מה קרה לו? ספר קצת פרטים.. באיזה גובה הגיעה הצרפתי? נחיתות על 26 די שכיחות בזמן האחרון, בעיקר באור יום ואז מבצעים ראייה מ BGN VOR או RNAV צפוני. ה ILS בעייתי בגלל הקרבה לשטחים.
פתחו את ערוץ ה"atis" של מגדל בן גוריון על 132.50 מגה הרץ והאזינו. שם תשמעו בדיוק איזה מסלול בשימוש.מי שהאזין לערוץ הנ"ל הבוקר(כמוני) יכול היה לשמוע שמסלול 12/30 סגור עד 4 אחה"צ היום, עקב עבודות. לוקחים את המלמות,מתמקמים בבני עטרות,והחגיגה בעיצומה....
לי אמנם אין סקאנר להאזנה, אבל אתה יודע כמה פעמים שהייתי "בשטח" עם חבר'ה שיש להם מכשיר שכזה, בATIS הודיעו על מסלול בשימוש 30 ומיקמנו את עצמנו במקום הנכון אך המטוסים "הלכו" לצד השני ? המון פעמים זה קרה... והנה אחד הקטעים שהכי זכור לי [מאיזה יום שישי לפני כמה שבועות] כשמסלול 30 היה בשימוש [ובאמת היתה רוח שחייבה נחיתות על 30] ופתאום שמענו בערוץ הAPPROACH קול נשי של טייסת [ואולי ק. ראשונה] של טיסת אליטליה ממילאנו שביקשה באדיבות באנגלית במבטא איטלקי כבד "אולי אפשר לקבל בבקשה 12" ועוד בטרם היא סיימה את דבריה התפרץ טייס אל על שהגיע אחריה ואמר בעברית "אני מצטרף לבקשה של קודמתי"... ככה ישר לעניין ! והפקח במגדל ענה לו בעברית "התשובה שאתן לקודמתך תהיה טובה גם עבורך" ושלח אותה [ואותו כמובן] ל-30 ... ומצד שני היה ביום שישי האחרון טייס אל על אחד שכאשר שלחו את כולם ל-12 שמענו אותו מבקש דווקא 30 בגלל מגבלות המטוס בתנאים שהיו. אז יש גם כאלה.
לא מדוייק..הATIS לא תמיד מעודכן ובא לתת לטייסים חיווי ראשוני של רוחות ומסלול בשימוש. מה שכן אפשרי זה לשמוע מגדל ולראות איזה מסלול רוב המטוסים מקבלים.. וכן...תמיד אלעל תעדיף 12 ההקפה ל30 לפי דברי קברניט שם זה +2000 ליברות לא יודע אם זה הגיוני או מדוייק אבל זה מה שהוא אמר.
132.10 מגהרץ בתרגום חופשי:"הגעתי לא טוב(אובר שוט)אני הולך סביב" מגדל:טפס לגובה ההקפה,וכנס להקפת ראיה למסלול 26 ,קרא לי פונה לבסיס שמאלי מסלול 26" אוסטרי:"אדווח פונה בסיס שמאלי ל26"
מעל האספלט בנקודה 8 , כלומר יכל לנחות אפילו ללא מעצורי אויר. כל הפיינל שלו התנדנד, הגיע נמוך מידי, העלו אותו קצאת, למה החליט לעלות ? לא ברור. בפעם השנייה בשל לחץ קיפץ לו על המסלול.