ציףציף1000
New member
../images/Emo124.gif החשדות 16.8.05 ../images/Emo124.gif
והפעם הרבה רכילות זולה כפי שדווח, המגזין Word נתן החודש מאמר ארוך על הופעת הפלויד ב-Live 8. המגזין עדיין אינו בידי. להלן קטעים נבחרים מהמאמר, כפי שהועלו ע"י מי שיש לו עותק: "הדברים הנרגשים שנשא ווטרס כאשר הציג את Wish You Were Here באו בהפתעה לשאר חברי הלהקה. הם לא ציפו להצהרה כזו ממי שתבע, העליב והתעלם מהם במשך עשרים וכמה שנים." העיתון נותן שוב את הציטטה המפורסמת של פיטר ג'נר, לפיה ווטרס "היה האחד שהיה לו האומץ לסלק את סיד, בגלל שהיה בלגן". אבל, הוא הוסיף "סיד היה האדם היחיד, לדעתי, שרוג'ר מעולם אהב והעריץ והוא תמיד הרגיש אשם לגבי העובדה שהוא הפנה עורף לחברו.". בהמשך מצוטט גילמור שמספר כיצד ווטרס הוציא את תסכוליו ורגשות האשמה שלו, עליו, במיוחד בהיותו צעיר מווטרס בשנתיים. מייסון, מצדו, מאמין שהעבודה של ווטרס על אלבומי הסולו שלו גרמה לו דווקא לרצות לנגן עם עמיתיו שוב, "הוא מרגיש שזה שונה, שזה חידוש" יחסית לדרך העבודה שלו כיום, כשהוא עובד לבד." Word מספרים, שספרו של מייסון לא מצא חן בעיניו של גילמור. לדבריהם, גילמור התמרמר באזני חברים שהספר מתמקד באנקדוטות, על חשבון דיון בהשיגיה המוסיקליים של הלהקה. השניים גרים לא רחוק אחד מהשני, אבל לא מתראים על בסיס אישי מזה שנים. הדבר הכי קרוב להופעה של הפלויד מאז PULSE היתה הופעה קצרה בלווייתו של מנהלם, סטיב אורורק. מייסון, גילמור ורייט ניגנו את WYWH במהלך הטקס בקתדרלה, ורייט נתן ביצוע סולו ל-Great Gig In The Sky. לדברי מייסון "לא היתה לזה הרגשה של הופעה, ולא בקשנו מרוג'ר להשתתף, כי היו לו עדיין כמה מחלוקות עם סטיב, שהיה חלק אינטגרלי מהצוות שלנו. אז לא הזמנו אותו לנגן בכלל." [בזמנו השמועות אמרו שווטרס היה אמור להופיע עמם, ובא לחזרות, אך השתפן ברגע האחרון – צ.] המאמר כולל ראיון ארוך ומצחיק עם בוב גלדוף: גלדוף מספר שהוא רצה את הפלויד לארוע. "אז צלצלתי לניק מייסון. הוא אמר "אתה רציני? אני לא יכול לחשוב על משהו שיגרום לאחרים לדבר אחד עם השני." אז צלצלתי לדייויד גילמור. הכרתי אותו מאז "החומה". כשצלצלתי אליו הוא היה במכונית עם פולי, בדרך ללונדון. הוא פשוט איבד את השליטה במכונית ואמר "ממממ....." אז אמרתי לו "אתה יודע מה? אני אבוא לדבר אתך." טלפנתי אליו שוב והוא אמר "תראה, התשובה היא שלילית. אני רוצה לעשות את אלבום הסולו שלי עכשיו. וחוץ מזה אני חושש שחברת התקליטים תחשוב שזה מכרה זהב ותנסה ללחוץ עלינו" וכו'. אז עשיתי כמו שויקי פולארד עושה [דמות מתכנית הסאטירה Little Britain – צ.] ואמרתי לו: "כן, אבל לא, אבל כן.... אל תגיד "לא" כעת. תן לי הזדמנות להסביר את כוונתי, מטרתי, תן לי לבוא ולהפגש אתך ואולי לטעון את עמדתי." אמרתי שאני חייב לבוא ולפגוש אותו, איזו רכבת לקחת? אז הגעתי לקרוידון והוא מטלפן אלי ואומר "בוב, אין טעם בכך." הוא היה קצת חמוץ סבר אבל הגיע במכונית המרצדס הישנה והנחמדה שלו ונסענו ביחד לביתו. ואז התחלתי לעבוד עליו. הוא ידע שאני שם כדי למכור לו את הפרוייקט. הוא נהג בי באדיבות אבל זה היה קצת מביך והוא שמר על קור רוח ובסוף אמר 'אני פשוט לא יכול לחזור לדברים האלו שוב', ואמר שאני צריך להבין את כל זה. הסברתי לו את המערך הפוליטי של הדברים, מה יקרה אם הפלויד ינגנו: הקהל העולמי, היחודיות של הארוע, העובדה שהם מעולם לא נפרדו מהקהל, ושכל מי שאי פעם קנה אלבום של הפלויד יוכל לקבל גישה אליהם שוב. הוא נאלם דום בסוף. הוא לקח אותי לקומה העליונה והשמיע לי כמה קטעים מאלבום הסולו החדש שלי ואמרתי לו לקחת קצת ספיד! הוא אמר 'אני נהנה מאוד מכל זה', ואלו היו שירים יפים מאוד. אז הוא אמר 'טוב, אני לא יודע. אני לא אשנה את דעתי כעת, בוב'. אז לא לחצתי עליו. אמרתי 'לפחות תחשוב על זה'. הוא אמר שהוא יוצא לחופשה לשבוע ואין זמן לחזרות. אמרתי: 'לפחות תחשוב על זה'. אבל אז מייסון טלפן ושאל איך היתה הפגישה עם גילמור. אמרתי 'אני לא חושב שזה הלך טוב אבל אכתוב לו מכתב'. ואז רוג'ר ווטרס טלפן אלי, במצב רוח מרומם. אני חושב שהרבה אנשים חושבים שהוא אדם מר וציני אבל אני לא חושב כך בכלל. הוא מצחיק מאוד, חד לשון ושנון והוא תמיד עליז ומצחיק. והוא אמר 'מה קורה?'. אמרתי 'אתה מוכן לנגן?' והוא אמר 'בהתחשב בהכל, אשמח לנגן'. זה מאוד הפתיע אותי, אז חזרתי לניק ושאלתי אותו אם ריק רייט יהיה מוכן להופיע וניק אמר שכן. ואז צלצלתי חזרה לרוג'ר ורוג'ר שאל 'מה הזקן הנרגן אומר?' ואני עניתי 'הוא עדיין די נרגן'. גלדוף ממשיך: ברור שהיו הרבה דברים שקרו, למרות שאף אחד לא ביטא אותם בקול רם. הרבה מים עדיין זורמים מתחת לאותם גשרים [הוא מתכוון לומר 'הם צריכים עוד לעבוד על כל הזכרונות הלא-נעימים ולהשלים' - צ]. ורוג'ר אמר שהוא רוצה לעשות את זה בלונדון, אם אפשר. אמרתי לו 'אחי, אתה יכול להופיע גם על הירח, אם תרצה'. ריק, ניק ורוג'ר ממש רצו לעשות את זה, אבל דייב נסע לחופשה. אמרתי מקודם שאכתוב לדייב מכתב. טלפנתי שוב לניק ואמרתי לו לגבי דייב והוא אמר 'זו הקללה של המנהיגות' – בהתייחס לדייב, ככל הנראה, כי דייב הנהיג את הפלויד במשך 20 השנים האחרונות. הנטל של המשך הדרגתי. ודייב היה עם משפחתו החדשה והוא בדיוק נפטר מהבית הזה ודייב לדעתי פשוט לא רצה לחזור למקום שבו הוא היה מקודם. רוג'ר, מצד שני, נהיה נדיב מאוד ורצה להופיע והיה מוכן להשאיר מאחור את משקעי העבר. זו קלישאה נוראית, אבל זו האמת. זה היה בעצם כמו חילופי תפקידים ביניהם. ורוג'ר שאל 'האם יש לך את מספר הטלפון של דייב?'. לא שמעתי כלום במשך שבועיים ואז הטלפון מצלצל וקול אומר לי 'נו, טוב'. אמרתי 'סליחה?'. הוא אמר 'זה גילמור. נו, טוב, נעשה את זה.' אמרתי לו 'אתה לא רציני?!?! לעזאזל, הצלחת לשמח אדם זקן. לא שאני סובל אותכם, יא זבלאות, אבל הצלחתם לשמח רטרו-פאנק זקן! כי מעולם לא אהבתי את המוסיקה שלהם, אם להודות על האמת. טלפנתי לרוג'ר ואמרתי לו שדייב טלפן וסיפרתי לו מה הוא אמר. רוגר אמר 'יופי. באיזה מקום ברשימת המופיעים נהיה?'. ככל הנראה הפגישה הראשונה שהיתה להם הלכה מצויין, בדיוק כמו שאנשים זקנים צריכים להתנהג, עם חיוכים וגיחוכים. ניק אמר לי 'אתה יודע, בלי שאני רוצה להיות סנטימנטלי או משהו, זה בדיוק כמו להיות שוב בלהקה. כל כך מוכר וכיפי וכה טוב'. מיד הם החליטו אילו שירים ינגנו, ואפילו התייעצו עמי לגבי בחירת השירים, 'מה אתה חושב?'. אמרתי 'מה אתם מתכוונים מה אני חושב?!'. הגדולה של הופעה משותפת של הפלויד שוב. עצם המספרים העצומים של הצופים, הכל נועד למטרה פוליטית, זה מדהים. בארה"ב זה אפילו סיפור גדול יותר מאשר live 8 עצמו: מדוע להקה זו, עם היסטוריה כל כך כואבת של הפרעות וניתוקים, מדוע הם עושים את זה? הם להקה מרתקת. אני לא אוהב את המוסיקה שלהם במיוחד, אבל אני מאוד אוהב אותם כאנשים." גלדוף נשאל על המניעים של להקות להתאחד. לדבריו, הגיל הוא המניע העיקרי. מרחק הזמן מהריבים, והזכרונות היותר טובים מההשגים האמנותיים ומהכיף שהיה להם בהופעות מול קהל. והמילה האחרונה היא של מייסון: "בוב גלדוף ורוג'ר ווטרס הם קצת כמו היטלר וסטאלין, רק עם חוש הומור יותר טוב. ובמקרה של בוב, תסרוקת גרועה יותר." חלק ב' יעלה עוד מעט
והפעם הרבה רכילות זולה כפי שדווח, המגזין Word נתן החודש מאמר ארוך על הופעת הפלויד ב-Live 8. המגזין עדיין אינו בידי. להלן קטעים נבחרים מהמאמר, כפי שהועלו ע"י מי שיש לו עותק: "הדברים הנרגשים שנשא ווטרס כאשר הציג את Wish You Were Here באו בהפתעה לשאר חברי הלהקה. הם לא ציפו להצהרה כזו ממי שתבע, העליב והתעלם מהם במשך עשרים וכמה שנים." העיתון נותן שוב את הציטטה המפורסמת של פיטר ג'נר, לפיה ווטרס "היה האחד שהיה לו האומץ לסלק את סיד, בגלל שהיה בלגן". אבל, הוא הוסיף "סיד היה האדם היחיד, לדעתי, שרוג'ר מעולם אהב והעריץ והוא תמיד הרגיש אשם לגבי העובדה שהוא הפנה עורף לחברו.". בהמשך מצוטט גילמור שמספר כיצד ווטרס הוציא את תסכוליו ורגשות האשמה שלו, עליו, במיוחד בהיותו צעיר מווטרס בשנתיים. מייסון, מצדו, מאמין שהעבודה של ווטרס על אלבומי הסולו שלו גרמה לו דווקא לרצות לנגן עם עמיתיו שוב, "הוא מרגיש שזה שונה, שזה חידוש" יחסית לדרך העבודה שלו כיום, כשהוא עובד לבד." Word מספרים, שספרו של מייסון לא מצא חן בעיניו של גילמור. לדבריהם, גילמור התמרמר באזני חברים שהספר מתמקד באנקדוטות, על חשבון דיון בהשיגיה המוסיקליים של הלהקה. השניים גרים לא רחוק אחד מהשני, אבל לא מתראים על בסיס אישי מזה שנים. הדבר הכי קרוב להופעה של הפלויד מאז PULSE היתה הופעה קצרה בלווייתו של מנהלם, סטיב אורורק. מייסון, גילמור ורייט ניגנו את WYWH במהלך הטקס בקתדרלה, ורייט נתן ביצוע סולו ל-Great Gig In The Sky. לדברי מייסון "לא היתה לזה הרגשה של הופעה, ולא בקשנו מרוג'ר להשתתף, כי היו לו עדיין כמה מחלוקות עם סטיב, שהיה חלק אינטגרלי מהצוות שלנו. אז לא הזמנו אותו לנגן בכלל." [בזמנו השמועות אמרו שווטרס היה אמור להופיע עמם, ובא לחזרות, אך השתפן ברגע האחרון – צ.] המאמר כולל ראיון ארוך ומצחיק עם בוב גלדוף: גלדוף מספר שהוא רצה את הפלויד לארוע. "אז צלצלתי לניק מייסון. הוא אמר "אתה רציני? אני לא יכול לחשוב על משהו שיגרום לאחרים לדבר אחד עם השני." אז צלצלתי לדייויד גילמור. הכרתי אותו מאז "החומה". כשצלצלתי אליו הוא היה במכונית עם פולי, בדרך ללונדון. הוא פשוט איבד את השליטה במכונית ואמר "ממממ....." אז אמרתי לו "אתה יודע מה? אני אבוא לדבר אתך." טלפנתי אליו שוב והוא אמר "תראה, התשובה היא שלילית. אני רוצה לעשות את אלבום הסולו שלי עכשיו. וחוץ מזה אני חושש שחברת התקליטים תחשוב שזה מכרה זהב ותנסה ללחוץ עלינו" וכו'. אז עשיתי כמו שויקי פולארד עושה [דמות מתכנית הסאטירה Little Britain – צ.] ואמרתי לו: "כן, אבל לא, אבל כן.... אל תגיד "לא" כעת. תן לי הזדמנות להסביר את כוונתי, מטרתי, תן לי לבוא ולהפגש אתך ואולי לטעון את עמדתי." אמרתי שאני חייב לבוא ולפגוש אותו, איזו רכבת לקחת? אז הגעתי לקרוידון והוא מטלפן אלי ואומר "בוב, אין טעם בכך." הוא היה קצת חמוץ סבר אבל הגיע במכונית המרצדס הישנה והנחמדה שלו ונסענו ביחד לביתו. ואז התחלתי לעבוד עליו. הוא ידע שאני שם כדי למכור לו את הפרוייקט. הוא נהג בי באדיבות אבל זה היה קצת מביך והוא שמר על קור רוח ובסוף אמר 'אני פשוט לא יכול לחזור לדברים האלו שוב', ואמר שאני צריך להבין את כל זה. הסברתי לו את המערך הפוליטי של הדברים, מה יקרה אם הפלויד ינגנו: הקהל העולמי, היחודיות של הארוע, העובדה שהם מעולם לא נפרדו מהקהל, ושכל מי שאי פעם קנה אלבום של הפלויד יוכל לקבל גישה אליהם שוב. הוא נאלם דום בסוף. הוא לקח אותי לקומה העליונה והשמיע לי כמה קטעים מאלבום הסולו החדש שלי ואמרתי לו לקחת קצת ספיד! הוא אמר 'אני נהנה מאוד מכל זה', ואלו היו שירים יפים מאוד. אז הוא אמר 'טוב, אני לא יודע. אני לא אשנה את דעתי כעת, בוב'. אז לא לחצתי עליו. אמרתי 'לפחות תחשוב על זה'. הוא אמר שהוא יוצא לחופשה לשבוע ואין זמן לחזרות. אמרתי: 'לפחות תחשוב על זה'. אבל אז מייסון טלפן ושאל איך היתה הפגישה עם גילמור. אמרתי 'אני לא חושב שזה הלך טוב אבל אכתוב לו מכתב'. ואז רוג'ר ווטרס טלפן אלי, במצב רוח מרומם. אני חושב שהרבה אנשים חושבים שהוא אדם מר וציני אבל אני לא חושב כך בכלל. הוא מצחיק מאוד, חד לשון ושנון והוא תמיד עליז ומצחיק. והוא אמר 'מה קורה?'. אמרתי 'אתה מוכן לנגן?' והוא אמר 'בהתחשב בהכל, אשמח לנגן'. זה מאוד הפתיע אותי, אז חזרתי לניק ושאלתי אותו אם ריק רייט יהיה מוכן להופיע וניק אמר שכן. ואז צלצלתי חזרה לרוג'ר ורוג'ר שאל 'מה הזקן הנרגן אומר?' ואני עניתי 'הוא עדיין די נרגן'. גלדוף ממשיך: ברור שהיו הרבה דברים שקרו, למרות שאף אחד לא ביטא אותם בקול רם. הרבה מים עדיין זורמים מתחת לאותם גשרים [הוא מתכוון לומר 'הם צריכים עוד לעבוד על כל הזכרונות הלא-נעימים ולהשלים' - צ]. ורוג'ר אמר שהוא רוצה לעשות את זה בלונדון, אם אפשר. אמרתי לו 'אחי, אתה יכול להופיע גם על הירח, אם תרצה'. ריק, ניק ורוג'ר ממש רצו לעשות את זה, אבל דייב נסע לחופשה. אמרתי מקודם שאכתוב לדייב מכתב. טלפנתי שוב לניק ואמרתי לו לגבי דייב והוא אמר 'זו הקללה של המנהיגות' – בהתייחס לדייב, ככל הנראה, כי דייב הנהיג את הפלויד במשך 20 השנים האחרונות. הנטל של המשך הדרגתי. ודייב היה עם משפחתו החדשה והוא בדיוק נפטר מהבית הזה ודייב לדעתי פשוט לא רצה לחזור למקום שבו הוא היה מקודם. רוג'ר, מצד שני, נהיה נדיב מאוד ורצה להופיע והיה מוכן להשאיר מאחור את משקעי העבר. זו קלישאה נוראית, אבל זו האמת. זה היה בעצם כמו חילופי תפקידים ביניהם. ורוג'ר שאל 'האם יש לך את מספר הטלפון של דייב?'. לא שמעתי כלום במשך שבועיים ואז הטלפון מצלצל וקול אומר לי 'נו, טוב'. אמרתי 'סליחה?'. הוא אמר 'זה גילמור. נו, טוב, נעשה את זה.' אמרתי לו 'אתה לא רציני?!?! לעזאזל, הצלחת לשמח אדם זקן. לא שאני סובל אותכם, יא זבלאות, אבל הצלחתם לשמח רטרו-פאנק זקן! כי מעולם לא אהבתי את המוסיקה שלהם, אם להודות על האמת. טלפנתי לרוג'ר ואמרתי לו שדייב טלפן וסיפרתי לו מה הוא אמר. רוגר אמר 'יופי. באיזה מקום ברשימת המופיעים נהיה?'. ככל הנראה הפגישה הראשונה שהיתה להם הלכה מצויין, בדיוק כמו שאנשים זקנים צריכים להתנהג, עם חיוכים וגיחוכים. ניק אמר לי 'אתה יודע, בלי שאני רוצה להיות סנטימנטלי או משהו, זה בדיוק כמו להיות שוב בלהקה. כל כך מוכר וכיפי וכה טוב'. מיד הם החליטו אילו שירים ינגנו, ואפילו התייעצו עמי לגבי בחירת השירים, 'מה אתה חושב?'. אמרתי 'מה אתם מתכוונים מה אני חושב?!'. הגדולה של הופעה משותפת של הפלויד שוב. עצם המספרים העצומים של הצופים, הכל נועד למטרה פוליטית, זה מדהים. בארה"ב זה אפילו סיפור גדול יותר מאשר live 8 עצמו: מדוע להקה זו, עם היסטוריה כל כך כואבת של הפרעות וניתוקים, מדוע הם עושים את זה? הם להקה מרתקת. אני לא אוהב את המוסיקה שלהם במיוחד, אבל אני מאוד אוהב אותם כאנשים." גלדוף נשאל על המניעים של להקות להתאחד. לדבריו, הגיל הוא המניע העיקרי. מרחק הזמן מהריבים, והזכרונות היותר טובים מההשגים האמנותיים ומהכיף שהיה להם בהופעות מול קהל. והמילה האחרונה היא של מייסון: "בוב גלדוף ורוג'ר ווטרס הם קצת כמו היטלר וסטאלין, רק עם חוש הומור יותר טוב. ובמקרה של בוב, תסרוקת גרועה יותר." חלק ב' יעלה עוד מעט