושכח להזכיר את חלקו החשוב של חקי הראל במלאכת החילוץ. גזרה שווה גזר כץ גם על פרויקט A1, שאף הוא הופשר ע"י ממשלת נתניהו.
ועוד פרט קטן: השר אישר את שפורסם בפורום זה מכבר. נתניהו אישר את בקשתו של כץ להמשיך ולכהן כשר התחבורה גם בקדנציה השנייה שלו.
גם הרכבת לאילת "לא כלכלית"
איש לא ישתמש בה ומדובר בזריקת כספים לפח.
כמו הרכבת לב"ש שאיש לא משתמש בה.
כמו הרכבת לכ"ס שאיש לא משתמש בה.
כמו הרכבת לנתב"ג שאיש לא משתמש בה (וואלה, החודש פקידי האוצר צודקים!)
כמו הרכבת ליבנה מערב שאיש לא משתמש בה.
כמו נתיבי איילון שאיש לא משתמש בהם.
כמו כביש 6 שאיש לא משתמש בו.
כמו כבישי הרוחב שאיש לא משתמש בהם (431 עומד שומם!)
כמו תחנות הכח הפרטיות שאיש לא משתמש בחשמל שהן מייצרות.
כמו מתקני ההתפלה שאיש לא משתמש במים שהם מייצרים.
כמו שדות הגז שאיש לא משתמש בגז המופק בהם.
כמו הכביש המהיר לגליל שאיש לא משתמש בו.
כמו הרחבת נתב"ג שאיש לא משתמש בו (מי צריך נמ"ת בינ"ל בכלל? סתם בזבוז. אפשר לנסוע לאירופה דרך סוריה או לוב. אה, בעצם...).
כמו הרחבת נמלי אשדוד וחיפה שאיש לא משתמש בהם (נמלי ים? בשביל מה? אפשר להעביר את כל הסחורות דרך סעודיה או עיראק! אה, בעצם...)
כמו המוביל הארצי שאיש לא משתמש בו (בשביל מה צריך להעביר מים מהכנרת לנגב?! שישתמשו במים של האגמים הענקיים בנגב! אה, בעצם...)
כמו הרק"ל בי-ם שאיש לא משתמש בה (נוסעת ריקה!)
כמו המטרונית שאיש לא משתמש בה (נוסעת ריקה!)
כמו כביש עוקף קריות שאיש לא משתמש בו.
כמו מנהרות הכרמל שאיש לא משתמש בהן.
כמו שד"ת אילת שאיש לא משתמש בו.
מה נאמר? טוב שיש פקידי אוצר חכמים ששומרים עלינו מפני בזבוז כספי ציבור על תשתיות מיותרות. בזכותם שפכנו חצי מיליארד ₪ על קו הרכבת המערבי כי הם החליטו לא לתקצב גשר לרכבת בזמן. וכמובן בזכותם מתעכבת התחתית בת"א למשך 50 שנה, מה שמבטיח נזק למשק של יותר מרבע טריליון ₪. כך שומרים על הקופה הציבורית!