אידיאולוגיה ומעשים
בספר היא כותבת על שבט אחר, אכזרי ביותר. גם שבט זה חיי בתנאים של השבט הראשון. היא לא שהתה במחיצתו, כי היה אכזרי. אין אנו יודעים על אורח חייו ועל צורת גידול הילדים. יש דברים שאנחנו עושים בגלל תנאי חיינו, ורק אחר כך יכולים לראות האם התוצאה טובה ואם יש אידיאולוגיה שיכולה להתפתח מזה, כמו למשל בצורת החיים בקיבוץ. החיים בתנאי השבט, רווי סכנה, לעומת חלקים אחרים של החיים המודרניים, ולכן אין טבעי יותר מאשר לשאת את הילדים, לשם הגנה פיזית עליהם, על גוף האם. מלאי המזון לתינוקות, ולכלל האוכלוסיה, פעמים רבות נמצא בצמצום, ולכן אין טבעי יותר מאשר להניק. במסגרת האווירה החברתית הלא "אדוקה", שיש בחברות כאלה, הילדים החלו לאכל, להשתתף בארוחות המשפחתיות, בחיי החברה, הרבה יותר מוקדם מהילדים של ימנו. לקחו אותם לשיט בקאנו, הם חשו את תנועות אמהותיהן, הרגישו את מאמציה, את תנודות המיים, חוו הרבה חוויות מעבר לחוייה של היותם במגע עם האם. החוויות שעוברות על ילד הנשא על הידיים, בחברה המערבית, הן מצומצמות מאד, ונותר בהן רק המרכיב של המגע. אין בו העשרה רבה. התינוק של האמא האינדיאנית, נישא על גופה כאשר היא עושה פעולות שונות הקשורות לאורח החיים בטבעי שלה, שלו, ואליו יצטרף בקרוב, כיצור יותר ויותר עצמאי. יש פרק בספר, בו ישנה התיחסות לחינוך לנקיון בשבט. פעוט, שמצופה ממנו, במסגרת התפתחותו, לעשות את צרכיו בחוץ, מחוץ לבקתה (אלה חוקי התרבות של השבט, למרות שהטבע אומר, שיעשה במקום שבו יוצאים הצרכים....), מוצא החוצה מהבקתה בצחוק וב ל ע ג, על כך שאינו לומד לציית לחוקי החברה בה הוא חי. ההנחה של עקרון הרצף, מבוססת על תצפיות של פסיכיאטרית ללא ילדים, בכלים לא אנטרופולוגים כמו מרגרט מיד, בחברה של אינדיאנים. הנחותיה מבוססות על תצפיות, כאשר בניגוד לכלים אקדמיים הנדרשים, היו מעורבים עמדותיה ורגשותיה. רגשותיה מעורבים עד כדי כך, שהיא מרבה להדגיש כמה אכזרי, לא לעשות את מה שלדעתה נכון. מה שלא בהכרח נכון. מה שאנחנו מרגישים לגבי מה נכון לנו מהספר, קשור מאוד לאיך שגדלנו. ולא תמיד ניקח את הדברים "הנכונים" יותר מבחינה טיפולית.