החשדות 10.4.05

../images/Emo124.gif החשדות 10.4.05 ../images/Emo124.gif

מייסון בתקשורת האמריקאית, חלק א' ניק הגיע לארה"ב לקדם את מכירות ספרו שם. הוא אמור להתראיין לכמה מגזינים, תכניות רדיו וטלוויזיה. הראיון הראשון עמו, בעתון Rolling Stone, כבר פורסם באתר המגזין. להלן הדברים שאמר: באשר לעתיד הפלויד, אומר מייסון: "בשנה שעברה, דייויד לא היה מעוניין להחזיר את הלהקה לפעילות. אבל זה מעניין שהוא לא אמר שהעסק נגמר. אף אחד לא אמר בעצם "לא עוד"." ההחלטה האם לחזור לפעילות או לא, תלויד אם כן בגילמור: "אני חושב שדייויד מבין עכשיו איזה נטל נשא רוג'ר על כתפיו, משום שפתאום דייויד הוא הדמות המרכזית. זה המון אחריות. אני חושב שאחרי שהוא [דייויד] ראה את גודל האחריות, הוא איבד את ההתלהבות לעשות את זה שוב. אבל אני חושב שהזמן משנה את נקודת המבט של אנשים, כך שאי אפשר לדעת." על 10 השנים שעברו עד שספרו פורסם, הוא אומר: "כשהתחלתי לכתוב, חשבתי שזו תהיה הביוגרפיה הרשמית של הלהקה. אבל נהיה ברור שלא משנה מה אכתוב, זה לא יהיה מקובל על כולם [בלהקה]. הפתרון היה לקרוא לזה "היסטוריה אישית". כך, עם פרסום הספר, לא איבדתי את חברותם של רוג'ר, דייויד וריצ'רד. "רציתי לספר את הסיפור בדרך קצת שונה [מאשר ספרים קודמים על הלהקה]. אני מקווה שזה יצא ספר די מצחיק, על להקה רצינית." מייסון מסביר מדוע לא רצה לכתוב ספר עם רכילות זולה: "אתם צריכים לזכור ששלושת הבחורים הם עדיין חברים שלי, ולכולם יש משפחות. רובם יותר גדולים ממני, ויש להם עורכי-דין טובים יותר". מייסון גם מדבר בראיון על ההתפייסות שלו עם ווטרס לפני שלוש שנים, ועל הסיכוי שתהיה התפייסות כזו גם בין ווטרס לשני האחרים: "אני חושב שהכל אפשרי". העיתון מגלה כמה מהדברים הכלולים בספר, ביניהם התאור של מייסון את ההחלטה לא לאסוף את סיד בדרך להופעה, החלטה שמשמעותה היתה סילוקו מהלהקה: "במבט לאחור, התנהגנו בדרך מאוד אנוכית. אבל אני חושב שלא היינו יכולים ממש לעזור לו. בגלל שהיינו זקוקים לו, ניסינו לשמור שהעסק יילך כמה שיותר חלק, כשהוא עמנו. מה שהיה צריך לעשות זה להוציא אותו בכלל אל מחוץ לעסקי המוסיקה." מייסון מתאר כיצד ההצלחה הפנומנלית של DSOTM גרמה למתחים בלהקה: "זה הרגע בו הפסקנו לתפקד כדמוקרטיה. לא בגלל שרוג'ר כאילו השתלט על הלהקה, אלא התחושה שלכותבי שירים יש יותר שליטה על השירים שלהם." התאור של ווטרס בספר, לדברי רולינג סטון, הוא "הוגן", למרות מה שווטרס עשה למייסון וגילמור בשנות השמונים. מייסון אומר: "אני לא חושב שווטרס מרגיש שהוא התנהג גרוע במיוחד. זה קצת כמו הסיפור עם סיד. כולנו פעלנו במטרה משותפת לעשות משהו אחד, ואתה עושה מה שאתה חושב שהוא הכי טוב, בכדי להשיג מטרה זו." כשהוא נשאל מה הוא חושב היה סוד ההצלחה של הפלויד, אמר מייסון שהכימיה בין חברי הלהקה היתה חשובה, וכן מזל - וחוש הומור: "כולנו הצחקנו אחד את השני. רוב השנים בילינו ביחד בניחותא, זה עדיין הג'וב הכי טוב בעולם." קצרים
עוד קצת מייסון: כפי שדווח, תצא מהדורה מיוחדת של ספרו האוטוביוגרפי, בקופסה מיוחדת עם כל מיני הפתעות שעיצב סטורם תורגרסון. רק 500 עותקים ממהדורה זו יופקו, וכולם ייחתמו ע"י מייסון עצמו. חלק מהצילומים החדשים שעשה תורגרסון לרגל ההפקה, יועלו לרשת בקרוב, וניתן קישור אליהם. כ"כ אומרות השמועות, שבמסיבת יום ההולדת ה-60 של אריק קלפטון, שנערכה לאחרונה, פגש מישהו במייסון, שפלט משהו על כך שהוא צריך "לכתוב עוד 2000 מילים עבור המהדורה המוגבלת". היינו, יהיו שם עוד דברים, שמייסון לא כתב במהדורה הרגילה. ניחוש שלי: מייסון יגלה את כל הפרטים על הרומן הסוער בין ווטרס לאנדרו ללויד וובר.
ב-3.5 ייצא ה-DVD של פסטיבל הפנדר שנערך בספטמבר שעבר בלונדון. הפסטיבל נערך, כזכור, לשם גיוס כספים לקרן נורדוף-רובינס העוסקת בתרפיה במוסיקה. דייויד גילמור השתתף בפסטיבל, ואף ערך את ה-DVD בעצמו, ב"אסטוריה", כאשר ההסרטה נעשתה ע"י אוברי פאוול, מ"היפגנוסיס", המעצבים של הפלויד. אמנים אחרים שהשתתפו: ג'ו וולש, בריאן מיי, רוני ווד, האנק מארווין, פיל מנזנרה ועוד.
תערוכה נוספת של צילומיו של סטורם תורגרסון, מתוכננת לעונת החורף הבאה. במקביל לתערוכה הנודדת של יצירותיו, העושה את דרכה כרגע לארה"ב אחרי הצלחה גדולה בלונדון, מתוכננת תערוכה נוספת של תורגרסון, שתתמקד בצילומים והעיצובים שעשה עבור הפלויד, מאז 1968. התערוכה תתקיים בגלריה בקאמדן טאון, בין החודשים נובמבר 2005 לינואר 2006. לקראת התערוכה, נעלה פרטים מדוייקים איפה ומה.
פורסמה רשימת עשירי המוסיקה הבריטים לשנה זו. הרשימה כוללת גם את אנשי תעשיית המוסיקה, שפחות מעניינים אותנו. בין המוסיקאים, אלטון ג'ון נמצא במקום שביעי, עם הון שנאמד ב-185 מיליון פאונד; מיק ג'אגר במקום תשיעי, עם 180 מיליון פאונד; וטום ג'ונס במקום עשירי, עם 175 מיליון פאונד. אריק קלפטון נמצא במקום ה-15, עם 130 מיליון פאונד, רינגו סטאר במקום ה-17 עם 125 מיליון, ודייויד גילמור במקום ה-26, עם 75 מיליון פאונד. במקום הראשון ברשימה נמצא איש העסקים קלייב קאלדר ובמקום השני, כצפוי, פול מקרטני, עם 800 מיליון פאונד. לאנדרו לויד וובר יש עדיין יותר כסף מלרוג'ר ווטרס.
המגזין Mojo מתכנן פסטיבל סרטים בחודש מאי, בלונדון. במסגרת הפסטיבל יוקרנו סרטי-רוק, מן הסתם על סמך הרשימה שהרכיבו קוראי העיתון, לאחרונה. בין הסרטים שיוקרנו נמצא גם "החומה". ולהלן הרשימה המלאה, לפי סדר בחירת הקוראים: 1. This is Spinal Tap - הסרט הכי שולת!!!!11! שיש. 2. The Last Waltz - המופע האחרון של הבאנד. 3. A Hard Day's Night - סרטם הראשון של הביטלס. 4. Gimme Shelter - סיבוב ההופעות של הסטונס בארה"ב בשנת 1969, שהסתיים בטרגדיה בפסטיבל אלטמונט, בקליפורניה. 5. The Wall 6. Ray - סרט משנה שעברה, על חייו של ריי צ'ארלס, שנפטר לאחרונה 7. The Filth and the Fury - סרט דוקומנטרי משנת 2000, על עלייתה ונפילתה של להקת הסקס פיסטולס. 8. Quadrophenia - סיפורו של צעיר אנגלי מעדות ה"מוד", לצלילי שירי ה"מי". 9. Westway to the World - סרט דוקומנטרי משנת 2000 על עלייתה ונפילתה של להקת הקלאש. 10. Help - סרטם השני של הביטלס (שעדיין לא יצא ב-DVD, עפ"י המקורות). שאלות? הערות? הגיגים? הצעות? תלונות? ברכות? שרשרו לכאן.
 

wommer

New member
אמממ טומי לא נכלל בקטגוריה?

כאילו הוא לא מבין המוכרים ביותר ואממ אולי לא קראתי טוב, אבל איפה ווטרס נכלל ברשימה?
 
ווטרס? "החומה" הוא מס' 6 בין הסרטים

או שאתה מתכוון לרשימת העשירים? "טומי", מסתבר, אינו סרט פופולרי כ"כ.
 
לא כתוב, אבל אפשר להעריך

יש לו פחות כסף מלגילמור, גם בגלל שגילמור מחזיק בשם המותג "פינק פלויד", אבל בעיקר בגלל הסכם הגירושין עם אשתו (מס' 3) לפיו היה צריך להעביר לחשבונה כמה שקלים. תורידו, נניח, 20 מיליון פאונד מהסכום שיש לגילמור.
 

thezanani

New member
הא?

איך לכל האגדות האלו מה60 וה70 יש הרבה הרבה יותר כסף מה-רוניסופרסטארים הנוכחים? אני לא מבין,אני לא מבין. איפה ראשראש? ואיך לעזאזל ייתכן שההבדל בין פול לרינגו עומד על 725 מיליון פאונד? עד עכשיו עובדים עליו? money,get away
 
פשוט מאוד

הכסף הגדול בא מכתיבת שירים. כל עוד כותבי השירים שומרים על זכויות היוצרים בידיהם, הם מקבלים תמלוגים על השמעות, ביצועים, שימוש בשיר בפרסומות וכיו"ב. וזה שווה הרבה הרבה כסף. כמו כן, מרבית המוזכרים ברשימה גם השקיעו כספיהם בנדל"ן ופרוייקטים אחרים, ומרוויחים גם מזה.
 

melancholy man

New member
ועוד משהו

נביגוד למה שאפשר היה אולי בטעות לצפות, אמנים כמו פול מקרטני, מיק ג'אגר ושאר הגריאטרים החביבים ברשימה, מכרו הרבה יותר עותקים לאורך השנים משמרבית האומנים של היום יכולים לקוות לו. מעבר לזה, כמו שאמרת. כל אלו שמוזכרים באמת ידעו להשקיע נכון את הכסף.
 

thezanani

New member
מעניין...

אם תחנה מסויימת משמיעה שיר של פינק פלויד היום, היא חייבת לשלם באופן זה או אחר? ואם כן לאן הכסף מגיע? רוג'ר וויתר על זכויות השירים שהוא כתב?! DSOTM לדוגמא...
 
כן ולא

לא למדתי דיני קניין רוחני באופן מסודר, ולכן ההסבר להלן הוא בערבון מוגבל (עד שאקרא קצת יותר): כל השמעה של שיר בציבור מחייבת תשלום תמלוגים. בעלי זכויות היוצרים (בד"כ המחברים), מקבלים תשלום (דרך אקו"ם, RIAA וכו'). חברות התקליטים הן בעלות הזכויות בהקלטה עצמה, ולכן גם הן מקבלות תשלום, כמדומני. אולי shakty יידע יותר טוב ממני. רוג'ר לא וויתר על הזכויות בשירים שכתב. יתרה מזאת, בהסכם הגרושין בין חברי הלהקה, הוא שמר את כל הזכויות ליצירה "החומה", מה שאיפשר לו, למשל, למכור את זכויות הפקת המחזמר למפיקים, השוקדים כעת על הכנת המחזמר. הוא לא זקוק לאישור הפלוידים האחרים לשם כך, והוא מקבל את כל הרווחים. זכרו, שאחת מנקודות המחלוקת הכואבות בין הפלוידים היתה עניין חלוקת הקרדיטים, כאשר ווטרס סרב לתת קרדיטים בשירים לחברי הלהקה האחרים, גם אם תרמו לכתיבת השיר. קרדיטים = כסף. המותג "פינק פלויד" שווה הרבה כסף, כפי שווטרס גילה לאחר ה"גירושין". לא רק ש-DSOT מכר מיליוני עותקים על סמך השם (זה הרי היה אמור להיות אלבום סולו של גילמור, בתחילה), אלא שסיבובי ההופעות הענקיים של הפלויד בסוף שנות השמונים ואמצע שנות התשעים, הכניסו לכיסם של השלושה רווחים עצומים, בעוד ווטרס מכר מעט עותקים מאלבומי הסולו שלו, וסיבובי ההופעות שלו נכשלו.
 
תוסיפי לזה גם...

שווטרס נהג לקנות בתים בלונדון ולתת אותם לעניים חינםאו במעט כסף
 
את זה גילמור עשה דווקא

הוא מכר את ביתו הענק בלונדון, ע"מ שיוקם שם דיור מסובסד לעניים, לפני מספר שנים. לא זכור לי שווטרס עשה כנ"ל - אולי אני טועה - אבל בראשית שנות השבעים הוא חי חיים צנועים יחסית לחבריו ללהקה. אני חושבת שזה נגמר כאשר הוא התגרש מאשתו הראשונה. בוודאי בשנות התשעים ושנות האלפיים הוא חי חיים אקסטרווגנטיים למדי. טוב, הוא יכול להרשות לעצמו.
 

thezanani

New member
פשוט מושלם../images/Emo99.gif

גלגול של דה וינצ'י,אהרון הכהן,מני בגר,מריה תרזה ודודי בלסר עם שיער. תודה על התשובה! זזתי לטיול שנתי מעוט תקציב בעיירת פיתוח בדרום. אסור להשתכר כי אתה תברח למדבר. (כבר קרה למשהו שאתם מכירים...) להת' ורק אל תשכחו שהכל ידוע תחת השמש. אך השמש מואפלת ע"י יהב. בה ביי.
 

Shakty

New member
אגב יהב - תמונה מיום שבת - הר הלל

נסענו לראות את פריחת אדמונית היער. יהב ממש התלהב מהמרבדים הירוקים והתעסק עם הדשא עם הידיים כולו מוקסם...
 
איזה חמוד!!

אני מקווה שבשבוע הבא יהיו לי תמונות מיום ההולדת (ה-1) של עידו הקטן, ושל אחותו הגדולה בת ה-6. האח האמצעי, תומר, יסתפק במתנות. רק לתת להם להתרוצץ בטבע... אין דבר טוב ויפה מזה.
 

wommer

New member
מי זה בתמונה? אם אפשר לשאול...

ואני לא מדבר על גילמור...
 
למעלה