אני מתחלחלת מטרימינולוגיה כה מופרכת ואף מופרעת
והמונית, כמו: "צבא האמת",
ומפרשנות כה מעוותת למה שמונח לפני עיננו, ברורות!
אין כאן שאלת "הביצה והתרנגולת" ו"מי התחיל?",
הכרונולוגיה מאד עובדתית ובהירה:
שי, מהרגע הראשון, לא השתתף בפעולות הנקיון,של הלכלוך שגם הוא שותף לחוללו. נקודה.
ולמי שלא הבין: גם סיר שבו בושל האוכל שהוא אכל, יש לו אחריות לנקות אותו.
אלו כללים אלמנטאריים שבין אדם לזולתו
ומי שלא מקיים אותם, איננו "מיוחד" או "אמיתי" או "לא זומבי כאחרים" -
אלא, הוא סתם 'חרא'. נקודה.
הרי אין כללים במשחק הזה למי ראוי. אבל זה מאד בסיסי ש'חרא' לא ראוי.
כעבור זמן מה, כשאי-נטילת חלקו, כבר הייתה בוטה ופנו אל שי בעניין -
לא רק שהוא לא התמלא בושה,
אלא אף אמר בתוקף והחלטיות שלא ישטוף כלים, ותייג את מי שכן נוטל חלק בכך כ'קוף'.
לאחר מכן, הדיירים הציעו בהוגנות - תורנות ש'זרמה'.
זו עונה ראשונה שדי מלכתחילה סידרו תורנות שעבדה יפה, והדיירים ראויים להערכה על כך שמיד 'משכו ידיהם' מ-שי, אמרו "איך שאתה רוצה" והמשיכו בפעולותיהם, בלעדי שי.
הפעמים שבהם ראינו איך הוא מסיים להשתמש בכלים וזורק אותם לכיור ותו לא, לא הותירו מקום לספק.
סוציומאט!
בו במקביל, שי לא ניסה לרגע לפתח אינטרקציה עם מי משותפיו לתכנית.
(אם היה לו קשר זה תמיד היה ביזמה של בן השיח השני)
הוא פרש באופן חד-צדדי, ולא הועילו הניסיונות בהם פנו אליו שיצטרף לכללל,
ישב בצד תדיר ולא השתתף בשום דינמיקה קבוצתית.
לא רק שהחרים את הקבוצה, אלא בינו לבין סלים ובפרצוף של דיירים שונים, חיווה עליהם את דעתו.
מר 'שופוני' [-תראו אני 'יקוזון' מקועקע, צבוע שיער ג'לטיני-] ירד לגופם של אנשים ופגע בהם:
ממתי אמירת "אמת" רדודה וסובייקטיבית כזו - היא ערך נעלה?
מכיוון שלא אני ולא אתם ו...אופס, גם לא שי -לא חיים בבדידות מזהרת,
אלא בין אנשים, בטח ובטח שבתכנית כזו -
הרי שהערך של התחשבות בזולתנו, הוא-הוא שצריך להיות נר לרגלנו.
מרגע הפגנת הסוציומאטיות, האגואיזם, שאליהם התווספה ההתנשאות ("שתי אנשים"... "חשבתי שבית שאן זה בדרום", "איפה זה גדרה?") -
מאותה רגע, הבחור בעיני ובעיני מי שבז לתכונות הרעות הללו - הוא מחליא.
לזה התווספו היוהרה (איזו צניעות ואיזו ענווה) שהוא חותר ועושה כל יום 'סקס וסקס' עם בחורות מתחלפות,
במהרה, נראה גם על מרקענו, הסדיזם שהוא ניחן בו:
במשימת אכילת עוגות הגועל, כשבינם לבינם הם ניסו להתגבר, הוא ישב ותיאר לה בסיפוק כמה זה מגעיל.ניחא, פעם אחת בשביל ההומור - אבל לא הניח להם.
אתמול, או שלשום, תני הייתה מאד עצובה ונשכבה עליו, בעת שהותם בחצר, והעזרת חוד כלשהו הוא דקר אותה (אמרה "אייי!!!") והמשיך.
ואיך אפשר היה להתעלם מסצנות הטירוף ב"חדר הצתים", כשההתנהלות של תני לא הייתה לרוחו:
עיניו יצאו מחוריהן והוא דפק בחזקה באגרופו.
ולא פחות, מפריע לי, שהבחור, בור בהכרת הארץ והמורשת,
לא תרם בשירות צבאי או אחר, והרשה לעצמו בשיחות עם סלים להשמיץ באופן מעוות את המדיניות ואת צה"ל (למשל, טען שמתנהגים לא יפה לערבים, שצה"ל אלים כלפיהם. כשאגב, שבוע לאחר מכן, יצא המפגע בדיזינגוף מכפרו של סלים. נכון, לא כלם 'כאלה').
הפריע לי, שתמר הטובה והמקסימה, ניסתה להבין לליבו, והוא טען (ועדין טוען) שהיא באה לרגל ועוד ועוד...
הכי מפחיד שהמונים ממליכים טיפוס כ"כ שלילי -
כבר ראינו בהסטוריה העולמית לאן זה מוביל...