2 נחיתות חרום בנתב"ג.

HELLAS

New member
חברים יקרים,

תודה על האינפורמציה. סופ"ש נעים לכולכם.
 

הנכד של

New member
../images/Emo107.gifהקרגו הצבאי האמריקאי הגדול

הוא לא C5, אלא קטן יותר(מעט גדול מסטארליפטר ומשהו כאן נתן לי את שמו(שהספקתי לשכוח). ההרקולס היה של האום ופלט 2 טרקטורים. מה עם אחיו הכחול אתמול?
 

נועם04

New member
במקרה עבדתי אתמול על BA

אני מגיע לעבודה בשעה 15:00 עוד לא הספקתי להכין לי איזה בוצ'יאטו נכנס המפקח צוות שלי ואומר בוא מהר יש לבריטיש בעייה והוא נחת חירום , לוקחים הרכב ונוסעים לפיט בנתיים נכנס ה 777 לחנייה , ממתנים קצת לרדת הנוסעים ועולים לקוקפיט לדבר עם הצוות: שני VHF שני HF ו SATCOM לא מתפקדים ה VHFהשלישי עובד רק בהעברת DATA ולא VOICE , בנתיים אני שם לב שבטרנספונדר מכוייל 7600 (אובדן קשר) והקברניט מספר שזוג F15 (?) ליווה אותם , בקיצר מצאנו את הבעייה (קופסא ששמה AMU) החלפנו וזהו
 

Refael30

New member
תודה על המידע הנרחב .

המון מקרי חירום יש בנתב"ג בזמן האחרון,השנה ובכלל חיל האוויר מגזים עם ההזנקות שלו . אוקטובר 2004 - מטוס חברת לופטהנזה מדגם בואינג 747 ,מיורט ע"י מטוסי חיל האוויר (F15I) לקפריסין מחשש לפצצה,המטוס עובר בדיקה לאחר שלא נמצא כלום הוא ממריא ללוד. אפריל 2005 - מטוס ססנה 172 (4X-CDN),מגיע מכרתים לישראל ללא תוכניות טיסה מתאימות,מטוסי חיל האוויר מוזנקים אליו ובמקום לנחות בלוד המטוס נוחת בבסיס חיל האוויר בדרום. מאי 2005 - מטוסי חיל האוויר מלווים מטוס מדגם בואינג 777 של חברת בריטיש ארוויס לאחר שלא נוצר קשר עם אחת מיחידות הבקרה, כוחות צה"ל והצלה נכנסו להיכון,לבסוף המטוס נוחת בשלום בלוד.
 

e dor

New member
למה להגיד שטויות רפאל?

א. הלופטנזה לא יורט, הלופטנזה לווה על ידי מטוסים בכדי לוודא שהכל בסדר ושאם אין אישור אז הוא לא יכנס למטרת טרור לתחומי מדינת ישראל. ב. למטוס לא היה אישור, ראו בו כעצם זר - מה רצית שיעשו ? מבחינתם הוא לא היה מזוהה ולכן לא יכלו לקבוע האם זה איזה מיג או צסנה מהרצליה. ג. היה חשש לחטיפה וגם הבריטים חשבו ככה - אז מה ? שיניחו למצב כזה לקרות ? לא, יוודאו מה קורה. לפני שאתה מדבר תבדוק עובדות. ותמיד תזכור: עדיפה הזנקה אחת יותר, ממטוס אחד פחות.
 

S o l l y

New member
עם הטרור שיש היום...

לא לוקחים סיכונים בכלל... וטוב מאוד שככה. חשבו שהבריטיס ארוויס חטוף, אתה תיקח על הידיים אם חס וחלילה הוא באמת היה חטוף ויטוס ישר לתוך עזריאלי או משהו .. ? גם הבריטים חשבו שהוא חטוף, וטוב מאוד שליוו אותם. לגבי 2 המקרים האחרים אני כבר לא זוכר, אבל אומרים פה שהלופטנזה בכלל לא יורט...
 

e dor

New member
הוא בעצמו כתב משהו לא הגיוני

הוא לא יודע מה זה יורט כנראה. איך המטוס יורט, ואחרי בדיקה הוא המריא ללוד ? זו טעות בכתיבה. הוא לווה, נחת בלרנקה, עבר סריקות של כשעתיים והמריא חזרה לתל אביב. מטוס שיירטו לא יוכל להמריא שוב
 

איתי4073

New member
בעיה בסיסית

"לירט" לא אומר בהכרח שבאו מטוסים וירו עליו טילים...
. ירטו אותו הכוונה שפגשו אותו בדרך, ולאחר הירוט ליוו אותו.
 

e dor

New member
מטוס שיורט זה מטוס שהפילו אותו

מטוס שלווה ע"י מטוסים זה מטוס ש... לווה ע"י מטוסים - כמו המקרה של לופטנזה.
 

איתי4073

New member
ופה הטעות../images/Emo13.gif

בדיוק הנקודה שלי- לירט לא אומר להפיל. לירט אומר שאתה פוגש משהו. במקרה הזה- ה-F15 מירט כלומר פוגש את המטוס ואז מלווה אותו ליעדו.
 

gilgor

New member
דור, איתי צודק

יירוט לא בהכרח זאת הפלה של המטוס. הכוונה היא ליירט אותו מנתיב הטיסה.
 

e dor

New member
אוקיי, אז סלחו לי על ההערה הראשונה

השתיים האחרות עדיין בתוקף.
 

Refael30

New member
אגב איך מטוסי הקרב טסים,"ומתיישבים"

שאלה שמאוד מעניינת אותי,איך טייסי הקרב הישראליים "מתיישבים", על הבריטיש או הססנה או על כל מטוס אחר,מעל הים ? איך הם יודעים את המיקום שלו ? מי נותן להם את המידע ?
 

e dor

New member
מכ"מ ../images/Emo3.gif

המטוס מוצג על המכ"מ והם מקבלים דיווח לאן לטוס, בשלב מסויים הם עולים עליו במכ"מים שלהם. חשבתי שאתה טס בסימולטורים
 
למעלה