נסיעה במנהרות הראל - כביש 1

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
מה הולכים לעשות עם הכביש הישן שעובר מתחת לגשר הראל הישן?

אכן. ביציאה ממנהרות הראל לכיוון ירושלים למשל הכביש החדש
כרגע ממש בקושי מספיק לשני נתיבים בגלל הכביש הישן שנמצא במפלס מעליו וחוסם אותו מצד ימין. תצטרך להתבצע שם עבודת באגרים רצינית כדי ליצור מקום לכביש החדש במתכונתו הסופית. עבודה זו תצטרך להתבצע בזהירות כי לפי מה שזה נראה ישאירו חלק מהתוואי של הכביש הישן במפלס הגבוה יותר במקומו עבור היציאה ממבשרת לכיוון ירושלים.
&nbsp
בקיצור, נשארה עוד עבודה משמעותית לפני שיכולים לומר שהפרוייקט הסתיים.
מה הולכים לעשות עם הכביש הישן שעובר מתחת לגשר הראל הישן?
הוא ישמש אוטובוסים, או שהולכים להרוס את הגשר ולמלא את ההר באדמה כמו שהוא היה לפני שסללו את הכביש הישן
 
הוא יישאר

מה הולכים לעשות עם הכביש הישן שעובר מתחת לגשר הראל הישן?
הוא ישמש אוטובוסים, או שהולכים להרוס את הגשר ולמלא את ההר באדמה כמו שהוא היה לפני שסללו את הכביש הישן
הוא יישאר
אבל יקבל אופי מקומי יותר. בטווח הארוך ייתכן ואפילו יהפוך לרחוב של מבשרת (בנייה לאורכו והשארת כביש צר יותר).
בטווח הקצר הוא יישאר כהשתלבות של מבשרת ממחלף הראל לכיוון ירושלים, וכפי הנראה ממש מתחת לגשר תישאר אפשרות רק לאוטובוסים לעלות למחלף הראל ואז להמשיך ישר.
הבנתי שגם ישנו איזשהו פתרון מירושלים לכיוון מבשרת שלא כולל הגעה עד לחמד, אבל רק בשלב העבודות הסופי.
 
רשמים מהמנהרות ביום שאחרי

נסיעה במנהרות הראל - כביש 1

נסעתי היום בנהרות מערבה ומזרחה, מצרף בתגובות סרטונים שצילמתי.
רשמים מהמנהרות ביום שאחרי
הבוקר נסעתי מתל-אביב לירושלים בקו 480 שיצא ממסוף 2000 בשעה 8:40. הפקק שיצרו המנהרות התחיל מול קרית-יערים-טלז-סטון היינו כ-3 ק"מ לפני המנהרות. מאידך, הפקק הקבוע ממחלף הראל ועד מוצא נעלם. הרושם שלי הוא שאחרי היום הקשה של הפתיחה המצב התאזן לכיוון מה שהיה עד לאחרונה. אתגר נוסף הוא הכניסה של האוטובוס למחלף חמד שהפך למחלף עמוס מה שמקשה על האוטובוס להשתלב בתוכו לצורך עצירה לתושבי מבשרת. אני מקווה שסיום השיפוצים גם במחלף וגם בהחלפת המנהרות יעשה את העבודה. בס"ה הנסיעה ארכה שעה ועשר דקות - כמו יום רגיל בשעה הזו...
 
הדרך חזרה מירושלים לתל-אביב

נסיעה במנהרות הראל - כביש 1

נסעתי היום בנהרות מערבה ומזרחה, מצרף בתגובות סרטונים שצילמתי.
הדרך חזרה מירושלים לתל-אביב
חזרתי בקו 480 בשעת ערב מאוחרת מירושלים לתל-אביב. מן הזוית התח"צית, הזמן שהפסדנו בהלוך לירושלים כתוצאה מן הכניסה למחלף עין חמד, התקזז בחזור. במתווה החדש האוטובוס לא צריך לחכות ברמזור של מחלף הראל שבשעות העומס היה מעכב אותו בכמה דקות. במקום זה הוא עובר במהירות יחסית בכיכר של מחלף חמד וממשיך בדרכו. עם זאת, באופן כללי, ובלי קשר לתח"צ, נראה שעד שלא ייפתח הנתיב השלישי במנהרות, היינו במאי, מצב הנוסעים לא יהיה טוב יותר מאשר לפני פתיחת המנהרות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה