החשדות 10.4.05

Shakty

New member
הבן שלי יהב - שהחברה פה הפכו אותו

לקמע של הפורום :)
 
סיבה הגיונית אולי

ל-Fearless והופעות חיות. ייתכן בגלל תמלוגים ל-YWNWA(ללת"ל)?
 

Shakty

New member
מה שכתבת הוא כמעט מדוייק לחלוטין

רק טיפה תוספת : כמו בהלוואה בבנק ככל שאתה לא צריך את הכסף כך תקבל תנאים טובים יותר - אותו דבר חוזים עם חברות המוסיקה. אמנים צעירים ולא מוכרים שוחטים אותם (כביכול על הסיכון שחברת המוסיקה לוקחת על מנת להפיק ולקדם אותם) ואם בוא ההצלחה הכלכלית החוזים נהיים יותר הוגנים כלפי האמן - בגלל שיחסי הכוחות משתנים : פתאום חברת המוסיקה צריכה יותר את האמן מאשר האמן את החברה. באופן משעשע נוצר מצב שנחתמו חוזים שערוריתיים (הכי מפורסם היה החוזה שחתמה וירג'ין עם ג'אנט ג'קסון באמצע שנות ה90 : חוזה ל5 שנים על 260 מיליון דולר. בשום חישוב ג'אנט לא תכניס סכום כזה ב5 שנים - זה רק כדי לשמור אותה בוירג'ין. ברנסון בעצמו חטף (חתף) ביקורת נוקבת על העסקה הזו. בכל מקרה ווטרס לא האמין שהם יצליחו אחרי עזיבתו ולכן ויתר בקלות יחסית על המותג. הוא השאיר לעצמו את החומה כפרה חולבת שיוכל לחיות ממנה שנים רבות. לא רק השמעות ברדיו - כל הדפסה חוזרת של DSOTM (ויש בערך כל שנה כזו) מכניסה לארבעתם סכומים לא מבוטלים, ואם אני אחזור טיפה לפסיקה ממקודם - נוצר מצב שלחברות המוסיקה עדיף כלכלית להדפיס BACK CATALOG מאשר להפיק אלבומים חדשים.
 
אני מבינה את היתרון הכלכלי שבמיחזור

חומר ישן. העלויות של הפקת אלבומים חדשים הוא בוודאי גבוה יותר. אבל איך זה מתיישב בדיוק עם ההנחה הרווחת - לפחות בעבר - לפיה בפופ ישנה רדיפה בלתי-פוסקת אחרי החדש. הקהל - כך אומרים - משתעמם מהר משירים, ומחפש ריגושים חדשים. על בסיס ההנחה הזו פועל עולם הפופ כבר חמישים שנה. בוודאי היו תקופות שבהן השתלם יותר להוציא דברים חדשים לשוק. האם התקופה הזו הסתיימה?
 

Shakty

New member
מאוד פשוט - עלות המיתוג

פעם היו מוציאים סינגל לרדיו ואם הוא היה תופס אז אוטומטית היוצר שלו היה הופך לכוכב בין רגע. לדעתי היו בשנות ה 50 וה60 הרבה יותר כוכבים של שיר אחד מאזר היום. היום זו ממש תעשייה - לוקחים מישהי כמו בריטני ספירס שנראית כמו הפריחה האמריקאית הממוצעת (Trailer Trash) ופשוט בונים עליה מפעל - היא לא כותבת לא מנגנת היא יודעת לנענע את התחת כמו שצריך ולהיות מושא פנטזיות סקס. לקדם מותג כזה עולה המון כסף - PR מטורף. בגלל זה אי אפשר לתת לה למות אחרי HIT ME BABY ONE MORE TIME - איפה ילך כל הכסף. אז כמו בביזנס משקיעים עוד כסף כדי לייצר כסף. בקיצור ייתנו לה להוציא עוד אלבום שניים ולגווע לאט לאט כדי לקדם את הפרוייקט הבא. אין מה לעשות, יש המון זמרים ללא כל כישרון אמנותי (לא כותבים לא מנגנים) אלא סתם נראים כמו שמנהלי המוסיקה חושבים שצריך להיראות ומוכרים. היום זה מספיק. ושוב כמו שכתבתי בגלל העלות הגבוהה של המיתוג אי אפשר לברוא כוככב של שיר אחד - צריך לחולב את הפרה הזו עד הסוף. הקהל שאת מדברת עליו הוא כניראה הקהל הבריטי - כי האמריקאי טוב לו עם הפופ הפשוט והמתקתק בלי יותר מידי שינויים... והריגושים החדשים היחידים שהם מחפשים זה האם היא עשתה הגדלת חזה או לא או האם היא בהריון או לא.
 
למעלה