אירוח בנושא שיווק

ההבדל בין ייעוץ שיווקי לפיתוח עסקי

היי לינור! ישנם הבדלים די גדולים בהגדרות... ייעוץ שיווקי נוגע רק בפן השיווקי של העסק... לצורך העניין יש לך מוצר או שירות מסויים בעסק שאת רוצה לקדם וייעוץ שיווקי יבנה לך אסטרטגיה שיווקית של איך אנחנו הולכים לשווק את המוצר או השירות שלך, ע"י איזה פלטפורמות? האם זה יהיה פייסבוק, פלאיירים, עמודים בעיתונים, כרטיסי ביקור, דפי נחיתה או גם וגם וגם כשהמטרה הסופית היא כמובן לקבל כמה שיותר מכירות מפעולות השיווק... כשאת לוקחת יועץ פיתוח עסקי או יועץ ארגוני זה מישהו שמסתכל על כל העסק ולא רק על אחת המחלוקות שלו... תראי... כל עסק מורכב מ-7 מחלקות ו-156 תפקידים... גם אם זה עסק של בן אדם אחד או ארגון של 10000 איש לצורך העניין... יועץ פיתוח עסקי יראה מה עושים מה לא עושים מה עושים טוב מה פחות טוב מה המטרות והשאיפות האישיות שלך וידע לבנות לך תוכנית החל ממחר בבוקר מה את צריכה לעשות כדי להגיע ליעדים שלך... פיתוח עסקי כולל גם פיתוח של מוצרים או שירותים חדשים, הרחבת הפעילות של העסק, כניסה לשווקים חדשים, כמובן כל שינוי כזה מצריך גם שינוי ארגוני... יכול להיות שצריך לגייס כוח אדם נוסף? את הכוח אדם הזה צריך להכשיר? מה עם לעשות תכנון פיננסי והקצאת תקציבים לגדילה של העסק? מה עם הקמת מועדון לקוחות חדש? מה עם בקרת איכות? ואני יכול להמשיך :) הכל שאלה לינור מה את רוצה להשיג ע"י זה שאת לוקחת בעל מקצוע... אם תרצי עזרה נוספת בזה... אשמח לעזור :) מקווה שהצלחתי לענות לך תשובה מספיק מלאה :)
 
כותרות מנצחות

היי ציפור אושר שמיימי! איזה שם יש לך J נגעתי כבר היום בכתיבה שיווקית ובאופן כללי אמליץ לך לבדוק ולחקור את ה"כפתורים" של קהל היעד שלך. "כפתור" זה משהו ריגשי שאם אני אלחץ עליו תהיה תגובה רגשית כלשהי... לדוגמא: אם ארצה לפנות לקהל יעד עסקי ואני יועץ עסקי אז אני אשתמש במילים כמו: שיווק, רווחיות, כסף וכו'... כי אני יודע שזה מה שמפריע לרוב האנשים... אם זה קוסמטיקאית שמפרסמת ללקוחות שלה אז זה יכול להיות: כסף, זה גם יכול להיות ניקיון ואסתטיקה וזה יכול להיות גם מקצועיות.. לאחר שתעשי סקר ותסקרי לפחות 30 איש... אני מעדיף 50... ותשאלי אותם שאלה אחת כמו: "מה הכי חשוב לך ב....."? תלוי בתחום שלך J מה שרוב האנשים יענו זה ה"כפתור" שלהם.. זה מה שהכי חשוב להם... סתם לידע כללי... 50 תשובות משתווה פחות או יותר לדעה של עיר שלמה לגבי משהו מסויים... כבונוס אני מצרף לך פה סוגי כותרות כדי שתקבלי קצת רעיונות ותוכלי להשתמש בזה:
כותרת המציגה תועלות
ליזה,התחילי את היום שלך עם שיער מסודר!
כותרת שאלה - דיאלוג סמוי עם הקורא. שאלה הכוללת תועלות או שכוללת בעיה.
כמה העסק שלך חשוב לך?
כותרת עיתון – תמצית הסיפור
והזוכה המאושרת ב- 1000 ₪ היא...
כותרת דד ליין – מעידה על דחיפות.
אריק, בעוד יומיים זה מסתיים! / אריק, זו ההזדמנות האחרונה!
כותרת בעיה-פתרון
נמאס לך לפרסם ללא תוצאות? בוא ללמוד את הסוד!
אזכור מותגים ידועים או נושאים חדשותיים
חן, גם מוחמד דף לא עמד בזה.
חינם/ מתנה – לא מילה גסה!!!
יוסי, יש לי מתנה בשבילך! רוני, בוא לקבל טיפול חינם
שוחד
[וידאו] 17 הטעויות שפוגעות ברווחיות
כותרת גיליון
ייעוץ עסקי – גליון 43: הכל אודות פרסום באינטרנט
כותרת מסתורין
זה היה שם כל הזמן אבל אף אחד לא ראה
תגובה לפעולה
תודה על פנייתך לחברת Success – טיפ חשוב בפנים
נתונים מספריים
33% דיווחו על עליה כבר בחודש הראשון

חוץ מזה... את יכולה להוריד את האפליקציה שלנו... פשוט לכתוב ייעוץ עסקי ויש שם מעל ל-1000 סרטונים בחינם... גם בשיווק :)
 
כציבה שיווקית נכונה

מאמרים שיווקים טומנים בתוכם פרסומת. איך כותבים אותם בצורה נכונה שלא תראה פרסומית מידי ותבריח את הקוראים... תייצר אנטי...?
 
כתיבה שיווקית נכונה

היי! לגמרי יש דבר כזה שנקרא כתבה פרסומית... הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לך בנושא הזה הוא באמת לתת ערך לקוראים... באמת לתת את ה"אסים" הכי טובים שלך בתחום שלך... כשאני קורא משהו שנתן לי ערך ולאחר מכן אני באמת יכול להשתמש בזה ויכול להיות לי "WIN" מזה זה הדבר הכי טוב שיכול להיות... המטרה שלנו בשיווק הוא להראות אותנו, את הידע שלנו, את המקצועיות שלנו, ולחשוף את עצמנו בפני כמה שיותר אנשים כדי שיקראו את הערך שיש לי לתת להם, וירצו להתקדם הלאה ולהיות לקוחות שלי... ישנו איזשהוא נתון כוזב שאומר: "אם אני אתן את האסים שלי אז אנשים לא צריכים אותי הם ישתמשו בטיפים שלי וזה הכל" וזה ממש לא נכון... להפך... כשבן אדם קורא את מה שאת כותבת ורואה את כמות הידע שיש לך לתת לו... את המקצועיות... הוא יקבל את הרושם שאת הבן אדם הכי נכון לו לעזור לו ב"בעיה" שכרגע הוא מנסה לפתור.. דרך מעולה נוספת היא לשלב בכתבות כאלו סיפורי מקרה או סיפורי הצלחה... לצורך העניין לתת טיפ מסויים ולהזכיר את זה שזה מזכיר לך את יוסי שהגיע אלייך ככה וככה וטיפלת בו ככה וככה וזו התוצאה... אנשים מתחברים מאוד לבעיות של אנשים אחרים שנפתרו ורוצים גם את הפיתרון הזה... אני רואה שגם אצלה הייתה בדיוק את אותה בעיה כמו אצלי והנה זה נפתר... מקווה שעזרתי :)

כמו כן... אני ממליץ לך להוריד את האפליקציה שלנו לטלפון... יש שם מעל ל-1000 סרטונים ומשהו כמו 300 שקשורים לשיווק... פשוט מחפשים ייעוץ עסקי ואנחנו מקום ראשון :)
 

שלייטקס

New member
עסק חדש ומיתוג

בוקר טוב,
אשתי עומד להקים עסק חדש- היא מכינה זרי ראש לאירועים. אני חושב שדיברו על זה פה מעל אבל היום אנחנו נמצאים בעידן שמאוד קשה לעשות משהו ייחודי. כולם עושים אותו דבר.
אשתי מאוד מוכשרת ואני חושב שזה ייתרון בפני עצמו, אבל בכל זאת היינו רוצים לחשוב על משהו יצירתי שיעזור לנו להרים את העסק.
על איזה כיוון היית ממליץ?
 
עסק חדש מיתוג ובידול

היי שלייטקס! אכן דיברתי על זה פה למעלה... תוכל לראות את הדוגמאות שנתתי לה לגבי בידול העסק ולראות איך אפשר ליישם את זה בעסק שלכם... בהצלחה!

כמו כן... ממש ממליץ לאשתך וכמובן גם לך להוריד את האפליקציה שלנו... ייעוץ עסקי... אנחנו מקום ראשון... וכמו כן אתה יכול להגיע איתה כל יום חמישי להרצאה בחינם אצלנו... פשוט שלח לי את הפרטים שלך למייל [email protected] ואני אתן לך את כל הפרטים!
 
נטוורקינג

היי בולדוגית רוקדת! אני חושב שזה אחלה אפיק שיווקי של שיווק מפה לאוזן כל הנטוורקינג שקיים בארץ! זה כמובן תלוי בסוג העסק שלך אבל זו יכולה להיות אחלה של מקפצה עבור עסקים שהם בתחילת דרכם... את לומדת להציג את עצמך והעסק שלך, חושפת אותו בפני אנשים אחרים, בעלי עסקים כמוך מנסים לקדם אותך ולהעביר לך הפניות, את פוגשת אנשים חדשים, יוצרת קשרים חדשים, וזה אחלה של בית ספר... חשוב לזכור.. זה לא הכל! זה נחמד... זה יביא לך כמה שקלים הביתה :) אבל תתלי את כל תקוותייך בזה...עסק חדש זו עבודה קשה... אז תני בראש! סומך עלייך :)

חוץ מזה... כל יום חמישי יש לנו הרצאות בחינם לבעלי עסקים שעושים שם המון נטוורקינג אחד עם השני... יש 19 הרצאות שונות... כל שבוע הרצאה שונה... שלחי לי את הפרטים שלך למייל [email protected] ואני אשלח לך את כל הפרטים לגבי זה :)
 
הגדרת קהל יעד

היי! זה ממש תקין שיהיה לך כמה קהלי יעד לעסק שלך... זה כמובן תלוי בסוג העסק שלך אבל ברמת העיקרון יכול להיות לך קהל יעד שונה לכל מוצר או שירות בעסק... אני אתן דוגמא... אם אני קוסמטיקאית שעושה טיפולי פנים, מטפלת גם באקנה וגם בצלוליט... כמובן שאקנה לרוב זה לנשים יותר צעירות כי זה פצעי בגרות וטיפול בצלוליט זה לנשים טיפה יותר בוגרות כי זה הגיל שזה מתחיל להגיע ולהשפיע :) אז כמו שאמרתי תלוי בעסק ובמוצרים שאתה מוכר.... מה שבטוח אתה צריך להגדיר קהל יעד מאוד מדוייק לכל מוצר אצלך ואפשר לעשות את זה באמצעות "האנשה"... תקרא לאשה שעושה צלוליט ציפי... ותשאל מי זאת ציפי? בת כמה היא? מה היא אוהבת לעשות? איפה היא מבלה? איפה היא גרה? מה המקצוע שלה? באיזה דברים היא עוד מתעניינת? מה התחביבים שלה? וכו'... ככה תוכל להגדיר כמה שיותר מדוייק את קהל היעד שלך... לידע כללי רוב העסקים נכשלים בפרסום שלהם כי הם משווקים לקהל יעד מוטעה... אז קח את הנושא הזה ברצינות :) מקווה שעזרתי!
 
כפתור לדף נחיתה

שלום אריה ותודה על האירוח- אחלה רעיון!
הייתי שמח לדעת מה היית ממליץ לכתוב על כפתור שמוביל לדף נחיתה...אני בדר"כ מתלבט האם לרשום "לקבלת המדריך לחץ כאן" או אולי "לחץ להרשמה"....

אשמח לעצתך!
 
כפתור לדף נחיתה

היי כתוב על המים! אחלה שאלה! ככלל, כל כפתור הרשמה צריך להתחיל עם המילה "כן"... כי זו סוג של הסכמה של הלקוח של כן אני רוצה את מה שאתה מציע לי.. דבר נוסף זה חייב להיות אישי ופונה לאדם ולא לקהל... לצורך הדוגמא: "כן, שלח לי את המדריך עכשיו!" או "כן, אני רוצה את המדריך!" משהו נוסף שלפעמים אני משתמש בו זה שימוש בשם שלי: "כן אריה, שלח לי את המדריך!" כי זה הופך את זה לנורא נורא אישי... תראה... עולם השיווק השתנה לעד... היום השיווק הולך לכיוון של תקשורת "אחד על אחד" וכך אני רוצה שהלקוח שלי ירגיש... שאפילו דרך דף הנחיתה אני מתקשר איתו אישית... מקווה שעזרתי :)
 

didicarmi

New member
הגדלת הכנסות

מעוניין להגדיל את הכנסות העסק שלי אך אינני בטוח שהבעיה טמונה בשיווק לא נכון.
איך אוכל לדעת ומה היית מציע לי לעשות?
יש לי עסק שמרכז שירותיים של מורים פרטיים לתיכון בשלל נושאים ומקצועות.
 
הגדלת הכנסות

היי דידי! אני לא יודע אם הבנתי את שאלתך נכון אבל אנסה כמובן לענות לך... איך תדע האם הבעיה בשיווק או במכירות? אם מגיעים אלייך מספיק פניות ואתה מבסוט מכמות הפניות שמגיעה אלייך אז מעולה... מה עם הסגירות? כל כמה פניות באמת מתורגמות למכירות? אחד לכמה אתה סוגר? שיווק טוב זה שיווק שמזרים אלייך רצף מתמיד של פניות שנסגר... אם יש לך כמה ערוצי שיווק שעובדים לך טוב ומתורגמים בסופו של דבר למכירות אז הכל מעולה :) בכל זאת אמרת לי שאתה רוצה להעלות הכנסות... השאלה איפה אתה רואה שהיום הבעיה... במוצרים? בשיווק? או באמת במכירות? אוכל לעזור לך יותר אם תפנה אליי במייל [email protected] כדי שאוכל לשאול אותך את השאלות הנכונות ואם צריך אז גם אתן לך פגישה ללא עלות איתי בשמחה... דבר איתי
 
ההבדל בין יחסי ציבור לשיווק

היי נזירה בדימוס! ההבדל הוא אכן גדול... למרות שיחסי ציבור זה שלב בשיווק ואני אסביר... תחילה מה זה שיווק? לשיווק יש 2 הגדרות אקדמיות שאני ממש אוהב... הראשונה היא : "פיתוח רעיונות לגבי מוצר או שירות מסויים, אריזתו, והובלתו לידי הלקוח" זה אומר שיש לי מוצר או שירות מסויים שהוא שלי שפיתחתי אותו או שאני משווק אותו, אני צריך לארוז אותו בצורה יפה, סקסית, למתג אותו כמו שצריך כדי שאנשים ירצו אותו ולהוביל אותו לידי הלקוח שזה בעצם הפרסום שאנחנו עושים אם זה בפייסבוק, פליירים, עמודים בעיתונים וכו'.
ההגדרה השנייה היא: "ניהול הביקוש"... לכל עסק יש ביקוש מסויים נכון? אחרת הוא לא היה פותח... ויש משהו שנקרא להיות "גורם" או "תוצאה" מה זה אומר? אני אתן לך דוגמא של גישה בסדר? המצב בשוק עכשיו ממש קשה... אנשים בקושי מוציאים כסף על מותרות היום... בכלל בתקופת החגים זה בעיה... אנשים מוצאים יותר על אוכל מאשר על דברים אחרים... גם המצב בנדל"ן? חבל על הזמן... גם אני עכשיו מוציא הרבה כסף על שיווק ואני מחכה לפניות והן גם לא מגיעות..
שמת לב מה אני עושה פה?
אנחנו כאנשים יודעים להסביר בצורה הטובה ביותר את הכישלונות שלנו בחיים... למה נכשלנו... למה זה בסדר שלא הגענו למטרות שלנו... ויש לנו את הסיבות הכי טובות בעולם למה זה קרה... מה שגורם לזה שאנחנו ה"תוצאה" של הדברים... זה מה שנקרא לחשוב בבעיות... ויש את הגישה השנייה... להיות "גורם"... שזה אומר לקחת אחריות מלאה על העתיד שלי, על העסק שלי, על הילדים שלי ועל המשפחה שלי... ולראות איפה אני... אריה... יכול לקחת אחריות מלאה ולעשות כל מה שביכולת שלי לעשות כדי לעשות את המצב שלי טוב יותר מאשר שהוא היום... זה לחשוב בפתרונות ולא בבעיות... ואני אגיד לך את האמת? זה נורא קשה לאנשים :) אבל אם רק תקחי את זה לתשומת ליבך ותתחילי לחשוב בפתרונות כדרך חיים זה יהיה שינוי ענק... :) כשמדברים על שיווק הוא מורכב מכמה שלבים... הראשון זה בידול... מה שונה בי מהשאר... למה שווה לקנות דווקא אצלי... השלב השני הוא מיתוג... האריזה שלי... איך אני נראה... השלב השלישי זה יחסי ציבור... זה לגרום לציבור לחשוב טובות על המוצרים או השירותים שלי... דרך אגב... יחסי הציבור הטובים ביותר הם סיפורי הצלחה... אנשים שמספרים על ההצלחות שיש להם כתוצאה משימוש בשירות או במוצר שלך... אנשים הכי מתחברים לבעיות של אחרים שנפתרו... כי אם גם להם יש את אותה הבעיה והם ראו שהצלחת לפתור אותה גם לאחרים זה מאוד מאוד מחזק את האמינות והביטחון שיש לאותו לקוח בעסק שלך... לאחר מכן מגיע קידום ורק בסוף זה פרסום! שזה בעצם הפוסטים בפייסבוק והעמודים בעיתונים וה-SMSים והפלאיירים וכו'... ודרך אגב... הרבה מאוד בעלי עסקים עושים את הטעות ומדלגים על כל השלבים של השיווק ומגיעים אך ורק לשלב האחרון וזה הפרסום...

מקווה שהצלחתי להסביר לך... ושהבנת... ניסיתי לעשות את זה כמה שיותר פשוט :)
 

ronisagiv80

New member
יחסי ציבור ושיווק

הי אריה
תודה רבה על ההסבר המפורט, זה בהחלט עוזר לבעלי עסקים להבין את ההבדלים ואת היתרונות והחסרונות של כל שיטה. המנהל של אחד ממשרדי יחסי ציבור מובילים אמר לי פעם שעסק שרוצה להצליח חשוב שיפעל בכמה כיוונים, וינהל גם שיווק מוצלח, וגם יבצע עבודה על יחסי ציבור, שניהם לוקחים זמן, אבל כאשר הם מגיעים לפיק מגיעה גם שיא ההצלחה.
 

yaronsegev1

New member
עסק חדש.

אני מקים עסק חדש.
באיזה שלב עלי להתחיל ולהשקיע בשיווק? רק אחרי שהעסק יקום?
 
שיווק לעסק חדש

היי ירון! ממש לא! ממליץ לך לקרוא את התשובה המפורטת שכתבתי כמה שאלות לפנייך לגבי ההבדל בין שיווק ליחסי ציבור ונראה לי שזה יענה לך על השאלה במלואה.. כמו כן אתה מוזמן להוריד את האפליקציה שלנו ייעוץ עסקי אנחנו מקום ראשון כי יש שם מעל ל-1000 טיפים לבעלי עסקים בכל נושא שקשור לעולם העסקי וזה יכול ממש לעזור לך :)
 
למעלה