מי, למה ,ואיך מחליט על מסלול בב"ג
ההחלטה לגבי מסלול בשימוש,היא בלעדית בידי ראש המשמרת במגדל ב"ג. ראש המשמרת מחליט על סמך נתונים שבידו:רוח,הגבלות ח"א,חסכון בהסעות,כיוון שמש,ובעיקר הזרמת התנועה הקרקעית והאוירית במהירות ובבטחון.בד"כ בבוקר ב"ג עובד לפי תרשים זרימה:המראות 26 נחיתות 12 ,עם פתיחת טרמינל 3 התרבו תרשימי הזרימה המראות ונחיתות 12 ,חסכון בהסעות.ועכשיו לשמים...לפעמים בעת תרגילי ח"א,ניסויי החץ ועוד,מוסטת יציאת המטוסים וכניסתם לנתיב פ"ת נתניה וימה...מטוסי חה"א הטסים מעל השרון טסים בנתיב בתובלה הנמוך(2000/1500 רגל)לצפון הארץ.