רשימה 2, חלק ג'
17. The Misunderstood- Before the Dream Faded סיפור לידתו של הרוק אנד רול, הוא סיפור של פינג פונג מעבר לאוקיינוס, הרוק נולד באמריקה, מתוך הבלוז והרוקבילי ובעצם ממפגש שלהם, נדד לבריטניה דרך תקליטים מוברחים ותחנות רדיו פירטיות, חזר לאמריקה עם להקות הפלישה הבריטיות (הביטלס, הסטונס, המי, הקינקס, האנימלס וכו´), שם עוררו הלהקות האלה גל של להקות "גארג´", שנקראו כך, פשוט משום שמדובר היה במאות אם לא אלפי חברה צעירים, שניגנו בגארז´ של ההורים. הגארג´ יחד עם הפולק הוליד את הפסיכדליה שנדדה לה כמובן חזרה לבריטניה. במהלך הנדודים הללו, נולד בבריטניה צליל ייחודי, המיוצג על ידי פינק פלויד, סופט מאשין וטומורו והשפיעה מאוד על הרוק הבריטי במשך שנים רבות (עד היום בעצם), לידתו של הצליל המחתרתי והייחודי הזה, הוא תעלומה לרוב חובבי הרוק, מה בדיוק שמעו סיד בארט או רוברט וואיט, שגרם להם לשחק עם הדיסטורשיין והפאז וליצור את הצלילים המוזרים האלה?, הם הרי לא נחשפו לגארג´ האמרקאי, שברובו לא הצליח להתרומם מעבר לריקודים של תיכון והופעות מקומיות בעירים השונות באמריקה. כאן נכנס לסיפור שלנו, ג´ון פייל (כן אותו ג´ון פייל שהיה חבר של הפלויד וסיד בארט הקליט סאשן בתוכנית שלו), פייל היה בטיול בלוס אנג´לס ב 1965, תוך חיפוש אחר הדבר הבא במוסיקה (חיפוש אותו המשיך עד יומו האחרון), במהלך החיפוש הוא פגש במועדון מקומי את ה Misunderstood ולאחר מספר ניסיונות לעזור להם שם, לקח אותם אתו לבריטניה וקצת כמו הנדריקס שנה מאוחר יותר, תפש את הסצנה הלונדונית לא מוכנה לגל הרעש והאנגריות המדהימות שבאו ממעבר לים. בגלל בעיות עם רשויות ההגירה הבריטיות והצבא האמריקאי, לא הצליחו ה Misunderstood להוציא אלבום בזמן אמת, Before the Dream Faded הוא אוסף משנות השמונים, המלקט קטעים שהוקלטו באנגליה ב 1966 ובארה"ב שנה קודם לכן, המוסיקה כאן מקדימה את כל מה שנעשה בבריטניה (ובמובנים רבים גם בארה"ב) בכמה חודשים לפחות, מדהים לשמוע את האלבום הזה ולחשוב שהשירים הללו הוקלטו לפני פינק פלויד, אבל בעיקר, המוסיקה כובשת ומקסימה ברמות שקשה לתאר, אם לצטט את מבקר הרוק Richie Unterberger, בסייפא שלו לביקורת על האלבום: this album (most of it previously unreleased) is still mindblowing after over 15 years, and really unlike anything you´ve ever heard before. מה אגיד לכם, צודק בכל מילה, ה Misunderstood היא פנינה אמיתית שאתם חייבים לעצמכם. 18. The Rolling Stones - Their Satanic Majesties Request "הי מייק, בוא תשמע את התקליט החדש של הביטלס, יש להם סאונד..." "אוי שתוק כבר, למי אכפת מה הם עושים?, נסעו קצת לאמריקה ופול כבר חושב שהוא בראיין ווילסון, תשמע איזה בלוז כתבתי" "תיכף תיכף, ביל בוא את תשמע את התקליט החדש של הביטלס..." "hold on mate... החברה שלי צריכה ללכת לבית הספר, יש לה מבחן במלאכת יד והבטחתי לעזור לסדר את הילקוט" "בראיין, בוא תשמע את התקליט החדש של הביטלס..." "כן, אני יודע, תראה מה עשיתי עם הסיטאר". ככה בערך נולד כנראה התקליט המצוין של הסטונס, אלבום שרבים האשימו אותו בגניבה מהביטלס, שמעריציהם הגדולים ראו בו בגידה של ממש, אבל בעיני אחרי הרבה זמן והרבה האזנות, הוא באמת, כמו סרג´נט פפר, רק אם הוא היה נעשה על ידי להקה עם קהונס בגודל שרק למיק ג´אגר וקית ריצ´רדס יש (ולא הם לא חולקים את אותו זוג, כל אחד מהם יש לו שנים ואצל כל אחד זה בגודל של החוב הלאומי של מקסיקו). אפשר לספר לכם על השירים, על השילוב של הבלוז, על בראין ג´ונס המופלא, על מיק שהיה והנו גדול הפרפורמרים של הרוק, על קית´, שהוא אולי לא גדול הגיטריסטים בעולם, אבל (בלה בלה בלה, זה תמיד נמשך אותו דבר). במקום זה אני אשאיר אותכם רק עם משפט אחד: Ohh, La La La, Oooh La la la Oooh La La, La… SHE´S LIKE A RAINBOW וכמו שאמר רבנו קראוס בשירו המופלא ד"ר יארינג: מי צריך יותר מזה??? 19. Jack Bruce- Songs for a Tailor חשבתם שקריים הייתה בעצם להקה שבמרכזה עמד קלפטון?, חשבתם שקרירת הסולו של ג´ק ברוס זה לא משהו חשוב?, חשבתם שהפיצה בקופסה שאתם קונים בסופר זה אותו מאכל עם בצק וגבינה למעלה שאפשר לקנות בפיאצות של רומא ומילנו?, אז חשבתם... קריים הייתה להקה של שלושה אנשים שכל אחד משך בה לכיוון אחר, קלפטון, המגה גיטריסט של הסיקסטיס הוא איש שכאב טהור זורם בעורקיו ומשך תמיד לעיבודי בלוז, ג´ינג´ר בייקר הוא מתופף על שטרוף טהור השתולל אצלו במערכת (כמו שכל מתופף צריך) וג´ק ברוס היה מוסיקאי עם הכשרה קלאסית שהיה בכל העניין בעיקר בשביל המוסיקה. השילוב של כל אלו יחד עם המילים של המשורר הפסיכדלי פיט בראון הם שהפכו את קריים למגה להקה, כשהאגואים של כולם עלו לרמות לא חוקיות והכיוונים השונים החלו להתנגש היה לכל אחד מהם המון מה להוכיח וההצלחות של קלפטון רק החמירו את המצב עבור ברוס ובייקר. אלבום הבכורה של ג´ק ברוס, ממש כמו All Things של הריסון (שגם תורם כאן קצת גיטרות אגב), הוא פיצוץ של יוצר ענק שהיה לו המון מה להוכיח והוא הולך על זה הכי גדול שאפשר ומצליח. Songs for a Tailor הוא שילוב קסום של כל מה שאי פעם שולב ברוק, קלאסי, ג´אז, בלוז ואפילו קלאסי, ג´ק ברוס, מסתייע בחברו הטוב בראון, שכתב את המילים, ובדיק הסקל סמית´ וג´ון הייסמן מקוליסאום, בשביל להראות לנו עד כמה מגוון, מוכשר ומוסיקלי הוא, ובאורך פלא הכל משתלב יחד ליצירה מונומנטלית שלמרבה הצער מעט נשכחה עם השנים. ויש גם חלק ד'...