סיבוב ראשון - משחק 14

../images/Emo106.gif סיבוב ראשון - משחק 14 ../images/Emo106.gif

רשימה 1 1. Dark side of the moon - Pink Floyd 2. Automatic for the people - R.E.M 3. Revolver - The Beatles 4. Ten - Pearl Jam 5. 52nd street - Billy Joel 6. Rumours - Fleetwood Mac 7. Blood Sugar Sex Magik - RHCP 8. Three Years, 5 Months & 2 Days in the Life of - Arrested development 9. This fire - Paula Cole 10. The Joshua tree - U2 מול רשימה 2 (חלק א') 1. Nick Drake – Five Leaves Left זהו אלבום הבכורה של דרייק. למרות ששיריו מוגדרים לעיתים קרובות כ"מלנכוליים", הם אינם משרים אווירת עצבות עלי. נהפוך הוא, אלו שירים שמרוממים את הרוח, שנותנים דרור לדמיון ולנפש – שלושים ומשהו דקות מנוחה על אי בודד, רחוק מהחיים הסואנים. גם מילות השירים, והביצוע הווקלי של דרייק שייכים למקום אחר, לעידן אחר. במובנים רבים, אלו הם שירי-נעורים. המבקר איאן מקדונלד ז"ל, טען ששיריו של דרייק מבטאים סטואיות הקרובה לזן-בודהיזם, תובנות עמוקות על מהות החיים. יתכן, אבל לי השירים נשמעים יותר כמו הרהורים נוגים יותר או פחות של בחור צעיר, רק בן 20 (וצעיר יותר, כאשר כתב חלק מהשירים). השירים מכסים מגוון מצבי רוח, החל מהרומנטיות העדינה של Thoughts of Mary Jane ואהבת האביב של Cello Song, דרך האניגמטיות של Three Hours, החשש מאפסות החיים של Day Is Done (שיר ששמעתי פעם, לפני כעשרים שנה, בלי שידעתי שהוא של דרייק והוא נשאר תקוע במוחי מאז), החלומות בהקיץ של Saturday Sun, האכזבה של Time Has Told Me... Fruit Tree, השיר הסוגר את האלבום, צוטט הרבה בספרות מאז מותו של דרייק, כשיר המנבא, לכאורה, את הטרגדיה. השיר הוא הרהור על מהותה של התהילה, של ההצלחה: "תהילה היא כמו עץ פרי / כה לא יציבה / היא אינה יכולה לפרוח / עד שגבעולה ניטע באדמה...נשכח בעודך כאן / נזכר רק לזמן קצר / שרידים מעודכנים ביותר / של סגנון מיושן.... בטוח, במקומך מתחת לאדמה / רק אז הם יידעו מה באמת היית שווה". Way To Blue מוצא את דרייק תוהה על קיומה של מציאות אליה הוא לכאורה לא יכול להגיע, ההוויה ה"כחולה", שהוא שואף להיות חלק ממנה, אך אינו יכול לגעת בה. העיבוד התזמורתי העשיר, על רקע שירתו השברירית של דרייק, רק מגביר את עוצמת הריחוק מגן העדן האבוד. אך שיאו של האלבום, מבחינתי, הוא השיר River Man – אחד השירים המופלאים שנוצרו מעולם. שיר מונומנטלי, חידתי, כמו קרני שמש קרות ביום חורפי, נהר שזורם לו בלב השממה הדוממת. 2. Husker Du – Zen Arcade ולמשהו שונה לגמרי. בשנת 1984 היתה השלישיה ממיניאפוליס על פרשת דרכים אמנותית. הם הרגישו שהם מיצו את סצינת ההארדקור פאנק ממנה באו. הסצינה, על הקודים החברתיים והמוסיקליים הנוקשים שלה, חנקה אותם ומנעה מהם לבטא עצמם, הן מבחינת נושאי השירים, והן מבחינת הגיוון המוסיקלי. התוצאה היתה התנתקות מסצינה זו, בצעד שנראה היום כנועז למדי – אלבום כפול, המשלב התחרעויות פאנק קיצוניות, נאו-פסיכדליה (לופים, קטעים המנוגנים בכיוון הפוך, שימוש בפעמונים וכלים "היפיים" אחרים), קטעים אקוסטיים, בסיס מלודי חזק מתחת לרעש גדול. הטקסטים הבלתי-מתפשרים עסקו, באופן רופף, בסיפורו של נער מבית הרוס, העוזב את מקום הולדתו ומנסה את מזלו בעיר הגדולה, רק כדי להתעמת עם מפח נפש. מולד והארט (שני כותבי השירים בלהקה) עסקו כאן, כל אחד מנקודת המבט שלו, בהתעמתות עם מה שנקרא "התבגרות": הצורך שלנו למצוא את מקומנו בעולם, את זהותנו, והחרדה מפני הכשלון, הדחיה והבדידות. שיריו של מולד עדיין (בשלב זה של יצירתו) אוצרים בתוכם זעם עמוק, כמעט חסר גבולות, כלפי הבית, המשפחה, העולם העויין. הארט, הלירי והעדין מבין השניים, כותב על ניכור, על אהבה המסתיימת בטרגדיה, ואחראי במידה רבה לקטעים היותר הזויים מוסיקלית, החלומיים של האלבום. אפשר להגדיר את האלבום כ"טריפ רע": אמריקה התיכונה ברגעיה המכוערים, כפי שהיא נראית דרך עיניהם של שני אמנים צעירים, מיוסרים אך גם נאמנים לאמירה האישית שלהם, ללא פשרות. 3. Gram Parsons with Emmylou Harris – Grievous Angel ולמשהו אחר לגמרי. Grievous Angel יצא בשנת 1973, זמן לא רב לאחר מות יוצרו העיקרי, גראם פארסונס, ממנת יתר. פארסונס היה מחלוצי הקאנטרי-רוק האמריקאי, ואמן בעל השפעה ענקית – על ה-Byrds, על הרולינג סטונס (הוא היה חבר שלהם), ועל כל סצינת הקאנטרי רוק של שנות השבעים, דרך חברותו ב-Flying Burrito Bros.. את האלבום הזה הקליט פארסונס כאשר היה כבר בשלבים מתקדמים של התפרקות פיזית ונפשית, אך הדבר לא ניכר כלל בשירים. קולו כאן הוא חזק ועשיר מתמיד, עם אולי רמזים פה ושם לצדדים היותר אפלים של חייו. שותפתו לשירה היתה זמרת צעירה ואלמונית (באותם ימים) בשם אמילו האריס, אשר פארסונס פגש כשנתיים קודם לכן. בין השניים היה או לא היה רומן, אבל זה לא משנה: הכימיה ביניהם, ההרמוניות הקוליות שהשניים הפיקו באלבום הזה, הן לטעמי בין הדברים היותר יפים שהוקלטו מעולם (ולכן האלבום הוא בעשיריה הפותחת). השירים נעים בין סטנדרטים ידועים (Love Hurts של פליס ובודלו בריאנט), 'בלדות' רומנטיות – Hearts on Fire, Brass Buttons לבין שירים עליזים וקצביים כמו Cash on the Barrelhead ו-Ooh Las Vegas. אך שני השירים האהובים עלי מהאלבום הם השירים היותר קודרים בו: $1000 wedding – בלדה (אמיתית) על חתן שנזנח ביום חתונתו, והשיר הסוגר את האלבום, In My Hour Of Darkness – שיר שהוא תפילה ותחינה לכח להמשיך. בשני השירים האלו, כמו במרבית שירי האלבום (אם לא כולם) יש מוטיבים דתיים חזקים. הדת היתה גורם חשוב בחייו של פארסונס, אשר נקרע בין המשיכה לחטא, לבין הרצון לחיות לפי עיקרי האמונה הנוצרית עליה גדל. "בחור צעיר אחר פרט בבטחון על גיטרה בעלת מיתרים כסופים והוא ניגן לאנשים בכל מקום יש האומרים שהוא היה כוכב אבל הוא היה רק נער כפרי שיריו הפשוטים העידו, והמוסיקה שהיתה בו רק מעטים אצרו בתוכם."
 
חלק ב'

4. Rolling Stones – Exile on Main Street ולמשהו לא שונה בכלל. התלבטתי קשות באיזה אלבום של הסטונס לבחור, ובסוף בחרתי ב-Exile. אין באלבום הזה להיטים גדולים או שירים מוכרים (אלא אם מסתכלים על Tumbling Dice כלהיט), אבל Exile הוא אולי הביטוי האולטימטיבי של הכיוון המוסיקלי שהסטונס נקטו החל מ-1968, עם Beggar’s Banquet: בלוז לבן בלתי מתפשר, אפילו קיצוני, מבחינת מסריו והנושאים בו הוא עוסק. שירים רבים באלבום - בעצם בדקתי, זה כולם - עוסקים בקריאה למישהו להחזיק מעמד, לא להתייאש, להתפרק – Stop Breaking Down, Torn and Frayed, Rocks Off, Shine a Light, Soul Survivor… ) ובחיפוש אחר גאולה (I just wanna see his face, Ventilator Blues, Lovin’ Cup…). המוסיקה נעה בין רוקנרול גולמי, עשיר, המגובה בחטיבת כלי נשיפה ופסנתר (כאשר הקולות קבורים עמוק מאחורה, במיקס), לבין מה שיכול להיות מתואר רק כגוספל – הדבר הקרוב ביותר אליו אנשים לבנים הגיעו, לרוחו של הבלוז המקורי. זהו אלבום קשה לעיכול, אלבום שדורש בגרות מסויימת ושקעה מנטלית ואמוציונלית – אם מקשיבים לו לעומק. אבל ההשקעה משתלמת: אם תתנו למוסיקה להכנס לנפשכם, תחוו חוויה רוחנית עילאית (וואלה, אני נשמעת כמו הגורואים האלו מהפורומים של המיסטיקה). וזו הסיבה שהסטונס היו הלהקה הטובה בעולם בין השנים 1968-1973 ולטעמי, לא היתה מעולם להקה שהשתוותה לקאנון שהסטונס הקליטו בשנים אלו. אגב, גראם פארסונס מהאלבום הקודם ברשימה, השתתף בהקלטות אלבום זה. אף כי הוא לא ניגן באלבום (או לפחות אין מי שיעיד על כך), רוחו שורה על הרבה מהשירים, כפי שהיא שרתה גם על האלבומים הקודמים של הסטונס, שהולחנו בחלקם בהשפעתו. 5. Kinks – Village Green Preservation Society ההוצאה המחודשת של האלבום, בגרסתה המשולשת (גרסת הסטריאו, גרסת המונו, ודיסק עם קטעי בונוס ו-outtakes, שהוקלטו באותה תקופה ולא נכללו באלבום המקורי) – זה האלבום המככב בחודשים האחרונים במערכת שלי, ללא כל עוררין. ככל שאני מאזינה לו יותר, אני מתפעלת יותר מהשגיו. זהו אלבום שנשמע פשוט – אבל הוא בכלל לא. (אפשר להשיג את האלבום המשולש בכל החנויות, במחיר של דיסק בודד). בשנים האחרונות, נהוג לראות את האלבום כהתכנסות של ריי דייויס בתוך עולמו הסגור, מעין רגרסיה לתקופת ילדותו, לאנגליה ה"קטנה", של כפרים שלווים וחיים פשוטים. את כשלונו המסחרי של האלבום כאשר יצא לראשונה (בשנת 1968) תולים בהתרחקות זו מהמיינסטרים של הרוק האנגלי באותם ימים. הניתוח הזה אינו מקובל עלי במלואו, אבל לא אכנס כאן לסיבות מדוע. כן אומר, שהאלבום נשמע לי עם הזמן פחות כמדבר על אנגליה הקטנה והשלווה (והדמיונית לחלוטין, שכן היא מעולם לא היתה כזו), ויותר כנסיון של דייויס להגדיר את מקומו וזהותו בתוך עולם שמשתנה מהר – אולי מהר מדי – מבלבל ומתעתע. אציין את השירים החזקים באלבום, לטעמי: Do You Remember Walter – זוכרים את אותו ילד מוצלח מבית הספר, החבר שעתידו היה זוהר ושביחד חלמתם על נסיעה למקומות רחוקים? ובכן, אותו ילד הוא כיום נשוי + 2, והולך למיטה בשעה 10 בערב. ניתוח חד, מבריק, וסימפטי. Johnny Thunder – שיר הערצה לרוקר מיתולוגי, גדול מהחיים. Big Sky - שיר על אלוהים, המרוחק מהאנושות ומנוכר לה. Phenomenal Cat – שיר כמעט פסיכדלי, אולי קצת. השיר הטוב באלבום (המקורי). Animal Farm – שיר כמיהה לחיים בכפר, בין החיות. ומבין התוספות: Days – אחד משיריהם הידועים ביותר של הקינקס, שיר פרידה חם מאהוב/ה. והגדול מכולם: Lavender Hill, שיר שתארתי פעם כ'נואל קאוורד על אסיד', שיר בעל כמה וכמה שכבות (כרגיל אצל דייויס), שתקצר היריעה כאן מלנתחו. 6. Stone Roses – S/T ומכאן, למשהו שונה לחלוטין. יש מעט אלבומים שאפשר לומר עליהם שהם 'מושלמים'. זה אחד מהשניים היחידים שלטעמי עומדים בהגדרה הזו. אין מקום לדבר על שירים אינדיבידואליים כאן, משום שכולם הם חלק מתמונה שלמה, יצירה אחת מגובשת, זורמת. מהשניות הראשונות של I wanna be adored, ארבעת הבחורים ממנצ'סטר לוקחים אותנו לנסיעה בסחרחרת – או שמא רכבת שנהגה איבד את השליטה – דרך רוק עצבני ויהיר, פופ מלודי, לחנים שרק הביטלס כתבו טובים כמוהם מקודם, אקוסטיקה עדינה, התחרעויות נאו פסיכדליות מהזן הבריטי, מקצבי דאנס מהפנטים, נגינת גיטרה ששואלת מרוג'ר מקגווין, והורמוני-נעורים מצויים. זהו אלבום מלהיב, שמצליח לרומם את הרוח גם ברגעים שבהם הכל נראה שחור. הרוזס לא עשו חשבון לאף אחד, ולקחו את הקופה ב-1989. זמן לא רב לאחר מכן, הם איבדו את הכיוון, אבל למשך כמה רגעים, הם עמדו על פיסגת העולם.
 
אממ.... חלק ג' ../images/Emo3.gif

7. The Who – Meaty, Beaty, Big and Bouncy גם כאן, התלבטתי באיזה אלבום של ה"מי" לבחור. אלבומיהם רחוקים מלהיות מושלמים; המגובש מביניהם היה, אולי, Who’s Next, אבל החיבה שלי היא לתקופתם המוקדמת. לכן, בחרתי דווקא באוסף – שיצא במקור עוד בתחילת שנות השבעים, כמדומני. לאוסף הזה יש לטעמי קיום בפני עצמו, כיוון שהוא בעיקר אוסף של סינגלים – אותם סינגלים שביססו את ה"מי" כאחת הלהקות המובילות והחשובות בדורם. ברמה המוסיקלית, השירים ברובם מציעים לנו רוק מסחרר, שגורם ללב לדפוק בקצב מואץ ולדם לרתוח – חטיבת הקצב של הלהקה – קית' מון על התופים ואנטוויסל על הבס – לא נותנים לנו שניה לנשום; נגינת הגיטרה של טאונסנד היתה אולי הקיצונית ביותר באמצע שנות השישים (אולי מלבד דייב דייויס) והטובה של אנטוויסל מוסיפה נופך מסתורי ומלנכולי לחלק מהשירים. למי שרוצים להתעמק במילים, יש כאן את כל (או רוב) התימות המרכזיות של טאונסנד: חוצפת נעורים וקריאת תגר על המיינסטרים (My Generation, Substitute), ועיסוק בנסיון להבין ולהגדיר את הזהות האישית, מתוך נקודת מוצא של מבוכה ובלבול (כל השירים, בעצם, מלבד Boris the Spider של אנטוויסל, שהוא שיר על עכביש). אין כאן שיר אחד חלש. 8. dEUS – Worst Case Scenario ולמשהו אחר לחלוטין. האלבום הטוב ביותר בשנות התשעים, לטעמי: חמישה סטודנטים לאמנות מאנטוורפן (הם שרים באנגלית), באלבום עוצר נשימה בעוצמתו לא פחות מה"מי" בראשיתם, אלא שמקורות ההשראה שלהם הם קפטן ביפהרט, הוולווט אנדרגראונד, סרטי קולנוע עצמאיים (קאסווטס?), Can, לאונרד כהן, הפיקסיז, Sonic Youth וכל דבר אקספרימנטלי שתחשבו עליו, ככל הנראה. הטקסטים הם שירה, לעיתים קשה לפענוח, תמיד מרגשת. המוסיקה היא טריפ חזק במיוחד –ובלי סמים. אם אתם חובבי מטאל, תתחברו לSuds and Soda- או First Draft (of a worst case scenario) אם אתם חובבי שירים נוגים, תתחברו ישר ל-Hotellounge או Right As Rain – שירים ממיסי לב ופותחי ראש. אגב, ראיתי את הנ"ל בהופעה בארץ לפני כחמש שנים (הם הספיקו להחליף כמה חברים מאז האלבום ועד ההופעה) – אולי הופעת הרוק הטובה שראיתי. 9. Pink Floyd – Piper at the Gates of Dawn התלבטתי באיזה אלבום של הפלויד לבחור – זה או DSOTM. בעוד DSOTM הוא אלבום בוגר יותר, ויותר מגובש מבחינת ההפקה שלו, והסאונד הכולל, בחרתי בסוף ב-Piper. בכמה מובנים, Piper הוא האנטי-תזה של DSOTM: אם DSOTM הוא אלבום בוגר, Piper הוא אלבום מאוד צעיר, הן במסריו והן בשימוש התכוף שנעשה בו בדימויים מעולם הילדות, וספרות הילדים האנגלית הקלאסית. DSOTM מדבר על עולם המציאות, על חיי היומיום והדברים שכולנו צריכים להתמודד עמם: כסף, מוות, עבודה; Piper מדבר על אגדות, עולמות רחוקים וגמדים. DSOTM הוא אלבום קודר, אפל, פסימי – Piper הוא אלבום אופטימי (ברובו), מלא בפליאה על העולם ועושרו וצבוע בצבעים פסיכדליים זוהרים. אפשר לומר ש-Piper הוא לא אלבום של הפלויד המוכרים לרוב העולם, אלא של להקה אחרת, שרק במקרה נושאת את אותו שם. והוא גם אלבום 'חצוף': היה צריך הרבה חוצפה, הרבה "ביצים" כדי להקליט מוסיקה כזו באותם ימים – מוסיקה בלתי מתפשרת, לא מתחנפת. בארט היה נאמן אך ורק לחזונו האמנותי, ולעזאזל שאר העולם. אולי בגלל זה, 38 שנים לאחר הקלטתו, האלבום עדיין עומד במבחן הזמן (למרות שהפלוידים טוענים שלא), ומצליחים להדביק גם אותנו המאזינים בחיוניותו. 10. Van Morrison – Astral Weeks והאלבום השני הראוי לתואר "מושלם" הוא האלבום הזה. Astral Weeks הוקלט בשנת 1968, אבל הוא לא קשור לשום תקופה או סגנון, כאילו הוא נמצא מחוץ, או מעל, לזמן ולמקום. שיריו של מוריסון הם מדיטציות חופשיות על תמונות-זכרון מילדותו ונעוריו בבלפאסט, שהיתה תקופה מאושרת בחייו. שיריו של מוריסון הם כמו זרם תודעה (ובכך מזכירים אירי חשוב אחר – ג'יימס ג'ויס) אשר סוחפים אותנו אתו למסע הזכרון הזה, גם אנחנו חיים במקום אחר, בזמן אחר. מה שהופך את האלבום הזה לכל כך מרגש, מהפנט, הוא הביטוי המושלם (כאמור) לאותה תכונה – שבעצם קיימת גם בכל האלבומים האחרים שבחרתי ברשימה: האמפתיה, ההומניות, שבבסיס כל השירים. קבלת האנושות על כל השיאים אליה היא יכולה להגיע (Young Lovers Do, Ballerina) ופגמיה (Madame George), רגעיה המאושרים, ואכזבותיה. באמירה הזו יש הרבה כוח, "עוצמתיות" בלשון הנוער. ואפילו לא צריך סולואים בגיטרה חשמלית בשביל זה. ההצבעה תסתיים מחר ב-20:30
 
אני לא אצביע

עכשיו.... אני אלך לקנות את האלבומים של רשימה 2. טירוף חושים אחרי מילים כאלו, "אורגזמה" בעלת שניים וחצי חלקים! כשאשמע אותם, אצביע!
 
עכשיו

חצי שעה לפני הדידליין... רשימה 2! נספחתי עם הרגש והמילים היפות. עם דרייק, פייפר, קינקס (שסופסוף אני מכיר אותם, שני שירים). בקשר ל-THE WHO התקשרתי לחייל הקנדי שלי, שאוהב את הלהקה ואמר שזה אלבום מצויין. וזהו, אני עושה את מירב המאמצים כדי לא להיות שופט גרוע! :)
 

deePink

New member
וואי וואי וואי

נקרא אחרי זה הכל... איזו השקעה כל הכבוד למי שכתב את הרשימה המופלאה הזאת (למרות שאני לא מכירה כמעט שום דיסק P= ) יפה מאוד
קבל או קבלי (למרות שאני דיי בטוחה שזה קבל) חיבוק ענק
 

avki

New member
גיוון מול שלמות גיוון מול שלמות ...

...גיוון מול שלמות גיוון מול שלמות גיוון מול שלמות גיוון מול שלמות גיוו... שלמות. 2.
 

afon

New member
חחחח

יש לי הרגשה שכולם יודעים של מי רשימה 2. בעצם יש 2 מתמודדים על התואר :) טוב ככה או ככה אני נאלץ לבחור לבחור ברשימה 1 אין מה לעשות אני לא מכיר את הדיסקים ב2 :( אבל ככה<-----------------> כבוד למי שכתבה את רשימה 2!
 

Davidson

New member
רשימה 2(!)

הייתי אומרת שהסטון רוזס (בהחלט מושלם. איך הוא לא נכנס לרשימתי, לעזאזל? טיפש), ניק דרייק ופלויד מספיקים, מכיוון שהם בקלות ברשימת 15(
) האלבומים שלי, אבל יש פה גם את הקינקס
- אלבום מקסים. היחיד שאני מכיר של הקינקס, לצערי. את האלבום של הסטונס אני לא מכיר (מה לעשות, FL לא גרם לי לרצות להכיר משהו אחר שלהם), וגם של המי לא (who's next זה היחיד שאני מכיר, ובהחלט לא השאיר עליי רושם טוב), וואן מוריסון.... הרבה פעמים שמעתי את שמו. למה לא לנסות? בנוגע לרשימה אחת... אני לא חובב רד הוט (הסולן ממש מעצבן אותי), REM ו-U2 לא עניינו אותי כ"כ. אבל גם פה, אבדוק לגבי האלבומים שלא מוכרים לי. כל הכבוד למי שערך את רשימה 2. ההסברים ממש גרמו לי להתעניין (אמנם רק באמאזון
) בנוגע להם. סיכום: בחרתי ברשימה 2, המלצות מצוינות, ותדמיינו שכן הכנבתי את סטון רוזס לרשימתי.
 

itaikuskus

New member
רשימה 2

רשימה 1: pink floyd-dark side of the moon 10 r.e.m-automatic for the people 6 the beatles-revolver 9 pearl jam-ten 9 billy joel-52nd street 0 fleetwood mac-romours 0 RHCP-BSSM 9 Three Years, 5 Months & 2 Days in the Life of - Arrested development 0 paula cole-this fire 0 u2-the joshua tree 0 ממוצע:4.3 רשימה 2: Nick Drake – Five Leaves Left לא מכיר, לא התענינתי. 0. husker du-zen arcade אחלה להקה, אחלה אלבום. 8. Gram Parsons with Emmylou Harris – Grievous Angel לא שמעתי. 0. Rolling Stones – Exile on Main Street אחלה אלבום. אתה מתאר את הסטונס כלהקה הטובה בעולם בתקופת הזמן שהלהקות האהובות עלי היו בשיאן. אני שולל את אמירה זו. אבל 8. Kinks – Village Green Preservation Societ יש בהם משהו שקוסם לי. 8. stone roses-stone roses הם סתמיים לטעמי. 4. The Who – Meaty, Beaty, Big and Bouncy גם אני מעדיף את המי המוקדמים.בחירה מעולה. 9. dEUS – Worst Case Scenario לא שמעתי. 0. Pink Floyd – Piper at the Gates of Dawn אין בכלל שאלה. 10. Van Morrison – Astral Weeks לא. 0. ממוצע:4.7 רשימה 2 עולה (וסחה על ההשקעה...)
 

Elinor BC

New member
ואיייייייייי טירוף חושיםםםםם

לא קראתי את הכל(אני אקרא את השאר אח"כ), אבל מה שכן קראתי מטריףףףףףףףף יואוו כל הכבוד למי שכתב את הרשימה הזאת!!! כל הכבוד..!!!!!! ואני כמובן בוחרת בררשימה 2, ממה שאני מכירה , אהבתי אבל רשימה 1 גם סבבה לגמרי
 

מורנא007

New member
רשימה 2

את רוב האלבומים ברשימה אני לא מכיר, אבל אני מכבד את ההשקעה בכתיבת הביקורות.
 

Bardogo14

New member
רשימה 1.

לא אוהב אותה כל כך, אבל מי שכתב את 2 פלצן רציני :)
 

holo

New member
לא פלצן, יותר מישהו שמכיר מוזיקה

הרבה יותר ממך, ובטח שמבין יותר ממך..
 

Bardogo14

New member
..

מעניין מאוד מדוע אתה הצבעת לרשימה 2 .. יכול להיות שבגלל שהיא של ציף? בהוראות לליגה, ציף עצמה כתבה שצריך לכתוב 4-3 שורות על כל דיסק, מילא לכתוב 6-5, אבל לכתוב יותר מ10 שורות, זה פלצני מה לעשות. תמשיכו בסגידה הזאת.
 
למעלה